Психолого-педагогічні основи музичного сприймання

Миколаївський національний університет ім. В.О.Сухомлинського

Інститут педагогічної освіти

 

Кафедра музичного мистецтва

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Проректор (заступник директора)

з навчальної роботи

 

___________________________

“______”_______________20___ р.

 

НСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИ

НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«Психолого-педагогічні основи музичного сприймання»   напряму підготовки: 0202 «Мистецтво»

Загальні методичні вказівки

 

Мета та завдання навчальної дисципліни

Курс розрахований на актуалізацію тих знань у галузі педагогіки, загальної психології, вікової та педагогічної психології, які студенти засвоїли… Вивчення курсу допомагає студенту свідомо опановувати знання та навички з… Курс вивчається протягом семестру й передбачає як використання лекційної форми роботи, так і проведення практичних…

Зміст навчальної дисципліни

Змістовний модуль1.Основні музичні здібності.

Поняття здібності. Соціогенетична та біогенетична концепції формування здібностей. Загальні та спеціальні музичні здібності. Зв᾽язок понять…   Тема 2. Звуковисотний слух

Діагностика рівня розвитку та умови формування музичних здібностей

1.Що таке здібність. Взаємозв’язок понять «здібність» та «діяльність». 2.Соціогенетиччні та біогенетичні концепції формування здібностей. 3.Що таке музичні здібності.

Формування мелодичного слуху

1.Що таке темброво-звуковисотне сприймання висоти. 2.Чим відрізняється відчуття висоти у власному значенні від… 3.Критерії, за якими проводиться діагностування наявності власне звуковисотного слуху.

Особливості формування гармонічного слуху

1.Ступені злиття звуків. 2.Чим відрізняється темброве сприйняття співзвуч від гармонічного. 3.Що таке співзвуччя та акорд, що є загального в цих поняттях і чим вони відрізняються один від одного.

Розвиток музикально-ритмічного відчуття. Е.Жак-Далькроз та його педагогічна система музикально-ритмічного виховання

1.Поняття музичного ритму. 2.Психологічна природа музичного ритму. 3.Встановлення музикально-ритмічного відчуття.

Стадії формування музичного сприймання

1.Охарактеризувати основні новоутворення у немовляти, які мають істотне значення для формування та розвитку музичного сприймання.   2.Головні психологічні особливості молодшого та середнього ошкільного віку.

Специфіка музичного мислення

Питання для самоконтролю   1. В чому полягають характерні особливості музичного мислення.

Тестове завдання з курсу «Психолого-педагогічні основи музичного сприймання» (термінологічний блок).

1.Відчуття – це   а) психічний процес відтворення інформації після її запам’ятовування;

Зміст

 

 

Мета та завдання навчальної дисципліни 2

 

Зміст навчальної дисципліни 4

 

Вимоги до організації індивідуальної роботи

із студентами 7

 

Вимоги до самостійної роботи студентів 9

 

Вимоги до практичних робот 11

 

Додаток (тестові завдання ) 22