рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

СЕДЕМ ТВЪРДЕНИЯ.

СЕДЕМ ТВЪРДЕНИЯ. - раздел Медицина, ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ I. Техника На Първи Лъч: Нека Динамичната Сила, Която Управ­лява Сърцата Н...

I. Техника на първи лъч: Нека динамичната сила, която управ­лява сърцата на всички от Шамбала, да ми помогне, защото аз съм достоен за такава помощ. Нека тя се спусне в третия, да премине в петия и да се фокусира в седмия. Тези думи не означават това, което изглежда на пръв поглед. Третият, петият и седмият са скрити в първия и излизат от Централното Слънце на духовната Жизненост. След това висшето се пробужда в този, който знае, и в онзи, на кого­то трябва да се помогне, и така двамата стават един. Това е дълбока тайна. Обединяването на лечебните сили извършва желаната ра­бота; то може да предизвика смърт - това велико освобождение, и така да възстанови петия, третия, първия, но не и седмия.

Тази динамична енергия на първи лъч обикновено се прилага от опитен духовен лечител, когато за него стане ясно, че часът на па­циента е ударил и освобождението му е близо. В случай, че първи лъч е същевременно и душевен лъч на лечителя или на пациента, прилага­нето на посочения тип енергия трябва да премине от теменния център на лечителя към този на пациента и оттам към центъра, управляващ заболялата област. Това може да доведе - ако изцелени­ето е възможно и кармично допустимо - до временно изостряне на болестта, тъй като постъпващата енергия „динамично изгонва" самите семена или корени на заболяването. Лечителят, пациентът и лекуващият медик трябва да знаят, че температурата може да се повиши или да настъпи някакъв вид колапс и съответно да са готови да предприемат необходимите физически мерки за подобряване на състоянието - мерки, които се предписват от ортодоксалната ме­дицина и неутрализират чисто физическата реакция. Ако душевни­ят лъч на пациента е различен от първи, а такъв се окаже неговият личностен лъч, целителят трябва много внимателно да ползва енер­гията на първи лъч, като съвсем бавно и постепенно я пропуска през центъра на линия 1-3-5-7, който е най-близо до мястото на неразположението, и оттам към центъра (който и да е той), разположен в мястото на болестта. Ако този конкретен център се окаже на ли­ния 3-5-7, лечителят трябва да бъде особено внимателен, защото в противен случай динамичната енергия на първи лъч ще разрушава, а няма да лекува.

2. Техника на втори лъч: Нека лечебната енергия се спусне, но­сейки двойните линии на живота и магнетичната си сила. Нека тази магнетична жизнена сила се отдели и допълни онази, която присъства в седмия, като противопостави четвъртия и шестия на третия и седмия, но без да засяга петия. Спускайки се в точката, кръговият вихър разтърсва, изблъсква и снабдява, и така работата е извършена.

Сърцето бие; две сърца бият като едно; 12-те в проводника, 12-те в главата и 12-те в сферата на душевния устрем се обединяват в едно и така се върши работата. Двете енергии водят към това по­стижение, а трите, чиито брой е 12, откликват на по-големите два­надесет. Животът е признат и годините му са удължени.

Ако това древно твърдение бъде разгледано през призмата на науката за центровете и в светлината на частичното знание, което вече сте натрупали (вероятно повече, отколкото предполагате), пред вас ще се появи поне основният и най-достъпен за разбиране смисъл.

3. Техника на трети лъч: Лечителят стои изправен и тъче. Той събира от третия, петия и седмия това, което е необходимо за сърце­то на живота. Съединявайки енергиите, той ги принуждава да служат на третия; така той създава вихър, в който страдащият трябва да се спусне, придружен от лечителя. Двамата остават в мир и спокойствие. Така ангел Господен трябва да слезе във водовъртежа и да до­несе лечебен живот.

Споменатият „Водовъртеж" може да породи много въпроси относно вложения в него символизъм. Елементарното му тълкуване всъщност е свързано с вече познатата ни централна и основна причина за многото заболявания - с емоционалната природа, конт­ролът над която е задача на третия аспект на божествеността. Размислете над това, за да постигнете по-просветлено разбиране.

Следващата лечебна методика е по-дълга и по-трудна за усво­яване, така че от нея вероятно ще схванете съвсем малко. Поглед­ната през призмата на нашата тема, тя е тясно свързана със самия човек и с древния повик: „Човеко, опознай себе си".

4. Техника на четвърти лъч: Лечителят знае мястото на дисхармонията. Той познава мощта на звука, както и самият звук, който трябва да бъде чут. Знаейки нотата, на която реагира четвърта­та велика група, и като я свързва с великите Творящи Девет, той издава звук, който носи освобождение и предизвиква поглъщане в едно. Лечителят обучава слушащото ухо на този, който трябва да бъде изцелен, но по същия начин тренира и внимаващото ухо на онзи, който трябва да продължи напред. Той познава действието на лечебния звук, но също така и на звука, който заповядва: „Напусни!". Така се върши работата.

Макар да липсва истинско лъчево познание, тази техника може да намери широко приложение, тъй като четвъртият лъч управлява четвъртото (човешкото) царство на природата. Лечителите, ко­ито работят по този начин (а сега такива почти няма, защото чет­върти лъч не съществува във въплъщение), лекуват предимно с под­ходящ звук или звуци. На ранните етапи от бъдещото появяване на тази техника, лечителите широко ще прилагат музика, която ще носи изцеление или пък ще облекчава процеса на смъртта и напускането. Тя ще съдържа един постоянно повтарящ се акорд, който ще въплъти в себе си нотата на четвъртия лъч и на човешкото царство. Лечението със звук ще бъде едно от важните разкрития, които ще бъдат направени към края на следващия век. Повече информация по този въпрос няма смисъл да се дава, докато четвърти лъч не влезе отново в проявление.

5. Техника на пети лъч: Вече даденото нека бъде използвано; про­изтичащото от него нека намери място в плана на лечителя; скри­тото нека бъде видяно - така трите заедно ще дадат великото зна­ние. Точно тях търси лечителят. Към тях той добавя двете, които са като едно, и така петото трябва да играе своята роля, но и петте трябва да играят своята роля и да функционират като едно. Енерги­ите се спускат, преминават и изчезват, като оставят този, който е успял да откликне с карма, изискваща понататъшно изчерпване, но отнасят със себе си онзи, който не е могъл да се отзове по такъв на­чин и затова трябва да изчезне заедно с тях.

Най-очевидният и прост смисъл на лечебния метод по пети лъч е, че работейки научно на конкретни равнища, лечителят прилага всички възможни помощни средства, за да постигне излекуване, като се започне от подходящата физическа грижа и се стигне до по-фини­те видове лечителство. Отново искам да подчертая, че физическата помощ може да бъде също толкова божествена, колкото и най-тайнствените методи, които днешният метафизичен целител смя­та за свръхефективни. Знанието, натрупано от медицинските науки, е също толкова важно за ученика и посветения (във времето и про­странството), колкото е безспорно полезно и цялото съвременно познание, развито на физически план чрез личностите на мъжете и жените, белязани с интуиция и гениалност. Както ученикът и посве­теният трябва разумно да прилагат различните науки, за да постиг­нат духовни резултати, така задължително трябва да постъпва и лечителят в своята работа.

Всяка дейност става духовна, ако в нейната основа лежи пра­вилен мотив и мъдро различаване и ако силата на душата допълва знанието, получено в трите свята. Динамичното използване на един от седемте посочени енергийни потока, съчетано с обективното знание и работа на съвременния лекар - на когото лечителят пома­га, действайки като катализатор, - е способно да твори чудеса, ако такава е волята на съдбата. Метафизичният лечител, който работи само на по-фините нива, прилича на духовен деец, който е трайно неспособен да заработи необходимия му финансов ресурс на физически план. Това често се обяснява с лекото (и често неосъзнато) чув­ство на презрение, с което средният лечител и езотеристът се отнасят към задачата за постигане на физическо здраве или за пече­лене на пари. Размислете над това и разберете, че методите на пети лъч са действени включително и на физически план, където те пораждат конфликт и така предизвикват физическо ускоряване и дос­тигане на желаното. В това изложение за техниките на пети лъч дадох повече намеци и информация, отколкото във всички други методики.

6. Техника на шести лъч: Разделяйки водите, могъществото нека спусне се! - въккликва лечителят. Той не се тревожи как ще откликнат водите, макар че те често се надигат като бурни вълни и предизвикват ужасни събития. Резултатът винаги е добър. Вълнението се прекратява, когато бурята утихне и енергията изпълни предначертаната задача. Могъществото трябва да си пробие път направо към сърцето, да намери проход през всеки канал, надис и нерв и така да се изправи срещу врага, който е успял да проникне и да се загнезди в жи­вота. Изгонване на врага - безжалостно, внезапно и абсолютно - ето какво постига този, който се стреми към съвършено функциониране и не търпи ничия намеса. Така съвършеното функциониране отваря портала към вечния живот или към още малко живот на земята.

Ако лечителят се намира на шести лъч, тази техника ще оказва необикновено мощно и бързо въздействие; нейните резултати са сурови и болезнени, но надеждни, независимо дали това означава пълно изцеление или смърт (често последното). Лечителят от шести лъч в наше време рядко е дисциплиниран и мъдър, тъй като цикълът на този лъч е към края си. Когато шести лъч отново влезе в проявле­ние, човечеството ще се е придвижило толкова напред по Пътя, че сегашните агресивни, прекалено самоуверени и дори фанатични лечи­тели от шести лъч няма повече да се появят. Сега те са мнозинство, но работата им е незадоволителна; макар че са изпълнени с благи намерения, те прилагат техниката неграмотно и резултатите се разминават с тяхната самоувереност, което често въвежда паци­ента в заблуда.

7. Техника на седми лъч: Енергията и силата трябва да се срещ­нат и така се извършва работата. Цветът и звукът трябва да се съединят в необходимата последователност и така продължава ма­гичната работа. Субстанцията и духът трябва взаимно да се пробу­дят и преминавайки през центъра на търсещия помощ, да създадат нещо ново и добро. Така лечителят зарежда с жизненост и енергизира живота, който не достига, и го придвижва напред или пък го закрепва още по-дълбоко в полето на съдбата. Всичките седем тряб­ва да бъдат използвани и през тях да минат необходимите енергии за създаването на новия човек, който винаги е бил и винаги ще бъде тук или там.

Тази техника ни дава ключ към всички останали, тъй като за­дачата на лечителя от седми лъч е да съедини живота със субстан­цията, която да измести поразеното вещество, да донесе нов живот и да съдейства за оздравяването. Славата на живота е в завършва­нето и оттеглянето. Това е първостепенната задача и главната награда за всеки истински лечител. Посочената техника за притег­ляне и заместване ще получи високо научно изражение в настъпваща­та нова ера, когато седмият лъч ще доминира на нашата планета, пораждайки новото и необходимото, и ще определя бъдещата култу­ра, цивилизация и наука.

 

 

* * *

В заключение ми се иска да посоча причините, поради които се въздържах от по-детайлна информация и по-ясен анализ на тези древ­ни лечебни формули. С изключение на вече споменатата причина, че съвременният човек още не е готов да възприеме и правилно да приложи точните и изчерпателни инструкции, всичко, което тук мога да кажа, вероятно ще ви се стори детинско. Именно тази любопитна дума изглежда най-точно ще опише вероятната ви пряка реакция. Благодарение на откритието за освобождаването на атомната енер­гия, човечеството пристъпи прага на нова ера в научните достижения. Дори пряко ангажираните учени обаче нямат и най-малка представа за далечните последствия от това свое откритие. От гледна точка на обсъжданата в този том тематика, вече се създава съвсем нов език на енергията и силата; използването на това откритие за лечението на болестта ще доведе в най-близко бъдеще (от окултна гледна точка) до резултати, граничещи с чудото.

Откритието, свързано с освобождаването на атома, беше обусловено от активността на първи лъч във връзка с навлизащия седми лъч и има своята аналогия в освобождението на Учителя при петото му посвещение (когато вратата на гроба широко се разтва­ря), както и в акта на умирането, когато заточената душа възвръща свободата си. В светлината на бъдещите научни достижения тези древни техники ще станат много по-ясни и разбираеми, а междувременно всички опити за обясняване на техния истински „енергиен смисъл" биха били безполезни. Утвърждаващата се нова терминоло­гия ще хвърли светлина върху тези древни формули и когато му дой­де времето читателят ще се убеди колко много може да бъде съоб­щено на новото поколение интелигентни лечители чрез тези текстове, които сега ви изглеждат разочароващи, безсмислени, неприложими, сложни и ненужно завоалирани.

В този междинен период между миналото и това, което вече е на път, не е лесно дори за Учителя на Мъдростта да говори и да преподава, особено по темата за лечителството, физическото тяло все още не е широко признато като електрична цялост; неговата природа на чиста атомична енергия си остава неразбрана; макар и дискутиран, фактът за енергийното тяло (етерния проводник) не е включен в учебните програми на модерните медицински колежи; експлозивната природа на енергията, влязла в контакт със сила, или на душата във връзка със субстанцията, е напълно непозната и забуле­на в мистични фрази. Докато новите научни формули и прогресивни­ят подход (станал възможен след откритието за освобождаването на атомната енергия) не станат широко дискутирани и познати теми с достойно място в обществената лексика, бъдещата наука за лечението ще трябва да остане скрита зад неподходящи термини и забулена чрез неадекватен език.

Трябва ли да напомням, че това обстоятелство силно затруд­нява всяко ново излагане на истината; езикът на електроинженера или на съвременния автомобилен конструктор, например, би се оказал абсолютно неразбираем за средния човек от миналия век. Анало­гично стоят нещата и с бързо приближаващите се нови теми и велики открития, които в крайна сметка ще дадат отражение върху всяка област от човешкия живот, включително и върху Лечителското Изкуство.

Доколкото вече бе съобщено кой съм, подписвам се като Учи­теля Джуал Кхул.

ТИБЕТЕЦА

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ

На сайте allrefs.net читайте: "ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ"

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: СЕДЕМ ТВЪРДЕНИЯ.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Пристъпваме към нов раздел от изследването на лъчите и болестите. В сравнение с предишния (от ваша гледна точка), този е значително по-практичен, отколкото умозрителен. Много от оно­ва, което излож

Тези три процеса изразяват същността на Смъртта.
Ясно е, че когато този подход към факта на смъртта и изку­ството на умиране се утвърди в масовото съзнание, общата психич­на нагласа на човешкия род ще претърпи положителна промяна. По­степенно към

СЪВРЕМЕННИ ПРЕДСТАВИ ЗА СМЪРТТА
Пристъпвам към по-детайлно разглеждане на процесите на умиране и на фактора смърт - едно твърде познато преживяване в еволюцията на превъплъщаващата се същност, или душа, ако физи­ческият мозък мож

ЗА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги) „За какво е тази сляпа сила? За какво е Смъртта? За какво е този разпад на формите? За какво е това отричане от свързващата сила? За какво е с

СМЪРТ И ЕТЕРНО ТЯЛО
Този трактат няма за цел да посочва факти за научна провер­ка или да дава указания за следващите етапи на научните изследва­ния; ако все пак го правим, това е случайно и второстепенно. Ние всъщност

ПРОЦЕСЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Темата за смъртта трябва да бъде разглеждана с максимал­ната степен на здрав разум и научно изследване, на която сме спо­собни. Комплексът на страха си пробива път към човешкото съзна­ние главно чр

ПРИРОДАТА НА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги) Цялото трябва да се разглежда като имащо по-голямо значе­ние, отколкото частта. Това не е мечта, видение, теория, пожелателно мислене, хипотез

Страх от смъртта
Този страх се дължи на: а) тревогата от непознатото и неопределеното; б) ужаса от окончателното разкъсване на връзките; в) съмненията в реалността на безсмъртието;

Определение за смъртта
Смъртта е част от Великата Илюзия и съществува само бла­годарение на завесите, които сме навесили около себе си. (Трактат за седемте лъча, т. V) Хората обаче са склонни да забравят,

Цели на смъртта
Великият процес на единение се осъществява чрез смъртта; „падането на листа" и неговото последващо отъждествяване с по­чвата, върху която е паднал, ни дава символична представа за този велик и

Изкуството на умиране
Душата има за свое седалище сърцето; тя е онова жизнено начало, принцип на самоопределяне и централно ядро на позитивна енергия, благодарение на което всички атоми на тялото биват удъ­ржани на съот

АКТЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Разглеждайки съзнанието на заминаващата си душа, която се готви да предприеме акта на възвръщане, отново искам да подчертая, че се налага да навлезем в област, за която липсват физически осе

Фактори, възпиращи оттеглянето на душата
При физическата смърт и в акта на възвръщането оттегля­щата се душа се сблъсква със следните два фактора: 1. С физическия елементал, т. е. с интегрирания и координи­ран живот на физическот

Два основни аргумента в полза на Кремацията
Окултно казано, кремацията е необходима по две основни при­чини. Първо, тя ускорява освобождаването на етерното тяло от обвиващите душата тънки проводници (това става за часове, вмес­то за дни). Вт

Последователност на събитията при смъртта
Най-доброто, което мога да направя, за да изясня по-пълно тази тема, е да опиша последователността на протичащите на смъртния одър събития, като напомня, че точките на крайното отделяне са три: гла

ДВА ВАЖНИ ВЪПРОСА
Опитвам се да покажа истинската природа на явлението, на­ричано смърт, и обичайността на този толкова познат процес. Смъртта е съзнателно или безсъзнателно отделяне на вътрешна­та жизнена съ

ИЗКУСТВОТО НА ОТТЕГЛЯНЕТО
Връщайки се към нишката на нашето изложение, ще разгледа­ме активността на вътрешния духовен човек, който е захвърлил своето физическо и етерно тяло и сега се намира в обвивката на финото си тяло,

Дейности непосредствено след смъртта
Веднага след смъртта, особено ако е извършено кремиране, човекът в своето кама-манасно тяло се осъзнава и реагира на ново­то си обкръжение почти както е правел това приживе спрямо физи­ческия план.

Деваханното преживяване
Дълбокото разбиране за процеса и целите на оттеглянето плюс неговото съзнателно осъществяване формира онова особено състо­яние на съзнанието, което ортодоксалните теософи наричат дева-хан. По

Десети закон на лечителството
Тук бих искал да изложа някои постулати, които ще ни потряб­ват при изучаването на Третата Част от този трактат, в която детайлно ще разгледаме фундаменталните Закони на Лечителство­то. Вече съм ви

ПРОЦЕСИТЕ НА ИНТЕГРАЦИЯ
Съзнателно функциониращата в трите свята душа разумно използва това събитие, което ние ще обсъдим в два аспекта: Първо, ще проследим процесите, чрез които цикълът на въплъщение дост

Значение на интеграцията
Повечето учители и стремящи се поставят акцента върху интеграцията на личността и нейната правилна ориентация в посо­ка на духовните ценности. През ранните етапи това наистина е правилно. Интеграци

Умственото състояние на душата
Нека се запитаме каква е нагласата на душата в нейната соб­ствена сфера докато всички тези фази, етапи и процеси протичат в живота на личността? Разглеждането на този въпрос предполага преди всичко

Унищожаване на личностните мисъл-форми
При обсъждането на тази тема, която ще изложим съвсем накратко, трябва да бъдат разбрани два момента: 1. Че разглеждаме единствено идеята, намираща се в ума на душата, и имаме работа с баз

ОСНОВНИ ЗАКОНИ НА ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Завършихме два раздела от изкуството на лечителството, в които обобщено разгледахме причините за болестите, като отбе­лязахме, че те произхождат като цяло от три главни източника: от психичното със

Три групи
Така получаваме три групи закони, които управляват проявле­нието на жизнената цел в нашата втора слънчева система - едната група е развита, втората се развива, а третата е латентна и срав­нително н

Изисквания към лечителя
В изложените от мен закони и правила са споменати някои от необходимите характеристики и изисквания към лечителя. Това са не само качества и нагласи, съществени за успешното прилагане на лечителско

Лечителят трябва да се стреми вътрешно да обедини своята душа, сърце, мозък и ръце. Така той ще може да влее жизнената си це­лебна сила в пациента.
Това е техника за нисшия тип духовен лечител, затова в нея са включени два от аспектите на плътното физическо тяло: мозъкът и ръцете. По този начин лечителят работи в рамките на триъгълника и двете

II. ЛЪЧИ НА ЛЕЧИТЕЛЯ И ПАЦИЕНТА
Повече от ясно е, че сред многото възможни обуславящи фак­тори, съществена роля играе и степента на различие или сходство между лъчите на целителя и на пациента. Хармонията или контрастът между душ

III. СЕДЕМ ЛЕЧЕБНИ ТЕХНИКИ
Методиките, които ще трябва да изложа под формата на се­дем древни символични твърдения (формули), са заимствани от „Кни­га на Правилата за посветените Ученици". Аз все още нямам право

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги