рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Конструктивні елементи композиції.

Конструктивні елементи композиції. - раздел Образование, ОСНОВИ РЕЖИСУРИ Експозиція, Зав'язка, Розвиток Дії, Кульмінація, Розв'язка - Ці Вузлов...

Експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка - ці вузлові моменти в різних творах приймають різні форми вираження. В одних експозиції присвячується багато епізодів, в інших експозиція й зав'язка співпадають. Є сценарії, де кульмінації відповідає єдина коротка сцена, а є такі, де важко виявити хоча б кульмінаційний епізод, оскільки в основному конфлікті бере участь велика кількість дійових осіб, які між собою теж стикаються.

Технічні можливості кіно і телебачення дозволяють демонструвати необмежену кількість місць дії, велике число персонажів, показувати різні сфери діяльності людини й таїни природи, дозволяють створювати художні твори, які не пов'язані з драматургією конфлікту в чистому вигляді: подорожі, концерти, фільми-плакати, спортивні репортажі, огляди і т.д. Але й цих творах побудова сценарію ґрунтується на поступовому нарощуванні інтересу глядача.

 

Велике значення автори завжди надавали проблемі початку фільму. Початок - одночасно детальне знайомство глядача з часом, місцем і обстановкою дії та розстановка, “дислокація” сил, що розпочинають боротьбу. Енергійний початок дає економію часу, а розгорнута експозиція можлива тільки у великих формах, або коли мова йде про мало знайому історичну епоху чи незвичайне середовище. Експозиція має задавати тон, емоційне зафарбування, підготувати глядача до сприйняття основних подій. Але це не набір ілюстрацій до подій, що мають бути, це самі події, які підготують початок конфлікту. Для скорочення хронометражу і швидкого введення глядача у суть справи можна використати мотивовані написи.

В експозиції автор стикається з проблемою введення дійових осіб. Бувають фільми, де герой з'являється в перших кадрах фільму. Є й інший варіант - про героя ведуть мову інші персонажі і тільки потім він з'являється. Але важливо, щоб момент появи героя був таким, що запам'ятається і відповідає задуманому характеру. У відомому фільмі “Любимая женщина механика Гаврилова” весь час герої говорять про те, як відреагував би Гаврилов, що сказав би. І тому, коли цей Гаврилов з’являється в останніх кадрах фільму, глядач дуже добре його знає і приймає героя саме так, як потрібно авторам твору.

Коли глядач зорієнтувався, що до чого, він може спостерігати за початком зіткнення основних героїв, тобто порушенням звичного ритму життя та їх повсякденних звичних зв'язків.

Зав'язку не завжди можна вкласти в одну сцену, але й розтягувати її не слід. Виникнення драматичного протиріччя вимагає його вирішення. Боротьба протікає у нарощування, підсиленні драматичної напруги. Звісно, можливі деякі спади напруги, але не за рахунок спаду цікавості глядача. Дуже важливо побудувати дію після зав'язки так, щоб другорядні деталі не були прийняті за важливі обставини. Намагання вплинути на цікавість глядача окремими яскравими сценами, які не мають прямого відношення до розвитку конфлікту, чи розважити вставними атракціонами може лише стати на заваді сприйняття фільму.

У процесі розвитку конфлікт досягає найвищої напруги. Супротивні сторони змушені застосувати останні найсильніші засоби. Настає час драматичного вибуху, за яким іде неминучий результат драматичної боротьби - кульмінація. Локальний конфлікт, зосереджений біля невеликої групи дійових осіб, дає можливість чіткої композиційної побудови й виділення вирішального моменту в єдиній сцені.

Після кульмінації настає стрімкий рух до фіналу. Чим скоріше він відбувається, тим краще враження залишає фільм. Часто кульмінація й розв'язка смикаються. Дистанція від кульмінації до фіналу залежить від кількості тематичних ліній і задіяних осіб. У сучасних фільмах часто залишається деякі недомовки, із тим, щоб потім повернутися до продовження цієї теми. Сучасні теоретики і практики ще вводять терміни “апофеоз” і “катастрофа”. Апофеоз, у цьому сенсі,- ситуація, коли добро перемагає, навіть с мерть героя подається оптимистично. Катастрофа –це такий фінал, коли нема сподівань на кращу долю персонажів.

Іноді автори дають так званий епілог, в якому розповідають про подальше життя задіяних осіб. Намагання довести всі проблеми до щасливого вирішення чи детального пояснення призводять до спрощеного тлумачення життєвих протиріч.

Весь фільм складається з окремих кадрів, в яких теж можна прослідкувати драматургічну побудову. Але в таких окремих фрагментах кульмінаційні моменти є значно дрібнішими за головну кульмінацію.

Кожний план не сприймається однаково з початку і до кінця. Глядач спершу знайомиться з ним, визначає його місце, це, так би мовити, експозиція. Потім настає момент максимальної напруги уваги, коли глядач уловлює значення, основну думку плану, виділяє жест, слово чи рух, необхідні для розвитку дії. Після цього увага слабне і навіть може з'явитися відчуття нудності, нетерпіння, якщо кадр триває. Але якщо кожний план уривається й змінюється наступним у ту мить, коли увага починає слабнути, тоді увага буде весь час триматися в напрузі, і можна вважати, що у фільмі хороший ритм.

Окремі кадри складаються в сцени, в яких зафіксовано одну дію, що також розвивається за законами драматургії. Зі сцен будується епізод, невелика розповідь про подію. З'єднані епізоди і є фільм. З окремих фільмів-серій складається серіал.

Питання для самоконтролю:

1 Розказати про фабулу твору.

2 Розтлумачити відмінності у трактуванні “фабули” і “сюжету”.

3 Визначити вузлові моменти композиції твору.

4. Розказати про прийоми загострення сюжету.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ОСНОВИ РЕЖИСУРИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ ФАКУЛЬТЕТ ДИЗАЙНУ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Конструктивні елементи композиції.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК
    Частина 1     Київ 2007р. УДК 778.582 (075.8) К72 Костилєва В.А. Основи режисури та мон

Передмова
  Сьогоднішній ринок вибору фаху є надзвичайно широким, а дизайн став мистецтвом комунікативним. В сучасному сприйнятті дизайнер - людина, яка створює функціональні речі. Але перш, ні

ПРИНЦИПИ І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Методичний посібник з дисципліни “Основи режисури і монтажу” пропонується для студентів спеціальності “Дизайн” спеціалізація “Фотовідеодизайн” 2 курсу (2,5 модулі). Знання, набуті протягом цих семе

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ
  Серед величезної кількості професій, якими займаються люди в різних країнах, режисерська професія одна з найскладніших. Її складність полягає в тому гігантському обсязі знань, що ск

Практичне завдання.
Передивитися декілька телевізійних програм і на основі власних вражень написати реферат, в якому проаналізувати успіхи і недоліки програм. Мета: Навчити студентів

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ
  В перші роки свого існування кінематограф висунув як драматургічну основу - новелу, маленьке оповідання. Але немає підстав твердити, що фільми знімалися за сценаріями. Скоріше то бу

Драматургія як компонент видовища.
Отже початок усього- драматургія. Вона організовує взаємодію компонентів видовища та їх розподіл у часі. Основою драматургії є конфлікт, тобто зіткнення характерів, ідей, характеру

Глядач і виконавець як компоненти видовища.
Необхідно ретельно продумати всі компоненти фільму. Ми вже розглянули драматургію і її місце у творенні видовища. Не менш важливим є визначення аудиторії, для якої готується твір. Глядач

Експлікація як документ режисерського задуму.
Режисер після аналізу сценарію пише експлікацію. В цьому документі він умотивовує власне авторське бачення майбутнього твору. Пояснює тлумачення всього сценарію та окремих компонен

Режисерський сценарій.
В режисерському сценарії визначається ритмічна побудова, звукове вирішення, технічне забезпечення. На основі цього документу вже створюється остаточний кошторис. Тому таке важливе значення має ця р

Розкадровка.
Розкадровка- це малюнок кожного кадру у відповідності з режисерським сценарієм. Зрозуміло, що малюнок є статичною картинкою, в той час, як кадр передбачає рухливе зображення. В роз

ЗЙОМКА - ГОЛОВНИЙ ЕТАП У СТВОРЕННІ ЕКРАННОГО ПРОЕКТУ
  Для того, щоб задуманий проект хтось побачив, його треба зафіксувати на довговічному носії, чи простіше сказати - зняти. Режисер кіно чи ТБ не створює в реальному життєвому просторі

Мізансцена.
Композиційна гармонія усіх компонентів забезпечує єдність кадру. Зміст кадру диктує його композицію. Кадр проходить по екрану стрімко. Треба дбати про його ідейно-смислове наповнення і худож

Прийоми зйомки.
При всій різноманітності технічних засобів і режисерських способів, є три прийоми зйомки сцен однією камерою. Перший, традиційний, бо з'явився у часи перших фільмів

Робота з виконавцем.
При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викла

Сюжет і фабула.
Фабула фільму - це події, викладені в хронологічному порядку. А сюжет - це вже скомпонований виклад подій, в порядку, який найбільш повноцінно передасть розвиток конфлікту. В творах д

ДРАМАТУРГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНТАЖУ
  Кінематографічний монтаж - не просто один із засобів вираження. Це спосіб мислення, мета якого - відображення життя у його розвитку. З визначенням принципів і законів монтажу у 20-т

Монтаж - це не просто один із засобів вираження, це - спосіб мислення.
    Питання для самоконтролю: 1. Назвати драматургічні види монтажу. 2. Назвати відмінності монтажу - розповіді та монтажу - вираження

Практична робота.
· Запропонувати кілька прикладів монтажних з'єднань окремих кадрів, щоб отримати приклади паралельного монтажу, асоціативного, з деформацією часу. Мета: · Навчити

Розділ 9.
КОМФОРТНИЙ МОНТАЖ   Непомітним або комфортним монтажем називається таке з’єднання двох планів, коли глядач не помічає склейки. При створенні ілюзії безпе

Практична робота.
· Змонтувати відзнятий матеріал на тему “Моя вулиця” за принципами комфортного монтажу, використовуючи інші (драматургічні), закладені в сценарії за допомогою комп'ютерної програми Adobе Premier .

ЗВУКОВА ПАРТИТУРА ФІЛЬМУ
  Використання музики в кіно почалося ще за часів німого кінематографу. Всім відомі так звані тапери, виконавці, які німий фільм супроводжували грою на музичному інст

Музика в екранному творі.
Намітилися два шляхи використання музики в кіно: самостійна, спеціально написана музика і музика, що була створена без відношення до кіно, але за задумом ре

Роль шумів і мови на екрані.
Роль шумів не може бути переоцінена. Шуми, як і музика, беруть участь у створенні звуко-зорового образу і разом з музикою створюють звукову партитуру фільму. Документальний фільм,

Практична робота.
· Озвучити власну практичну роботу, виходячи із режисерського рішення, закладеного в сценарії.   Мета: · Навчити студентів створювати звуко-зоровий

СПЕЦИФІКА ВІДЕОРЕКЛАМИ
Аудіовізуальна реклама вигідно відрізняється від інших насамперед комплексністю впливу, завдяки сполученню зображення, кольору і звуку. Тому запам’ятати інформацію, отрим

Quot;Жанри" телереклами
Умовно телерекламу можна поділити на наступні жанри: *прямий продаж; *звертання від імені фірми; *рекомендації чи знаменитостей фахівця; *інтерв'ю з покупцем;

Навчити студента правильному підходу до типової дизайнерської роботи в рекламній галузі.
Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи: На вибрану тему написати спочатку анотацію, в якій передбачити сценарні ходи. Написати літературний сцена

Розділ 12.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО АВТОРСЬКІ ПРАВА   В Україні прийнято Закон про авторське право, який захищає особисті майнові і немайнові права авт

Практична робота.
· Скласти тези доповіді про права автора стосовно фото та відео робіт. Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи. · Вивчити в Законі Укра

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ.
  1. Н.Крючечников, Композиция кинофильма, М, Искусство, 1960, 203ст. 2. Б.Коноплев, Производство кинофильмов, М, Искусство, 1998, 395ст. 3. В.Кісін, Режисура як мис

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги