рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

З курсу „Історія української літератури

З курсу „Історія української літератури - раздел Образование, (40-60-і роки ХІХ ст.) Посібник для студентів-філологів (40-60-І Рр. Хіх Ст.)” Тести Я...

(40-60-і рр. ХІХ ст.)”

Тести як форма контролю розраховані на ерудицію, а також на спеціальні знання та здібності студентів аналізувати матеріал, на вміння розмірковувати про предмет вивчення. Особливістю тестів є їх інформаційна ємність, тобто вони містять у власній конструкції конкретно-історичні факти, імена, події, дати тощо. Це дає можливість навіть при незнанні студентом точної відповіді розвивати його пізнавальні здібності, знайомити з чимось новим, допомагати згадати те, що забулося тощо.

Виберіть із запропонованих одну чи декілька правильних відповідей:

  1. Серед особливостей української літератури 40-60-х рр. ХІХ ст. є такі:

· формування нової жанрової системи;

· зародження і формування розвинутого реалізму;

· співіснування реалізму з романтизмом;

· стильовий синкретизм.

 

  1. Вкажіть ідейно-художні та проблемно-тематичні особливості романтизму:

· зображення типового героя у типових обставинах;

· спрямованість на розкриття соціальних вад, які стають на заваді вільному розвиткові людини;

· підвищена увага до одиничного, неповторного;

· ствердження самоцінності людини, народу, нації.

 

  1. В українській літературі 40-60х рр. ХІХ ст. домінує...

· антиклерикальна тематика;

· урбаністична тематика;

· селянська тематика;

· виробнича тематика.

 

  1. Який твір став програмним документом Кирило-Мефодіївського братства?

· „Історія русів”;

· „Закон Божий, або Книга буття українського народу” М.Костомарова;

· „Повесть об украинском народе” П.Куліша;

· „Записки э Южной Руси”.

 

  1. Яка історико-літературна праця ХVІІІ ст. вплинула на формування ідей Кирило-Мефодіївського братства?

· Літопис Самовидця;

· Історія русів;

· Літопис Г.Граб”янки;

· Літопис С.Величка.

 

  1. Хто з учасників Кирило-Мефодіївського братства працював у царині поезії?

· М.Костомаров;

· В.Білозерський;

· М.Гулак;

· П.Куліш.

 

  1. Як називалися культурно-освітні демократичні об”єднання, утворені на східних землях України в 60-х рр. ХІХ ст.?

· братства;

· Просвіти;

· Громади;

· недільні гуртки.

 

  1. У якому українському місті була відкрита перша недільна школа?

· Одеса;

· Харків;

· Чернігів;

· Київ.

 

  1. Яким роком датується поява Валуєвського циркуляру?

· 1861;

· 1863;

· 1872;

· 1867.

 

  1. Основними сферами діяльності Громад стали...

· революційна пропаганда;

· видання та розповсюдження нелегальної літератури;

· організація недільних шкіл;

· організація культурно-освітньої, наукової та видавничої роботи.

 

  1. Який альманах видає протягом 1861 року в Петербурзі П.Куліш?

· „Хата”;

· „Молодик”;

· „Сніп”;

· „Ластівка”.

 

  1. Першим українським літературно-науковим вісником стало видання...

· „Хата”;

· „Черниговский листок”;

· „Основа”;

· „Записки о Южной Руси”.

 

9. Хто з українських письменників стає засновником і видавцем тижневика „Черниговский листок”?

· М.Костомаров;

· Л.Глібов;

· П.Куліш;

· О.Стороженко.

 

10. Кого з українських письменників 40-60-х рр. ХІХ ст. вважають першим професійним критиком?

· Л.Глібов;

· Марко Вовчок;

· Т.Шевченко;

· П.Куліш.

 

11. Хто з діячів українського громадсько-літературного руху входив у редколегію журналу „Основа”?

· М.Гулак;

· В.Білозерський;

· Т.Шевченко;

· П.Куліш.

 

12. Яке українське літературне-наукове видання започаткувало публікацію розвідок з давнього українського письменства?

· альманах „Киевлянин”;

· журнал „Основа”;

· альманах „Ластівка”;

· „Записки о Южной Руси”.

 

13. З яким літературно-науковим виданням пов”язують становлення української професійної критики?

· „Молодик”;

· „Ластівка”;

· „Сніп”;

· „Основа”.

 

14. Про кого з українських письменників Д.Чижевський писав, що той – „представник того романтичного типу, який стремить досягнути ідеалу всебічності шляхом постійного руху, постійних змін”?

· Т.Шевченко;

· С.Руданський;

· А.Свидницький;

· П.Куліш.

 

15. Кому з українських письменників 40-60-х років ХІХ ст. належать слова: „Історія мого життя є часткою історії моєї батьківщини”?

· П.Кулішу;

· Т.Шевченку;

· Марку Вовчку;

· С.Руданському.

 

16. Хто з дослідників творчості Т.Шевченка назвав перший період творчості поета „добою романтичного націоналізму”?

· І.Франко;

· П.Куліш;

· Ю.Івакін;

· О.Бородін.

 

17. Хто був учителем Т.Шевченка у Петербурзькій Академії мистецтв?

· І.Сошенко;

· О.Венеціанов;

· К.Брюллов;

· С.Васильченко.

 

18. Чий портрет розігрувався у лотареї для збирання коштів з метою викупу Т.Шевченка з кріпацтва?

· К.Брюллова;

· Є.Гребінки;

· В.Жуковського;

· О.Пушкіна.

 

25. Дата викупу Т.Шевченка з кріпацтва?

· 22.04.1838;

· 22.04.1843;

· 09.03.1838;

· 10.03.1838.

 

26. Який з періодів літературної творчості Т.Шевченка вважається найпліднішим?

· 1837-1843;

· 1843-1847;

· 1847-1857;

· 1857-1861.

 

27. Перша подорож Т.Шевченка в Україну після викупу з кріпацтва відбулася:

· 1840;

· 1843-1844;

· 1859;

· 1845-1847.

 

28. Як називалася серія картин Т.Шевченка про історичну Україну?

· „Историческая Украина”;

· „Живописная Украина”;

· „Минувшая Украина”;

· „Забытая Украина”.

 

29. На чиї кошти було здійснено видання „Кобзаря” Т.Шевченка 1840 року?

· Є.Гребінка;

· І.Сошенко;

· В.Григорович;

· П.Мартос.

 

30. Де Т.Шевченко перебував у час заслання?

· Кавказ;

· Оренбург;

· Казахстан;

· Сибір.

 

31. Як називалася наукова експедиція, у якій протягом 1848-1849 рр. брав участь Т.Шевченко?

· Аральська;

· Каспійська;

· Азовська;

· Каспійсько-Аральська.

 

32. Твори Т.Шевченка якого періоду, на думку Ю.Івакіна, можна розглядати як „своєрідний ліричний щоденник, в якому відтворено духовне життя поета”?

· ранній період творчості;

· період „трьох літ”;

· період заслання;

· останній період творчості.

 

33. Остання мандрівка Т.Шевченка в Україну відбулася у:

· 1857;

· 1860;

· 1859;

· 1861.

 

34. Коли був перепохований Т.Шевченко?

· 9 березня 1861 р.;

· 10 березня 1861 р.;

· 22 травня 1861 р.;

· 22 квітня 1861 р.

 

35. Який період життя Т.Шевченка відображений у його „Журналі”?

· 1847-1850;

· 1847-1857;

· 1857-1861;

· 1857-1858.

 

36. У який період творчості Т.Шевченка в його поезії відбувається посилення реалістичних тенденцій та політичного пафосу?

· 1837-1843;

· 1843-1847;

· 1847-1857;

· 1857-1861.

 

37. Скільки поезій увійшло до „Кобзаря” (1840) Т.Шевченка?

· вісім;

· двадцять п”ять;

· десять;

· п”ятнадцять.

 

38. Якою поезією починався „Кобзар” (1840) Т.Шевченка?

· „Причинна”;

· „Думи мої, думи мої”;

· „На вічну пам”ять І.Котляревському”;

· „Перебендя”.

 

39. Романтизм Т.Шевченка вирізняється такими особливостями:

· втеча у світ фантастики;

· відсутність почуття національної приреченості;

· розмежування власного „я” і „я” народу;

· історіософський універсалізм.

 

40. Жанр балади у творчості Т.Шевченка представлений такими творами:

· „Катерина”;

· „Причинна”;

· „Тополя”;

· „Перебендя”.

 

41. Які ознаки романтичної образності використані Т.Шевченком у баладі „Причинна”?

· динамічний і драматичний сюжет;

· поєднання у творі високого емоційного напруження із буденністю ситуацій, в яких відбуваються події;

· зображення емоцій і переживань героїв фольклорними образними засобами;

· напружений конфлікт між почуттями та дійсністю.

 

42. Новаторство Т.Шевченка у жанрі балади виявляється у таких ознаках:

· конфлікт тяжіє до соціального;

· конфлікт побутовий;

· широке застосування фантастики і містики;

· відображення звичайних життєвих явищ.

 

43. Який твір Т.Шевченка був опублікований у альманасі „Ластівка” (1841)?

· „Утоплена”;

· „Катерина”;

· „Русалка”;

· „Причинна”.

 

44. У якому творі Т.Шевченко використовує фольклорний прийом метаморфози?

· „Тополя”;

· „Причинна”;

· „Мар”яна-черниця”;

· „Перебендя”.

 

45. Які ознаки жанру послання властиві поезії Т.Шевченка „До Основ”яненка”?

· повчальність і алегоризм оповіді;

· авторські ліричні відступи;

· наявність конкретного адресата, що зумовлює прохання, роздуми тощо;

· епічність.

 

46. Кому і з приводу якої події присвячено поему Т.Шевченка „Катерина”?

· К.Брюллову з нагоди закінчення Т.Шевченком навчання в Академії художеств;

· В.Жуковському з нагоди викупу поета з кріпацтва;

· В.Григоровичу з нагоди викупу поета з кірпацтва;

· Є.Гребінці з нагоди виходу „Кобзаря” (1840).

 

47. Першою в українській літературі ліро-епічною поемою стала поема Т.Шевченка:

· „Гайдамаки”;

· „Наймичка”;

· „Катерина”;

· „Сова”.

 

48. Визначте жанр поеми Т.Шевченка „Катерина”:

· ліро-епічна соціально-побутова;

· бурлескно-травестійна;

· героїко-фантастична;

· ліро-епічна історична.

 

49. Які з історичних поем Т.Шевченка присвячені боротьбі козацтва з турецько-татарськими завойовниками?

· „Іван Підкова”;

· „Гамалія”;

· „Тарасова ніч”;

· „Гайдамаки”.

 

50. Яка з історичних поем Т.Шевченка починається плачем-піснею козаків-бранців?

· „Іван Підкова”;

· „Гамалія”;

· „Тарасова ніч”;

· „Гайдамаки”.

 

51. Кому була присвячена поема Т.Шевченка „Гайдамаки”?

· В.Жуковському;

· І.Сошенку;

· В.Григоровичу;

· Є.Гребінці.

 

52. Яка історична подія зображена в поемі Т.Шевченка „Гайдамаки”?

· руйнування Запорізької Січі;

· Коліївщина;

· національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького;

· селянське повстання у селі Турбаї.

 

53. Який матеріал став джерельною базою поеми Т.Шевченка „Гайдамаки”?

· мемуари учасників подій;

· „Історія русів”;

· праці європейських істориків;

· народні перекази.

 

54. З якою метою Т.Шевченко у поемі „Гайдамаки” звертається до історичного минулого України?

· уславлення своїх сучасників;

· замилування героїчною красою і величчю власного народу, спроможного на захист своїх одвічних людських і національних прав;

· протиставлення великого минулого і мізерного сучасного;

· пробудження у сучасників прагнення до волі і боротьби за неї.

 

55. Яку дискусію спричинило видання поеми Т.Шевченка „Гайдамаки”?

· про місце історичних подій і фактів у літературних творах І половини ХІХ ст.;

· про національну свідомість українців;

· про неприпустимість включення у літературний твір сцен жорстокості і насильства;

· про право україномовної літератури на самостійний повноцінний розвиток.

 

56. Які романтичні елементи використані Т.Шевченком у поемі „Гайдамаки”?

· авторський суб”єктивізм;

· прийом метаморфози;

· розірваність композиції;

· любовний трикутник.

 

57. У якій частині поеми „Гайдамаки” Т.Шевченко пояснює власне бачення поетичної творчості?

· епілог;

· передмова;

· звернення до передплатників;

· вступ.

 

58. Примітки до поеми Т.Шевченка „Гайдамаки” складені:

· Т.Шевченком;

· В.Григоровичем;

· М.Максимовичем;

· М.Костомаровим.

 

59. Яка з поем Т.Шевченка присвячена В.Репніній?

· „Гайдамаки”;

· „Марія”;

· „Тризна”;

· „Слепая”.

 

60. Друг Т.Шевченка, художник-ілюстратор рукописного „Кобзаря” (1844):

· І.Сошенко;

· Я. де Бальмен;

· К.Брюллов;

· В.Штернберг.

 

61. У якому році вийшов друком „Чигиринський Кобзар” Т.Шевченка?

· 1840;

· 1845;

· 1844;

· 1860.

 

62. У яких творах Т.Шевченка оспівуються подвиги М.Залізняка?

· „Гайдамаки”;

· „Гамалія”;

· „Варнак”;

· „Холодний Яр”.

 

63. У яких історичних творах Т.Шевченка використано матеріали „Історії русів”?

· „Іван Підкова”;

· „Тарасова ніч”;

· „Іржавець”;

· „Єретик”.

 

64. До кого з українських письменників-попередників звертався Т.Шевченко у своїх поезіях?

· Г.Квітка-Основ”яненко;

· Г.Сковорода;

· І.Котляревський;

· А.Метлинський.

 

65. У яких творах Т.Шевченка першого періоду творчості (1837-1843) зустрічається образ народного співця?

· „Тополя”;

· „Перебендя”;

· „Гайдамаки”;

· „Причинна”.

 

66. У чому простежується зміна ідейно-тематичної спрямованості творів Т.Шевченка періоду „трьох літ”?

· у соціально-критичній, реалістичній спрямованості творів;

· у зверненні до античних образів та сюжетів;

· у розробці інонаціональної тематики;

· у посиленій увазі до фольклорної образності і поетики.

 

67. Яка з поем Т.Шевченка своїм змістом пов”язана з ідеями та боротьбою декабристів?

· „Юродивий”;

· „Петрусь”;

· „Москалева криниця”;

· „Тризна”.

 

68. Який твір, на думку Н.Чамати, став першим зразком політичної сатири у поезії Т.Шевченка?

· „Гайдамаки”;

· „Тризна”;

· „Розрита могила”;

· „Сон” (1844).

 

69. Поезія Т.Шевченка „Розрита могила” побудована у формі:

· розповіді;

· оповіді;

· монологу-сповіді;

· діалогу-медитації.

 

70. Яка історична подія, на думку Т.Шевченка (поезія „Розрита могила”, поема „Великий льох”), стала основною причиною національної трагедії України?

· руйнування Запорізької Січі;

· поразка І.Мазепи;

· Переяславська угода;

· Берестейська унія.

 

71. Який образ стає у Т.Шевченка у період „трьох літ” символом героїчного минулого України?

· шабля;

· могила;

· бандура;

· козак.

 

72. Яке авторське жанрове визначення має поема Т.Шевченка „Сон” (1844)?

· містерія;

· поема;

· комедія;

· подражаніє.

 

73. Що є сюжетно-композиційною основою поеми Т.Шевченка „Сон” (1844)?

· мандрівка Україною;

· політ ліричного героя уві сні над просторами Російської імперії;

· історія формування Російської мперії;

· російсько-кавказька війна.

 

74. З якою метою Т.Шевченко застосовує прийом сну у поемі „Сон” (1844)?

· приховати справжній сенс поеми від цензури;

· показати повну панораму суспільного життя Російської імперії ХІХ ст.;

· передати внутрішній стан ліричного героя;

· перейти від конкретики до узагальнення.

 

75. Хто з українських діячів показаний у поемі Т.Шевченка „Сон” (1844) як ідеальний образ, як символ усіх кривд, що їх зазнала Україна від Петра І?

· Богдан Хмельницький;

· Павло Полуботок;

· Іван Мазепа;

· Петро Сагайдачний.

 

76. Які твори Т.Шевченка присвячені дискусії про роль Коліївщини в українській історії?

· „Сон”;

· „Гайдамаки”;

· „Холодний Яр”;

· „Іржавець”.

 

77. У якому році був написаний „Заповіт” Т.Шевченка?

· 1861;

· 1845;

· 1847;

· 1857.

 

78. Яке авторське жанрове визначення має поема Т.Шевченка „Великий льох”?

· поема;

· комедія;

· містерія;

· ораторія.

 

79. У яких гетьманських столицях відбувається дія у поемі Т.Шевченка „Великий льох”?

· Суботів;

· Глухів;

· Чигирин;

· Батурин.

 

80. Які російські історичні діячі згадуються у поемі Т.Шевченка „Великий льох”?

· Іван Грозний;

· Петро І;

· Микола І;

· Катерина ІІ.

 

81. Який твір періоду „трьох літ” за змістом є епілогом поеми Т.Шевченка „Великий льох”?

· „Іржавець”;

· „Холодний Яр”;

· „Стоїть в селі Суботові...”;

· „Розрита могила”.

 

82. Яка група алегоричних образів у поемі Т.Шевченка „Великий льох” показано у знижено-реалістичному плані?

· три душі;

· три ворони;

· три лірники.

 

83. Твір Т.Шевченка, присвячений Якову де Бальмену:

· „Наймичка”;

· „Єретик”;

· „Кавказ”;

· „І мертвим, і живими, і ненарожденним землякам моїм...”.

 

84. Які події спричинили написання Т.Шевченком поеми „Кавказ”?

· національно-визвольна війна кавказьких народів (1817-1864);

· події часів створення Грузинського царства;

· Даргинський похід російської армії проти Шаміля;

· турецько-російські війни під командуванням О.Суворова, участь у них горців та українців.

 

85. Звідки Т.Шевченком запозичено образ Прометея (поема „Кавказ”)?

· давньогрецька міфологія;

· давньоруське язичництво;

· християнство;

· буддизм.

 

86. Яка частина поеми Т.Шевченка „Кавказ” є поетичним звертанням до Якова де Бальмена?

· вступ;

· монолог російського царизму;

· ліричний епілог;

· звертання до Ісуса Христа: „За кого ж ти розіп”явся...”.

 

87. Який реальний історико-суспільний матеріал ліг в основу поеми Т.Шевченка „Кавказ”?

· Російсько-турецька війна;

· Російсько-японська війна;

· селянська реформа 1861 р.;

· Російсько-кавказька війна.

 

88. Яку поему Т.Шевченка І.Франко назвав „гнівною інвективою”?

· „Сон” (1844);

· „Кавказ”;

· „І мертвим, і живим, і ненарожденним землякам моїм...”;

· „Єретик”.

 

89. Про якого історичного діяча йдеть у поемі Т.Шевченка „Єретик”?

· Копернік;

· Галілео Галілей;

· Ян Гус;

· Джордано Бруно.

 

90. Які події відтворено у історичній соціально-політичній поемі Т.Шевченка „Єретик”?

· події європейського середньовіччя;

· гуситські війни;

· часи перших християн;

· укладання Берестейської унії.

 

91. Кому присвячено поему Т.Шевченка „Єретик”?

· Я.де Бальмену;

· П.Шафарикові;

· Я Колларові;

· М.Щепкіну.

 

92. Яка основана тема розробляється у поемі Т.Шевченка „Єретик”?

· тема національно-визвольної боротьби пригноблених народів;

· тема міжконфесійної боротьби;

· тема боротьби за державну незалежність4

· тема антивоєнної боротьби.

 

93. До якого слов”янського народу звертається у своєму монологі Іван Гус (поема Т.Шевченка „Єретик”)?

· українці;

· чехи;

· поляки;

· болгари.

 

94. Суспільно-побутовий колорит якої історичної доби відтворено у п”єсі Т.Шевченка „Назар Стодоля”?

· кінець ХVІ – початок ХVІІ ст.;

· друга половина ХVІІ ст.;

· середина ХVІІІ ст.;

· середина ХІХ ст.

 

95. З якими історичними подіями пов”язаний зміст поеми Т.Шевченка „Іржавець”?

· події російсько-кавказької війни;

· події після російсько-шведської війни;

· події російсько-турецької війни;

· події російсько-японської війни.

 

96. Які соціальні верстви українського народу є адресатом послання Т.Шевченка „І мертвим, і живим, і ненарожденним землякам моїм...”?

· українське селянство;

· українське панство;

· українська інтелігенція;

· українське священництво.

 

97. У якій з поем Т.Шевченка, присвячених темі трагедії жінки-матері, наявні елементи сентименталізму?

· „Катерина”;

· „Наймичка”;

· „Сова”;

· „Марія”.

 

98. До яких поем Т.Шевченка епіграфом є висловлювання з Біблії?

· „Неофіти”;

· „Москалева криниця”;

· „Великий льох”;

· „Саул”.

 

99. Скільки поетичних текстів включає цикл Т.Шевченка „Давидові псалми”?

· 13;

· 10;

· 25;

· 14.

 

100. Цикл Т.Шевченка „В казематі” присвячено:

· декабристам;

· ув”язненим кириломефодіївцям;

· загиблим у російсько-турецькій війні;

· рідним сестрам.

 

101. Скільки поезій входить до циклу Т.Шевченка „В казематі”?

· 10;

· 13;

· 14;

· 7.

 

102. Який головний мотив поезій циклу Т.Шевченка „В казематі”?

· протест проти сваволі кріпосників;

· утвердження ідеї християнського смиріння;

· заклик бути вірним своєму народові і Батьківщині, жити і працювати задля її блага і свободи;

· заклик до збройного повстання.

 

103. У яких поезіях циклу Т.Шевченка „В казематі” використано народно-пісенні мотиви?

· „Ой одна я, одна...”;

· „Рано-вранці новобранці...”;

· „Косар”;

· „Садок вишневий коло хати”.

 

104. У якій поезії циклу Т.Шевченка „В казематі” використано аксесуари романтичної балади?

· „Садок вишневий коло хати”;

· „За байраком байраком”;

· „Косар”;

· „Рано-вранці новобранці...”.

 

105. Який вірш циклу Т.Шевченка „В казематі” за своєю жанровою природою є ідилією?

· „Весело сонечко ховалось...”;

· „Садок вишневий коло хати”;

· „Ой три шляхи широкої”;

· „За байраком байрак”.

 

106. Про яку поезію Т.Шевченка із циклу „В казематі” І.Франко писав: „..перший рядок торкає органів зору, другий – слуху, третій – зору і дотику; спеціально кольористичних акцентів немає зовсім, а проте цілісність – український вечір – встає перед нашою уявою з усіма своїми кольорами, контурами і гуками як жива...”?

· „За байраком байрак...”;

· „Ой одна я, одна...”;

· „Садок вишневий коло хати...”;

· „Ой три шляхи широкії...”.

 

107. Який жанр у творчості Т.Шевченка характеризується обов”язковою наявністю адресата?

· думка;

· подражаніє;

· послання;

· поема.

 

108. У якій з поезій циклу Т.Шевченка „В казематі” показаний традиційний для народної творчості образ смерті?

· „За байраком байрак”;

· „Косар”;

· „Ой три шляхи широкії”;

· „Рано-вранці новобранці”.

 

109. Кому із кириломефодіївців Т.Шевченко присвячує поезію „Веселе сонечко ховалось” (цикл „В казематі”)?

· П.Кулішу;

· В.Білозерському;

· М.Гулак;

· М.Костомаров.

 

110. Яка з євангельських притч стає наскрізною у творчості Т.Шевченка?

· притча про доброго самарянина;

· притча про сіяча;

· притча про блудного сина;

· притча про загублену вівцю й загублену

 

111. Яка з повістей Т.Шевченка написана у формі подорожніх нотаток?

· „Варнак”;

· „Прогулка с удовольствием и не без морали”;

· „Художник”;

· „Музыкант”.

 

112. У яких повістях Т.Шевченко порушує тему життя митця в кріпосницькому суспільстві?

· „Прогулка с удовольствием и не без морали”;

· „Художник”;

· „Варнак”;

· „Наймичка”.

 

113. Які з повістей Т.Шевченка є переробкою сюжетів поем?

· „Княжна”;

· „Варнак”;

· „Художник”;

· „Музыкант”.

 

114. Для яких поетичних текстів Т.Шевченко запозичив мотиви із старозавітних біблійних книг?

· „Давидові псалми”;

· „Марія”;

· „Подражаніє Едуарду Сові”;

· „Саул”.

 

115. Які твори Т.Шевченка розробляють інонаціональні мотиви?

· „Єретик”;

· „Огні горять, музика грає...”;

· „У Бога за дверима лежала сокира”;

· „Саул”.

 

116. У яких поезіях Т.Шевченка періоду „невольничої лірики” виявляються автобіографічні мотиви?

· „Один у другого питаєм...”;

· „Не гріє сонце на чужині”;

· „І золотої, й дорогої...”;

· „А нумо знову віршувать...”.

 

117. У якій з поем Т.Шевченка періоду заслання використано літописний сюжет про викрадення київським князем Володимиром полоцької княгині Рогніди?

· „Іржавець”;

· „Титарівна”;

· „Княжна”;

· „Царі”.

 

118. В основу якої поезії Т.Шевченка періоду заслання покладена народна казахська легенда про „святе дерево”?

· „Один у другого питаєм...”;

· „І небо невмите, і заспані хмари...”;

· „У бога за дверима лежала сокира...”;

· „Меж скалами, неначе злодій...”.

 

119. У яких творах Т.Шевченка порушена проблема українсько-польських взаємин?

· „Ще як були ми козаками...”;

· „Буває, іноді старий...”;

· „Якби ви знали, паничі...”;

· „Буває, в неволі іноді згадаю...”.

 

120. Час появи автобіографії Т.Шевченка:

· 1845;

· 1847;

· 1857;

· 1860.

 

121. Яка з поем Т.Шевченка написана на основі євангельського сюжету?

· „Неофіти”;

· „Юродивий”;

· „Марія”;

· „Великий льох”.

 

122. Поема Т.Шевченка „Неофіти” розповідає про :

· події староримської історії;

· події євангельського оповідання;

· події української історії;

· сучасні поетові події.

 

123. Яку „нову правду” проповідують неофіти у однойменній поемі Т.Шевченка?

· про занепад Римської імперії;

· про необхідність боротьби проти римської тиранії;

· про виникнення і утвердження християнства;

· про перемогу у війні над франками.

 

124. Образ кесаря Нерона (Т.Шевченко „Неофіти”) є алегоричним втіленням:

· Миколи І;

· Олексія Михайловича;

· Володимира Хрестителя;

· Ярослава Мудрого.

 

125. Про яку із своїх поем Т.Шевченко писав, що вона „... притчею стане / Розпинателям народним, / Грядущим тиранам...”?

· „Юродивий”;

· „Кавказ”;

· „Марія”;

· „Неофіти”.

 

126. В основі якої поеми Т.Шевченка лежить дійсний факт із життя звичайного російського чиновництва?

· „Юродивий”;

· „Неофіти”;

· „Марія”;

· „Іржавець”.

 

127. Поема Т.Шевченка „Неофіти” присвячена:

· В.Жуковському;

· Я.де Бальмену;

· Ф.Толстому;

· М.Щепкіну.

 

128. Який основний зміст поезії Т.Шевченка „Ісаія. Глава 35”?

· пророцтво про кінець світу;

· пророцтво про щасливе майбутнє;

· пророцтво про народження Месії;

· пророцтво про знищення держави.

 

129. Кого із старозавітних пророків наслідує Т.Шевченко у поезії останніх років життя?

· Даниїл;

· Єзекиїль;

· Осія;

· Йона.

 

130. Який із творів Т.Шевченка останніх років життя, окрім „Ісаія. Глава 35”, побудований на позитивному пророцтві?

· „Подражаніє Ієзекиїлю. Глава 19”;

· „Во Іудеї во дні они...”;

· „І Архімед, і Галілей...”;

· „Світе ясний! Світе тихий!”.

 

131. Які уривки „Слова про Ігорів похід” були перекладені Т.Шевченком?

· Золоте слово Святослава;

· Бій на ріці Каялі;

· Плач Ярославни;

· Вступ.

 

132. Як називався посібник для навчання грамоти українською мовою в недільних школах, укладений Т.Шевченка?

· „Букварь”;

· „Букварь южнорусский”;

· „Грамотка”;

· „Читанка”.

 

133. У якій із поезій триптиха „Доля. Муза. Слава” Т.Шевченко використав бурлескну традицію?

· „Доля”;

· „Муза”;

· „Слава”.

 

134. Останнім твором Т.Шевченка є поезія:

· „І день іде, і ніч іде...”;

· „Якби з ким сісти хліба з”їсти...”;

· „О люди! люди небораки!”;

· „Чи не покинуть нам, небого...”.

 

135. Світове значення літературної творчості Т.Шевченка виявляється:

· у зверненні до сторінок національної історії;

· у розробці образу жінки-матері;

· в утвердженні українського світу як самодостатнього предмета зображення;

· у популяризації української народної поетичної творчості.

 

136. Який твір Т.Шевченко присвятив Марку Вовчку?

· „Я не нездужаю, нівроку...”;

· „Сон” („На панщині пшеницю жала...”);

· „Марія”;

· „Титарівна-Немирівна...”.

 

137. Кого із своїх сучасників-письменників Т.Шевченко назвав „обличителем жестоких людей неситих”?

· П.Куліша;

· М.Костомарова;

· Марка Вовчка;

· Є.Гребінку.

 

138. З яким виданням активно співпрацювала Марко Вовчок, публікуючи власні твори та переклади?

· „Русалка Дністрова”;

· „Основа”;

· „Отечественные записки”;

· „Колокол”.

 

139. Хто став першим редактором і видавцем „Народних оповідань” Марка Вовчка?

· О.Маркович;

· П.Куліш;

· І.Тургенєв;

· Д.Писарєв.

 

140. Соціальний мотив є визначальним у оповіданнях Марка Вовчка:

· „Сон”;

· „Отець Андрій”;

· „Козачка”;

· „Одарка”.

 

141. Серед особливостей компонування оповідань Марка Вовчка є такі:

· тричленна структура;

· простий однолінійний сюжет;

· багатолінійний сюжет;

· значна кількість позасюжетних елементів.

 

142. Яке з оповідань Марка Вовчка порушує тему солдатчини?

· „Козачка”;

· „Два сини”;

· „Сестра”;

· „Чумак”.

 

143. „Ліро-епічними поемами в прозі” О.Білецький назвав у творчості Марка Вовчка:

· „Народні оповідання”;

· „Листи з Парижа”;

· „Рассказы из народного русского быта”;

· казки „Кармелюк”, „Невільничка”.

 

144. Які з оповідань Марка Вовчка мають баладну основу?

· „Сон”;

· „Свекруха”;

· „Данило Гурч”;

· „Чари”.

 

145. Чим баладні оповідання Марка Вовчка відрізняються від фольклорної балади?

· детальне виписування характерів;

· соціально-побутовий конфлікт;

· фантастичний елемент;

· поглиблення психологічної та моральної проблематики.

 

146. Які романтичні тенденції виявляються у баладних оповіданнях Марка Вовчка?

· емоційно-експресивна настроєвість;

· антитетична система образів;

· мотив національного смутку;

· конфлікт мрії і дійсності.

 

147. Які ознаки відрізняють нарацію Марка Вочка від нарації Г.Квітки-Основ”яненка?

· відсутність дидактичних настанов;

· введення у нарацію роздумів персонажів;

· вияв авторської ідеї у сюжетові, а не у мовленні наратора;

· моралізаторство.

 

 

148. Першою в українській літературі соціальною повістю став твір:

· „Прогулка с удовольствием и не без морали” Т.Шевченка;

· „Варнак” Т.Шевченка;

· „Січові гості” П.Куліша;

· „Інститутка” Марка Вовчка;

 

149. У якому із творів Марка Вовчка лейтмотивом проходить думка: „Любо на волі дихнути”?

· „Ледащиця”;

· „Інститутка”;

· „Два сини”;

· „Козачка”.

 

150. У який час відбуваються події у повісті Марка Вовчка „Маруся”?

· кінець ХVІ ст.;

· початок ХVІІ ст.;

· 60-і рр. ХVІІ ст.;

· ІІ половина ХVІІІ ст.

 

151. Які історичні особи представлені у повісті Марка Вовчка „Маруся”?

· Б.Хмельницький;

· П.Дорошенко;

· І.Брюховецький;

· І.Мазепа.

 

152. Які риси притаманні образові січовика у повісті Марка Вовчка „Маруся”?

· характерництво;

· патріотизм;

· грубуватість;

· емоційність.

 

153. Які з казок Марка Вовчка мають історичне підгрунтя?

· „Дев”ять братів і десята сестриця Галя”;

· „Кармелюк”;

· „Ведмідь”;

· „Невільничка”;

 

154. Які з художніх особливостей повісті Марка Вовчка „Кармелюк” дають підстави характеризувати її як казку?

· алегоричність;

· відсутність точного географічного і часового прикріплення дії;

· несподіваний поворот дії;

· „чарівність”.

 

155. Яка з повістей Марка Вовчка має баладну основу?

· „Кармелюк”;

· „Невільничка”;

· „Маруся”;

· „Дев”ять братів і десята сестриця Галя”.

 

156. У якій повісті-казці Марко Вовчок вдається до зіставлення „минуле-сучасне”?

· „Невільничка”;

· „Кармелюк”;

· „Ведмідь”;

· „Дев”ять братів і десята сестриця Галя”.

 

157. Який твір Марка Вовчка написаний у формі мемуарів?

· „Живая душа”;

· „В глуши”;

· „Записки причетника”;

· „Игрушечка”.

 

158. Яка з повістей Марка Вовчка, на думку І.Франка, „має менший соціальний, але дуже великий психологічний інтерес”?

· „Три долі”;

· „Інститутка”;

· „Кармелюк”;

· „Маруся”.

 

159. Який з російськомовних романів Марка Вовчка має автобіографічну основу?

· „Записки причетника”;

· „Живая душа”;

· „В глуши”;

· „Отдых в деревне”.

 

160. Хто з персонажів роману Марка Вовчка „Живая душа” є типом „нової людини”?

· Павло Іванович Протасов;

· Надія Сергіївна Рославлєва;

· Загайний;

· Роман Аркадійович Квач.

 

161. У якому творі, на думку Марка Вовчка, подано „верное и нелицеприятное изображение быта, нравов и обычаев священнослужительских”?

· „Сестра”;

· „Отець Андрій””

· „Записки причетника”;

· „Саша”.

 

162. Яке із „Рассказов из народного русского быта” Марка Вовчка за змістом близьке до оповідання „Ледащиця”?

· „Саша”;

· „Маша”;

· „Купеческая дочка”;

· „Игрушечка”.

 

163. Хто з українських критиків стверджував, що „Глібов трохи припізнився зі своїми байками”?

· П.Куліш;

· М.Драгоманов;

· І.Пипін;

· О.Кониський.

 

164. Творчість якого поета-байкаря стала для Л.Глібова першозразком?

· І.Красіцький;

· Г.Сковорода;

· Л.Боровиковський;

· І.Крилов.

 

165. Якими засобами Л.Глібову вдається надати сюжетам І.Крилова нового оригінального звучання?

· введення етнографічних описів;

· мотивація вчинків персонажів;

· введення широких діалогів;

· розширення моралізаторської частини.

 

166. Яка сфера дільності Л.Глібова, на думку І.Франка, є „головним титулом заслуги” письменника?

· видавнича діяльність;

· байкарська творчість;

· педагогічна діяльність;

· творчість для дітей.

 

167. У яких байках Л.Глібова наявне ліричне начало?

· „Осел і Хазіїн”;

· „Вовк та Ягня”;

· „Цяцькований Осел”;

· „Мальований Стовп”.

 

168. Які лексичні засоби інтимізують розповідь у байках Л.Глібова?

· емоційно-експресивні слова;

· професійна лексика;

· зменшено-пестливі форми;

· архаїзми.

 

169. У чому виявилося новаторство Л.Глібова-байкаря?

· ліризація байки;

· збільшення обсягу моралі байки;

· психологізація байки;

· посилення алегоричності образів і сюжетів.

 

170. Яка байка Л.Глібова за своїм тематично-ідейним змістом близько до байки Є.Гребінки „Ведмежий суд”?

· „Вовк і Ягня”;

· „Щука”;

· „Ведмідь-пасічник”;

· „Мишача рада”.

171. Якими засобами Л.Глібов у своїх байках створює індивідуалізовані характери персонажів?

· побутово-етнографічні деталі;

· мовна характеристика;

· портрет;

· авторська характеристика.

 

172. У яких байках Л.Глібов висміює окремі побутові людські вади?

· „Цуцик”;

· „Лисиця й Виноград”;

· „Лев на облаві”;

· „Мальований Стовп”.

 

173. Який твір Л.Глібова І.Франко зарахував до „правдивих перлин української лірики”?

· „Зіронька”;

· „У степу;”

· „Над Дніпром”;

· „Журба”.

 

174. Як Л.Глібов визначає жанр своєї поезії „Квіткове весілля”?

· байка;

· алегоричний жанр;

· казка;

· анекдот.

 

175. Як Л.Глібов подає відгадки до загадок у циклі „Загадки й відгадки”?

· вміщує після тексту загадки;

· вміщує у самому тексті;

· загадки мають форму акровірша, де відгадкою є слово, що складається з перших літер рядків;

· вміщує у кінці циклу після всіх загадок.

 

176. Який жанр курйозної поезії відроджує у своїй творчості для дітей Л.Глібов?

· паліндром;

· акровірш;

· кабалістичний вірш;

· фігурний вірш.

 

177. Про кого з українських письменників 40-60-х рр. ХІХ ст. І.Франко писав, що той належить „до тих талановитих, а нещасних людей, котрих чи то життя, чи то зла доля ламають у цвіті літ”?

· С.Руданський;

· О.Стороженко;

· А.Свидницький;

· Л.Глібов.

 

178. У кого з українських письменників 40-60-х рр.ХІХ ст. у його ранній поезії з”являється образ Залізняка – українського „Гарибальдія”?

· С.Руданський;

· О.Стороженко;

· П.Куліш;

· А.Свидницький.

 

179. У якому з етнографічно-фольклорних нарисів А.Свидницький вперше в українській фольклористиці систематизує народні весняні обряди?

· „Злий дух”;

· „Великдень у подолян”;

· „Відьми, чарівниці й опирі, чи то ж примхи й примхливі оповідання люду українського”.

 

180. У яких українських періодичних виданнях публікував свої твори А.Свидницький?

· „Черниговский листок”;

· „Галичанин”;

· „Основа”;

· „Вечерниці”.

 

181. У якому році і в якому періодичному виданні був опублікований роман А.Свидницького „Люборацькі”?

· 1863, „Черниговский листок”;

· 1862, „Основа”;

· 1886, „Основа”;

· 1886, „Зоря”.

 

182. Який український письменник був причетний до першої публікації роману А.Свидницького „Люборацькі”?

· П.Куліш;

· І.Франко;

· С.Руданський;

· І.Нечуй-Левицький.

 

183. Роман А.Свидницького „Люборацькі” має таке авторське жанрове визначення:

· хроніка;

· повість-хроніка;

· сімейна хроніка;

· роман-хроніка.

 

184. Які ознаки твору „Люборацькі” А.Свидницького дають підстави для його характеристики як роману виховання?

· порушені актуальні проблеми виховання;

· конфлікт має соціально-побутовий характер;

· багатолінійний сюжет;

· герой перебуває у динамічному процесі формування.

 

185. Яке традиційне жанрове визначення роману А.Свидницького „Люборацькі” побутує в українському літературознавстві?

· роман виховання;

· соціально-психологічний роман;

· сімейна хроніка;

· соціально-психологічна повість.

 

186. Які композиційні особливості властиві романові А.Свидницького „Люборацькі”?

· причинно-наслідковий сюжет;

· хронологічні зміщення;

· значна кількість описів;

· багатолінійний сюжет;

 

187. Хто з персонажів роману А.Свидницького „Люборацькі” є втіленням позитивного авторського ідеалу?

· Мася Люборацька;

· Антось Люборацький;

· Тимоха Петропавловський;

· Гервасій Люборацький.

 

188. Які українські письменники 40-60-х рр. ХІХ ст. починають розробляти антиклерикальну тему?

· Марко Вовчок;

· А.Свидницький;

· О.Стороженко;

· П.Куліш.

 

189. Яке з оповідань А.Свидницького присвячене проблемі освіти та виховання?

· „Два упрямых”;

· „Гаврусь и Катруся”;

· „Пачковозы”;

· „Жебраки”.

 

190. Про кого з українських поетів 40-60-х рр. ХІХ ст. І.Франко писав: „[У ньому] ... має Україна одного з тих поетів, що за життя писали багато, а за злиднями приватного і публічного життя публікували дуже мало...”?

· А.Свидницький;

· С.Руданський;

· Л.Глібов;

· Ю.Федькович.

 

191. Який твір 40-60-х рр. ХІХ ст. став першим соціально-психологічним романом в українській літературі?

· „Живая душа” Марко Вовчок;

· „Чорна рада” П.Куліша;

· „Люборацькі” А.Свидницького;

· „Марко Проклятий” О.Стороженка.

 

192. Про кого з український письменників Б.Лепкий писав: „Не сміхун він, а козак-невмірака, невгнутий лицар українського слова”?

· Л.Глібов;

· О.Стороженко;

· С.Руданський;

· П.Куліш.

 

193. Хто з українських істориків літератури писав про історичні поеми С.Руданського, що „вони інтересні як документи істориколітературні...”?

· С.Єфремов;

· Д.Чижевський;

· О.Білецький;

· І.Франко;

 

194. Який навчальний заклад закінчив С.Руданський?

· Харківський університет;

· Петербурзьку військово-медичну академію;

· Київську духовну академію;

· Київський університет імені святого Володимира.

 

195. Хто підготував до видання і видав посмертну збірку С.Руданського „Співомовки” (1880, Київ)?

· Олена Пчілка;

· М.Драгоманов;

· І.Нечуй-Левицький;

· П.Куліш.

 

196. На який з трьох періодів творчості С.Руданського припадає переважно перекладацька діяльність?

· Кам”янець-подільський період (1851-1855);

· Петербурзький період (1855-1861);

· Ялтинський період (1861-1873).

 

197. Як, за І.Франком, називається специфічний жанр епічної поезії, запроваджений в літературу С.Руданським?

· приказка;

· співомовка;

· скаржка;

· небилиця.

 

198. Як називає С.Руданський свої твори баладного характеру?

· приказки;

· небилиці;

· пісні;

· співи.

 

199. Як визначає С.Руданський жанрову природу поезії „Повій, вітер, на Вкраїну...”?

· пісня;

· балада;

· романс;

· елегія.

 

200. Яка з поезій С.Руданського написана у формі монолога-звертання?

· „Студент”;

· „Наука”;

· „До України”;

· „Псалом 136”.

 

201. Яка із названих поезій С.Руданського за жанром є віршем-автопортретом?

· „Наука”;

· „Сиротина я безродний”;

· „Над колискою”;

· „Студент”.

 

202. Який твір 40-60-х рр. ХІХ ст. є авторською варіацією міфу про героя-національного основоположника?

· П.Куліш „Січові гості”;

· С.Руданський „Цар Соловей”;

· Марко Вовчок „Маруся”;

· О.Стороженко „Марко Проклятий”.

 

203. У якому із розроблюваних жанрів С.Руданський, на думку І.Франка, виявив себе „найоригінальнішим і заразом найбільш народним” поетом?

· балади;

· ліро-епічні поеми;

· співомовки;

· пісенна лірика.

 

204. У якому з епічних творів С.Руданський викладає народну інтерпретацію біблійних сюжетів?

· „Цар Соловей”;

· „Байки світовії (Лірникові думи)”;

· „Мініх”;

· „Хрест на горі”.

 

205. Яка з поезій С.Руданського порушує проблему етичного вибору людини?

· „П”яниця”;

· „Студент”;

· „Моя смерть”;

· „Наука”.

 

206. Яке основне історіографічне джерело використано С.Руданським при написанні історичних поем?

· Літопис Самовидця;

· Літопис Г.Граб”янки;

· Літопис С.Величка;

· Історія русів.

 

207. У якій з історичних поем С.Руданський порушує тему соборності та державності України: „Тепер би нам підійнятись / З неволі на волю... / І від Дінця і Орелі / По самі Карпати / Могучеє та сильнеє / Царство збудувати!”?

· „Мазепа, гетьман український”;

· „Іван Скоропада”;

· „Павло Полуботок”;

· „Павло Апостол”.

 

208. Яка з балад С.Руданського написана на основі народних переказів про продаж душі дияволові?

· „Два трупи”;

· „Хрест на горі”;

· „Упир”;

· „Розмай”.

 

209. Яку метричну схему використав С.Руданський у поемі „Олег – князь Київський”?

· чотиристопний амфібрахій;

· коломийковий розмір;

· гекзаметр;

· тринадцятискладник.;

·

210. Яка з поем С.Руданського стала відгуком на ідеї панславізму?

· „Іван Скоропада””

· „Байки світовії (Лірникові думи)”;

· „Цар Соловей”;

· „Павло Полуботок”.

 

211. Хто з українських поетів здійснив переклад Гомерової „Іліади”?

· П.Куліш;

· Л.Глібов;

· С.Руданський;

· Т.Шевченко.

 

212. Про кого з українських письменників 40-60-х рр. ХІХ ст. С Єфремов писав, що той „стояв якось осторонь од українського руху і як письменник жив здебільшого або в минулому або в фантастичних вигадках кохався...”?

· П.Куліш;

· С.Руданський;

· О.Стороженко;

· Ю.Федькович.

 

213. З яким українським часописом активно співпрацював О.Стороженко?

· „Вечерниці”;

· „Черниговский листок”;

· „Галичанин”;

· „Основа”

 

214. Яку назву мала збірка оповідань О.Стороженка?

· „Народні оповідання”;

· „Українські оповідання”;

· „Оповідання з народних уст”;

· „Оповідання Грицька Ключника”.

 

215. Ім”я якого письменника згадується в оповіданнях О.Стороженка „Матусине благословення” та „Ярчук”?

· О.Пушкіна;

· М.Некрасова;

· М.Гоголя;

· Т.Шевченка.

 

216. Про кого з українських письменників середини ХІХ ст. А.Шамрай писав, що той „єдиний викінчений наш романтик в прозі”?

· Марко Вовчок;

· О.Стороженко;

· П.Куліш;

· Ю.Федькович.

 

217. Яке з оповідань О.Стороженка має рамкову композицію (обрамлення)?

· „Голка”;

· „Два брати”;

· „Закоханий чорт”;

· „Чортова корчма”.

 

218. Які з оповідань О.Стороженка І Стешенко кваліфікує як анекдоти?

· „Вуси”, „Не в добрий час”;

· „Гаркуша”, „Голка”;

· „Мірошник”, „Скарб”;

· „Два брати”, „Чортова корчма”.

 

219. Які з історичних творів О.Стороженка присвячені життю козаків після скасування Запорозької Січі?

· „Кіндрат Бубненко-Швидкий”, „Марко Проклятий”; „Гаркуша”;

· „Прокіп Іванович”, „Дорош”, „Мірошник”;

· „Межигірський дід”, „Голка”, „Чортова корчма”;

· „Закоханий чорт”, „Матусине благословення”, „Вуси”.

 

220. Про яку історичну подію, так описану автором: „Крий Боже, що тоді діялось на Україні. Не буду вам і розказувать... В одному Умані козаки вирізали вісімнадцять тисяч жидів та ляхів”, йдеться в оповіданні О.Стороженка „Кіндрат Бубненко-Швидкий”?

· національно-визвольна війна під проводом Б.Хмельницького;

· повстання під проводом Остряниці;

· повстання під проводом К.Косинського;

· Коліївщина.

 

221. Кого персонаж оповідання О.Стороженка „Закоханий чорт” характеризує такими словами: „...нема найчистішої душі, як у тих гаспидських синів; вони живуть по писанію...”?

· православні ченці;

· гайдамаки;

· козаки-запорожці;

· чумаки.

 

222. Основою для оповідання „Закоханий чорт” О.Стороженка стали:

· „Вечори на хуторі біля Диканьки” М.Гоголя;

· народні легенди про козаків-характерників;

· народні повір”я про відьом і чортів;

· народні чарівні казки.

 

223. Типологічна близькість оповідань О.Стороженка „Закоханий чорт”, „Чортова корчма” і „Вечорів на хуторі біля Диканьки” М.Гоголя виявляється в таких ознаках:

· демонологічний сюжет;

· використання мотиву про чарування;

· етнографізм;

· поєднання рельності і фантастики.

 

224. Який період української історії опрацьований О.Стороженком у романі „Марко Проклятий”?

· Коліївщина;

· повстання під проводом К.Косинського;

· початковий період національно-визвольної війни під проводом Б.Хмельницького;

· доба Руїни.

 

225. Які історичні особи представлені у романі О.Стороженка „Марко Проклятий”?

· Богдан Хмельницький;

· Єремія Вишневецький;

· Максим Кривоніс;

· Іван Богун.

 

226. Якому із своїх творів О.Стороженко дає таке жанрове визначення: „поэма на малороссийском языке из преданий и поверий запорожской старины”?

· „Прокіп Іванович”;

· „Марко Проклятий”;

· „Дорош”;

· „Кіндрат Бубненко-Швидкий”.

 

227. Яку перодизацію української історії пропонує О.Стороженко у романі „Марко Проклятий”?

· Україна до Люблінсько унії / Україна після Люблінської унії;

· Україна до Переяславської угоди / Україна після Переяславської угоди;

· Україна до Берестейської унії / Україна після Берестейської унії;

· Україна до виступу Івана Мазепи / Україна після виступу Івана Мазепи.

 

228. Якими, на думку О.Стороженка (роман „Марко Проклятий”), були причини національно-визвольної війни 1648-1654 рр.?

· соціальне гноблення українців польською шляхтою;

· соціальне гноблення українців жидами-орендарями;

· соціальне розшарування козацтва;

· релігійна нетерпимість католиків.

 

229. Про яку унію йдеться у романі О.Стороженка „Марко Проклятий”?

· Флорентійська;

· Люблінська;

· Берестейська.

 

230. Хто з персонажів роману О.Стороженка „Марко Проклятий” висловлює авторську позицію стосовно проблеми гріха та спокути: „Чужим словом і чужими грішми не ублагаєш Господа, ті молитви і скарби в нас самих; шукай їх у твоїй душі, коли ж там нема, то вже ні в кого їх не позичиш”?

· Павлюга;

· батько Марка;

· схимник;

· Марко Проклятий.

 

231. Який біблійний образ є прототипом образу Марка Проклятого (О.Стороженко „Марко Проклятий”)?

· Адам;

· Авель;

· Каїн;

· Саул.

 

232. У якому творі О.Стороженка подається такий опис пекла: „Були пекельні ворота кам”яні, дуже товсті і широкі, і од великого жиру потріскались ... Якраз підо мною стояв залізний стіл, так розпалений, аж побілів, неначе сонце сяє. Кругом того стола сиділа чортяча старшина, а самий найстарший сатана розлігся на високому дзиглику. Побіля старшини товпилися чорти і чортенята...”?

· „Жонатий чорт”;

· „Марко Проклятий”;

· „Чортова корчма”;

· „Закоханий чорт”.

 

233. Про кого з персонажів роману О.Стороженка „Марко Проклятий” автор говорить: „... хижий од рождення і вихований ще в єзуїтських школах у запеклій вражді ік православію, прийнявши латинство, став найлютішим гонителем православного люду”?

· Марко Проклятий;

· Єремія Вишневецький;

· Кривоніс-Вовгур;

· князь Четвертинський.

 

234. Кому з українських письменників належать слова: „Українська словесність – діло велике – се нове слово між народами”?

· Т.Шевченку;

· Марку Вовчку;

· Г.Квітці-Основ”яненку;

· П.Кулішу.

 

235. Який твір української прози середини ХІХ ст. має ознаки готичного роману?

· „Кудеяр” М.Костомарова;

· „Чорна рада” П.Куліша;

· „Черниговка” М.Костомарова;

· „Марко Проклятий” О.Стороженка.

 

236. Про поетичну творчість кого з українських письменників І.Франко писав: „Все тут було: лірика й епіка, слов”янофільство і демократизм, хмельниччина і козаччина перед Хмельницьким, тон народної пісні і манера Шевченка... Не було тільки одного – Шевченкового генія, Шевченкового гарячого чуття...”?

· С.Руданський;

· П.Куліш;

· А.Свидницький;

· Ю.Федькович.

 

237. Про кого з українських письменників О.Дорошкевич писав: „Химерна його доля – від політичного засланця до співробітника реакційних часописів і автора антиреволюційних віршів і памфлетів...”?

· М.Костомаров;

· П.Куліш;

· Т.Шевченко;

· О.Кониський.

 

238. До кого із своїх сучасників П.Куліш звернувся такими рядками: „Розійшлись ми різно / Дітьми молодими, / зустрілися пізно / Між людьми чужими. / Вкупі працювати / Брат із братом брався; / Що одна в нас мати, / Ти не догадався”?

· В.Білозерський;

· Т.Шевченко;

· О.Стороженко;

· М.Костомаров.

 

239. Кому з українських письменників М.Зеров присвятив рядки: „Він боре тупість і муругу лінь, / В Європі хоче ставити курінь, / Над творами культурників п”яніє. / І днів старечих тягота – легка, / І навіть в смертних муках агонії / В повітрі пише ще його рука”?

· Т.Шевченко;

· М.Костомаров;

· І.Нечуй-Левицький;

· П.Куліш.

 

240. Від яких суспільно-культурних чинників, на думку П.Куліша, залежала подальша доля України?

· церковна реформа;

· реформа державного устрою;

· культуротворчі процеси;

· активізація революційних рухів.

 

241. У якому творі П.Куліш виклав популярну історію України?

· „История воссоединения Руси”;

· „Повесть об украинском народе”;

· „Записки о Южной Руси”;

· „Мальовнича Гайдамаччина”.

 

242. Яку назву має етнографічно-фольклористична, історіографічна та літературна збірка, упорядкована П.Кулішем?

· „Основа”;

· „Записки о Южной Руси”;

· „Дні і місяці українського селянина”;

· „Листи з хутора”.

 

243. Хто з українських письменників ХІХ ст. став автором першого українського правопису?

· Г.Квітка-Основ”яненко;

· Т.Шевченко;

· П.Куліш;

· І.Нечуй-Левицький.

 

244. Який із творів Т.Шевченка було опубліковано у ІІ томі „Записок о Южной Руси” П.Куліша?

· „Гайдамаки”;

· „Катерина”;

· „Наймичка”;

· „Марія”.

 

245. У якій історіографічній праці П.Куліш негативно оцінює козацькі та селянські повстання?

· „История воссоединения Руси”;

· „Повесть об украинском народе”;

· „Мальовнича Гайдамаччина”;

· „Крашанка русинам і полякам на Великдень”.

 

246. З ким із українських культурно-наукових діячів співпрацював П.Куліш, перекладаючи Біблію українською мовою?

· О.Потебня;

· І.Пулюй;

· М.Драгоманов;

· П.Житецький.

 

247. Кого з українських письменників вважають засновником української перекладацької справи?

· І.Котляревський;

· П.Гулак-Артемовський;

· С.Руданський;

· П.Куліш.

 

248. У якому році був опублікований переклад Біблії українською мовою, здійснений П.Кулішем у співпраці з І.Пулюєм та І.Нечуєм-Левицьким?

· 1888;

· 1897;

· 1903;

· 1905.

 

249. Збірка П.Куліша „Позичена кобза” є збіркою:

· стилізацій;

· фольклорних записів;

· перекладів творів європейських поетів;

· оригінальних творів.

 

250. Які нові для української літератури жанри впроваджує у письменницьку практику П.Куліш?

· соціальна повість;

· оповідання-ідилія;

· ліро-епічна поема;

· історичний роман.

 

251. Який класичний літературний матеріал ліг в основу оповідання П.Куліша „Орися”?

· „Енеїда” Вергілія;

· „Іліада” Гомера;

· „Одіссея” Гомера;

 

252. У якому з прозових творів П.Куліша найвиразніше виявляється його „теорія культурництва”?

· „Січові гості”

· „Дівоче серце”;

· „Орися”;

· „Гордовита пара”.

 

253. Яку назву має роман П.Куліша у остаточній редакції?

· „Чорна рада. Хроніка 1663 року”;

· „Чорна рада”;

· „Чорна рада, або Історія нещасливого 1663 року”;

· „Чорна рада, або Нещаслива старосвітчина”.

 

254. Хто з українських істориків літератури назвав „Чорну раду” П.Куліша „першим історичним романом, заснованим на старанному вивченні історії”?

· М.Зеров;

· І.Франко;

· О.Білецький;

· Д.Чижевський.

 

255. У якому населеному пункті відбувається основна дія у романі П.Куліша „Чорна рада”?

· хутір Хмарище;

· Київ;

· Ніжин;

· Паволоч.

 

256. Яка соціальна сила України ХVІІ ст., на думку П.Куліша (роман „Чорна рада”), найповніше виражала інтереси національної держави?

· запорозьке козацтво;

· городове козацтво;

· козацька аристократія;

· міщанство.

 

257. Який персонаж роману „Чорна рада” П.Куліша найповніше втілює авторську ідею хутірства?

· Гвинтовка;

· Черевань;

· Петро Шраменко;

· Шрам.

 

258. Старий запорожець Пугач у романі „Чорна рада” П.Куліша є втіленням:

· ідеї абсолютної свободи;

· ідеї хутірства;

· ідеї соціальної рівності;

· ідеї індивідуальної моральної чистоти.

 

259. Хто з персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” найповніше втілює авторський ідеал життя?

· Шрам;

· Сомко;

· Божий чоловік;

· Кирило Тур.

 

260. Що в романі П.Куліша „Чорна рада” є головним засобом організації сюжету?

· образ хутора;

· мотив дороги;

· Чорна рада;

· образ Запорозької Січі.

 

261. Яка подія в романі П.Куліша „Чорна рада” є кульмінацією розвитку конфлікту?

· зустріч Шрама з Череванем;

· двобій Петра Шраменка і Кирила Тура;

· Чорна рада;

· вбивство Сомка.

 

262. Приватна інтрига у романі П.Куліша „Чорна рада” пов”язана з образами:

· Шрама і Череваня;

· Кирила Тура і Пугача;

· Петра Шраменка і Лесі Череванівни;

· Петра Шраменка і Кирила Тура.

 

263. Хто з персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” є історичною особою?

· Сомко;

· Шрам;

· Брюховецький;

· Кирило Тур.

 

264. Хто з персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” належить до категорії „люди-ідеї” (за класифікацією С.Єфремова)?

· Сомко;

· Шрам;

· Брюховецький;

· Кирило Тур.

 

265. До яких образів-персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” застосовано принцип романтичного творення?

· Черевань;

· Сомко;

· Кирило Тур;

· Гвинтовка.

 

266. Хто з персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” присвячує своє життя меті: „як би Вкраїну на добру дорогу вивести”?

· Сомко;

· Брюховецький;

· Пугач;

· Шрам.

 

267. Хто з персонажів роману „Чорна рада” П.Куліш, на думку О.Гончара, показаний як продовжувач політики Б.Хмельницького?

· Сомко;

· Брюховецький;

· Васюта;

· Гвинтовка.

 

268. Які романтичні тенденції властиві роману П.Куліша „Чорна рада”?

· фантастичні та містичні мотиви;

· зображення звичаїв, поведінки та характерів запорожців;

· мотив фатальності;

· введення „любовного трикутника”;

 

269. Кому з персонажів роману „Чорна рада” автор дає такі характеристики: „безбожний харцизяка”, „гадюка”, „нечестивий пройдисвіт”?

· Гвинтовка;

· Кирило Тур;

· Пугач;

· Брюховецький.

 

270. Кого з персонажів роману П.Куліша „Чорна рада” можна віднести до категорії романтичних героїв „байронічного

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

(40-60-і роки ХІХ ст.) Посібник для студентів-філологів

НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ІМЕНІ М П ДРАГОМАНОВА... РИНА САВЧЕНКО і роки ХІХ ст Посібник для студентів філологів ТЕМА...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: З курсу „Історія української літератури

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РИНА САВЧЕНКО
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ (40-60-і роки ХІХ ст.)   Посібник для студентів-філологів    

ТЕМА 1. Літературний рух 40-60-х рр. ХІХ ст.
План 1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр. 2. Діяльність Кирило-Мефодіївського товариства (1846-1847).

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-60-х рр. ХІХ ст. – К., 1959. 2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. – К., 1986. 3. Денисюк І. Розвиток ук

С.Єфремов
Литература, сочетающая в себе такие творения (Г.Квітки-Основ”яненка, І.Котляревського, П.Гулака-Артемовського, Є.Гребінки. – І.С.), не может быть ничтожною: при мало

М.Костомаров
Безперечно, впливи були, і впливи значні, було й навчання у розвиненішої російської літератури, що була літературою державної нації і розвивалася без утисків і переслідувань як національна літер

Д.Наливайко
Тема 2. Життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка[1] (1814-1861) План 1. Становлення Т.Шевченка як поета. Світоглядно-естетичні позиці

Література
1. Бернштейн М. „Записки причетника” Марко Вовчок. Послесловие // Марко Вовчок. Записки причетника. – К., 1955. – С.364-385. 2. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Біл

Література
1. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - №4. – С.52-61. 2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-235, 240-242.

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-259. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985.

Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43. 2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.

Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993. 2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. – С.123-137. 3. Бетко І.

М.Жулинський
Роль Куліша в історії української літератури і громадського руху 40-60-х рр., без сумніву, дуже велика. Візьміть першого-ліпшого письменника цієї доби, зацікавтесь будь-яким літературним пі

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч.60-х років ХІХ ст. – К., 1959. 2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1999. – С.3

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.48-50, 70-74, 204-211, 294-305. 2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956. 3. Гуць Г. Юрій Федькович і з

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бойко Ю. Творчість Тараса Шевченка на тлі західноєвропейської літератури // Бойко Ю. Вибрані праці. - К., 1992.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-123.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-145.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бородін В. Автор-оповідач в поемі Т.Г.Шевченка „Сон” // Українська мова і література в школі. – 1987. - №12. –

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Большаков Л. Оренбургская Шевченковская энциклопедия: Тюрьма. Солдатчина. Ссылка: Энциклопедия одинадцати лет 1

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бовсунівська Т, Художня концепція жінки у творчості Т.Шевченка // Дивослово. – 1999. – №11. – С.2-7. 3

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Бондар М. Особливості втілення художнього конфлікту в оповіданнях

Література
1. Вовчок Марко. Маруся. – Львів, 1993. 2. Ганюкова К. Концептуальні жанрові домінанти української історичної повісті ХІХ-початку ХХ ст.: історична правда і художній домисел // Література.

ТЕМА 9. Жанр казки у творчості Марка Вовчка
План: 1. Жанр літературної казки у контексті світового романтизму. 2. Літературна казка Марка Вовчка: традиції (фольклорні та літературні) і новаторство.

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.96-108.

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.84-88.

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-237. 2. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - № 4. – С. 52-61.

Степана Руданського
План: 1. Жанрово-стильова різноманітність творчості С.Руданського (балади, ліричні вірші, приказки-гуморески). 2. Традиції романтичної школи в „небилицях” С.Рудан

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-253. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С

ТЕМА 13. Жанр поеми у творчості С.Руданського
План: 1. „Байки світові (Лірникові думи)” як твір космогонічного характеру. Джерела поеми. 2. Алегорична поема-казка „Цар Соловей”. Проблематика твору. Образна си

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 256-258. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С.77-92. 3. Єфремов С.

Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43. 2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.

ТЕМА 15. Жанр оповідання-ідилії у творчості П.Куліша
План: 1. Жанр ідилії, його інтегрування у систему жанрів української прози. 2. Античний сюжет як основа оповідання „Орися”. Національна обробка сюжету. 3

Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 2. Вертій О. Пантелеймон Куліш і народна творчість. – Тернопіль, 1998 3. Денисюк І. Розв

Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993. 2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 3. Бойко М. П.Куліш: Осми

ТЕМА 17.Поетична творчість П.Куліша
План: 1. Мотив скорботи за долю України у поезіях збірки „Досвітки”. Типологічна близькість із творами Т.Шевченка. 2. Художнє освоєння біблійних сюжетів у поезіях

Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 2. Бетко І. Філософська поезія Куліша // Філос. і соціол. думка. – 1994. - № 11-12. 3. Б

ТЕМА 18. „Українські оповідання” О.Стороженка
План: 1. Легендарні та пригодницькі сюжети оповідань О.Стороженка, їх національна означеність. 2. Жанрова система збірки „Українські оповідання”: оповідання-анекд

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959. – С.182-185. 2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К

О.Стороженка
План: 1. Національне минуле у оповіданнях на історичну тему О.Стороженка: a) Коліївщина та її наслідки у оповіданні „Кіндрат Бубненко-Швидкий”; b) цикл „

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959. 2. Зеров М. Олекса Стороженко // Зеров М. Твори: В 2-х т. – Т.2. - К., 1990. - С.

ТЕМА 20. Поетична творчість Ю.Федьковича
План: 1. Літературно-естетичні погляди Ю.Федьковича. Поезія „Нива” як своєрідний мистецький маніфест автора. 2. Образ Т.Шевченка у поезіях „Оскресни, Боян!”, „Ось

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 48-50, 70-74, 82-84, 131-133, 161-164, 194-196, 204-211, 294-305. 2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956.

Сторія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” 1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес кінця 50–60-х років ХІХ ст. – К., 1959.

З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” Колоквіум (лат. – співбесіда) – це вид навчальної роботи, який проводиться у формі бесіди викладача зі студентом з

Питання до колоквіуму
Підготовка і викуп Шевченка з кріпацтва: обставини, персонажі. Т.Шевченко і петербурзька інтелектуальна еліта (1837-1843). Перша мандрівка Т.Шевченка на Україну. Ро

З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” 1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр. 2. Кирило-Мефодіївське товариство і розвиток української літ

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги