рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Робота з виконавцем.

Робота з виконавцем. - раздел Образование, ОСНОВИ РЕЖИСУРИ При Підготовці У Вузі Режисерів Для Кіно Й Телебачення Є Обов'язкова Дисциплі...

При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викладання основ режисури й монтажу студентам інших професій є необхідність лише познайомити з методами роботи з людиною в кадрі.

 

Виконавці поділяються на акторів (професійно підготовлених людей, знайомих із різними системами гри в кадрі), типажів (людей, які не перевтілюються, а грають, власне, самих себе) і документальних героїв. Такі виконавці нікого не грають, а роблять у кадрі те, що роблять завжди і без камери, на роботі чи в побуті. Завдання режисера - так організувати дії виконавців, щоб глядач повірив екранному герою, щоб не було фальші.

Робота з професіоналом є і легша, тому що актор пропонує своє бачення й уміння, і складніша через можливу впертість чи амбітність актора. Режисер розповідає виконавцю всю необхідну інформацію, щоб актор зміг наповнити життям вигадану людину. Часто є необхідність у режисера показати виконавцю жести, особливості міміки, вимову чи ходу персонажа. І від репетиції до зйомки йде процес перевтілення.

При роботі режисера з типажем, тобто з людиною, яка за своїм внутрішнім світом і зовнішністю підходить для втілення вигаданого персонажа, йде відбір потрібних режисеру і притаманних виконавцю рис характеру, манери поведінки, вимови, ходи. У такому випадку режисер шукає можливості показати властиві реальній людині якості, підігнати їх під задумане. Пошук образу йде і на репетиції і під час зйомки дублів.

З документальним героєм режисер поводить себе інакше. Він намагається спочатку відібрати ситуації, в яких людина буде почувати себе вільно. А потім створити таку обстановку, коли жива людина не буде скута присутністю камери і людей біля неї і житиме своїм звичним життям. Для цього зйомки можуть відбуватися “прихованою” камерою або без команди для початку роботи. І про репетиції в такому випадку мова не йде взагалі. Дублів теж не знімають, але можливі зйомки варіантів якоїсь ситуації. Якщо це можливо, краще знімати хоча б двома камерами, щоб мати одразу матеріал у кількох варіантах.

При необхідності взяти інтерв'ю з людиною попередньо домовляються про обсяг тем, цікавих і автору фільму і документальному герою, але ні в якому разі не вдаються до репетиції і не ставлять конкретні питання, тому що буде втрачена жива робота думки людини в кадрі. Знімальна група може створювати, так звані, провокації, тобто несподівані ситуації, чи ставити необумовлені заздалегідь питання. Якщо людина в кадрі не дає потрібних відповідей чи уникає розмови взагалі, автори можуть використати таку ситуацію собі на користь, а можуть і не скористатися такою нагодою. Все залежить від завдання, яке поставлене перед авторами.

Знімаючи документальну подію, оператор чи режисер не можуть втручатися у її перебіг. Але точка зйомки, фокусна відстань об'єктива, масштаб кадрів, ракурс і відбір об'єктів у кадрі залежить від знімальної групи. Таким чином автор фільму виражає власне бачення події і осіб, які беруть у ній участь, чи замовників. І при подальшій роботі над фільмом завдяки монтажу автор може трактувати відзнятий документальний матеріал на користь своєї ідеї.

Звук у сучасному кіно і телебаченні пишеться одразу, синхронно. Але часто записаний звук буває “засмічений” різними шумами. І тоді створюється новий звук в умовах студії. Або непотрібний звук взагалі не використовують, перекривають іншим, чи просто накладають начитаний текст та інші звуки. Але це робиться вже потім, під час монтажу, а при зйомці намагаються встановити вузько скеровані мікрофони так, щоб звук був якомога чистим і не потребував додаткових незапланованих зусиль.У документальному фільмі все ж не можна відмовлятися від так званого “інтершуму”, оскільки він характеризує конкретне середовище і події. “Інтершум” додає правдивості глядачеві.

 

Питання для самоконтролю:

1. Розказати, з яких компонентів складається екранне зображення.

2. Охарактеризувати кожний компонент зображення.

3. Розтлумачити зйомки як основний етап роботи над екранним твором.

4. Описати основні методи роботи режисера з неактором.

5. Розказати про “приховану” камеру як умову достовірності події.

6. Описати зйомки документальної події.

7. Пояснити основні принципи монтажної зйомки.

8. Охарактеризувати роль масштабу кадрів.

9. Описати способи створення об'ємного простору в кадрі.

10. Розкрити суть поняття “композиційна рівновага”.

11. Розповісти про перспективу у кадрі і засоби її творення.

12. Описати психологічний ефект “неврівноваженої” композиції.

13. Описати ракурс як засіб виразності.

14. Охарактеризувати роль кольору в рішенні фільму.

15. Розказати про роботу над звуком під час створення екранного твору.

16. Описати методи зйомки акторських сцен.

17. Охарактеризувати роботу режисера під час зйомки..

18. Розкрити роль розкадровки в знімальному процесі.

19. Охарактеризувати можливості довгофокусної і короткофокусної оптики.

 

Практична робота:

· Зняти за власним сценарієм і розкадровкою роботу “Моя вулиця”.

 

 

Мета:

· Підготувати студента до роботи над туристичним путівником чи презентаційним нарисом для туристичної агенції.

Методичні рекомендації щодо виконання практичних робіт:

· Обрати технологію зйомок фільму “Моя вулиця” - фото чи відеофільм.

· Відповідно до обраної технології підготувати технічні засоби. Для відеозйомки це штатив, акумулятори, освітлювальна апаратура, світлофільтри, мікрофони і підставки для них, касети.

· Підготувати при необхідності дозволи на зйомку в конкретних місцях.

· Зняти екранний проект якомога ближче до задуму, використовуючи знання, набуті на заняттях з курсів Операторська майстерність, Фотомайстерність, Композиція та Основи режисури.

 

Терміни, що зустрічаються:

Панорама (ПНР) - рух камеру навкруг осі штативу.

Проїзд - рух камери вручну, на операторському крані або на візку.

Від'їзд - зміна масштабу зображення об'єктів в кадрі за рахунок трансфокатора або зуму в бік узагальнення.

Наїзд - зміна масштабу (трансфокатором чи зумом) у бік збільшення об'єктів у кадрі.

Інтершум – звукова характеристика певного об’єкту.

 

Література:[ №4, №5, №6, №7, №12, №15].


 

Розділ 7.

КОМПОЗИЦІЯ ЕКРАННОГО ТВОРУ

 

Композиція - один із головних засобів вираження ідеї в цілому. Підбираючи окремі елементи, порівнюючи їх, вибудовуючи в єдине ціле, ми тим самим шукаємо найбільш вдалу форму для вираження художньої думки, ідеї твору мистецтва.

У виборі драматургічної побудови автор шукає і можливості більш яскраво показати різні етапи розвитку конфлікту. Тому композиція екранного твору цілком залежить від драматургічної основи. Зрозуміло, що рекламний ролик і багатосерійний фільм мають різні можливості щодо побудови.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ОСНОВИ РЕЖИСУРИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ ФАКУЛЬТЕТ ДИЗАЙНУ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Робота з виконавцем.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК
    Частина 1     Київ 2007р. УДК 778.582 (075.8) К72 Костилєва В.А. Основи режисури та мон

Передмова
  Сьогоднішній ринок вибору фаху є надзвичайно широким, а дизайн став мистецтвом комунікативним. В сучасному сприйнятті дизайнер - людина, яка створює функціональні речі. Але перш, ні

ПРИНЦИПИ І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Методичний посібник з дисципліни “Основи режисури і монтажу” пропонується для студентів спеціальності “Дизайн” спеціалізація “Фотовідеодизайн” 2 курсу (2,5 модулі). Знання, набуті протягом цих семе

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ
  Серед величезної кількості професій, якими займаються люди в різних країнах, режисерська професія одна з найскладніших. Її складність полягає в тому гігантському обсязі знань, що ск

Практичне завдання.
Передивитися декілька телевізійних програм і на основі власних вражень написати реферат, в якому проаналізувати успіхи і недоліки програм. Мета: Навчити студентів

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ
  В перші роки свого існування кінематограф висунув як драматургічну основу - новелу, маленьке оповідання. Але немає підстав твердити, що фільми знімалися за сценаріями. Скоріше то бу

Драматургія як компонент видовища.
Отже початок усього- драматургія. Вона організовує взаємодію компонентів видовища та їх розподіл у часі. Основою драматургії є конфлікт, тобто зіткнення характерів, ідей, характеру

Глядач і виконавець як компоненти видовища.
Необхідно ретельно продумати всі компоненти фільму. Ми вже розглянули драматургію і її місце у творенні видовища. Не менш важливим є визначення аудиторії, для якої готується твір. Глядач

Експлікація як документ режисерського задуму.
Режисер після аналізу сценарію пише експлікацію. В цьому документі він умотивовує власне авторське бачення майбутнього твору. Пояснює тлумачення всього сценарію та окремих компонен

Режисерський сценарій.
В режисерському сценарії визначається ритмічна побудова, звукове вирішення, технічне забезпечення. На основі цього документу вже створюється остаточний кошторис. Тому таке важливе значення має ця р

Розкадровка.
Розкадровка- це малюнок кожного кадру у відповідності з режисерським сценарієм. Зрозуміло, що малюнок є статичною картинкою, в той час, як кадр передбачає рухливе зображення. В роз

ЗЙОМКА - ГОЛОВНИЙ ЕТАП У СТВОРЕННІ ЕКРАННОГО ПРОЕКТУ
  Для того, щоб задуманий проект хтось побачив, його треба зафіксувати на довговічному носії, чи простіше сказати - зняти. Режисер кіно чи ТБ не створює в реальному життєвому просторі

Мізансцена.
Композиційна гармонія усіх компонентів забезпечує єдність кадру. Зміст кадру диктує його композицію. Кадр проходить по екрану стрімко. Треба дбати про його ідейно-смислове наповнення і худож

Прийоми зйомки.
При всій різноманітності технічних засобів і режисерських способів, є три прийоми зйомки сцен однією камерою. Перший, традиційний, бо з'явився у часи перших фільмів

Сюжет і фабула.
Фабула фільму - це події, викладені в хронологічному порядку. А сюжет - це вже скомпонований виклад подій, в порядку, який найбільш повноцінно передасть розвиток конфлікту. В творах д

Конструктивні елементи композиції.
Експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка - ці вузлові моменти в різних творах приймають різні форми вираження. В одних експозиції присвячується багато епізодів, в інших екс

ДРАМАТУРГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНТАЖУ
  Кінематографічний монтаж - не просто один із засобів вираження. Це спосіб мислення, мета якого - відображення життя у його розвитку. З визначенням принципів і законів монтажу у 20-т

Монтаж - це не просто один із засобів вираження, це - спосіб мислення.
    Питання для самоконтролю: 1. Назвати драматургічні види монтажу. 2. Назвати відмінності монтажу - розповіді та монтажу - вираження

Практична робота.
· Запропонувати кілька прикладів монтажних з'єднань окремих кадрів, щоб отримати приклади паралельного монтажу, асоціативного, з деформацією часу. Мета: · Навчити

Розділ 9.
КОМФОРТНИЙ МОНТАЖ   Непомітним або комфортним монтажем називається таке з’єднання двох планів, коли глядач не помічає склейки. При створенні ілюзії безпе

Практична робота.
· Змонтувати відзнятий матеріал на тему “Моя вулиця” за принципами комфортного монтажу, використовуючи інші (драматургічні), закладені в сценарії за допомогою комп'ютерної програми Adobе Premier .

ЗВУКОВА ПАРТИТУРА ФІЛЬМУ
  Використання музики в кіно почалося ще за часів німого кінематографу. Всім відомі так звані тапери, виконавці, які німий фільм супроводжували грою на музичному інст

Музика в екранному творі.
Намітилися два шляхи використання музики в кіно: самостійна, спеціально написана музика і музика, що була створена без відношення до кіно, але за задумом ре

Роль шумів і мови на екрані.
Роль шумів не може бути переоцінена. Шуми, як і музика, беруть участь у створенні звуко-зорового образу і разом з музикою створюють звукову партитуру фільму. Документальний фільм,

Практична робота.
· Озвучити власну практичну роботу, виходячи із режисерського рішення, закладеного в сценарії.   Мета: · Навчити студентів створювати звуко-зоровий

СПЕЦИФІКА ВІДЕОРЕКЛАМИ
Аудіовізуальна реклама вигідно відрізняється від інших насамперед комплексністю впливу, завдяки сполученню зображення, кольору і звуку. Тому запам’ятати інформацію, отрим

Quot;Жанри" телереклами
Умовно телерекламу можна поділити на наступні жанри: *прямий продаж; *звертання від імені фірми; *рекомендації чи знаменитостей фахівця; *інтерв'ю з покупцем;

Навчити студента правильному підходу до типової дизайнерської роботи в рекламній галузі.
Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи: На вибрану тему написати спочатку анотацію, в якій передбачити сценарні ходи. Написати літературний сцена

Розділ 12.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО АВТОРСЬКІ ПРАВА   В Україні прийнято Закон про авторське право, який захищає особисті майнові і немайнові права авт

Практична робота.
· Скласти тези доповіді про права автора стосовно фото та відео робіт. Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи. · Вивчити в Законі Укра

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ.
  1. Н.Крючечников, Композиция кинофильма, М, Искусство, 1960, 203ст. 2. Б.Коноплев, Производство кинофильмов, М, Искусство, 1998, 395ст. 3. В.Кісін, Режисура як мис

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги