рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ - раздел Образование, ОСНОВИ РЕЖИСУРИ   Серед Величезної Кількості Професій, Якими Займаються Люди В ...

 

Серед величезної кількості професій, якими займаються люди в різних країнах, режисерська професія одна з найскладніших. Її складність полягає в тому гігантському обсязі знань, що складаються з освоєння по суті кількох суміжних мистецтв та професій. Це література ( найближче драматургія), це дизайн ( у розумінні декоративного комплексу та пластичного ряду фільму), це музика, це монтажна структура, це психологія сприйняття.

Режисура - професія з важко визначеними ознаками. Ці ознаки настільки розмиті, розчинені в інших професіях, що не завжди вдається виявити наявність самого творця - режисера.

Потреба в людині, яка знала б ритуали, послідовність дій у різних актах народного життя і побуту, з'явилася дуже давно, у прадавні часи. Обрядові дійства, ритуальні танці, народні гуляння, ярмаркові вистави вимагали наявності знавця і керівника цих дій.

Пізніше театр визвав до життя професіонала в постановках п'єс – режисера. Треба визнати, що спочатку професії такої не було. Функції режисера виконували або актори, або автори цих п'єс. Але з появою складних драматургічних творів, з необхідністю трактування і втілення нових ідей, пошуку нових форм для виживання театру під час розквіту сценічного мистецтва наприкінці ХІХ століття, з'явилися люди, які переважно займалися режисурою.

К.Станіславський - теоретик театру у Росії, С.Ейзенштейн, В.Пудовкін, Р.Клер та інші - у кінематографі, заклали теоретичні основи режисури і перевіряли власні теорії на практиці.

Кінематограф прийшов до визнання режисера кіно через авторство оператора, шляхом перенесення постановок зі сцен театру десь на початку ХХ століття.

Телебачення, яке виникло значно пізніше, запозичило теоретичні засади і практичний досвід у кіно, театру і журналістики.

Різнобічна організаційна діяльність, виробничі труднощі, характерні для природи кіно, ускладнення творчих завдань та високих вимог до кіно, як до мистецтва, вимагало і єдиної направляючої волі, якою міг бути і став режисер кіно, а його діяльність стала професією.

 

Режисерська професія включає в себе

- ідейне тлумачення твору, створення змісту на високому ідейному рівні,

- художню досконалість, форму твору, що відповідає високим зразкам сьогодення,

- використання своєрідних індивідуальних прийомів та засобів, що дають змогу для створення цікавого, своєрідного твору за стильовими і жанровими ознаками, за національною своєрідністю,

- визначення на основі задуму єдиного образного вирішення,

- вирішення твору в часі(ритм, темп, подовженість),

- вирішення у просторі(планування, мізансцена),

- спосіб зйомки (кадр, план, ракурс),

- використання всіх компонентів творення на основі спільного задуму з оператором, художником, композитором,

- монтажний стрій фільму, як закінчену форму подачі його глядачеві”.(В.Ілляшенко. Книга режисури.)

 

Сучасна теорія кіномистецтва розглядає фільм як видовище. А видовищеукраїнський практик і теоретик В.Кісін визначає як “публічну демонстрацію соціально значущої поведінки у визначеному місці і часі”. Тобто не стільки спостереження життя, скільки його модель. Але сучасна техніка перетворила звичайне життя на видовище - це так звані веб-камери, що дозволяють всім охочим дивитися на плин життя у певному місці і сприймати це як видовище.

Дуже важливим у цьому визначенні В.Кісіна є уточнення: “визначений час і місце”. Наприклад, вулична бійка, яка зібрала багато випадкових глядачів, не є видовищем, бо виникла без попереднього анонсу, хоча поведінка учасників може бути “соціально значущою”, тобто бути цікавою якій-небудь групі чи аудиторії.

Видовище поділяється на кілька типів, серед яких нам цікавими є екранні: кіно, слайд або фотофільм, відеомистецтво.

Режисерська робота на ТБ чи у відеовиробництві після деяких зауважень стосовно специфіки і технології має багато спільного з кіно. Тому підготовка студентів для роботи у відеовиробництві починається з ретельного опанування досягнень і набутків у кіно та на ТБ. Справа не в інструменті творення, а в змісті, меті, духовному заряді, що його приготував режисер. А буде це кіноекран, чи телеекран, чи екран комп'ютера - не так важливо. Режисура - це думка, емоція митця і через нього - глядача. З'явившись сто років тому, ця професія стала важливою в різних проявах суспільного життя.

Широкі можливості щодо технології і потреб суспільства визвали необхідність введення в професію режисера при підготовці спеціалістів в різних творчих вузах, тому що режисура - емоційно-смисловий процес реалізації задуму режисера через творчість співавторів - операторів, музикантів, художників, акторів та інших.

 

Питання для самоконтролю:

1. Пояснити, які завдання вирішує режисер під час творення екранного проекту.

2. Розказати, чому режисерів для ТБ готують на досвіді кінематографа.

3. Розказати, що являє собою режисура як процес.

4. Розказати про історичну передумову появи професії режисера.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ОСНОВИ РЕЖИСУРИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ ФАКУЛЬТЕТ ДИЗАЙНУ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК
    Частина 1     Київ 2007р. УДК 778.582 (075.8) К72 Костилєва В.А. Основи режисури та мон

Передмова
  Сьогоднішній ринок вибору фаху є надзвичайно широким, а дизайн став мистецтвом комунікативним. В сучасному сприйнятті дизайнер - людина, яка створює функціональні речі. Але перш, ні

ПРИНЦИПИ І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Методичний посібник з дисципліни “Основи режисури і монтажу” пропонується для студентів спеціальності “Дизайн” спеціалізація “Фотовідеодизайн” 2 курсу (2,5 модулі). Знання, набуті протягом цих семе

Практичне завдання.
Передивитися декілька телевізійних програм і на основі власних вражень написати реферат, в якому проаналізувати успіхи і недоліки програм. Мета: Навчити студентів

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ
  В перші роки свого існування кінематограф висунув як драматургічну основу - новелу, маленьке оповідання. Але немає підстав твердити, що фільми знімалися за сценаріями. Скоріше то бу

Драматургія як компонент видовища.
Отже початок усього- драматургія. Вона організовує взаємодію компонентів видовища та їх розподіл у часі. Основою драматургії є конфлікт, тобто зіткнення характерів, ідей, характеру

Глядач і виконавець як компоненти видовища.
Необхідно ретельно продумати всі компоненти фільму. Ми вже розглянули драматургію і її місце у творенні видовища. Не менш важливим є визначення аудиторії, для якої готується твір. Глядач

Експлікація як документ режисерського задуму.
Режисер після аналізу сценарію пише експлікацію. В цьому документі він умотивовує власне авторське бачення майбутнього твору. Пояснює тлумачення всього сценарію та окремих компонен

Режисерський сценарій.
В режисерському сценарії визначається ритмічна побудова, звукове вирішення, технічне забезпечення. На основі цього документу вже створюється остаточний кошторис. Тому таке важливе значення має ця р

Розкадровка.
Розкадровка- це малюнок кожного кадру у відповідності з режисерським сценарієм. Зрозуміло, що малюнок є статичною картинкою, в той час, як кадр передбачає рухливе зображення. В роз

ЗЙОМКА - ГОЛОВНИЙ ЕТАП У СТВОРЕННІ ЕКРАННОГО ПРОЕКТУ
  Для того, щоб задуманий проект хтось побачив, його треба зафіксувати на довговічному носії, чи простіше сказати - зняти. Режисер кіно чи ТБ не створює в реальному життєвому просторі

Мізансцена.
Композиційна гармонія усіх компонентів забезпечує єдність кадру. Зміст кадру диктує його композицію. Кадр проходить по екрану стрімко. Треба дбати про його ідейно-смислове наповнення і худож

Прийоми зйомки.
При всій різноманітності технічних засобів і режисерських способів, є три прийоми зйомки сцен однією камерою. Перший, традиційний, бо з'явився у часи перших фільмів

Робота з виконавцем.
При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викла

Сюжет і фабула.
Фабула фільму - це події, викладені в хронологічному порядку. А сюжет - це вже скомпонований виклад подій, в порядку, який найбільш повноцінно передасть розвиток конфлікту. В творах д

Конструктивні елементи композиції.
Експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка - ці вузлові моменти в різних творах приймають різні форми вираження. В одних експозиції присвячується багато епізодів, в інших екс

ДРАМАТУРГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНТАЖУ
  Кінематографічний монтаж - не просто один із засобів вираження. Це спосіб мислення, мета якого - відображення життя у його розвитку. З визначенням принципів і законів монтажу у 20-т

Монтаж - це не просто один із засобів вираження, це - спосіб мислення.
    Питання для самоконтролю: 1. Назвати драматургічні види монтажу. 2. Назвати відмінності монтажу - розповіді та монтажу - вираження

Практична робота.
· Запропонувати кілька прикладів монтажних з'єднань окремих кадрів, щоб отримати приклади паралельного монтажу, асоціативного, з деформацією часу. Мета: · Навчити

Розділ 9.
КОМФОРТНИЙ МОНТАЖ   Непомітним або комфортним монтажем називається таке з’єднання двох планів, коли глядач не помічає склейки. При створенні ілюзії безпе

Практична робота.
· Змонтувати відзнятий матеріал на тему “Моя вулиця” за принципами комфортного монтажу, використовуючи інші (драматургічні), закладені в сценарії за допомогою комп'ютерної програми Adobе Premier .

ЗВУКОВА ПАРТИТУРА ФІЛЬМУ
  Використання музики в кіно почалося ще за часів німого кінематографу. Всім відомі так звані тапери, виконавці, які німий фільм супроводжували грою на музичному інст

Музика в екранному творі.
Намітилися два шляхи використання музики в кіно: самостійна, спеціально написана музика і музика, що була створена без відношення до кіно, але за задумом ре

Роль шумів і мови на екрані.
Роль шумів не може бути переоцінена. Шуми, як і музика, беруть участь у створенні звуко-зорового образу і разом з музикою створюють звукову партитуру фільму. Документальний фільм,

Практична робота.
· Озвучити власну практичну роботу, виходячи із режисерського рішення, закладеного в сценарії.   Мета: · Навчити студентів створювати звуко-зоровий

СПЕЦИФІКА ВІДЕОРЕКЛАМИ
Аудіовізуальна реклама вигідно відрізняється від інших насамперед комплексністю впливу, завдяки сполученню зображення, кольору і звуку. Тому запам’ятати інформацію, отрим

Quot;Жанри" телереклами
Умовно телерекламу можна поділити на наступні жанри: *прямий продаж; *звертання від імені фірми; *рекомендації чи знаменитостей фахівця; *інтерв'ю з покупцем;

Навчити студента правильному підходу до типової дизайнерської роботи в рекламній галузі.
Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи: На вибрану тему написати спочатку анотацію, в якій передбачити сценарні ходи. Написати літературний сцена

Розділ 12.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО АВТОРСЬКІ ПРАВА   В Україні прийнято Закон про авторське право, який захищає особисті майнові і немайнові права авт

Практична робота.
· Скласти тези доповіді про права автора стосовно фото та відео робіт. Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи. · Вивчити в Законі Укра

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ.
  1. Н.Крючечников, Композиция кинофильма, М, Искусство, 1960, 203ст. 2. Б.Коноплев, Производство кинофильмов, М, Искусство, 1998, 395ст. 3. В.Кісін, Режисура як мис

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги