ПРОЦЕСИТЕ НА ИНТЕГРАЦИЯ - раздел Медицина, ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ Съзнателно Функциониращата В Трите Свята Душа Разумно Използва Това Събитие, ...
Съзнателно функциониращата в трите свята душа разумно използва това събитие, което ние ще обсъдим в два аспекта:
Първо, ще проследим процесите, чрез които цикълът на въплъщение достига своя край, разбиран като пълна интеграция между душата и личността. Ще се спрем по-подробно на:
а) значението на интеграцията;
б) умственото състояние на душата;
в) унищожаването на личностните мисъл-форми. Второ: ще разгледаме резултатите от това събитие:
а) работата на ученика в ашрама на Учителя;
б) методите, чрез които освободеният ученик може да създаде тяло за контакт с физическия план и за служене в трите свята - вече не по Закона на Необходимостта, а по Закона на Служенето, както го разбират посветените.
Вероятно сте обърнали внимание, че дотук обсъждахме факта на смъртта от гледна точка на начина, по който тя засяга физическото тяло (най-познатото събитие), както и астралната и менталната обвивки - тези съвкупности от обусловени енергии, с които ние обективно не сме толкова добре запознати, но съществуването на които се признава от психологията и които, както ние предполагаме, се разлагат и изчезват след смъртта на физическото тяло. Питам се обаче дали сте осъзнали, че главният аспект на смъртта, който в крайна сметка засяга човешкото същество, е смъртта на личността? Тук не прибягвам до абстрактните термини, които повечето езотеристи използват в опита си да разяснят процеса на лишаване от качества на личностното „аз". Те говорят за „унищожение" на едно или друго качество, за абсолютно потискане на низшето „аз" и т. н. Аз обаче имам предвид буквалното разрушаване, разтваряне, разсейване и крайно разпадане на това любимо и добре познато ни личностно „аз".
Запомнете, животът на личността минава през три етапа:
1. Тя бавно и постепенно се формира в течение на дълъг период от време. През много цикли на въплъщение човек все още не е личност. Той просто е член на масата.
2.Съзнателно отъждествяване на душата с личността на този етап практически няма. Скритият в обвивките аспект на душата дълго е доминиран от живота на тези обвивки и проявява своето присъствие само чрез т. нар. „глас на съвестта". С течение на времето обаче активният интелектуален живот на човека постепенно се подкрепя и координира от енергията, излъчвана от познавателните венчелистчета на егоичния лотос, или от интелектуално възприемчивата природа на душата на нейния собствен план. Това в крайна сметка довежда до интеграция на трите нисши обвивки в едно функционално цяло. Тогава човекът става личност.
3. Личностният живот на така координирания индивид се разгръща в продължение на многобройни въплъщения и също се дели на три фази:
а) фаза на доминантно агресивен личностен живот, принципно обусловен от лъчевия тип на личността, която е егоистична по природа и е много индивидуалистична.
б) Междинна фаза, когато бушува конфликт между душата и личността. Душата започва да търси освобождение от формата и в крайна сметка личността става зависима от жизненото начало, диктувано от душата. Иначе казано, избухва конфликт между лъча на душата и този на личността и се разгаря война между двата фокусирани аспекта на енергията. Този конфликт завършва при третото посвещение.
в) Контрол на душата - това е последната фаза, която води до разрушаване и смърт на личността. Тази смърт започва, когато личността, или „Стражът на Прага" се изправи пред Ангела на Присъствието. Тогава светлината на слънчевия Ангел затъмнява светлината на материята.
Фазата на „контрол" е обусловена от пълното отъждествяване на личността с душата; това е процес, противоположен на предишното отъждествяване на душата с личността. Именно това имаме предвид, когато говорим за интеграцията между тях; сега те двете стават едно. Именно тази фаза е имал предвид Св. Павел, когато е говорел в „Посланието към ефесяните" за Христос, който „от две създал в себе самия един нов човек". Тази фаза е характерна за крайните етапи от Пътя на Изпитанията (когато работата започва съзнателно) и завършва на Пътя на Ученичеството; тя отразява дейността на практическия и успешен служител; именно в нея целият фокус и смисъл на живота е посветен на изпълнението на йерархичните намерения. Човекът започва да работи на равнища и от равнища, които не са включени в трите свята на обикновената еволюция, но въпреки това оказват своето въздействие с оглед на планираните си цели в тези три свята.
На сайте allrefs.net читайте: "ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ"
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ:
ПРОЦЕСИТЕ НА ИНТЕГРАЦИЯ
Что будем делать с полученным материалом:
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Пристъпваме към нов раздел от изследването на лъчите и болестите. В сравнение с предишния (от ваша гледна точка), този е значително по-практичен, отколкото умозрителен. Много от онова, което излож
Тези три процеса изразяват същността на Смъртта.
Ясно е, че когато този подход към факта на смъртта и изкуството на умиране се утвърди в масовото съзнание, общата психична нагласа на човешкия род ще претърпи положителна промяна. Постепенно към
СЪВРЕМЕННИ ПРЕДСТАВИ ЗА СМЪРТТА
Пристъпвам към по-детайлно разглеждане на процесите на умиране и на фактора смърт - едно твърде познато преживяване в еволюцията на превъплъщаващата се същност, или душа, ако физическият мозък мож
ЗА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги)
„За какво е тази сляпа сила? За какво е Смъртта? За какво е този разпад на формите? За какво е това отричане от свързващата сила? За какво е с
СМЪРТ И ЕТЕРНО ТЯЛО
Този трактат няма за цел да посочва факти за научна проверка или да дава указания за следващите етапи на научните изследвания; ако все пак го правим, това е случайно и второстепенно. Ние всъщност
ПРОЦЕСЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Темата за смъртта трябва да бъде разглеждана с максималната степен на здрав разум и научно изследване, на която сме способни. Комплексът на страха си пробива път към човешкото съзнание главно чр
ПРИРОДАТА НА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги)
Цялото трябва да се разглежда като имащо по-голямо значение, отколкото частта. Това не е мечта, видение, теория, пожелателно мислене, хипотез
Страх от смъртта
Този страх се дължи на:
а) тревогата от непознатото и неопределеното;
б) ужаса от окончателното разкъсване на връзките;
в) съмненията в реалността на безсмъртието;
Определение за смъртта
Смъртта е част от Великата Илюзия и съществува само благодарение на завесите, които сме навесили около себе си. (Трактат за седемте лъча, т. V)
Хората обаче са склонни да забравят,
Цели на смъртта
Великият процес на единение се осъществява чрез смъртта; „падането на листа" и неговото последващо отъждествяване с почвата, върху която е паднал, ни дава символична представа за този велик и
Изкуството на умиране
Душата има за свое седалище сърцето; тя е онова жизнено начало, принцип на самоопределяне и централно ядро на позитивна енергия, благодарение на което всички атоми на тялото биват удържани на съот
АКТЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Разглеждайки съзнанието на заминаващата си душа, която се готви да предприеме акта на възвръщане, отново искам да подчертая, че се налага да навлезем в област, за която липсват физически осе
Фактори, възпиращи оттеглянето на душата
При физическата смърт и в акта на възвръщането оттеглящата се душа се сблъсква със следните два фактора:
1. С физическия елементал, т. е. с интегрирания и координиран живот на физическот
Два основни аргумента в полза на Кремацията
Окултно казано, кремацията е необходима по две основни причини. Първо, тя ускорява освобождаването на етерното тяло от обвиващите душата тънки проводници (това става за часове, вместо за дни). Вт
Последователност на събитията при смъртта
Най-доброто, което мога да направя, за да изясня по-пълно тази тема, е да опиша последователността на протичащите на смъртния одър събития, като напомня, че точките на крайното отделяне са три: гла
ДВА ВАЖНИ ВЪПРОСА
Опитвам се да покажа истинската природа на явлението, наричано смърт, и обичайността на този толкова познат процес. Смъртта е съзнателно или безсъзнателно отделяне на вътрешната жизнена съ
ИЗКУСТВОТО НА ОТТЕГЛЯНЕТО
Връщайки се към нишката на нашето изложение, ще разгледаме активността на вътрешния духовен човек, който е захвърлил своето физическо и етерно тяло и сега се намира в обвивката на финото си тяло,
Дейности непосредствено след смъртта
Веднага след смъртта, особено ако е извършено кремиране, човекът в своето кама-манасно тяло се осъзнава и реагира на новото си обкръжение почти както е правел това приживе спрямо физическия план.
Деваханното преживяване
Дълбокото разбиране за процеса и целите на оттеглянето плюс неговото съзнателно осъществяване формира онова особено състояние на съзнанието, което ортодоксалните теософи наричат дева-хан. По
Десети закон на лечителството
Тук бих искал да изложа някои постулати, които ще ни потрябват при изучаването на Третата Част от този трактат, в която детайлно ще разгледаме фундаменталните Закони на Лечителството. Вече съм ви
Значение на интеграцията
Повечето учители и стремящи се поставят акцента върху интеграцията на личността и нейната правилна ориентация в посока на духовните ценности. През ранните етапи това наистина е правилно. Интеграци
Умственото състояние на душата
Нека се запитаме каква е нагласата на душата в нейната собствена сфера докато всички тези фази, етапи и процеси протичат в живота на личността? Разглеждането на този въпрос предполага преди всичко
Унищожаване на личностните мисъл-форми
При обсъждането на тази тема, която ще изложим съвсем накратко, трябва да бъдат разбрани два момента:
1. Че разглеждаме единствено идеята, намираща се в ума на душата, и имаме работа с баз
ОСНОВНИ ЗАКОНИ НА ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Завършихме два раздела от изкуството на лечителството, в които обобщено разгледахме причините за болестите, като отбелязахме, че те произхождат като цяло от три главни източника: от психичното със
Три групи
Така получаваме три групи закони, които управляват проявлението на жизнената цел в нашата втора слънчева система - едната група е развита, втората се развива, а третата е латентна и сравнително н
Изисквания към лечителя
В изложените от мен закони и правила са споменати някои от необходимите характеристики и изисквания към лечителя. Това са не само качества и нагласи, съществени за успешното прилагане на лечителско
II. ЛЪЧИ НА ЛЕЧИТЕЛЯ И ПАЦИЕНТА
Повече от ясно е, че сред многото възможни обуславящи фактори, съществена роля играе и степента на различие или сходство между лъчите на целителя и на пациента. Хармонията или контрастът между душ
III. СЕДЕМ ЛЕЧЕБНИ ТЕХНИКИ
Методиките, които ще трябва да изложа под формата на седем древни символични твърдения (формули), са заимствани от „Книга на Правилата за посветените Ученици". Аз все още нямам право
СЕДЕМ ТВЪРДЕНИЯ.
I. Техника на първи лъч: Нека динамичната сила, която управлява сърцата на всички от Шамбала, да ми помогне, защото аз съм достоен за такава помощ. Нека тя се спусне в третия, да премине в пети
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Новости и инфо для студентов