рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Романістика Т.Смоллета, її жанрові моделі.

Романістика Т.Смоллета, її жанрові моделі. - раздел Образование, Століття як літературна доба Романістика – Найвагоміша Частина Творчого Спадку Смоллета. Перший Р...

Романістика – найвагоміша частина творчого спадку Смоллета.

Перший роман Смоллета"Пригоди РодрікРендома" несе в собі викриття і критику буржуазного ладу.З холодною різкістю малює Смоллет соціальні вади свого часу.Він викриває свавілля влади, продажність чиновників і суддів,сатирично показує панують всюди шахрайство і несправедливість. Він піддає критиці саму основу добробуту англійської морської держави -британський королівський флот і дає вражаючі за яскравістю і силі картинизнущання над англійськими матросами. Роман охоплює великий і різноманітний матеріал соціальної дійсності. Помісне дворянство, столична знать, підозріла міська богема, де спадкоємці титулованих пологів змішані з покидьками суспільства, - ось соціальні кола, в яких розгортається дія роману. За жанром "Пригоди РодрікРендома" нагадують "авантюрно-шахрайський" роман композиція перевантажена одноманітними механічними перипетіями, занадто багато подій обумовлюються втручанням всевладного випадку, що приходить на виручку до молодого романіста всякий раз, коли тому бракує продуманої психологічного або соціального мотивування. Так, наприклад, неправдоподібний щасливий поворот долі Родрік, який несподівано знаходить батька, стає заможним людиною і отримує можливість здійснити свої заповітні бажання. Але, незважаючи на зовнішню схожість із творами авантюрного жанру, "Пригоди РодрікРендома" відзначені багатьма рисами роману просвітницького. У передмові до своєї книги Смоллет говорить про те, що, на відміну від Лесажа (найбільш яскравого представника "авантюрно-шахрайського" роману), він вважає недостатнім тільки розважати і смішити читача, він прагне дати їжу того благородному обуренню, яке повинне надихнути читача проти низинних і порочних схильностей світла. Але, на відміну від ранніх представників англійської просвітницького роману, Смоллет вже не вірить в можливість виправити світ умовлянням або проповіддю. В гіркотіСмоллета позначався той накопичений їм досвід знайомства з буржуазним суспільством, якого не було ще у його літературних попередників. Герой роману РодрікРендом - це наполегливий, практичний діляга-егоїст. Він самотньо і відчайдушно веде боротьбу з ворожим або бездушно-байдужим світом за місце в ньому - за багатство, за можливість стати в цьому світі одним з його господарів. В душі Родрік немає місця справжньому почуттю дружби: Стреп для нього перш за все слуга, і його відданість Родрік приймає як щось само собою зрозуміле. Немає в нього і справжнього почуття любові - це або похіть, про проявах якою він любить розповідати не без хизування, або почуття власника, давно облюбувало красиву річ і нарешті став її володарем.Немає в нього і прихильності до своєї країни. Легко поступаючись обставинам, Рендом стає солдатом французької армії і бере участьбез докорів сумління у війні проти Англії та її союзів.Родрік живе тільки одним - "інтересом", егоїстичним прагненням вибитися, "вийти в люди". Йому довго не вдається це, і ось работоргівля,якою він успішно зайнявся зі своїм дядьком, дає йому можливість закласти основу добробуту, а подальшому допомагає вже згаданий "випадок". Іноді здається, що Смоллет як би навмисне колекціонує страшні і відразливі епізоди, захаращує сцени свого роману натуралістично грубими подробицями. Ці сцени запам'ятовуються не окремо, а як загальна правдива картина важкого життя англійських моряків, як та правда, яку художники звичайно ховали за парадними зображеннями многопаруснихкораблів, оповитих мальовничими клубами гарматного диму. В буржуазної англійській літературі ще в XVIII в. було розвинене мистецтво замовчування, мистецтво лицемірною напівправда і солодкавої брехні, мистецтво, метою якого було примирення з дійсністю,прикрашання її.В цьому відношенні Смоллет один з небагатьох англійських письменників, яка долає говорити саму жорстоку і відверту правду про Англію і англійців.Поруч з жорстокими і грубими сценами роману, що відбили негідні сторони англійської дійсності XVIII ст., поруч з епізодами,що показують приниження і падіння людини, розтлінної владою грошей, є вромані пам'ятні сторінки, при читанні яких ми починаємо розуміти, щоскептик Смоллет бачив у людях не тільки егоїстів і своєкорисливих хижаків. Через весь роман проходить історія зворушливого кохання Стрепа, розумного і серцевого людини, до його співучневі і панові Родрік. Напівголодні і обірвані французькі солдати несуть свою важку службу з веселим і безтурботним мужністю. Нещасна міс Уільямc стає, подібно Стрепу, вірним другом Родрік і його нареченої і живе вже їх радощами і печалями, а не своїми інтересами.Вище вже говорилося про те, що Смоллет прагнув викликати у свого читача "благородне обурення" і "обурення нікчемними і порочними вдачами суспільства ". випробувати ці почуття і радянський читач, оцінивши по заслугам жорстоку правдивість Смоллета і відчувши разом з тим, як багато в чому обмежений цей реаліст XVIII в. в порівнянні з майстрами критичного реалізму XIX ст.

Роман «Пригоди ПерегринаПікля» поглиблює тему егоїзму, що визначає поведінку людей. ПерегрінПікль, на відміну від РодерікаРендома, належить до забезпечених верств суспільства. Багатий спадкоємець, він не знає особливих турбот. Йому не доводиться стикатися з нуждою і безправ'ям. Гроші відкривають перед ним двері у суспільство. Але багатство і спотворює його. Живучи в середовищі людей, які керуються принципами егоїстичної моралі, що ставлять свої приватні інтереси вище за все, схиляються перед багатством і знатністю, Пікль стає втіленням егоїзму, користолюбства, марнославства. Він зневажає тих, хто займає в суспільстві скромне становище, і догоджає перед людьми впливовими. Він не здатний на вірну дружбу і велику любов. Безпутний спосіб життя розоряє його. Тяжке становище змушує його переоцінити своє колишнє ставлення до людей, які були його щирими друзями. Зустріч з колись відкинутої їм Емілією винагороджує його за перенесені випробування.

Своєрідність характеру Пікля полягає в поєднанні двох начал - природних властивостей і якостей, придбаних під впливом умов життя. Вже від народження Пікль наділений багатьма відразливими рисами. Він злий і жорстокий, володіє вродженою схильністю мучити людей. Потреба знущатися над оточуючими закладена в його природі. Проте в процесі розвитку дії роману Смоллет перемикається на реалістично обгрунтовану мотивування поведінки героїв. ПерегрінПікль - «гідний» син і своєї сім'ї, і суспільства, що формують його за своїм образом і подобою.

Характерна особливість Смоллета, що дала підставу називати його гумор жорстоким і страшним, полягає в гротескно-сатиричному зображенні нез'ясовно дивних властивостей і дивацтв, що складають основу характерів багатьох його героїв. Поняття «гумору» як основи характеру бере свій початок в англійській літературі в творчості Бена Джонсона. Смоллет розвиває цю традицію, проявляючи особливу схильність до гротеску і карикатурі. Мати Пікля наділена маніакальною ненавистю до власного сина; нескінченні дивацтва коммодораТраньона, лейтенанта Хатчуея і колишнього боцмана Тома Пайпса. Фігура Траньона особливо характерна. Створюючи його образ, Смоллет використовує гротеск як один з таких видів сатиричного зображення, який допускає деформацію пропорцій, поєднання різких контрастів і очевидне переважання елементів карикатури.

Смоллет збагачує авантюрно-шахрайський роман сценами, що відтворюють громадське життя Англії. Роман-життєпис виявляє тенденцію до переростання в панораму суспільно-політичного життя і моралі.

Роман «Граф Фердінанд Фатом»

Історики літератури говорять про спроби Смоллетта «експериментувати з кількома літературними кодами і жанрами одночасно» (П.-Г. бусі, 1990), відзначають «деяку схожість з пікарескою» (Е. Мелетинский, 1986), констатуючи, що загальна «пікарескна схема» застосовна до «ФердинандуФатому» (А. Полторацький, 1988) завдяки його структурної організації (І. Жаборюк, 1984), «варіанту типового сюжету шахрайського роману» (А. Єлістратова, 1966; А. Аксельрод, 1986), герой, «пристосовуються до власної долі »і сприймає зі спокоєм і холоднокровністю, на відміну від обурених Родріка і Перігріна, невдачі як якийсь« урок », що підсилює його пильність і обережність (Р. Спектор, 1968). У той же час, за справедливим зауваженням американського дослідника Р. Спектора, зовсім «не вірно чекати від романіста, що він, працюючи в руслі певної традиції, обов'язково повинен слідувати своїм зразком або зовсім відмовитися від традиції як такої». Мабуть, Смоллет по-новому переосмислює і видозмінює попередній досвід, прагне черпати «нове натхнення» в «страшних історіях», «чарівній казці, готиці і фантастиці» (Л. Марці, 1942), створює зовні шахрайський роман з «незвичним наповненням» ( Р. Спектор), з одного боку описуючи «нео-пікарескний світ лукавих, безпринципних шахраїв і шукачів пригод», а з іншого - мрійливу, але, на жаль, сліпу невинність світу romance »(П.-Г. бусі).

«Фердинанд Фатом» стає «першим прозовим твором, в якому з'явилися елементи передромантизму, готики, сентименталізму» (В. Шейнкера, 1957; Т. Красавченко, 2003). Дослідники незмінно виділяють «таємничі і страшні картини» (А. Єлістратова, 1945), «зловісні ... поетичні мотиви» (А. Єлістратова, 1988), «особливу похмурість змісту, окремі сцени, наповнені таємничої загадковістю» (І. Жаборюк, 1984) , цікаву «суміш безглуздого казкового матеріалу і банальної готичної тріскотні» (А. Штраус). Вже сучасники Смоллетта назвуть його «найбільшим майстром зображення жахливого» (Н. Дрейк, 1798).

Останній роман Смоллета - «Подорож Гемфрі Клінкера» цікавий як перехідне явище від просвітницького реалізму до сентименталізму. Основна увага в ньому приділено не пригодам, а переживань героїв, світу їх почуттів. У зв'язку з цим закономірне звернення письменника до епістолярної форми. Розповідаючи про подорож дивакуватого Метью Брембл по курортних місцях Англії і Шотландії, Смоллет робить основний акцент на сприйнятті героєм і його супутниками всього побаченого. Одні і ті ж події по-різному переломлюються у свідомості Брембл, його сестри та їх племінників. Ця багатобарвна гамма почуттів і становить своєрідність оповідання, основна тональність якого визначається м'яким гумором. Роман епістолярний. Тут автор слідує за досвідом європейського(Сервантес),англійського(Дефо,Річардсон,Філдінг) роману.

Отже,«Пригоди РодерікаРендома» - реалістична домінанта, народження морського роману,«Граф ФердінандФатом»-«передготичний» характер,поєднання жанрових моделей пікарески та любовно-авантюрного роману у творі,«Сер ЛанселотГрівз» та роман-подорож «Експедиція ХамфріКлінкера»-Сентименталістський та передромантичний характер пізньої творчості.

Найвизначніші з них: РодерікРендом,ПерегрінПікль, Хамфрі Клінкер.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Століття як літературна доба

У ст анг літ ра домінувала в літер Житті Європи Нові напрями і течії пр реалізм сентименталізм пре романтизм складалися найраніше в... Англійський класицизм який сформувався порівняно пізно в останній третині... Так Поуп вважається найвидатнішим класицистом в англійській літ рі До традиції класицистичної прози з її...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Романістика Т.Смоллета, її жанрові моделі.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

XVIII століття як літературна доба
18 століття – поворотний етап у духовному розвитку людства. Ще у другій половині 17 ст. у середовищі освічених людей утвердилося прагнення пояснити всі явища природи і людського життя. Зростав авто

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Періодизація англійської літератури ХУІІІ ст., основні тенденції її розвитку на кожному етапі.
У 18ст. анг. літ-ра домінувала в літер. Житті Європи. Нові напрями і течії – пр.. реалізм, сентименталізм, пре романтизм – складалися найраніше в Англії, а вже далі набували розвитку і в інших краї

Поезія Поупа
Поупа вважають найвидатнішим класицистом англійської літератури. Взірцем творчості Поуп вважав твори старогрецьких та римських авторів, зокрема творчість Вергілія. Простота, обмежені емоції та спів

Гулліверові мандри” Свіфта як антиутопія ХУІІІ ст.
  Антиутопія – вигадане суспільство, яке є антитезою утопії. Зазвичай характеризується пригноблюючим суспільним контролем, здійснюваним авторитарним або тоталітарним урядом. (Це проек

Стиль роману Свіфта (через порівняння).
Дж. Свіфт якось писав: "Головна мета, яку я собі поставив у всіх своїх працях,- швидше ображати людей, ніж їх розважати, і якби я здолав довершити свої наміри без шкоди для себе, був би з мене

Що таке „робінзонада”?
Робінзонада – жанр частіше роману, у якому група або одна людина опиняється в ізоляції, це як правило, екстремальна ситуація і завжди експериментальна перевірка людини.

Пікареска в англійській літературі 18 ст. Молль Флендерс Дефо.
«Молль Флендерс», «Полковник Джек», «Роксана» - авантюрні романи Д. Дефо, що продовжують традиції пікарескного роману. Майже всі його герої: злодії, сироти, знадені, які не пам’ятають роду. Молль Ф

Семюел Річардсон внесок у розвиток роману.
Один із найяскравіших романістів. Створ сімейно-побутовий і любовно-психологічний романи. Порівняно з авантюрно-пригодницькими творами попередників, він витворив адекватніші форми зображення суспіл

Еволюція творчості Філдінга.
2 етапи творчості: 1 – драматургія (див.19). Роман «Історія покійного Джонатана Уайльда Великого» (1743). За тематикою й стилем він тісно пов’язаний з п’єсами Філдінга. Фабул

Нарація у романі Філдінга «Історія Тома Джонса, знайди».
У творі синтезуються існуючі на той час різновиди романного жанру: роман сімейний, побутовий, пригодницький, любовно-психологічний, роман великої дороги тощо + новий різновид – соціально-побутовий

Концепція героя у романі Філдінга,її полемічний характер.
Фабула роману визначена пригодами незаконнонародженого хлопчика Тома Джонса, вихованця багатого, прекраснодушного поміщика Олверті.Том Джонс - перший в європейському романі герой, наділений багатим

Том Джонс» як зразок реалістичного роману 18 ст.
«Історія Тома Джонса» – вершина романістики Філдінга.Захоплюючий сюжет,що бурхливо розвивається, стрункість композиції, заснована на ретельному відборі епізодів, в яких виявляються основні риси гер

Мотив природи в поезії сентименталізму.
Усвідомлене естетичне почуття природи належить до досить пізнього часу(XVIII - перша половина XIX століття). Щоб його знайти, людина повинна була хоча б частково звільнитися від природної залежност

Концепція людини у Смоллета.
Смоллет не ідеалізує свого героя. Він показує, як обставини життя роблять його черствим, розважливим, вивертким. Смоллет сміливо ставить тему втрати ілюзій. Віра в те, що «кожна людина має природни

Гротесковість художнього світу Смоллета.
Гротеск і карикатура, чужі Фільдінгу, служать Смоллету улюбленим засобом змалювання його героїв. «Лютість» сатиричного реалізму Смоллета мала глибокі причини; вона була обгрунтована всім ходом сусп

Роман-подорож у літературі сентименталізму.
Друга половина XVIII століття в Англії - це час змін в економічному, філософському, соціальному та культурному житті країни. Відбуваються значні зміни і в англійській літературі. Основним літератур

Ідеологія Просвітництва і роман Л.Стерна „Трістрам Шенді”.
У своїй творчості Стерн підбив підсумок сентименталізму в англійській літературі й одночасно намітив шляхи її подальшого розвитку. Його книги стали символом перехідної епохи. Не пориваючи з культом

Нарація у романі Стерна «Трістрам Шенді».
«Трістрам Шенді» - «роман-гра» з його своєрідною архітектонікою, що "перевертає" традиційну структуру просвітительського роману. Стерн створює нову структуру, яка як би слід ходу думки ав

Пасторальні мотиви, їхня функція у творчості О.Голдсміта (роман «Векфілдський священник», поема «Полишене село».
Олівер Голдсміт належить до представників сентименталізму. Література сентименталізму проголошує культ почуттів. Вона прагнула показати багатство емоцій і їх роль у формуванні особистості. Письменн

Передромантизм в Англії.
В другій половині 18 ст. загострились протиріччя в розвитку капіталізму в Англії. У громадській думці починають виникати сумніви щодо всесилля просвітницького культу розуму. Криза просвітницької фі

Готичний роман, його формування та еволюція.
Готичний роман провідний жанр перед романтичної літератури Одним із найпопулярніших жанрів перед романтичної літератури в Англії був готичний роман, або як його називали іноді, «роман жахів» у

Готичний канон» і «Замок Отранто» Г.Волпола.
Готичний роман, його формування та еволюція. ГОТИЧНИЙ РОМАН (The Gothic Novel), роман таємниць і жахів - явище англійської літератури 18-19 ст., Що зіграло роль сполучної ланки між століттям Просві

Пісні Оссіана” Макферсона, їх передромантичний характер.
Макферсон Джеймс (1736-1796) - шотландський письменник. Вивчав гальський фольклор гірської Шотландії і скористався ним в написаній метричної прозою епічній поемі з життя старод

Англійська драматургія ХУІІІ ст.
Після блискучих успіхів англійського театру в кінці XVI - початку XVII ст., після короткого періоду підйому в 1660 - 1680-і роки мистецтво драми протягом майже двохсот років грає порівняно скромну

Міщанська драма, її роль у розвитку новочасної драматургії.
До 1700, у зв'язку з поверненням в театр глядача із середнього класу, який вимагав на сцені урочистості традиційних чеснот, посилилася критика аморальності і непристойності у виставах. Англійська б

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Школа скандалу» Шерідана як зразок комедії звичаїв.
Комедія звичаїв - комедія, в якій джерелом смішного є внутрішня суть характерів і звичаїв вищого світу, смішна і потворна однобокість, гіпертрофована риса або пристрасть (порок, недолік). Дуже част

Періодизація французької літератури ХУІІІ ст.
Французьку літературу XVIII століття починають відраховувати пізніше – зі смерті Людовіка XIV (1715 рік), що знаменувала собою занепад французького абсолютизму. Завершується ця доба Великою Француз

Роман Прево «Манон Леско» у контексті розвитку роману ХУІІІ ст.
Французький роман першої половини XVIII ст. у своїй сукупності був великий і багатосторонній звіт передових знань свого часу.Велика увага в ньому приділялася осягненню природи людини - одній з голо

Образи головних героїв у романі Прево «Манон Леско».
Уміння Прево створювати складні, сповнені внутрішніх суперечностей, неповторні й загадкові у своєму індивідуальному своєрідності характери (і в цьому одна з найважливіших сторін художнього новаторс

Творчість Вольтера, її жанрово-стильова система.
ВОЛЬТЕР, (Voltaire; автонім: Аруе, Марі Франсуа — 21.11.1694, Париж - 30.05 1778, там само) — французький письменник, історик і філософ. Писав драматичні, поетичні і епічні твори. Вважав себе перш

Філософська повість” Вольтера як одна з моделей філософського роману ХУІІІ ст.
Філософська повість - різновид повісті, що набув особливої популярності в письменників-просвітників. Її основою є філософське осмислення світу й місця людини в ньому. Персонажі повісті - носії певн

Кандід» Вольтера: пригоди персонажів, чи «пригоди думки»?
Перу Вольтера належало півтора десятка повістей, які назвали "філософськими". Вони вимагали посиленої уваги до філософських поглядів самого автора, які той виражав не абстрактно, а в конк

Полеміка з Ж.-Ж. Руссо у «Простодушному» Вольтера.
Певною мірою в творчості Вольтера осібно стоїть повість «Простодушний» (1767), в якій чітко окреслена любовна інтрига вирішувалося нетрадиційним для письменника шляхом. Колоритний образ індіанця Гу

Рококо у французькій літературі, його риси в «Орлеанській діві» Вольтера.
Просвітницька культура, включаючи філософію, літературу, мистецтво, становила головну частину всієї культури Франції XVIII століття. Люди пера (Вольтер, Руссо, Дідро та ін), люди різця і пензля (Гу

Образ України в «Історії Карла ХІІ» Вольтера.
Україна і українці займали помітне місце у спадщині французького просвітника. Наприкінці 20-х — на початку 30-х років Вольтер наполегливо працював над історичним твором "Історія Карла ХП"

Д.Дідро, його місце і роль у французькій літературі 2-ї пол. ХУІІІ ст.
Ім'я Дені Дідро назавжди злилося із самою суттю XVIII століття, яке залиши­лось в історії людства як доба Просвітництва. Голова та ідейний ватажок енцикло­педистів, белетрист, драматург, теоретик м

Роман Дідро «Черниця»: проблема особистісної волі.
Роман «Черниця» був написаний 1760 року, а опублікований значно пізніше, а саме — після смерті автора, у 1796 році, у період найбільшого загострення анти­клерикальної пропаганди. Сюжет тво

Місце й роль Ж-.Ж.Руссо в європейській літературі.
Жан Жак Руссо (Rousseau) (28.6.1712, Женева, - 2.7.1778, Эрменонвиль, близ Парижа), французский философ-просветитель, писатель, композитор. Сын часовщика. Служил лакеем, писцом, гувернёром, учителе

Руссоїзм, його втілення у романі «Нова Елоїза».
Вчення Руссо, що стало реакцією проти панування розуму і проголосив права почуття, засноване на принципі сентименталізму в поєднанні з двома іншими принципами: індивідуалізму і натуралізму; коротко

Потрактування англійської історії у драмі Шіллера «Марія Стюарт».
Драма Шиллера «Марія Стюарт» з’явилася першою художньою обробкою цього драматичного сюжету, породженого самою історією. Доля шотландської королеви за час, що минув з тих пір, не раз залучала до себ

Новаторство штюрмерської поезії Гете.
Нову сторінку у "великій біографії" відкрило навчання у Страсбурзі. Поезія в ці роки розвивалася в дусі "Бурі і натиску", руху, який у своїй суспільно-історичній сутності був ви

Роман Гете „Страждання молодого Вертера”: проблематика і поетика.
Роман «Страждання молодого Вертера» (1774) був другим твором, що приніс славу молодому поетові і став предметом наслідування друзів -«штюрмерів». Роман є літературною містифікацією. Початково твір

Поезія Ф.Френо
Справжнім співаком американської революції став Філіп Френо (1752-1832). Провідне місце в його творчості зайняла громадянська тема, задавши тон подальшому розвитку американської поезії. Звільнення

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги