рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ

СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ - раздел Образование, ОСНОВИ РЕЖИСУРИ   В Перші Роки Свого Існування Кінематограф Висунув Як Драматур...

 

В перші роки свого існування кінематограф висунув як драматургічну основу - новелу, маленьке оповідання. Але немає підстав твердити, що фільми знімалися за сценаріями. Скоріше то були режисерські сценарії без попереднього літературного сценарію. Ще в 20-х роках основою залишалися схема, план, або літературні начерки для емоційного збудження режисера. Практика дала кілька вдалих екранізацій за творами Л.Толстого, В.Маяковського. Особливо важливим для розвитку кіно було авторство С.Ейзенштейна, О.Довженка, С.Герасимова, М.Ромма, що стали першовідкривачами естетичних норм, збагатили кіномову новими засобами вираження, визначили ряд законів для кінематографу.

З визнанням сценарію як драматургії визнано і новий вид авторської творчості - кінодраматургію. В основі її покладено конфлікт, концентрацію дії, довільне поводження із простором і часом, наявність слова, стильові і жанрові засоби: метафора, символ, порівняння тощо.

Сучасні екранні мистецтва існують вже багато років, тому в чистому вигляді вже не існує ані жанрів, ані навіть видів.

І все ж кінематограф традиційно поділяється на види:

ігрове

неігрове кіно,

анімація.

За жанрами це драма, трагедія, комедія.

 

Просвітницьке кіно, документальне поділяється на жанри:

нарис, портрет, есе, учбовий фільм, реклама, фільм-плакат.

 

Телебачення поділяється на самостійні жанри:

новини, телевистава, комп'ютерна графіка, ток-шоу, телепрограма, телефільм і авторське ТБ.

Для того, щоб з'явився один з вище названих творів, необхідно майже однакові підготовчі роботи, а також зйомка і монтаж. І тільки спосіб доведення до глядача може різнитися, хоча і телепрограми, і кінофільми зараз можна дивитися як у себе вдома, так і на великих площах під час святкових шоу.

Але всі названі раніше різні твори мають загальну назву: дійове екранне видовище. Чому екранне - зрозуміло. А дійові видовища мають спільні риси: “спосіб, яким автор доводить свою думку до глядача в дійовій формі через зіткнення характерів, що розвиваються” (М.Ромм. Лекції з режисури), тобто драматургія, зображення, звук, виконавець і глядач і т.д.

І щоб це видовище організувати потрібні певні знання і навички. Тобто має бути режисер.

Видовище складається з перерахованих вже компонентів: зображення, звуку, простору, часу, виконавця, глядача. І все це має бути закладено в драматургії екранного твору: має бути інформація про те, яким буде цей твір за хронометражем, в якому історичному або вигаданому просторі і часі він буде розгортатися, як будуть організовані “картинка” і звук, хто буде діяти в кадрі і на яку аудиторію розраховують автори.

У технології створення екранних мистецтв існує поділ на творчі професії: драматург, оператор, композитор, актор, режисер. Але часто автори суміщають професії. В історії мистецтва є тому багато прикладів. Ось чому в програмах підготовки спеціалістів для кіно чи телебачення є курси різної наповненості для різних фахівців із усіх творчих професій, які докладають рук до створення видовища. А з усіма митцями під час роботи над майбутнім екранним проектом стикається режисер. Тому він має дуже добре знати тонкощі праці всіх учасників творчого процесу. хоча сам може володіти досконало тільки одним умінням - режисурою.

Що ж таке режисура? Це мистецтво створення видовища. Або ще - це мистецтво перекладу літератури на мову екрану. Можна підшукати ще кілька визначень, але всі вони зведуться до одного: до шляху між ідеєю і технологією, між вербальним, словесним образом і образом звуко-зоровим. Звісно, є відмінності у реалізації ідеї в театрі, кіно чи на телебаченні. Але суть залишається одна: екранна реалізація задуму.

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ОСНОВИ РЕЖИСУРИ

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ТЕХНОЛОГІЙ І ДИЗАЙНУ ФАКУЛЬТЕТ ДИЗАЙНУ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: СЦЕНАРІЙ – ОСНОВА ЕКРАННОГО ТВОРУ

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК
    Частина 1     Київ 2007р. УДК 778.582 (075.8) К72 Костилєва В.А. Основи режисури та мон

Передмова
  Сьогоднішній ринок вибору фаху є надзвичайно широким, а дизайн став мистецтвом комунікативним. В сучасному сприйнятті дизайнер - людина, яка створює функціональні речі. Але перш, ні

ПРИНЦИПИ І ЗАВДАННЯ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
Методичний посібник з дисципліни “Основи режисури і монтажу” пропонується для студентів спеціальності “Дизайн” спеціалізація “Фотовідеодизайн” 2 курсу (2,5 модулі). Знання, набуті протягом цих семе

ТЕОРІЇ РЕЖИСУРИ
  Серед величезної кількості професій, якими займаються люди в різних країнах, режисерська професія одна з найскладніших. Її складність полягає в тому гігантському обсязі знань, що ск

Практичне завдання.
Передивитися декілька телевізійних програм і на основі власних вражень написати реферат, в якому проаналізувати успіхи і недоліки програм. Мета: Навчити студентів

Драматургія як компонент видовища.
Отже початок усього- драматургія. Вона організовує взаємодію компонентів видовища та їх розподіл у часі. Основою драматургії є конфлікт, тобто зіткнення характерів, ідей, характеру

Глядач і виконавець як компоненти видовища.
Необхідно ретельно продумати всі компоненти фільму. Ми вже розглянули драматургію і її місце у творенні видовища. Не менш важливим є визначення аудиторії, для якої готується твір. Глядач

Експлікація як документ режисерського задуму.
Режисер після аналізу сценарію пише експлікацію. В цьому документі він умотивовує власне авторське бачення майбутнього твору. Пояснює тлумачення всього сценарію та окремих компонен

Режисерський сценарій.
В режисерському сценарії визначається ритмічна побудова, звукове вирішення, технічне забезпечення. На основі цього документу вже створюється остаточний кошторис. Тому таке важливе значення має ця р

Розкадровка.
Розкадровка- це малюнок кожного кадру у відповідності з режисерським сценарієм. Зрозуміло, що малюнок є статичною картинкою, в той час, як кадр передбачає рухливе зображення. В роз

ЗЙОМКА - ГОЛОВНИЙ ЕТАП У СТВОРЕННІ ЕКРАННОГО ПРОЕКТУ
  Для того, щоб задуманий проект хтось побачив, його треба зафіксувати на довговічному носії, чи простіше сказати - зняти. Режисер кіно чи ТБ не створює в реальному життєвому просторі

Мізансцена.
Композиційна гармонія усіх компонентів забезпечує єдність кадру. Зміст кадру диктує його композицію. Кадр проходить по екрану стрімко. Треба дбати про його ідейно-смислове наповнення і худож

Прийоми зйомки.
При всій різноманітності технічних засобів і режисерських способів, є три прийоми зйомки сцен однією камерою. Перший, традиційний, бо з'явився у часи перших фільмів

Робота з виконавцем.
При підготовці у вузі режисерів для кіно й телебачення є обов'язкова дисципліна - акторська майстерність. Студенти самі грають як актори і беруть участь у постановці як режисери. Але в умовах викла

Сюжет і фабула.
Фабула фільму - це події, викладені в хронологічному порядку. А сюжет - це вже скомпонований виклад подій, в порядку, який найбільш повноцінно передасть розвиток конфлікту. В творах д

Конструктивні елементи композиції.
Експозиція, зав'язка, розвиток дії, кульмінація, розв'язка - ці вузлові моменти в різних творах приймають різні форми вираження. В одних експозиції присвячується багато епізодів, в інших екс

ДРАМАТУРГІЧНІ ПРИНЦИПИ МОНТАЖУ
  Кінематографічний монтаж - не просто один із засобів вираження. Це спосіб мислення, мета якого - відображення життя у його розвитку. З визначенням принципів і законів монтажу у 20-т

Монтаж - це не просто один із засобів вираження, це - спосіб мислення.
    Питання для самоконтролю: 1. Назвати драматургічні види монтажу. 2. Назвати відмінності монтажу - розповіді та монтажу - вираження

Практична робота.
· Запропонувати кілька прикладів монтажних з'єднань окремих кадрів, щоб отримати приклади паралельного монтажу, асоціативного, з деформацією часу. Мета: · Навчити

Розділ 9.
КОМФОРТНИЙ МОНТАЖ   Непомітним або комфортним монтажем називається таке з’єднання двох планів, коли глядач не помічає склейки. При створенні ілюзії безпе

Практична робота.
· Змонтувати відзнятий матеріал на тему “Моя вулиця” за принципами комфортного монтажу, використовуючи інші (драматургічні), закладені в сценарії за допомогою комп'ютерної програми Adobе Premier .

ЗВУКОВА ПАРТИТУРА ФІЛЬМУ
  Використання музики в кіно почалося ще за часів німого кінематографу. Всім відомі так звані тапери, виконавці, які німий фільм супроводжували грою на музичному інст

Музика в екранному творі.
Намітилися два шляхи використання музики в кіно: самостійна, спеціально написана музика і музика, що була створена без відношення до кіно, але за задумом ре

Роль шумів і мови на екрані.
Роль шумів не може бути переоцінена. Шуми, як і музика, беруть участь у створенні звуко-зорового образу і разом з музикою створюють звукову партитуру фільму. Документальний фільм,

Практична робота.
· Озвучити власну практичну роботу, виходячи із режисерського рішення, закладеного в сценарії.   Мета: · Навчити студентів створювати звуко-зоровий

СПЕЦИФІКА ВІДЕОРЕКЛАМИ
Аудіовізуальна реклама вигідно відрізняється від інших насамперед комплексністю впливу, завдяки сполученню зображення, кольору і звуку. Тому запам’ятати інформацію, отрим

Quot;Жанри" телереклами
Умовно телерекламу можна поділити на наступні жанри: *прямий продаж; *звертання від імені фірми; *рекомендації чи знаменитостей фахівця; *інтерв'ю з покупцем;

Навчити студента правильному підходу до типової дизайнерської роботи в рекламній галузі.
Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи: На вибрану тему написати спочатку анотацію, в якій передбачити сценарні ходи. Написати літературний сцена

Розділ 12.
ЗАКОН УКРАЇНИ ПРО АВТОРСЬКІ ПРАВА   В Україні прийнято Закон про авторське право, який захищає особисті майнові і немайнові права авт

Практична робота.
· Скласти тези доповіді про права автора стосовно фото та відео робіт. Методичні рекомендації щодо виконання практичної роботи. · Вивчити в Законі Укра

ЛІТЕРАТУРА ДЛЯ ВИВЧЕННЯ КУРСУ.
  1. Н.Крючечников, Композиция кинофильма, М, Искусство, 1960, 203ст. 2. Б.Коноплев, Производство кинофильмов, М, Искусство, 1998, 395ст. 3. В.Кісін, Режисура як мис

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги