рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Міщанська драма, її роль у розвитку новочасної драматургії.

Міщанська драма, її роль у розвитку новочасної драматургії. - раздел Образование, Століття як літературна доба До 1700, У Зв'язку З Поверненням В Театр Глядача Із Середнього Класу, Який Ви...

До 1700, у зв'язку з поверненням в театр глядача із середнього класу, який вимагав на сцені урочистості традиційних чеснот, посилилася критика аморальності і непристойності у виставах. Англійська буржуазна дійсність не була підходящим грунтом для високого жанру трагедії. Кращими жанрами стали сентиментальна комедія і міщанська драма. Міщанська драма – жанр драматичної творчості, що виник на початку 18 ст. в Англії. Зародившись під впливом ідей буржуазного Просвітництва, міщанська драма відображала гострі конфлікти «третього стану» з феодалами, виражала суспільні і естетичні запити буржуазії, що піднімалась, її протест проти аристократичної моралі, станової нерівності. Зародження міщанської драми пов’язують з посиленням ролі буржуа в суспільстві, в літературі - з утвердженням почуття, тому в центрі, як правило, конфлікт соціальний і cентиментальний по суті свого вираження, як і чуттєвість нового героя з буржуазного середовища. Умови троякого роду: соціальні, психологічні і літературні сприяли її виникненню та розквіту. XVIII століття було часом помітного піднесення буржуазії, яка все більше багатіє внаслідок швидкого зростання торгівлі і промисловості і все більше долучається до вищої духовної культури; відповідно до цього, замість колишньої літератури, що носила, більш-менш, аристократичний характер, народжується нова, буржуазна, що відповідає запитам соціального класу , який входить в силу. Разом з тим, суспільна психологія епохи, особливо в середині століття, зазнає значних змін, відходячи від колишньої розсудливості і схиляючись у бік почуття: народжується чутливий або сентиментальний настрій, який тягне за собою новий підхід до мистецтва. Нарешті, колишні літературні форми трагедії та комедії, різко відокремлені, виявляються вже віджили своє в художньому сенсі і не задовольняють нові потреби поетичної творчості. Сукупність цих причин, поряд з виникненням сентиментального роману що є одночасно і буржуазним - веде також і до створення буржуазної драми, якій, в більшості, притаманний сентиментальний характер. Головну увагу приділяли доброчинності і торжеству розумного начала. На противагу трагедії класицизму міщанська драма в сентиментальній, зворушливо - почуттєвій формі відображала повсякденне сімейне життя й побут, висуваючи нового героя – людину просту, незнатного походження, ідеалізуючи її буржуазну добропорядність. Героями цих творів були не доблесні римляни ,а звичайні буржуа, одягнені не в тоги а у вельми прозаїчні костюми купців, ювелірів, лавочників. Патетичні монологи у віршах змінились на повчальні міркування тверезих буржуа, які закликали до бережливості та діловитості. Популярними були Лілло і Л.С. Мерсьє. Найвидатніші теоретики та представники – Д.Дідро, Бомарше, Лесссінг, у творчості яких цей жанр збагатився політичними ідеями боротьби з тиранією феодалізму. В їхній теорії вперше визначилося поняття просто драми як особливого жанру драматургії. У 19 ст., коли все більше стала виявлятися реакційна роль буржуазії, міщанська драма втратила свої громадянські традиції і перетворилась на мелодраму. Перш за все міщанська драма зазнала розвитку в Англії, як опозиція комедії Реставрації. Всі зазначені умови проявилися раніше всього в Англії, яка випередила інші країни як розвитком класової самосвідомості буржуазії, так і нарожденням сентиментального настрою і спробами створення драматичних форм, що відхиляються від класичного зразка. Ще за часів Шекспіра народжується трагедія з повсякденного життя (,, domestic tragedy ", по термінології історика літератури Колльєра), яка випереджає собою майбутню буржуазну драму чи трагедію; такі «Арден з Февершема »(1592) і «Іоркширська трагедія »(1608) невідомих авторів; плідний Томас Гейвуд (бл. 1570 - бл. 1650) пише цілий ряд подібних п'єс, з яких особливо виділяються « Жінка, вбита добротою» і «Англійський мандрівник»; сюди ж потрібно віднести« трагікомедію » «Брістольський купець», написану Фордом (1586 - бл. 1639) у співпраці з Деккером (бл. 1570 - бл. 1641).
У Франції міщанська драма відома як «слізна комедія» і «серйозна комедія» з сильним повчальним початком (Детуш, Лашоссе, Д'Алланваль). Теоретиком жанру на новій стадії формування виступив Д. Дідро, він вимагав від авторів вивчення повсякденного життя людини, моралі, так як завдання театру - служити меті морального оздоровлення суспільства. У центрі інтриги - характер. Завдання драматурга - створити умови для його найбільш яскравого прояву у відповідності з соціальним становищем і обов'язками. Дідро ілюстрував свої погляди в п'єсах «Побічний син» («Le fils naturel», 1757), «Батько сімейства» («Le père de la famille», 1758). Л. С. Мерсьє продовжив розробку естетики міщанської драми в бік поглиблення реалістичного начала, вимагав відображення на сцені не лише представників середнього стану, а й нижчого, тому в його п'єсах з'являється більш широкий соціальний пласт: «Бідняк» («L'Indigen», 1772), «Тачка уксусніка» («La brouette du Vinaigrier», 1775).
У Німеччині представником міщанської драми («слізної комедії») був Х.-Ф. Геллерт «прочанка» («Die Betschwester», 1745). Однак справжній початок міщанської драмі на німецькій сцені поклав Г. Лессінг своєю «Міс Сара Сампсон» («Miss Sara Sampson», 1755), його зразки від «буржуазної комедії» - «Мінна фон Барнхельм» («Minna von Barnhelm», 1767) до «буржуазної трагедії» - «Емілія Галотті» («Emilia Galotti», 1772). За Лессингом міщанську драму розвивали «Солдати» («Die Soldaten», 1776) Я. Ленца, «Ненависть до людей і каяття» («Menschenhass und Reue», 1789) А. Коцебу, «Підступність і кохання» («Kabale und Liebe », 1782-1783) Ф. Шиллера та ін. З ім’ям Джорджа Лілло пов’язане виникнення міщанської драми в Англії, згодом вона розповсюдилась по Франції (Дідро) і в Німеччині ( Лессінг). Лілло прославляє буржуа, його спосіб життя та мораль. Лілло був заможним лондонським ювеліром і заняття драматургією поєднував з комерційною діяльністю. З восьми творів, які він написав, популярністю користувались два – « Лондонський купець, чи історія Джорджа Барнвела» та «Фатальна цікавість». Основні принципи буржуазної чи міщанської драми були втілені Лілло у «Лондонському купці». За задумом Лілло ця п’єса мала стати трагедією . В передмові до « Лондонського купця» Лілло виклав свої погляди на сучасну трагедію, які були програмою його діяльності . Лілло вважає , що настав час, коли героєм трагедії має стати буржуа, а предметом її зображення – буржуазний побут. Він виступає проти погляду на трагедію як на жанр, що зображає людей знатного походження. Твір Лілло не являється трагедією у справжньому значенні цього слова. Створення трагедії на обмеженій основі, яку він вибрав, було неможливим. Демократизація жанру, до якої вдався драматург, в практиці його власної творчості обернулась на обмеженість. Його герої не могли стати героями трагедії. Діапазон їх переживань та почуттів відповідав формі , яка отримала назву «міщанської драми».

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Століття як літературна доба

У ст анг літ ра домінувала в літер Житті Європи Нові напрями і течії пр реалізм сентименталізм пре романтизм складалися найраніше в... Англійський класицизм який сформувався порівняно пізно в останній третині... Так Поуп вважається найвидатнішим класицистом в англійській літ рі До традиції класицистичної прози з її...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Міщанська драма, її роль у розвитку новочасної драматургії.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

XVIII століття як літературна доба
18 століття – поворотний етап у духовному розвитку людства. Ще у другій половині 17 ст. у середовищі освічених людей утвердилося прагнення пояснити всі явища природи і людського життя. Зростав авто

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Основні художні напрями та течії у літературі 18 ст.
У літературі Просвітництво проявилося не в одному, а в кількох худ. напрямках, які хоч і мають багато спільного в світоглядно-естетичних засадах та ідейній спрямованості творчості, але далеко розхо

Періодизація англійської літератури ХУІІІ ст., основні тенденції її розвитку на кожному етапі.
У 18ст. анг. літ-ра домінувала в літер. Житті Європи. Нові напрями і течії – пр.. реалізм, сентименталізм, пре романтизм – складалися найраніше в Англії, а вже далі набували розвитку і в інших краї

Поезія Поупа
Поупа вважають найвидатнішим класицистом англійської літератури. Взірцем творчості Поуп вважав твори старогрецьких та римських авторів, зокрема творчість Вергілія. Простота, обмежені емоції та спів

Гулліверові мандри” Свіфта як антиутопія ХУІІІ ст.
  Антиутопія – вигадане суспільство, яке є антитезою утопії. Зазвичай характеризується пригноблюючим суспільним контролем, здійснюваним авторитарним або тоталітарним урядом. (Це проек

Стиль роману Свіфта (через порівняння).
Дж. Свіфт якось писав: "Головна мета, яку я собі поставив у всіх своїх працях,- швидше ображати людей, ніж їх розважати, і якби я здолав довершити свої наміри без шкоди для себе, був би з мене

Що таке „робінзонада”?
Робінзонада – жанр частіше роману, у якому група або одна людина опиняється в ізоляції, це як правило, екстремальна ситуація і завжди експериментальна перевірка людини.

Пікареска в англійській літературі 18 ст. Молль Флендерс Дефо.
«Молль Флендерс», «Полковник Джек», «Роксана» - авантюрні романи Д. Дефо, що продовжують традиції пікарескного роману. Майже всі його герої: злодії, сироти, знадені, які не пам’ятають роду. Молль Ф

Семюел Річардсон внесок у розвиток роману.
Один із найяскравіших романістів. Створ сімейно-побутовий і любовно-психологічний романи. Порівняно з авантюрно-пригодницькими творами попередників, він витворив адекватніші форми зображення суспіл

Еволюція творчості Філдінга.
2 етапи творчості: 1 – драматургія (див.19). Роман «Історія покійного Джонатана Уайльда Великого» (1743). За тематикою й стилем він тісно пов’язаний з п’єсами Філдінга. Фабул

Нарація у романі Філдінга «Історія Тома Джонса, знайди».
У творі синтезуються існуючі на той час різновиди романного жанру: роман сімейний, побутовий, пригодницький, любовно-психологічний, роман великої дороги тощо + новий різновид – соціально-побутовий

Концепція героя у романі Філдінга,її полемічний характер.
Фабула роману визначена пригодами незаконнонародженого хлопчика Тома Джонса, вихованця багатого, прекраснодушного поміщика Олверті.Том Джонс - перший в європейському романі герой, наділений багатим

Том Джонс» як зразок реалістичного роману 18 ст.
«Історія Тома Джонса» – вершина романістики Філдінга.Захоплюючий сюжет,що бурхливо розвивається, стрункість композиції, заснована на ретельному відборі епізодів, в яких виявляються основні риси гер

Мотив природи в поезії сентименталізму.
Усвідомлене естетичне почуття природи належить до досить пізнього часу(XVIII - перша половина XIX століття). Щоб його знайти, людина повинна була хоча б частково звільнитися від природної залежност

Романістика Т.Смоллета, її жанрові моделі.
Романістика – найвагоміша частина творчого спадку Смоллета. Перший роман Смоллета"Пригоди РодрікРендома" несе в собі викриття і критику буржуазного ладу.З холодною різкіст

Концепція людини у Смоллета.
Смоллет не ідеалізує свого героя. Він показує, як обставини життя роблять його черствим, розважливим, вивертким. Смоллет сміливо ставить тему втрати ілюзій. Віра в те, що «кожна людина має природни

Гротесковість художнього світу Смоллета.
Гротеск і карикатура, чужі Фільдінгу, служать Смоллету улюбленим засобом змалювання його героїв. «Лютість» сатиричного реалізму Смоллета мала глибокі причини; вона була обгрунтована всім ходом сусп

Роман-подорож у літературі сентименталізму.
Друга половина XVIII століття в Англії - це час змін в економічному, філософському, соціальному та культурному житті країни. Відбуваються значні зміни і в англійській літературі. Основним літератур

Ідеологія Просвітництва і роман Л.Стерна „Трістрам Шенді”.
У своїй творчості Стерн підбив підсумок сентименталізму в англійській літературі й одночасно намітив шляхи її подальшого розвитку. Його книги стали символом перехідної епохи. Не пориваючи з культом

Нарація у романі Стерна «Трістрам Шенді».
«Трістрам Шенді» - «роман-гра» з його своєрідною архітектонікою, що "перевертає" традиційну структуру просвітительського роману. Стерн створює нову структуру, яка як би слід ходу думки ав

Пасторальні мотиви, їхня функція у творчості О.Голдсміта (роман «Векфілдський священник», поема «Полишене село».
Олівер Голдсміт належить до представників сентименталізму. Література сентименталізму проголошує культ почуттів. Вона прагнула показати багатство емоцій і їх роль у формуванні особистості. Письменн

Передромантизм в Англії.
В другій половині 18 ст. загострились протиріччя в розвитку капіталізму в Англії. У громадській думці починають виникати сумніви щодо всесилля просвітницького культу розуму. Криза просвітницької фі

Готичний роман, його формування та еволюція.
Готичний роман провідний жанр перед романтичної літератури Одним із найпопулярніших жанрів перед романтичної літератури в Англії був готичний роман, або як його називали іноді, «роман жахів» у

Готичний канон» і «Замок Отранто» Г.Волпола.
Готичний роман, його формування та еволюція. ГОТИЧНИЙ РОМАН (The Gothic Novel), роман таємниць і жахів - явище англійської літератури 18-19 ст., Що зіграло роль сполучної ланки між століттям Просві

Пісні Оссіана” Макферсона, їх передромантичний характер.
Макферсон Джеймс (1736-1796) - шотландський письменник. Вивчав гальський фольклор гірської Шотландії і скористався ним в написаній метричної прозою епічній поемі з життя старод

Англійська драматургія ХУІІІ ст.
Після блискучих успіхів англійського театру в кінці XVI - початку XVII ст., після короткого періоду підйому в 1660 - 1680-і роки мистецтво драми протягом майже двохсот років грає порівняно скромну

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Баладна опера («Опера жебрака» Гея).
Розповсюдженим жанром англійської драматургії 18 ст. була «баладна опера», на виникнення якої здійснила вплив популярна в той час в Англії італійська опера. Подібні п’єси писались прозою , але вклю

Школа скандалу» Шерідана як зразок комедії звичаїв.
Комедія звичаїв - комедія, в якій джерелом смішного є внутрішня суть характерів і звичаїв вищого світу, смішна і потворна однобокість, гіпертрофована риса або пристрасть (порок, недолік). Дуже част

Періодизація французької літератури ХУІІІ ст.
Французьку літературу XVIII століття починають відраховувати пізніше – зі смерті Людовіка XIV (1715 рік), що знаменувала собою занепад французького абсолютизму. Завершується ця доба Великою Француз

Роман Прево «Манон Леско» у контексті розвитку роману ХУІІІ ст.
Французький роман першої половини XVIII ст. у своїй сукупності був великий і багатосторонній звіт передових знань свого часу.Велика увага в ньому приділялася осягненню природи людини - одній з голо

Образи головних героїв у романі Прево «Манон Леско».
Уміння Прево створювати складні, сповнені внутрішніх суперечностей, неповторні й загадкові у своєму індивідуальному своєрідності характери (і в цьому одна з найважливіших сторін художнього новаторс

Творчість Вольтера, її жанрово-стильова система.
ВОЛЬТЕР, (Voltaire; автонім: Аруе, Марі Франсуа — 21.11.1694, Париж - 30.05 1778, там само) — французький письменник, історик і філософ. Писав драматичні, поетичні і епічні твори. Вважав себе перш

Філософська повість” Вольтера як одна з моделей філософського роману ХУІІІ ст.
Філософська повість - різновид повісті, що набув особливої популярності в письменників-просвітників. Її основою є філософське осмислення світу й місця людини в ньому. Персонажі повісті - носії певн

Кандід» Вольтера: пригоди персонажів, чи «пригоди думки»?
Перу Вольтера належало півтора десятка повістей, які назвали "філософськими". Вони вимагали посиленої уваги до філософських поглядів самого автора, які той виражав не абстрактно, а в конк

Полеміка з Ж.-Ж. Руссо у «Простодушному» Вольтера.
Певною мірою в творчості Вольтера осібно стоїть повість «Простодушний» (1767), в якій чітко окреслена любовна інтрига вирішувалося нетрадиційним для письменника шляхом. Колоритний образ індіанця Гу

Рококо у французькій літературі, його риси в «Орлеанській діві» Вольтера.
Просвітницька культура, включаючи філософію, літературу, мистецтво, становила головну частину всієї культури Франції XVIII століття. Люди пера (Вольтер, Руссо, Дідро та ін), люди різця і пензля (Гу

Образ України в «Історії Карла ХІІ» Вольтера.
Україна і українці займали помітне місце у спадщині французького просвітника. Наприкінці 20-х — на початку 30-х років Вольтер наполегливо працював над історичним твором "Історія Карла ХП"

Д.Дідро, його місце і роль у французькій літературі 2-ї пол. ХУІІІ ст.
Ім'я Дені Дідро назавжди злилося із самою суттю XVIII століття, яке залиши­лось в історії людства як доба Просвітництва. Голова та ідейний ватажок енцикло­педистів, белетрист, драматург, теоретик м

Роман Дідро «Черниця»: проблема особистісної волі.
Роман «Черниця» був написаний 1760 року, а опублікований значно пізніше, а саме — після смерті автора, у 1796 році, у період найбільшого загострення анти­клерикальної пропаганди. Сюжет тво

Місце й роль Ж-.Ж.Руссо в європейській літературі.
Жан Жак Руссо (Rousseau) (28.6.1712, Женева, - 2.7.1778, Эрменонвиль, близ Парижа), французский философ-просветитель, писатель, композитор. Сын часовщика. Служил лакеем, писцом, гувернёром, учителе

Руссоїзм, його втілення у романі «Нова Елоїза».
Вчення Руссо, що стало реакцією проти панування розуму і проголосив права почуття, засноване на принципі сентименталізму в поєднанні з двома іншими принципами: індивідуалізму і натуралізму; коротко

Потрактування англійської історії у драмі Шіллера «Марія Стюарт».
Драма Шиллера «Марія Стюарт» з’явилася першою художньою обробкою цього драматичного сюжету, породженого самою історією. Доля шотландської королеви за час, що минув з тих пір, не раз залучала до себ

Новаторство штюрмерської поезії Гете.
Нову сторінку у "великій біографії" відкрило навчання у Страсбурзі. Поезія в ці роки розвивалася в дусі "Бурі і натиску", руху, який у своїй суспільно-історичній сутності був ви

Роман Гете „Страждання молодого Вертера”: проблематика і поетика.
Роман «Страждання молодого Вертера» (1774) був другим твором, що приніс славу молодому поетові і став предметом наслідування друзів -«штюрмерів». Роман є літературною містифікацією. Початково твір

Поезія Ф.Френо
Справжнім співаком американської революції став Філіп Френо (1752-1832). Провідне місце в його творчості зайняла громадянська тема, задавши тон подальшому розвитку американської поезії. Звільнення

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги