рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Д.Наливайко

Д.Наливайко - раздел Образование, (40-60-і роки ХІХ ст.) Посібник для студентів-філологів Тема 2. Життєвий І Творчий Шлях Тараса Шевченка[1] (1814-186...

Тема 2. Життєвий і творчий шлях Тараса Шевченка[1]

(1814-1861)

План

1. Становлення Т.Шевченка як поета. Світоглядно-естетичні позиції митця.

2. Періодизація творчості Т.Шевченка. Загальна характеристика поезій кожного періоду.

3. Мотиви й образи лірики раннього періоду творчості (1837-1843). Специфіка Шевченкового романтизму.

4. Традиції та новаторство у жанрі балади.

5. Жанр ліро-епічної поеми у творчості Т.Шевченка.

6. Історична тематика у ранній творчості поета. Романтизація національної героїчної епіки (“Іван Підкова”, “Гамалія”, “Тарасова ніч”).

7. Романтична інтерпретація української минувшини у поемі Т.Шевченка “Гайдамаки”:

a) джерела поеми,

b) жанрові особливості,

c) композиція,

d) прийоми типізації й індивідуалізації образів,

e) ритмічна розмаїтість,

f) мовностильове багатство твору.

8. Драматургія Т.Шевченка. Традиції і новаторство поета у жанрі соціально-побутової драми (“Назар Стодоля”).

9. Особливості світосприйняття Т.Шевченка періоду “трьох літ”.

10. Громадянські мотиви, образ сім’ї “вольної, нової” у поезіях періоду „трьох літ”.

11. Викривально-сатиричний пафос поезії зб. “Три літа”. Жанр політичної сатири. Тематичне багатство сатиричних творів:

a) оскарження деспотичного ладу (“Сон”),

b) засудження колоніальної політики Росії (“Кавказ”),

c) викриття малоросійства (“І мертвим, і живим, і ненарожденним…”).

12. Еволюція історіософської концепції Т.Шевченка (“Великий льох”, “Розрита могила”, “Холодний Яр”).

13. Образ матері у соціально-побутових поемах (“Сова”, “Наймичка”, “Відьма”, “Слепая”).

15. Громадянський пафос циклу “Давидові псалми”.

16. Композиційна структура циклу поезій “В казематі”. Мотиви й образи.

17. “Невольнича” лірика:

a) загальнолюдський пафос поезії;

b) різноманітність ліризму;

c) жанрове розмаїття ліричних творів;

d) мотиви поетичної творчості: національні мотиви; християнські мотиви; сатирична дискредитація ідеологічних підвалин самодержавства; мотиви інтимної лірики.

18. Суспільно-естетичне новаторство прози Т.Шевченка. Автобіографізм повістей, особливості художньої форми, мови і стилю творів.

20. “Журнал” Т.Шевченка як історико-естетична пам’ятка доби.

21. Оскарження миколаївської доби у поемах останнього періоду творчості (“Неофіти”, “Юродивий”).

22. Триптих “Доля”, “Муза”, “Слава” як мистецький маніфест поета.

23. Біблійні мотиви і образи у творчості Т.Шевченка. Жанр пророцтв у ліриці останніх років життя.

24. Поема “Марія” – апофеоз образу жінки-матері.

25. Роль Т.Шевченка в історико-суспільному та культурному поступі нації.

 

Тексти

Причинна. Думка (“Тече вода в синє море…”). Тарасова ніч. На вічну пам”ять І.Котляревському. Катерина. Перебендя. Тополя. Думка („Нащо мені чорні брови...”). До Основ”яненка. Іван Підкова. “Думи мої, думи мої…”. Гайдамаки. Утоплена. Гамалія. Н.Маркевичу („Бандуристе, орле сизий...”). Мар”яна-черниця. Слепая. Тризна. Розрита могила. “Чигрине, Чигрине…”. Сова. Сон (1844). “Заворожи мені, волхве…”. Єретик. Великий льох. „Стоїть в селі Суботові...”. Наймичка (поема). Кавказ. „І мертвим, і живим, і ненарожденним…”. Холодний Яр. Цикл „Давидові псалми”. “Минають дні, минають ночі…”. Три літа. Заповіт. “За що ми любимо Богдана…”. Лілея. Русалка. Відьма. Цикл „В казематі”. „Не спалося – а ніч як море...”. Княжна (поема). N.N. (“Сонце заходить…”). N.N. (“Мені тринадцятий минало…”). “Не гріє сонце на чужині…”. Іржавець. „Ще як були ми козаками...”. Чернець. “Один у другого питаєм…”. “А нумо, знову віршувать...”. Варнак (поема). “У бога за дверима…”. Царі („Старенька сестро Аполлона...”). “Ну що б, здавалося, слова…”. Г.З (“Немає гірше, як в неволі…”). Марина. Пророк („Неначе праведних дітей...”). “І виріс я на чужині…”. “У тієї Катерини…”. “Ой чого ти почорніло…”. „Ой люлі, люлі, моя дитино...” “І знов мені не привезла…”. “У Вільні, городі преславнім…”. „Зацвіла в долині...”. “У нашім раї на землі…”. „На Великдень, на соломі...”. “І золотої, й дорогої…”. “Ми вкупочці колись росли…”. “Готово! Парус розпустили…”. „Ми восени таки похожі...”. “Лічу в неволі дні і ночі…”. „Мені здається, я не знаю...”. “Якби ви знали, паничі…”. “Мій Боже милий, знову лихо!..”. Москалева криниця. Неофіти. Юродивий. Доля. Муза. Слава. Сон (“На панщині пшеницю жала…”). “Я не нездужаю, нівроку…”. Подражаніє 11 псалму. Марку Вовчку. Ісаія. Глава 35. “Во Іудеї во дні они…”. Марія. Подражаніє Ієзекиїлю. Осії. Глава ХІV. Молитва. Плач Ярославни. „Над Дніпровою сагою...”.“Світе ясний! Світе тихий!”. “І Архімед, і Галілей…”. Л. (“Поставлю хату і кімнату…”). “Не нарікаю я на Бога…”. Саул. „І тут, і всюди – скрізь погано...”. “О люди! люди-небораки!”. “Якби з ким сісти хліба з”їсти…”. “І день іде, і ніч іде”. „Тече вода з-під явора...”. „Якось-то йдучи уночі...”. Н.Т. („Великомученице кумо!”). “Чи не покинуть нам, небого…”.

Никита Гайдай. Назар Стодоля.

Музыкант. Художник. Наймычка. Варнак. Капитанша. Княгиня. Близнецы. Прогулка с удовольствием и не без морали.

Автобиография. Журнал.

 

Література

1. Аврахов Г. Поезія перестороги та її інтепретатори: [До коментування Шевченкового вірша „Мені однаково, чи буду...”] // Слово і час. – 1991. - №9. – С.59-61.

2. Анісов В., Середа Є. Літопис життя і творчості Т.Г.Шевченка. – К., 1976.

3. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976.

4. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України. Історіо- й націософська парадигма. – К., 2004.

5. Барка В. Правда Кобзаря. – Рівне, 2002.

6. Білецький О. Російська проза Т.Шевченка // Білецький О. Зібр. праць: У 5 т. – Т. 2. – К., 1965. – С.219-136.

7. Білецький П. Внесок Шевченка-художника до скарбниці світового мистецтва // Всесвіт. – 1997. - №3-4. – С.128-131.

8. Бистрова О. Щоденник поета: Літературно-філософські мотиви // Слово і час. – 1998. - №3. – С.32-41.

9. Бовсунівська Т. Молитва як літературний жанр (Роль Т.Шевченка в романтичному жанротворенні) // Дивослово. – 2003. - №7. – С.3-8.

10. Бойко Ю. Творчість Тараса Шевченка на тлі західноєвропейської літератури // Бойко Ю. Вибрані праці. - К., 1992.

11. Большаков Л. Оренбургская Шевченковская энциклопедия: Тюрьма. Солдатчина. Ссылка: Энциклопедия одинадцати лет 1847-1858. – Оренбург, 1997.

12. Бондар Л. Універсум „Причинної” Т.Шевченка // Слово і час. – 2005. - №3. – С.3-14.

13. Бородін В. Над текстами Т.Г.Шевченка. – К., 1971.

14. Бородін В. Соціально-побутові поеми Т.Г.Шевченка періоду „трьох літ”. – К., 1958.

15. Бородін В.С. та ін. Т.Г.Шевченко. Біографія. – К., 1984.

16. Ващук Ф. Поема Шевченка „Єретик” // Збірник праць 23 наукової Шевченківської конференції. – К., 1979. – С.54-73.

17. Вічний як народ: Сторінки до біографії Т.Г.Шевченка. – К., 1998.

18. Генералюк Л. Універсалізм Шевченка: взаємодія літератури і мистецтва. — К., 2008.

19. Гетьман С. Традиції англійського роману виховання у прозі Т.Шевченка // Слово і час. – 2003. - №7. – С.14-20.

20. Голубенко О. Перебендя в образній системі збірки „Кобзар” 1840 р. // Слово і час. – 1991. - №2. - С.54-58.

21. Грабович Г. Шевченко як міфотворець: Семантика символів у творчості поета. – К., 1991.

22. Грабович Г. Шевченко, якого не знаємо. – К., 2000.

23. Гром”як Р. Естетика Шевченка. – Тернопіль, 2002.

24. Грунова Н. “Кобзар” Т.Шевченка 1860 р. // Дивослово. – 2003. - №3. – С.66-69.

25. Дзюба І. Бог, релігія, Церква в житті і творчості Шевченка // Сучасність. – 2004. - №7-8. – С.52-68.

26. Дзюба І. Поет супроти імперії (Поема „Сон”) // Слово і час. – 2004. - №3. – С.3-14.

27. Дзюба І. Т.Шевченко. – К., 2005.

28. Дзюба І. Царі. Монархія. Монархізм. Візія Т.Шевченка // Сучасність. – 2004. - №9. – С.78-90.

29. Дзюба І. Шевченкові „Гайдамаки”: з відстані часу // Сучасність. – 2004. - №6. – С.67-92.

30. Дзюба І. Шевченко і світ // Дзюба І. З криниці літ: У 3 т. - Т.ІІ. – К., 2001. – С.9-519.

31. Донцов Д. Заповіт Шевченка. – К., 1999.

32. Драч І. Гора: Документальна драма-колаж. – К., 1997.

33. Думи мої, думи мої...: Поезії, присвячені Великому Кобзареві. – Одеса, 2004.

34. Єнджеєвич Є. Українські ночі, або родовід генія: Роман. – Л., 1997.

35. Єфремов С. Шевченкознавчі студії. — К., 2008.

36. Жур П. Третя зустріч. — К., 1970.

37. Жур П. Труди і дні Кобзаря: Літопис життя і творчості Т.Г.Шевченка. – К., 2003.

38. Жур П. Шевченківський Київ. — К., 1991.

39. Жур П. Шевченківський Петербург. — К., 1972.

40. Забужко О. Шевченків міф України. Спроба філософського аналізу. – К., 1997.

41. Завадка Б. Серце чистеє подай. Проблеми релігії у творчості Т.Шевченка. – Л., 1993.

42. Зайцев П. Життя Т.Шевченка. – К., 1994.

43. Зайцев П. Перше кохання Шевченка. – К., 1994.

44. Зварич І. Міф у контексті творчості Т.Шевченка: Конспект лекції. – Чернівці, 2006.

45. Зеров М. Українське письменство ХІХ ст.: ХХVІ. Тарас Шевченко Біографічні студії. ХХVІІ. Хронологічна канва Шевченкової біографії. ХХVІІІ. Творчість Шевченка. „Кобзар”. ХХІХ. Шевченкова творчість. “Кобзар”, “Гайдамаки”. ХХХ. Шевченкова творчість. „Три літа”. ХХІ. Шевченкова творчість. “Невольнича муза”. Останні поезії. ХХХІІ. Російські повісті Шевченка. ХХХІІІ Форма Шевченкової поезії // Зеров М. Твори: В 2-х т. - Т. 2. - К., 1990. – С. 145-184.

46. “Зоре моя вечірняя…”: Т.Г.Шевченко й одвічна жіноча таїна. – К., 2002.

47. Івакін Ю. Коментар до “Кобзаря” Т.Шевченка. Поезії 1847-1861 рр. – К., 1968.

48. Івакін Ю. Коментар до “Кобзаря” Т.Шевченка. Поезії до заслання. – К., 1964.

49. Івакін Ю. Нотатки шевченкознавця. – К., 1986.

50. Івакін Ю. Поезія Шевченка періоду заслання. – К., 1984.

51. Івакін Ю. Сатира Т.Г.Шевченка. – К., 1959.

52. Івашків В. Українська романтична драма 30-80-х років ХІХ ст. – К., 1990. – С.63-72.

53. Климчук Л. Пророчий заповіт генія // Сучасність. – 2004. - №6. – С.93-96.

54. Клочек Г. Поезія Т.Шевченка: сучасна інтерпретація. – К., 1998.

55. Клочек Г. Поема Тараса Шевченка „Єретик” // Слово і час. – 2004. - №4. – С.18-24.

56. Ковтун Ю. Кохані жінки Шевченка: Тарасові музи. – К., 2004.

57. Кодацька Л. Художня проза Т.Г.Шевченка. - К., 1972.

58. Кониський О. Тарас Шевченко-Грушівський: Хроніка його життя. – К., 1991.

59. Коцюбинська М. Етюди про поетику Шевченка. – К., 1990.

60. Ласло-Куцюк М. Творчість Шевченка на тлі його доби. – Бухарест, 2002.

61. Лисюк Н. Фольклорне підгрунтя поеми „Сон” // Слово і час. – 2004. - №4. – С.36-42.

62. Лубківський Р. Богорівний – бо правдомовний (Т.Шевченко і сучасність). – Л., 2002.

63. Луцький Ю. Між Гоголем і Шевченком. – К., 1998.

64. Мамедова О. Інтерпретація балади Т.Шевченка „Причинна” з погляду позицій естетики романтизму // Українська література в загальноосвітній школі. – 2004. - №7. – С.2-4.

65. Матеуш В. “Сон” Шевченка: Дійсність і сновидіння. – Хм., 2003.

66. Матеуш В. Матеріалізм. Роздуми про світогляд Т.Шевченка. – Хм., 2001.

67. Михед П. „Молюсь, Господи, внуши їм уст моїх глаголи” (Уваги до вивчення теми „Шевченко-пророк”) // Сучасність. – 2004. - №3. – С.113-125.

68. Мейзерська Т. Проблеми індивідуальної міфології: міфотворчість Шевченка. – Одеса, 1997.

69. Мовчанюк В. Медитативна лірика Т.Г.Шевченка. – К., 1993.

70. Назаренко М. Поховання на могилі (Шевченко, якого знали). – К., 2006.

71. Нахлік Є. Доля – Los – Судьба: Шевченко і польські та російські романтики. – Л., 2003.

72. Нахлік Є. Із спостережень над поемою „Гайдамаки” // Слово і час. – 1998. - №6. – С.36-40.

73. Новиченко Л. Лірика Тараса Шевченка // Слово і час. – 2003. - №3. – С.3-17.

74. Огієнко І. Т.Шевченко. – К., 2003.

75. Одарченко П. Світова слава Шевченка: Т.Г.Шевченко в світлі світової критики. – Чикаго, 1964.

76. Пасічник О. Вічні образи в малярській спадщині Т.Шевченка // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1996. - №9. – С.44-46.

77. Пахаренко В. Незбагненний апостол: Світобачення Шевченка. – Черкаси, 1999.

78. Половина О. Конфлікт у баладі [Т.Шевченка] // Слово і час. – 1999. - №6. – С.63-66.

79. Приходько П. Поема Т.Г.Шевченка „Сон” („У всякого своя доля”). – К., 1957.

80. Приходько П. Шевченко і український романтизм. – К., 1963.

81. Пріцак О. Шевченко – пророк. – К., 1993.

82. Радуцький В. “Псалми Давидові” Тараса Шевченка очима перекладача // Сучасність. - 1994. - №3. - С.148-157.

83. Раєвський С. Життя і творчість Т.Шевченка-художника. – Харків, 1939.

84. Сверстюк Є. Бог у Шевченковому житті і слові // Сучасність. – 1994. - № 5.– С. 99-106.

85. Сверстюк Є. Шевченко і час. – К., 1996.

86. Семків Р. Шевченків „Сон” („У всякого своя доля”): діалогічність, карнавальність // Слово і час. – 1999. - №7. – С.56-59.

87. Сидоренко О. Повість „Близнецы” в контексті духовних пошуків поета // Слово і час. – 1991. - №12. – С.68-73.

88. Слоньовська О. Царі й колоніальна політика Росії в поезії Т.Шевченка // Дивослово. – 1998. - №3. – С. 40-43.

89. Смаль-Стоцький С. Т.Шевченко: інтерпретації. – Черкаси, 2003.

90. Смілянська В. “Святим огненним словом…”: Тарас Шевченко: Поетика. – К., 1990.

91. Смілянська В. Поема “Марія” // Сучасність. – 1997. - № 3. – С.109-115.

92. Смілянська В. Стиль поезії Шевченка. – К., 1981.

93. Смілянська В., Чамата Н. Структура і смисл: спроба наукової інтерпретації поетичних текстів Тараса Шевченка. – К., 2000.

94. Степовик Д. Тарас Шевченко. Альбом. – К., 1984.

95. Сохацька Є. Тарас Шевченко в оцінках Віссаріона Бєлінського // Сохацька Є. На варті українства: Статті. – Кам”ян.-Под., 2004. – С.100-105.

96. Спогади про Тараса Шевченка. – К., 1988.

97. Сумцов Н. Сны Т.Г.Шевченка (К психологии художественного творчества) // Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія: У 3-х кн. – Кн.2. – К., 1998. – С.255-261.

98. Тихолоз Б. Апологія еросу в пізній ліриці Т.Шевченка та І.Франка // Сучасність. – 2005. - №3. – С.117-124.

99. Творчий метод і поетика Шевченка. – К., 1980.

100. Федченко П. Шевченко – Куліш і Костомаров у Кирило-Мефодіївському товаристві // Рад. літературознавство. – 1989. - №7. – С.29-36.

101. Франко І. „Наймичка” Т.Шевченка // Франко І. Зібр. тв.: У 50-ти т. – Т.29. – С. 447-469.

102. Франко І. “Тополя” Т.Шевченка // Там само. – Т. 28. – С.73-88.

103. Франко І. Переднє слово до “Перебенді”// Там само.- Т. 27. – С.285-307.

104. Франко І. Про євангельські основи поеми Т.Шевченка „Марія” // Там само. – Т.39. – С.310-312.

105. Франко І. Темне царство // Там само. – Т. 26. – С.131-152.

106. Франко І. Шевченкова “Марія” // Там само. – Т.39. – С.300-309.

107. Хоткевич Г. Про Шевченка: З архівних джерел. – К., 1999.

108. Чамата Н. Ритміка Т.Г.Шевченка. – К., 1974.

109. Шевченківський словник: У 2-х т. – Т.1,2. – К., 1976-1977.

110. Шевченко і світ: Літературно-критичні статті. – К., 1989.

111. Шевченко Т. Документи та матеріали до біографії. 1814 – 1861. – К., 1982.

112. Шевчук В. “Personae verbum” (Слово іпостасне): Розмисел. – К., 2001.

113. Шевчук В. Притча про блудного сина // Шевчук В. Дорога в тисячу років. – К., 1990.

114. Яременко В. „Людей... і не прокляв!” // Сучасність. – 2005. - №3. – С.108-116.

 

Поміркуйте над висловлюваннями:

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

(40-60-і роки ХІХ ст.) Посібник для студентів-філологів

НАЦІОНАЛЬНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ІМЕНІ М П ДРАГОМАНОВА... РИНА САВЧЕНКО і роки ХІХ ст Посібник для студентів філологів ТЕМА...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Д.Наливайко

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

РИНА САВЧЕНКО
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ (40-60-і роки ХІХ ст.)   Посібник для студентів-філологів    

ТЕМА 1. Літературний рух 40-60-х рр. ХІХ ст.
План 1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр. 2. Діяльність Кирило-Мефодіївського товариства (1846-1847).

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-60-х рр. ХІХ ст. – К., 1959. 2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. – К., 1986. 3. Денисюк І. Розвиток ук

С.Єфремов
Литература, сочетающая в себе такие творения (Г.Квітки-Основ”яненка, І.Котляревського, П.Гулака-Артемовського, Є.Гребінки. – І.С.), не может быть ничтожною: при мало

М.Костомаров
Безперечно, впливи були, і впливи значні, було й навчання у розвиненішої російської літератури, що була літературою державної нації і розвивалася без утисків і переслідувань як національна літер

Література
1. Бернштейн М. „Записки причетника” Марко Вовчок. Послесловие // Марко Вовчок. Записки причетника. – К., 1955. – С.364-385. 2. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Біл

Література
1. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - №4. – С.52-61. 2. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-235, 240-242.

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-259. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985.

Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43. 2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.

Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993. 2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. – С.123-137. 3. Бетко І.

М.Жулинський
Роль Куліша в історії української літератури і громадського руху 40-60-х рр., без сумніву, дуже велика. Візьміть першого-ліпшого письменника цієї доби, зацікавтесь будь-яким літературним пі

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч.60-х років ХІХ ст. – К., 1959. 2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1999. – С.3

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.48-50, 70-74, 204-211, 294-305. 2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956. 3. Гуць Г. Юрій Федькович і з

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бойко Ю. Творчість Тараса Шевченка на тлі західноєвропейської літератури // Бойко Ю. Вибрані праці. - К., 1992.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-123.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Барабаш Ю. Тарас Шевченко: імператив України: історіо- й націософська парадигми. – К., 2004. – С.3-145.

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бородін В. Автор-оповідач в поемі Т.Г.Шевченка „Сон” // Українська мова і література в школі. – 1987. - №12. –

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Большаков Л. Оренбургская Шевченковская энциклопедия: Тюрьма. Солдатчина. Ссылка: Энциклопедия одинадцати лет 1

Література
1. Багрій О. Т.Г.Шевченко. Оточення. Мотиви творчості. Стиль. – К., 1976. 2. Бовсунівська Т, Художня концепція жінки у творчості Т.Шевченка // Дивослово. – 1999. – №11. – С.2-7. 3

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Бондар М. Особливості втілення художнього конфлікту в оповіданнях

Література
1. Вовчок Марко. Маруся. – Львів, 1993. 2. Ганюкова К. Концептуальні жанрові домінанти української історичної повісті ХІХ-початку ХХ ст.: історична правда і художній домисел // Література.

ТЕМА 9. Жанр казки у творчості Марка Вовчка
План: 1. Жанр літературної казки у контексті світового романтизму. 2. Літературна казка Марка Вовчка: традиції (фольклорні та літературні) і новаторство.

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.96-108.

Література
1. Білецький О. Українська проза першої половини ХІХ ст. // Білецький О. Від давнини до сучасності. – Т.1. – К., 1960. 2. Грицай М. Марко Вовчок. Творчий шлях. – К., 1983. – С.84-88.

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.227-237. 2. Бондар М. Леонід Глібов: негативи, позитиви, маски // Слово і час. – 1997. - № 4. – С. 52-61.

Степана Руданського
План: 1. Жанрово-стильова різноманітність творчості С.Руданського (балади, ліричні вірші, приказки-гуморески). 2. Традиції романтичної школи в „небилицях” С.Рудан

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С.43-47, 74-79, 152-154, 167-171, 238-253. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С

ТЕМА 13. Жанр поеми у творчості С.Руданського
План: 1. „Байки світові (Лірникові думи)” як твір космогонічного характеру. Джерела поеми. 2. Алегорична поема-казка „Цар Соловей”. Проблематика твору. Образна си

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 256-258. 2. Герасименко В. Степан Руданський. Життя і творчість. – К., 1985. – С.77-92. 3. Єфремов С.

Література
1. Власенко В. Про жанрові дефініції великих форм української дожовтневої прози // Рад. літературознавство. – 1986. - №10. – С.33-43. 2. Герасименко В. Анатолій Свидницький. – К., 1959.

ТЕМА 15. Жанр оповідання-ідилії у творчості П.Куліша
План: 1. Жанр ідилії, його інтегрування у систему жанрів української прози. 2. Античний сюжет як основа оповідання „Орися”. Національна обробка сюжету. 3

Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 2. Вертій О. Пантелеймон Куліш і народна творчість. – Тернопіль, 1998 3. Денисюк І. Розв

Література
1. Багрій Р. Шлях сера Вальтера Скотта на Україні… - К., 1993. 2. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 3. Бойко М. П.Куліш: Осми

ТЕМА 17.Поетична творчість П.Куліша
План: 1. Мотив скорботи за долю України у поезіях збірки „Досвітки”. Типологічна близькість із творами Т.Шевченка. 2. Художнє освоєння біблійних сюжетів у поезіях

Література
1. Бернштейн М. Пантелеймон Куліш // Історія української літературної критики. – К., 1988. 2. Бетко І. Філософська поезія Куліша // Філос. і соціол. думка. – 1994. - № 11-12. 3. Б

ТЕМА 18. „Українські оповідання” О.Стороженка
План: 1. Легендарні та пригодницькі сюжети оповідань О.Стороженка, їх національна означеність. 2. Жанрова система збірки „Українські оповідання”: оповідання-анекд

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959. – С.182-185. 2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – поч. ХХ ст. – К

О.Стороженка
План: 1. Національне минуле у оповіданнях на історичну тему О.Стороженка: a) Коліївщина та її наслідки у оповіданні „Кіндрат Бубненко-Швидкий”; b) цикл „

Література
1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес 50-х-поч. 60-х років ХІХ ст. – К., 1959. 2. Зеров М. Олекса Стороженко // Зеров М. Твори: В 2-х т. – Т.2. - К., 1990. - С.

ТЕМА 20. Поетична творчість Ю.Федьковича
План: 1. Літературно-естетичні погляди Ю.Федьковича. Поезія „Нива” як своєрідний мистецький маніфест автора. 2. Образ Т.Шевченка у поезіях „Оскресни, Боян!”, „Ось

Література
1. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів. – К., 1986. – С. 48-50, 70-74, 82-84, 131-133, 161-164, 194-196, 204-211, 294-305. 2. Гуменюк М. Юрій Федькович. – К., 1956.

Сторія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” 1. Бернштейн М. Журнал “Основа” і український літературний процес кінця 50–60-х років ХІХ ст. – К., 1959.

З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” Колоквіум (лат. – співбесіда) – це вид навчальної роботи, який проводиться у формі бесіди викладача зі студентом з

Питання до колоквіуму
Підготовка і викуп Шевченка з кріпацтва: обставини, персонажі. Т.Шевченко і петербурзька інтелектуальна еліта (1837-1843). Перша мандрівка Т.Шевченка на Україну. Ро

З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” Тести як форма контролю розраховані на ерудицію, а також на спеціальні знання та здібності студентів аналізувати матеріал, на в

З курсу „Історія української літератури
(40-60-і рр. ХІХ ст.)” 1. Суспільно-історичні умови функціонування української літератури 40-60-х рр. 2. Кирило-Мефодіївське товариство і розвиток української літ

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги