рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Потрактування англійської історії у драмі Шіллера «Марія Стюарт».

Потрактування англійської історії у драмі Шіллера «Марія Стюарт». - раздел Образование, Століття як літературна доба Драма Шиллера «Марія Стюарт» З’Явилася Першою Художньою Обробкою Цього Драмат...

Драма Шиллера «Марія Стюарт» з’явилася першою художньою обробкою цього драматичного сюжету, породженого самою історією. Доля шотландської королеви за час, що минув з тих пір, не раз залучала до себе увага письменників. Але драма Шиллера залишається неперевершеною по глибині й силі втілення цієї теми. Дія трагедії зосереджена навколо останніх трьох днів життя шотландської королеви. Марія Стюарт тужить в тюремному замку. Вже в перших сценах їй оголошують, що доля її передрішена. Вартовий, що прийшов до неї, повеліває: "Зведіть ваші рахівниці з небесами. " Тут-то і зав'язується трагічний вузол. Шиллер відразу ж натякає, яка запекла політична боротьба велася і ведеться навколо шотландської королеви, під прапором якої зібралися всі сили, протиборчі Англії.

"Марія Стюарт" - трагедія замкнута і незвичайно сценічна. Закінчивши її, Шиллер написав одному з своїх друзів: "Я починаю, нарешті, опановувати суттю драматургії і знанням свого ремесла. " Трагедія вражає величавою простотою структури, майстерністю психологічного аналізу і епічного змісту, пишністю і різноманітністю ритму і вірша. В «Марії Стюарт» Шиллера яскраво проявляються основні особливості жанру трагедії. Вона виділяється серед інших драм Шиллера поглибленою зосередженістю на філософських і моральних питаннях.

Трагедія відтворює події XVI в., пов’язані з боротьбою реформації й контрреформації в Англії й Шотландії. В 1568 р. шотландська королева Марія Стюарт, навколо якої групувалися сили католицького табору, була вигнана із країни повсталої проти її кальвіністської знаті й втекла в Англію, сподіваючись знайти захист у близької родички - королеви Англії Єлизавети. Але Єлизавета, що опиралася у своїй політиці на протестантські кола, заточила Марію Стюарт у фортецю і, протримавши її там 21 рік, стратила за обвинуваченням в змові проти уряду.

До моменту початку дії шиллеровской трагедії всі складні перипетії життя Марії Стюарт були відкинуті: її коротке блищання при пишному французькому дворі в ролі жінки малолітнього короля, а потім його юної вдови; недовгі роки її безславного царювання в суворій Шотландії, що перебувала у владі феодалів, які схоплювалися в боротьбі один з одним, і на час об’єднувались для яких-небудь корисливих цілей; її друге заміжжя, пособництво вбивці чоловіка, поспішний шлюб із цим убивцею, що рвався до шотландської корони, повстання проти них обох і її самотня втеча до «сестри» Єлизавети; її багаторічне ув’язнення, і багаторазові спроби звільнитися, і численні католицькі змови, прапором яких зробилося її ім’я, і суди над змовниками, і страти; нарешті, суд над нею самою й безпрецедентний ще в той час смертний вирок, винесений королеві. Все це Шиллер залишив за межами сюжету, обмеживши його трагічною розв’язкою цих бурхливих подій

Вирок уже є, але Єлизавета ще може не затвердити його й помилувати Марію. Чи зважиться Єлизавета стратити Марію, рідну їй по крові й рівну за рангом? Невідомість остаточного результату до самої останньої сцени тримає глядача (як і читача) у безперестанній напрузі, підтримуваній, однак, не тільки цим. Драма захоплює гострим двобоєм характерів, зіткненням двох протилежних по суті, але рівним силою натур – Єлизавети й Марії. Укрупнене зображення цього двобою відтискує зовнішній подієвий ряд, нарочито ослаблений. Навколо долі Марії йде боротьба страстей, користі, властолюбства, відважній відданості й боягузливій підлості. Боротьба ця отримує своє сценічне вираження насамперед у словесних сутичках, у двобоях розуму, волі, витримки, ощадливості. Фізичні сутички або насильницькі дії залишаються за сценою, на сцені ж про їх тільки розповідаються

Всі п’ять актів «Марії Стюарт» розгортаються начебто один фінал – Шиллер створив так звану «драму п’ятого акту». (Традиційно більші драматургічні добутки ділилися на п’ять актів; двохактний розподіл увійшло в практику тільки в наш час.) Німецький поет запозичив цю форму в давньогрецького трагіка Софокла, знаменита трагедія якого «Цар Едіп» була побудована аналогічним образом

Антична драма затверджувала перевагу духовної волі над зовнішньою необхідністю. Спосіб побудови драми, відкритий Софоклом, дозволив, не відволікаючи увагу глядачів на подієву сторону, зосередити його на аналізі ситуації, її моральному й філософському змісті

Трагедія Шиллера «Марія Стюарт», по вдалому виразу самого автора, «затягнута у вузький корсет» обмеженого простору й часу: дія триває всього три дні й відбувається тільки у двох місцях – у палаці Єлизавети й у замку Фотрингей, де заточена Марія. Але разюче, як багато Шиллер зумів помістити в ці вузькі рамки, стягши в один вузол реальні події, які насправді далеко відстали один від одного в часі (сватання французького принца до Єлизавети й рішення про страту Марії), і доповнивши їх вигаданими (зустріч Єлизавети й Марії, любов юного Мортимера до Марії й спроба звільнити її напередодні страти). Дивна сила, з якою авторові вдалося на такій малій площі відтворити атмосферу кривавого століття, коли вбивства, насильства, змови були чи ледве не повсякденним супроводом запеклої боротьби за владу

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Століття як літературна доба

У ст анг літ ра домінувала в літер Житті Європи Нові напрями і течії пр реалізм сентименталізм пре романтизм складалися найраніше в... Англійський класицизм який сформувався порівняно пізно в останній третині... Так Поуп вважається найвидатнішим класицистом в англійській літ рі До традиції класицистичної прози з її...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Потрактування англійської історії у драмі Шіллера «Марія Стюарт».

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

XVIII століття як літературна доба
18 століття – поворотний етап у духовному розвитку людства. Ще у другій половині 17 ст. у середовищі освічених людей утвердилося прагнення пояснити всі явища природи і людського життя. Зростав авто

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Періодизація англійської літератури ХУІІІ ст., основні тенденції її розвитку на кожному етапі.
У 18ст. анг. літ-ра домінувала в літер. Житті Європи. Нові напрями і течії – пр.. реалізм, сентименталізм, пре романтизм – складалися найраніше в Англії, а вже далі набували розвитку і в інших краї

Поезія Поупа
Поупа вважають найвидатнішим класицистом англійської літератури. Взірцем творчості Поуп вважав твори старогрецьких та римських авторів, зокрема творчість Вергілія. Простота, обмежені емоції та спів

Гулліверові мандри” Свіфта як антиутопія ХУІІІ ст.
  Антиутопія – вигадане суспільство, яке є антитезою утопії. Зазвичай характеризується пригноблюючим суспільним контролем, здійснюваним авторитарним або тоталітарним урядом. (Це проек

Стиль роману Свіфта (через порівняння).
Дж. Свіфт якось писав: "Головна мета, яку я собі поставив у всіх своїх працях,- швидше ображати людей, ніж їх розважати, і якби я здолав довершити свої наміри без шкоди для себе, був би з мене

Що таке „робінзонада”?
Робінзонада – жанр частіше роману, у якому група або одна людина опиняється в ізоляції, це як правило, екстремальна ситуація і завжди експериментальна перевірка людини.

Пікареска в англійській літературі 18 ст. Молль Флендерс Дефо.
«Молль Флендерс», «Полковник Джек», «Роксана» - авантюрні романи Д. Дефо, що продовжують традиції пікарескного роману. Майже всі його герої: злодії, сироти, знадені, які не пам’ятають роду. Молль Ф

Семюел Річардсон внесок у розвиток роману.
Один із найяскравіших романістів. Створ сімейно-побутовий і любовно-психологічний романи. Порівняно з авантюрно-пригодницькими творами попередників, він витворив адекватніші форми зображення суспіл

Еволюція творчості Філдінга.
2 етапи творчості: 1 – драматургія (див.19). Роман «Історія покійного Джонатана Уайльда Великого» (1743). За тематикою й стилем він тісно пов’язаний з п’єсами Філдінга. Фабул

Нарація у романі Філдінга «Історія Тома Джонса, знайди».
У творі синтезуються існуючі на той час різновиди романного жанру: роман сімейний, побутовий, пригодницький, любовно-психологічний, роман великої дороги тощо + новий різновид – соціально-побутовий

Концепція героя у романі Філдінга,її полемічний характер.
Фабула роману визначена пригодами незаконнонародженого хлопчика Тома Джонса, вихованця багатого, прекраснодушного поміщика Олверті.Том Джонс - перший в європейському романі герой, наділений багатим

Том Джонс» як зразок реалістичного роману 18 ст.
«Історія Тома Джонса» – вершина романістики Філдінга.Захоплюючий сюжет,що бурхливо розвивається, стрункість композиції, заснована на ретельному відборі епізодів, в яких виявляються основні риси гер

Мотив природи в поезії сентименталізму.
Усвідомлене естетичне почуття природи належить до досить пізнього часу(XVIII - перша половина XIX століття). Щоб його знайти, людина повинна була хоча б частково звільнитися від природної залежност

Романістика Т.Смоллета, її жанрові моделі.
Романістика – найвагоміша частина творчого спадку Смоллета. Перший роман Смоллета"Пригоди РодрікРендома" несе в собі викриття і критику буржуазного ладу.З холодною різкіст

Концепція людини у Смоллета.
Смоллет не ідеалізує свого героя. Він показує, як обставини життя роблять його черствим, розважливим, вивертким. Смоллет сміливо ставить тему втрати ілюзій. Віра в те, що «кожна людина має природни

Гротесковість художнього світу Смоллета.
Гротеск і карикатура, чужі Фільдінгу, служать Смоллету улюбленим засобом змалювання його героїв. «Лютість» сатиричного реалізму Смоллета мала глибокі причини; вона була обгрунтована всім ходом сусп

Роман-подорож у літературі сентименталізму.
Друга половина XVIII століття в Англії - це час змін в економічному, філософському, соціальному та культурному житті країни. Відбуваються значні зміни і в англійській літературі. Основним літератур

Ідеологія Просвітництва і роман Л.Стерна „Трістрам Шенді”.
У своїй творчості Стерн підбив підсумок сентименталізму в англійській літературі й одночасно намітив шляхи її подальшого розвитку. Його книги стали символом перехідної епохи. Не пориваючи з культом

Нарація у романі Стерна «Трістрам Шенді».
«Трістрам Шенді» - «роман-гра» з його своєрідною архітектонікою, що "перевертає" традиційну структуру просвітительського роману. Стерн створює нову структуру, яка як би слід ходу думки ав

Пасторальні мотиви, їхня функція у творчості О.Голдсміта (роман «Векфілдський священник», поема «Полишене село».
Олівер Голдсміт належить до представників сентименталізму. Література сентименталізму проголошує культ почуттів. Вона прагнула показати багатство емоцій і їх роль у формуванні особистості. Письменн

Передромантизм в Англії.
В другій половині 18 ст. загострились протиріччя в розвитку капіталізму в Англії. У громадській думці починають виникати сумніви щодо всесилля просвітницького культу розуму. Криза просвітницької фі

Готичний роман, його формування та еволюція.
Готичний роман провідний жанр перед романтичної літератури Одним із найпопулярніших жанрів перед романтичної літератури в Англії був готичний роман, або як його називали іноді, «роман жахів» у

Готичний канон» і «Замок Отранто» Г.Волпола.
Готичний роман, його формування та еволюція. ГОТИЧНИЙ РОМАН (The Gothic Novel), роман таємниць і жахів - явище англійської літератури 18-19 ст., Що зіграло роль сполучної ланки між століттям Просві

Пісні Оссіана” Макферсона, їх передромантичний характер.
Макферсон Джеймс (1736-1796) - шотландський письменник. Вивчав гальський фольклор гірської Шотландії і скористався ним в написаній метричної прозою епічній поемі з життя старод

Англійська драматургія ХУІІІ ст.
Після блискучих успіхів англійського театру в кінці XVI - початку XVII ст., після короткого періоду підйому в 1660 - 1680-і роки мистецтво драми протягом майже двохсот років грає порівняно скромну

Міщанська драма, її роль у розвитку новочасної драматургії.
До 1700, у зв'язку з поверненням в театр глядача із середнього класу, який вимагав на сцені урочистості традиційних чеснот, посилилася критика аморальності і непристойності у виставах. Англійська б

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Школа скандалу» Шерідана як зразок комедії звичаїв.
Комедія звичаїв - комедія, в якій джерелом смішного є внутрішня суть характерів і звичаїв вищого світу, смішна і потворна однобокість, гіпертрофована риса або пристрасть (порок, недолік). Дуже част

Періодизація французької літератури ХУІІІ ст.
Французьку літературу XVIII століття починають відраховувати пізніше – зі смерті Людовіка XIV (1715 рік), що знаменувала собою занепад французького абсолютизму. Завершується ця доба Великою Француз

Роман Прево «Манон Леско» у контексті розвитку роману ХУІІІ ст.
Французький роман першої половини XVIII ст. у своїй сукупності був великий і багатосторонній звіт передових знань свого часу.Велика увага в ньому приділялася осягненню природи людини - одній з голо

Образи головних героїв у романі Прево «Манон Леско».
Уміння Прево створювати складні, сповнені внутрішніх суперечностей, неповторні й загадкові у своєму індивідуальному своєрідності характери (і в цьому одна з найважливіших сторін художнього новаторс

Творчість Вольтера, її жанрово-стильова система.
ВОЛЬТЕР, (Voltaire; автонім: Аруе, Марі Франсуа — 21.11.1694, Париж - 30.05 1778, там само) — французький письменник, історик і філософ. Писав драматичні, поетичні і епічні твори. Вважав себе перш

Філософська повість” Вольтера як одна з моделей філософського роману ХУІІІ ст.
Філософська повість - різновид повісті, що набув особливої популярності в письменників-просвітників. Її основою є філософське осмислення світу й місця людини в ньому. Персонажі повісті - носії певн

Кандід» Вольтера: пригоди персонажів, чи «пригоди думки»?
Перу Вольтера належало півтора десятка повістей, які назвали "філософськими". Вони вимагали посиленої уваги до філософських поглядів самого автора, які той виражав не абстрактно, а в конк

Полеміка з Ж.-Ж. Руссо у «Простодушному» Вольтера.
Певною мірою в творчості Вольтера осібно стоїть повість «Простодушний» (1767), в якій чітко окреслена любовна інтрига вирішувалося нетрадиційним для письменника шляхом. Колоритний образ індіанця Гу

Рококо у французькій літературі, його риси в «Орлеанській діві» Вольтера.
Просвітницька культура, включаючи філософію, літературу, мистецтво, становила головну частину всієї культури Франції XVIII століття. Люди пера (Вольтер, Руссо, Дідро та ін), люди різця і пензля (Гу

Образ України в «Історії Карла ХІІ» Вольтера.
Україна і українці займали помітне місце у спадщині французького просвітника. Наприкінці 20-х — на початку 30-х років Вольтер наполегливо працював над історичним твором "Історія Карла ХП"

Д.Дідро, його місце і роль у французькій літературі 2-ї пол. ХУІІІ ст.
Ім'я Дені Дідро назавжди злилося із самою суттю XVIII століття, яке залиши­лось в історії людства як доба Просвітництва. Голова та ідейний ватажок енцикло­педистів, белетрист, драматург, теоретик м

Роман Дідро «Черниця»: проблема особистісної волі.
Роман «Черниця» був написаний 1760 року, а опублікований значно пізніше, а саме — після смерті автора, у 1796 році, у період найбільшого загострення анти­клерикальної пропаганди. Сюжет тво

Місце й роль Ж-.Ж.Руссо в європейській літературі.
Жан Жак Руссо (Rousseau) (28.6.1712, Женева, - 2.7.1778, Эрменонвиль, близ Парижа), французский философ-просветитель, писатель, композитор. Сын часовщика. Служил лакеем, писцом, гувернёром, учителе

Руссоїзм, його втілення у романі «Нова Елоїза».
Вчення Руссо, що стало реакцією проти панування розуму і проголосив права почуття, засноване на принципі сентименталізму в поєднанні з двома іншими принципами: індивідуалізму і натуралізму; коротко

Новаторство штюрмерської поезії Гете.
Нову сторінку у "великій біографії" відкрило навчання у Страсбурзі. Поезія в ці роки розвивалася в дусі "Бурі і натиску", руху, який у своїй суспільно-історичній сутності був ви

Роман Гете „Страждання молодого Вертера”: проблематика і поетика.
Роман «Страждання молодого Вертера» (1774) був другим твором, що приніс славу молодому поетові і став предметом наслідування друзів -«штюрмерів». Роман є літературною містифікацією. Початково твір

Поезія Ф.Френо
Справжнім співаком американської революції став Філіп Френо (1752-1832). Провідне місце в його творчості зайняла громадянська тема, задавши тон подальшому розвитку американської поезії. Звільнення

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги