рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Глядач і виконавець як компоненти видовища.

Глядач і виконавець як компоненти видовища. - раздел Образование, ОСНОВИ РЕЖИСУРИ Необхідно Ретельно Продумати Всі Компоненти Фільму. Ми Вже Розглянули Драмату...

Необхідно ретельно продумати всі компоненти фільму. Ми вже розглянули драматургію і її місце у творенні видовища. Не менш важливим є визначення аудиторії, для якої готується твір. Глядачмає бути активнимкомпонентом, бо на нього націлена драматургія.

Носієм специфіки видовища є виконавець. Це може бути професіонал-актор, непрофесіонал-типаж, документальний герой, чи анімаційний персонаж. Навіть тварини, які знімаються у фільмах, стають носіями глядацьких вражень через те, що глядач сприймає їх дії й стосунки через власний досвід і надає тваринам людських рис. Між виконавцем і глядачем існують діалектичні стосунки.

Найбільш відомі такі типи глядацького сприйняття:

перевтілення (глядач перевтілюється у якусь дійову особу);

перенесення (ніби глядач “там”);

співчуття, співпереживання, співстраждання (“над вымыслом слезами обольюсь” - А.Пушкин);

професійний тип сприйняття, трохи відсторонений - “як це зроблено”.

Пам'ятаючи все це, режисер вибудовує стосунки із глядачем таким чином, щоб глядач став активним компонентом фільму, щоб його бажання додивитися до кінця не пропало, а пам'ять про екранний твір жила ще довго.

 

 

3.3. Звук, простір, час як компоненти видовища.

Не менш важливим для екранного твору є звук, який є акустичною частиною видовища.Звук буває чотирьох видів:

1. Мова - єдиний вид звуку, який потребує розуміння. Дикторський текст, акторські репліки, авторський коментар можуть бути дубльовані (коли всі фонограми, крім реплічної незмінні), перекладений субтитрами або закадровою начиткою (коли всі фонограми незмінені).

2. Музика (може бути різною). Закадрова створює певний настрій.

3. Шуми документальні чи штучні. Створюють акустичну атмосферу.

4. Пауза - дуже важливий вид звуку, тобто його відсутність. Необхідна для переходу від одного виду звуку до іншого.

Звук може бути синхронним, коли глядач бачить джерело звуку, чи закадровим. Звук має сильніший від зображення вплив на глядача і не може перетворюватися на ілюстрацію.

Велику роль грає слово, що буде вимовлене з екрану. Це може бути діалог - текст, який скажуть дійові особи в кадрі чи за кадром. Це можуть бути написи. І від їхньої експресії залежить реакція глядача.Це може бути авторський коментар чи дикторський текст. Це може бути підтекст, тобто слово може нести подвійний зміст, коли воно поєднане з поведінкою в кадрі чи зі словом за кадром.

Розглянемо кілька варіантів тексту в екранному творі.

Дикторський текст:офіційна розповідь диктора проте, що відбувається на екрані; диктор-коментатор; розповідь від імені героїв, розповідь від імені авторів фільму; розповідь від імені неживого предмету, про який йде мова; віршований текст…

Діалоги:між чоловіком і жінкою, між героями у кадрі чи за кадром, інтерв’ю, риторичні або провокаційні запитання, звернення до живих від імені мертвих, ліричні відступи, приказки, прислів’я, жарти, гумор, анекдот.

 

Простір, у якому відбувається дія фільму, може бути створений за допомогою декорації чи спецефекту, світла чи звуку, деталі чи монтажу, або просто напису. Він може бути реальний, природний чи умовний, але цей простір називають екранним.

Наприклад, світло (у темряві чи в освітленому середовищі) створює необхідність у насиченні деталями інтерєру чи зводить її до мінімуму. Нічні кадри можна знімати, створюючи обставини дії тільки за допомогою світла, освітлюючи дуже обмежений простір.

За допомогою звуку можна створити враження навколишнього середовища, не показуючи його. Діалог осіб може відбуватися на нейтральному фоні, але звук сільського двору, чи міської вулиці, чи стукоту коліс по рейках створить у глядача необхідне для авторів враження певного середовища.

Деталь – дуже цікава річ в умілих руках. Напівтемрява (світло), ікона з лампадкою (деталь) – і глядач вважає, що дія відбувається в церкві.

Щодо монтажу: знявши, як герой твору виходить за двері в декорації чи в інтер’єрі, скажімо, у Києві, а потім примонтувавши, як той самий герой виходить із дверей, скажімо, у Парижі, глядач буде думати, що весь цей епізод було знято у Парижі.

Напис, взагалі, дає інформацію, в яку глядач вірить одразу по прочитанні.Наприклад: “Берлін, 11 година”, а зйомки відбуваються, скажімо, в Ризі.

Сучасні електронні засоби дозволяють створювати будь-яке середовище за допомогою так званих спецефектів, тобто знімати в одному середовищі, а на екран подавати зовсім інше.

 

Є кілька видів часу, які задіяні у видовищі:

Видовищний час - час тривалості видовища.

Історичний час - час, коли відбуваються події у творі (теперішній, майбутній, минулий, вигаданий).

Концептуальний час - час авторського показу подій (ціле життя може бути показане за 20 хвилин, або вибух, що триває секунди, “розтягнений” на кілька хвилин).

Глядацький час - час, протягом якого глядач пам'ятає свої переживання, пов'язані з видовищем.

 

І всі ці компоненти мають бути закладені в сценарії.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ОСНОВИ РЕЖИСУРИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ ФАКУЛЬТЕТ ДИЗАЙНУ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Глядач і виконавець як компоненти видовища.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК
    Частина 1     Київ 2007р. УДК 778.582 (075.8) К72 Костилєва В.А. Основи режисури та мон

Передмова
  Сьогоднішній ринок вибору фаху є надзвичайно широким, а дизайн став мистецтвом комунікативним. В сучасному сприйнятті дизайнер - людина, яка створює функціональні речі. Але перш, ні

ПРИНЦИПИ І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Методичний посібник з дисципліни “Основи режисури і монтажу” пропонується для студентів спеціальності “Дизайн” спеціалізація “Фотовідеодизайн” 2 курсу (2,5 модулі). Знання, набуті протягом цих семе

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ
  Серед величезної кількості професій, якими займаються люди в різних країнах, режисерська професія одна з найскладніших. Її складність полягає в тому гігантському обсязі знань, що ск

Практичне завдання.
Передивитися декілька телевізійних програм і на основі власних вражень написати реферат, в якому проаналізувати успіхи і недоліки програм. Мета: Навчити студентів

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ
  В перші роки свого існування кінематограф висунув як драматургічну основу - новелу, маленьке оповідання. Але немає підстав твердити, що фільми знімалися за сценаріями. Скоріше то бу

Драматургія як компонент видовища.
Отже початок усього- драматургія. Вона організовує взаємодію компонентів видовища та їх розподіл у часі. Основою драматургії є конфлікт, тобто зіткнення характерів, ідей, характеру

Експлікація як документ режисерського задуму.
Режисер після аналізу сценарію пише експлікацію. В цьому документі він умотивовує власне авторське бачення майбутнього твору. Пояснює тлумачення всього сценарію та окремих компонен

Режисерський сценарій.
В режисерському сценарії визначається ритмічна побудова, звукове вирішення, технічне забезпечення. На основі цього документу вже створюється остаточний кошторис. Тому таке важливе значення має ця р

Розкадровка.
Розкадровка- це малюнок кожного кадру у відповідності з режисерським сценарієм. Зрозуміло, що малюнок є статичною картинкою, в той час, як кадр передбачає рухливе зображення. В роз

ЗЙОМКА - ГОЛОВНИЙ ЕТАП У СТВОРЕННІ ЕКРАННОГО ПРОЕКТУ
  Для того, щоб задуманий проект хтось побачив, його треба зафіксувати на довговічному носії, чи простіше сказати - зняти. Режисер кіно чи ТБ не створює в реальному життєвому просторі

Мізансцена.
Композиційна гармонія усіх компонентів забезпечує єдність кадру. Зміст кадру диктує його композицію. Кадр проходить по екрану стрімко. Треба дбати про його ідейно-смислове наповнення і худож

Прийоми зйомки.
При всій різноманітності технічних засобів і режисерських способів, є три прийоми зйомки сцен однією камерою. Перший, традиційний, бо з'явився у часи перших фільмів

Робота з виконавцем.
При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викла

Сюжет і фабула.
Фабула фільму - це події, викладені в хронологічному порядку. А сюжет - це вже скомпонований виклад подій, в порядку, який найбільш повноцінно передасть розвиток конфлікту. В творах д

Конструктивні елементи композиції.
Експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка - ці вузлові моменти в різних творах приймають різні форми вираження. В одних експозиції присвячується багато епізодів, в інших екс

ДРАМАТУРГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНТАЖУ
  Кінематографічний монтаж - не просто один із засобів вираження. Це спосіб мислення, мета якого - відображення життя у його розвитку. З визначенням принципів і законів монтажу у 20-т

Монтаж - це не просто один із засобів вираження, це - спосіб мислення.
    Питання для самоконтролю: 1. Назвати драматургічні види монтажу. 2. Назвати відмінності монтажу - розповіді та монтажу - вираження

Практична робота.
· Запропонувати кілька прикладів монтажних з'єднань окремих кадрів, щоб отримати приклади паралельного монтажу, асоціативного, з деформацією часу. Мета: · Навчити

Розділ 9.
КОМФОРТНИЙ МОНТАЖ   Непомітним або комфортним монтажем називається таке з’єднання двох планів, коли глядач не помічає склейки. При створенні ілюзії безпе

Практична робота.
· Змонтувати відзнятий матеріал на тему “Моя вулиця” за принципами комфортного монтажу, використовуючи інші (драматургічні), закладені в сценарії за допомогою комп'ютерної програми Adobе Premier .

ЗВУКОВА ПАРТИТУРА ФІЛЬМУ
  Використання музики в кіно почалося ще за часів німого кінематографу. Всім відомі так звані тапери, виконавці, які німий фільм супроводжували грою на музичному інст

Музика в екранному творі.
Намітилися два шляхи використання музики в кіно: самостійна, спеціально написана музика і музика, що була створена без відношення до кіно, але за задумом ре

Роль шумів і мови на екрані.
Роль шумів не може бути переоцінена. Шуми, як і музика, беруть участь у створенні звуко-зорового образу і разом з музикою створюють звукову партитуру фільму. Документальний фільм,

Практична робота.
· Озвучити власну практичну роботу, виходячи із режисерського рішення, закладеного в сценарії.   Мета: · Навчити студентів створювати звуко-зоровий

СПЕЦИФІКА ВІДЕОРЕКЛАМИ
Аудіовізуальна реклама вигідно відрізняється від інших насамперед комплексністю впливу, завдяки сполученню зображення, кольору і звуку. Тому запам’ятати інформацію, отрим

Quot;Жанри" телереклами
Умовно телерекламу можна поділити на наступні жанри: *прямий продаж; *звертання від імені фірми; *рекомендації чи знаменитостей фахівця; *інтерв'ю з покупцем;

Навчити студента правильному підходу до типової дизайнерської роботи в рекламній галузі.
Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи: На вибрану тему написати спочатку анотацію, в якій передбачити сценарні ходи. Написати літературний сцена

Розділ 12.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО АВТОРСЬКІ ПРАВА   В Україні прийнято Закон про авторське право, який захищає особисті майнові і немайнові права авт

Практична робота.
· Скласти тези доповіді про права автора стосовно фото та відео робіт. Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи. · Вивчити в Законі Укра

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ.
  1. Н.Крючечников, Композиция кинофильма, М, Искусство, 1960, 203ст. 2. Б.Коноплев, Производство кинофильмов, М, Искусство, 1998, 395ст. 3. В.Кісін, Режисура як мис

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги