Література - раздел Образование, (40-60-і роки ХІХ ст.) Посібник для студентів-філологів 1. Бернштейн М. „Записки Причетника” Марко Вовчок. Послесловие // Марко Вовчо...
1. Бернштейн М. „Записки причетника” Марко Вовчок. Послесловие // Марко Вовчок. Записки причетника. – К., 1955. – С.364-385.
2. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960.
3. Бойчук А. Українська сатира ІІ половини ХІХ ст. – К., 1972. – С.33-111.
4. Борщевский Ф. Русские романы Марка Вовчка. – Запорожье, 1957.
5. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983.
6. Денисюк І. Повернення легендарної „Марусі” // Денисюк І. Літературознавчі та фольклористичні праці: У 3 т., 4 кн. – Т.І. Кн. 1. – К., 2005. – С.379-395.
7. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1999. – С.39-89.
8. Добролюбов М. Риси для характеристика руського простолюду // Марко Вовчок у критиці: Збірник статей, рецензій, висловлювань. – К., 1955. – С. 53-123.
9. Дорошкевич О. “Народні оповідання” Марка Вовчка // Реалізм і народність української літератури ХІХ ст. – К., 1986.
10. Засенко О. Марко Вовчок і зарубіжні літератури. – К., 1959.
11. Засенко О. Марко Вовчок. – К., 1964.
12. Зеров М. Українське письменство ХІХ ст.: ХL. Марко Вовчок. ХLІ. Марко Вовчок. Творчість. ХLІІ. Критика про Марка Вовчка // Зеров М. Твори: В 2-х т. - Т.2. - К., 1990. – С.224-235.
13. Крутікова Н. Гоголь та українська література. – К., 1957. – С.421-436, 529-542.
14. Крутікова Н. Сторінки творчого життя ( Марко Вовчок в житті і праці ). – К., 1965.
15. Лобач-Жученко Б. Літопис життя і творчості Марка Вовчка. – К., 1969.
16. Лобач-Жученко Б., Брандіс Є. Перекладацька діяльність Марка Вовчка // Марко Вовчок: Статті і дослідження. – К., 1985. – С.156-209.
17. Міщук Р. Українська оповідна проза 50-60-х рр. ХІХ ст. – К., 1978. – С.41-50, 76-84, 141-147, 152-154, 167-173, 176-181, 188-208.
18. Нахлік Є. Українська романтична проза 20 – 60-х рр. ХІХ ст. – К., 1988. – С.143-167, 228-252.
19. Незвідський А. Російські романи й повісті Марка Вовчка. – Одеса, 1961.
20. Незвідський А. Марко Вовчок: Семінарій. – К., 1981.
21. Погрібний А. Зорі немеркнучої спалах (Марко Вовчок) // Погрібний А. Літературні явища і з”яви. – К., 2007. – С.408-435.
22. Сиваченко М. Текстологічний аналіз “Народних оповідань” Марка Вовчка // Сиваченко М. Літературознавчі та фольклористичні розвідки. – К., 1974.
23. Три долі: Марко Вовчок в українській, російській та французькій літературі / Упор. В.Агеєва. – К., 2002.
24. Франко І. Марія Маркович (Марко Вовчок). Посмертна згадка // Франко І. Зібр. тв.: у 50 т. – Т.37. – С.276-279.
Поміркуйте над висловлюваннями:
Залишаються люди, значно сильніші за мене талантом. З них я не вважаю незручним назвати Марка Вовчка. Це талант сильний, прекрасний… То люди однієї кар”єри з Діккенсом, Жоржем Сандом…
М.Чернишевський
В українській прозі 60-х років Марку Вовчку належить центральне місце. На думку Тургенєва, вона є осередком (“украшением и средоточием”) невеличкого гуртка петербурзьких “малороссов” 1858-1859 років. Її твори поряд з Шевченковими репрезентували українське письменство в очах тогочасного російського читача, перекладалися російською мовою і відзначені корифеями російської літератури ХІХ століття – шана, якої не призначено ні одному українському письменникові, крім Шевченка.
М.Зеров
Малюнки жінок і дівчат-кріпачок, як українські, так і московські, - се старанні і глибоко правдиві психологічні й соціальні студії. З простотою, красою і ніжністю її мови й стилю в”яжеться нерозривно її ніжна любов до всіх нещасних і страждущих, а особливо до найбідніших між бідними, до жінок. Вона вміє не лише сама відчути їх горе, але також віднайти основу і дати їй простий і ясний вислов, що сильно хапає за серце читача.
І.Франко
Марко Вовчок “завжди вміє надати своєму викладові наївності і чарівності народної мови, яку ми зустрічаємо в мові наших стародавніх казок і легенд… Марко Вовчок наближається до народної поезії не лише зовнішньою формою своїх оповідань, але й усіма своїми літературними прийомами; він розповідає як простий очевидець, близький до зображуваних осіб поняттями і освітою, поділяє їх простодушні вірування і забобони, співчуває їх горю і радості; ми не бачимо особи автора, ніде не висловлює він своїх думок і почуттів, ніде не виділяється з тієї сфери, яку описує”.
Д.Писарєв
Марко Вовчок – талант переважно гуртовий, що схоплює прикмети мас, а не осіб, що вміє накидати загальну картину масового руху, вміє виразно виявити середніх людей психологію, та не вміє індивідуалізувати своїх героїв. Через те так невдатно й виходять у нього люди з міцною волею, з дужою індивідуальністю, з кипучою натурою і так гарно – оті дрібні люди гурту, а з-межи них найкраще жіночі образи.
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ІМЕНІ М П ДРАГОМАНОВА... РИНА САВЧЕНКО і роки ХІХ ст Посібник для студентів філологів ТЕМА...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ:
Література
Что будем делать с полученным материалом:
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
РИНА САВЧЕНКО
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
(40-60-і роки ХІХ ст.)
Посібник для студентів-філологів
ТЕМА 1. Літературний рух 40-60-х рр. ХІХ ст.
План
1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр.
2. Діяльність Кирило-Мефодіївського товариства (1846-1847).
Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-60-х рр. ХІХ ст. – К., 1959.
2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. – К., 1986.
3. Денисюк І. Розвиток ук
С.Єфремов
Литература, сочетающая в себе такие творения (Г.Квітки-Основ”яненка, І.Котляревського, П.Гулака-Артемовського, Є.Гребінки. – І.С.), не может быть ничтожною: при мало
М.Костомаров
Безперечно, впливи були, і впливи значні, було й навчання у розвиненішої російської літератури, що була літературою державної нації і розвивалася без утисків і переслідувань як національна літер
Д.Наливайко
Тема 2. Життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка[1]
(1814-1861)
План
1. Становлення Т.Шевченка як поета. Світоглядно-естетичні позиці
Література
1. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - №4. – С.52-61.
2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-235, 240-242.
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-259.
2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985.
Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43.
2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.
Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993.
2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. – С.123-137.
3. Бетко І.
М.Жулинський
Роль Куліша в історії української літератури і громадського руху 40-60-х рр., без сумніву, дуже велика. Візьміть першого-ліпшого письменника цієї доби, зацікавтесь будь-яким літературним пі
Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч.60-х років ХІХ ст. – К., 1959.
2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1999. – С.3
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.48-50, 70-74, 204-211, 294-305.
2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956.
3. Гуць Г. Юрій Федькович і з
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Бойко Ю. Творчість Тараса Шевченка на тлі західноєвропейської літератури // Бойко Ю. Вибрані праці. - К., 1992.
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-123.
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-145.
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Бородін В. Автор-оповідач в поемі Т.Г.Шевченка „Сон” // Українська мова і література в школі. – 1987. - №12. –
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Большаков Л. Оренбургская Шевченковская энциклопедия: Тюрьма. Солдатчина. Ссылка: Энциклопедия одинадцати лет 1
Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.
2. Бовсунівська Т, Художня концепція жінки у творчості Т.Шевченка // Дивослово. – 1999. – №11. – С.2-7.
3
Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960.
2. Бондар М. Особливості втілення художнього конфлікту в оповіданнях
Література
1. Вовчок Марко. Маруся. – Львів, 1993.
2. Ганюкова К. Концептуальні жанрові домінанти української історичної повісті ХІХ-початку ХХ ст.: історична правда і художній домисел // Література.
ТЕМА 9. Жанр казки у творчості Марка Вовчка
План:
1. Жанр літературної казки у контексті світового романтизму.
2. Літературна казка Марка Вовчка: традиції (фольклорні та літературні) і новаторство.
Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960.
2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.96-108.
Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960.
2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.84-88.
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-237.
2. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - № 4. – С. 52-61.
Степана Руданського
План:
1. Жанрово-стильова різноманітність творчості С.Руданського (балади, ліричні вірші, приказки-гуморески).
2. Традиції романтичної школи в „небилицях” С.Рудан
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-253.
2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С
ТЕМА 13. Жанр поеми у творчості С.Руданського
План:
1. „Байки світові (Лірникові думи)” як твір космогонічного характеру. Джерела поеми.
2. Алегорична поема-казка „Цар Соловей”. Проблематика твору. Образна си
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 256-258.
2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С.77-92.
3. Єфремов С.
Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43.
2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.
Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988.
2. Вертій О. Пантелеймон Куліш і народна творчість. – Тернопіль, 1998
3. Денисюк І. Розв
Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993.
2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988.
3. Бойко М. П.Куліш: Осми
ТЕМА 17.Поетична творчість П.Куліша
План:
1. Мотив скорботи за долю України у поезіях збірки „Досвітки”. Типологічна близькість із творами Т.Шевченка.
2. Художнє освоєння біблійних сюжетів у поезіях
Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988.
2. Бетко І. Філософська поезія Куліша // Філос. і соціол. думка. – 1994. - № 11-12.
3. Б
ТЕМА 18. „Українські оповідання” О.Стороженка
План:
1. Легендарні та пригодницькі сюжети оповідань О.Стороженка, їх національна означеність.
2. Жанрова система збірки „Українські оповідання”: оповідання-анекд
Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959. – С.182-185.
2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К
О.Стороженка
План:
1. Національне минуле у оповіданнях на історичну тему О.Стороженка:
a) Коліївщина та її наслідки у оповіданні „Кіндрат Бубненко-Швидкий”;
b) цикл „
Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959.
2. Зеров М. Олекса Стороженко // Зеров М. Твори: В 2-х т. – Т.2. - К., 1990. - С.
ТЕМА 20. Поетична творчість Ю.Федьковича
План:
1. Літературно-естетичні погляди Ю.Федьковича. Поезія „Нива” як своєрідний мистецький маніфест автора.
2. Образ Т.Шевченка у поезіях „Оскресни, Боян!”, „Ось
Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 48-50, 70-74, 82-84, 131-133, 161-164, 194-196, 204-211, 294-305.
2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956.
Сторія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)”
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес кінця 50–60-х років ХІХ ст. – К., 1959.
З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)”
Колоквіум (лат. – співбесіда) – це вид навчальної роботи, який проводиться у формі бесіди викладача зі студентом з
Питання до колоквіуму
Підготовка і викуп Шевченка з кріпацтва: обставини, персонажі. Т.Шевченко і петербурзька інтелектуальна еліта (1837-1843). Перша мандрівка Т.Шевченка на Україну. Ро
З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)”
Тести як форма контролю розраховані на ерудицію, а також на спеціальні знання та здібності студентів аналізувати матеріал, на в
З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)”
1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр.
2. Кирило-Мефодіївське товариство і розвиток української літ
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Новости и инфо для студентов