рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

СМЪРТ И ЕТЕРНО ТЯЛО

СМЪРТ И ЕТЕРНО ТЯЛО - раздел Медицина, ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ Този Трактат Няма За Цел Да Посочва Факти За Научна Провер­ка Или Да Дава Ука...

Този трактат няма за цел да посочва факти за научна провер­ка или да дава указания за следващите етапи на научните изследва­ния; ако все пак го правим, това е случайно и второстепенно. Ние всъщност се опитваме да дадем напътствия за осмисляне и разви­ване на троичното цяло, което прави слънчевата система такава, каквато тя е - проводник, чрез който Великата космична Същност, слънчевият Логос, проявява активен интелект с цел да демонст­рира по съвършен начин аспекта на любовта от Своята природа. Зад тази схема има още по-езотерична крайна цел, скрита във Во­левото Съзнание на Върховното Същество, която закономерно ще бъде открита, след като се достигне сегашната цел. Редуването на обективно проявление и субективно самоцентриране, периодич­ното вдишване и издишване на всичко, което е напреднало в резул­тат на еволюцията, въплъщава в система една от основните космични вибрации, ключов момент на онази космична Същност, чие­то тяло сме ние. Биенето на сърцето на Логоса (ако е допустим толкова неадекватен израз) е източник на цялата циклична еволюция, оттук и значението, придавано на аспекта на развитието, на­речен „сърце" или „аспект на любовта", и интересът, който се проявява при изучаването на ритъма. Това е вярно не само космически и макрокосмически, но и при изучаването на човешката единица. В основата на всички свързани с ритъма физически усещания (вибра­ции, цикли, сърдечен ритъм и др.), лежат техните субективни ана­логии - любов, чувство, емоция, желание, хармония, синтез (в нужната последователност) - а зад тези аналогии стои източникът на всичко, тъждествен с Върховното Същество, което по този на­чин изразява Себе си.

Затова учението за пралайя, - или оттеглянето на живота от етерния проводник, ще бъде еднакво валидно, независимо дали изуча­ваме оттеглянето на човешкия етерен двойник, отдръпването на планетния етерен двойник, или отделянето на етерния двойник на слънчевата система. Ефектът е един и същ и последствията са ана­логични.

Какъв е резултатът от това оттегляне или по-точно коя е причината за това явление, което ние наричаме смърт, или пралайя? Доколкото този трактат е оформен в стила на учебник, ние ще продължим да прилагаме метода на табличното изброяване. Оттег­лянето на етерния двойник на човека, на планетата или на система­та се предизвиква от:

а) Изчерпване на Желанието. Такъв трябва да бъде резултатът от всеки еволюционен процес. Истинската смърт, съглас­но закона, се предизвиква от постигането на целта и от последващото прекратяване на устрема. Това, при завършва­нето на цикъла на усъвършенстване, е вярно както за инди­видуалния човек, така и за Небесния Човек и за самия Логос.

б) Постигане на адекватната вибрация. Това става в резултат от забавянето и постепенното прекратяване на цикличния ритъм; работата е завършена. Когато вибрацията или но­тата се чувства или звучи съвършено, тя предизвиква (в точката на синтез с другите вибрации) крайното разрушаване на формите.

Както знаете, движението се характеризира с три качества: инерция, мобилност и ритъм.

Те се проявяват в посочената последователност и предпола­гат период на забавена активност, последван от стремително движение. Този среден период понякога предизвиква (доколкото има търсене на вярната нота и скорост) цикли на хаос, експерименти, преживявания и осмисляне. След тези два етапа на движение (които са характерни за атома, за човека, за Небесния Човек и за Логоса или Универсума) настъпва период на ритъм и стабилизация, в който се постига точката на равновесие. Силата, която уравновесява двойките противоположности (и така създава баланс), води до неизбежната поява на пралайя.

6) Напускане на физическия организъм от фините тела във вътрешните планове чрез разкъсване на мрежата. Това предизвиква триаспектно следствие:

Първо, силата, която е оживотворявала физическата форма (плътната и етерната) и чиято изходна точка е бил постоянният атом, откъдето се е „запълнило всичко подвижно и неподвижно" (в Бог, в Небесния Човек, в човешкото същество и в атома на матери­ята) изцяло се оттегля в атома на абстрактния план. Този „план на абстракцията" е различен за различните същности:

- за физически постоянния атом това е атомичното равни­ще;

- за човека това е каузалният проводник;

- за Небесния Човек това е вторият план на монадния живот, неговата обител;

- за Логоса това е планът Ади.

Всички те означават точките на изчезване на единицата в пралайя. Трябва да се помни, че при поглед отдолу това винаги е пра­лайя. От по-високата гледна точка обаче, откъдето се вижда, че финото непрекъснато осенява плътното, когато то е вън от обективно проявление, пралайя е просто субективност, т. е. не това „което го няма", а просто това, което е езотерично.

Второ, при разрушаването си етерният двойник на човека, на планетарния Логос и на слънчевия Логос се деполяризира по отноше­ние на своя вътрешен обитател и това позволява на последния да се оттегли. С други думи, етерният двойник повече не е източник на притегляне и реална магнетична точка. Той се размагнетизира и Великият Закон за Притеглянето губи контрол над него; оттук произтича последващото разложение на формите. Егото престава да бъде привличано от своята форма във физическия план; продължавайки да вдишва, то оттегля Живота си от тази обвивка. Цикълът се приближава към своя край, експериментът е завършен, целта (раз­лична за различните животи и въплъщения) е достигната и нищо повече не се желае; Егото, или мислещата същност, губи интерес към формата и насочва вниманието си навътре. Неговата поляризация се променя и в крайна сметка физическото отпада.

Планетарният Логос в своя по-голям цикъл (синтез или сума от по-малките цикли на клетките на неговото тяло) върви по същия път; Той престава да се привлича отдолу и отстрани и обръща своя поглед навътре, в резултат на което събира в Себе си съвкупност­та от по-малките животи на Своето тяло (планетата) и прекъсва връзката. Външното привличане се прекратява и всичко гравитира навътре, вместо да се разпредели по периферията на Негово тяло.

Когато става дума за принципна схема, слънчевият Логос след­ва същия процес; от Своя висок план на абстракция Той престава да се притегля от тялото Си на проявление. Той оттегля Своя инте­рес и двойките противоположности - духът и материята на проводника, се разделят. След това разделяне слънчевата система, този „Син на Необходимостта", или на желанието, прекратява своето битие и излиза от обективно съществуване.

Трето, това в крайна сметка води към разпад на атомите на етерното тяло до тяхното първоначално състояние. Приемайки активна форма, субективният живот (синтезът на воля и любов) се отделя. Партньорството се разтрогва, след което формата се раз­пада; магнетизмът, който е съхранявал нейната цялост, вече не действа и разпадът е окончателен. Материята остава, но формата повече не съществува.

Работата на Втория Логос се прекратява и божественото въплъщение на Сина е завършено. Свойството, или присъщото каче­ство на материята обаче се запазва и в края на всеки период на проявление материята (макар и отново приела своята първична форма) остава все така активно разумна, но прибавила печалбата от обек­тивността и засилила (благодарение на придобития нов опит) своя­та скрита излъчваща активност. Така например, в състоянието си на недиференцираност, материята на слънчевата система представ­лява активна разумна материя и това е всичко, което може да се твърди за нея. Тази активна разумна материя е обусловена от пре­дишния си опит и е оцветена от предишното си въплъщение. Сега тя се намира във форма - слънчевата система не е в пралайя, а в обективност - и целта на тази обективност е да добави към логоичното съдържание новото качество на любовта и мъдростта. Затова в следващата слънчева пралайя, при завършването на стоте години на Брама, материята на слънчевата система ще се оцвети от акти­вен интелект и активна любов. Това буквално означава, че сумата от слънчевата атомна материя ще вибрира в друга гама, различна от тази при предишния й цикъл на проявление.

Това може да бъде илюстрирано както с примера на планетарния Логос, така и на човешката единица - такава аналогия е напълно законна. Върху малката скала на съответствията тя се заключава в това, че с всеки нов период от живота си човек придобива по-раз­вито физическо тяло, което проявява по-голяма отзивчивост и зву­чи в по-висока гама, по-изтънчено и с по-нова вибрация. Тези три идеи, ако помислите внимателно над тях и ги развиете логически, ще ви дадат много информация.

г) Трансмутация на Виолетовото в синьо.Върху това сега не можем да се разпростираме. Само ще констатираме факта, а неговата разработка ще предоставим на онези изучаващи, чиято карма и интуиция позволяват това.

д) Вследствие оттеглянето на живота, формата постепенно се разпада. Великите Строители и Деви, които по време на проявлението са активни посредници и удържат формата в цялостно състояние (като използват, преобразуват и пре­насочват праничните излъчвания), сега също престават да се привличат от субстанциалната форма и насочват своето внимание към нещо друго. По време на издишване (човешко, планетно или логоично) тези деви-строители - намира­щи се на същия или на атрибутния лъч, характерен за чака­щата да се прояви единица - се привличат от нейната воля и желание и изпълняват строителната си функция. По вре­ме на вдишване (човешко, планетно или логоично) те пове­че не се привличат и формата започва да се разпада. Те от­теглят своя интерес и силите (като същности), които са посредници на разрушението, извършват необходимата ра­бота за разбиване на формата; те я захвърлят - както гла­си окултният израз - „на четирите небесни вятъра", или във властта на четирите дихания, т. е. за четворно разделяне и разпределяне. Това е намек за дълбок размисъл.

Макар че не описахме (както можеше да се очаква) сцени, илюстриращи смъртта, или драматичното излизане на трептящото етер­но тяло през теменния център, бяха споменати няколко от правила­та и целите на това оттегляне. Вече се убедихме, че задача на всеки живот (човешки, планетен и логоичен) трябва да бъде постигането на определена цел. Тя се състои в развитие на такава форма, която е по-пригодна за използване от духа; когато целта бъде достигната, вътрешният обитател отмества своето внимание и формата, послужила за неговите нужди, се разпада. Това обаче не става във всеки човешки живот, нито във всеки планетен цикъл. Тайната на Луната е тази на неуспеха. При правилно разбиране това ще доведе до пълно­ценен и смислен живот, воден от цел, достойна за най-възвишените ни стремежи. Когато тази истина бъде призната от всички - а това ще се случи при достатъчно развитие на интелекта на расата - еволюцията ще се разгръща без сривове, а неуспехите ще бъдат рядкост. („Трактат за космичния огън", стр. 128 -133)

Всеки разрив на връзките предизвиква тежки реакции. И все пак, ако можехте да осъзнаете това, скъсването на връзките с външния физически план е най-лесно и недълготрайно в сравнение с останалите подобни събития. Самата смърт е част от великата илюзия и съществува единствено вследствие на воалите, които ние самите сме навесили около себе си. Всички ние, като работници върху плана на илюзиите (нова област, в която човечеството тряб­ва да се научи да работи съзнателно), сме плащали тази цена. Смъртта идва при всички, но при учениците тя не трябва да предизвиква обичайните илюзии и страдания. Бих искал да ви кажа - не гледайте към миналото. Там са илюзиите и страданията. Това е обичайното поведение и е пътят на най-малкото съпротивление за повечето хора, но това не е вашият път. Не гледайте към страда­нията или илюзорния комфорт на достигналите границата между видимото и невидимото. Това не е вашият път. Вие не сте страдащ нещастен ученик, тревожно вторачил поглед към разделяща­та завеса с надеждата, че през нея ще си пробие път някакъв знак, който ще го убеди, че всичко е наред...

Стремете се към висотите на душата и като потърсите и намерите този връх на мира и спокойствието и тази висока радост, в която вашата душа може да пребивава спокойно, погледнете света на Живеещите хора, т. е. троичния свят, в който се намират всич­ки хора - въплътени и развъплътени. Намерете в него това, което вашата душа може и ще поиска да познае. Илюзиите на собствено­то страдание и призмата на миналото винаги изкривяват гледната точка. Само душата остава свободна от заблудите и само тя виж­да нещата такива, каквито са. Затова, издигайте се към душата. („Ученичеството в Новия Век", т. I, стр. 463)

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ

На сайте allrefs.net читайте: "ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ"

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: СМЪРТ И ЕТЕРНО ТЯЛО

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ОСНОВНИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Пристъпваме към нов раздел от изследването на лъчите и болестите. В сравнение с предишния (от ваша гледна точка), този е значително по-практичен, отколкото умозрителен. Много от оно­ва, което излож

Тези три процеса изразяват същността на Смъртта.
Ясно е, че когато този подход към факта на смъртта и изку­ството на умиране се утвърди в масовото съзнание, общата психич­на нагласа на човешкия род ще претърпи положителна промяна. По­степенно към

СЪВРЕМЕННИ ПРЕДСТАВИ ЗА СМЪРТТА
Пристъпвам към по-детайлно разглеждане на процесите на умиране и на фактора смърт - едно твърде познато преживяване в еволюцията на превъплъщаващата се същност, или душа, ако физи­ческият мозък мож

ЗА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги) „За какво е тази сляпа сила? За какво е Смъртта? За какво е този разпад на формите? За какво е това отричане от свързващата сила? За какво е с

ПРОЦЕСЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Темата за смъртта трябва да бъде разглеждана с максимал­ната степен на здрав разум и научно изследване, на която сме спо­собни. Комплексът на страха си пробива път към човешкото съзна­ние главно чр

ПРИРОДАТА НА СМЪРТТА
(извадки от други мои книги) Цялото трябва да се разглежда като имащо по-голямо значе­ние, отколкото частта. Това не е мечта, видение, теория, пожелателно мислене, хипотез

Страх от смъртта
Този страх се дължи на: а) тревогата от непознатото и неопределеното; б) ужаса от окончателното разкъсване на връзките; в) съмненията в реалността на безсмъртието;

Определение за смъртта
Смъртта е част от Великата Илюзия и съществува само бла­годарение на завесите, които сме навесили около себе си. (Трактат за седемте лъча, т. V) Хората обаче са склонни да забравят,

Цели на смъртта
Великият процес на единение се осъществява чрез смъртта; „падането на листа" и неговото последващо отъждествяване с по­чвата, върху която е паднал, ни дава символична представа за този велик и

Изкуството на умиране
Душата има за свое седалище сърцето; тя е онова жизнено начало, принцип на самоопределяне и централно ядро на позитивна енергия, благодарение на което всички атоми на тялото биват удъ­ржани на съот

АКТЪТ НА ВЪЗВРЪЩАНЕ
Разглеждайки съзнанието на заминаващата си душа, която се готви да предприеме акта на възвръщане, отново искам да подчертая, че се налага да навлезем в област, за която липсват физически осе

Фактори, възпиращи оттеглянето на душата
При физическата смърт и в акта на възвръщането оттегля­щата се душа се сблъсква със следните два фактора: 1. С физическия елементал, т. е. с интегрирания и координи­ран живот на физическот

Два основни аргумента в полза на Кремацията
Окултно казано, кремацията е необходима по две основни при­чини. Първо, тя ускорява освобождаването на етерното тяло от обвиващите душата тънки проводници (това става за часове, вмес­то за дни). Вт

Последователност на събитията при смъртта
Най-доброто, което мога да направя, за да изясня по-пълно тази тема, е да опиша последователността на протичащите на смъртния одър събития, като напомня, че точките на крайното отделяне са три: гла

ДВА ВАЖНИ ВЪПРОСА
Опитвам се да покажа истинската природа на явлението, на­ричано смърт, и обичайността на този толкова познат процес. Смъртта е съзнателно или безсъзнателно отделяне на вътрешна­та жизнена съ

ИЗКУСТВОТО НА ОТТЕГЛЯНЕТО
Връщайки се към нишката на нашето изложение, ще разгледа­ме активността на вътрешния духовен човек, който е захвърлил своето физическо и етерно тяло и сега се намира в обвивката на финото си тяло,

Дейности непосредствено след смъртта
Веднага след смъртта, особено ако е извършено кремиране, човекът в своето кама-манасно тяло се осъзнава и реагира на ново­то си обкръжение почти както е правел това приживе спрямо физи­ческия план.

Деваханното преживяване
Дълбокото разбиране за процеса и целите на оттеглянето плюс неговото съзнателно осъществяване формира онова особено състо­яние на съзнанието, което ортодоксалните теософи наричат дева-хан. По

Десети закон на лечителството
Тук бих искал да изложа някои постулати, които ще ни потряб­ват при изучаването на Третата Част от този трактат, в която детайлно ще разгледаме фундаменталните Закони на Лечителство­то. Вече съм ви

ПРОЦЕСИТЕ НА ИНТЕГРАЦИЯ
Съзнателно функциониращата в трите свята душа разумно използва това събитие, което ние ще обсъдим в два аспекта: Първо, ще проследим процесите, чрез които цикълът на въплъщение дост

Значение на интеграцията
Повечето учители и стремящи се поставят акцента върху интеграцията на личността и нейната правилна ориентация в посо­ка на духовните ценности. През ранните етапи това наистина е правилно. Интеграци

Умственото състояние на душата
Нека се запитаме каква е нагласата на душата в нейната соб­ствена сфера докато всички тези фази, етапи и процеси протичат в живота на личността? Разглеждането на този въпрос предполага преди всичко

Унищожаване на личностните мисъл-форми
При обсъждането на тази тема, която ще изложим съвсем накратко, трябва да бъдат разбрани два момента: 1. Че разглеждаме единствено идеята, намираща се в ума на душата, и имаме работа с баз

ОСНОВНИ ЗАКОНИ НА ЛЕЧИТЕЛСТВОТО
Завършихме два раздела от изкуството на лечителството, в които обобщено разгледахме причините за болестите, като отбе­лязахме, че те произхождат като цяло от три главни източника: от психичното със

Три групи
Така получаваме три групи закони, които управляват проявле­нието на жизнената цел в нашата втора слънчева система - едната група е развита, втората се развива, а третата е латентна и срав­нително н

Изисквания към лечителя
В изложените от мен закони и правила са споменати някои от необходимите характеристики и изисквания към лечителя. Това са не само качества и нагласи, съществени за успешното прилагане на лечителско

Лечителят трябва да се стреми вътрешно да обедини своята душа, сърце, мозък и ръце. Така той ще може да влее жизнената си це­лебна сила в пациента.
Това е техника за нисшия тип духовен лечител, затова в нея са включени два от аспектите на плътното физическо тяло: мозъкът и ръцете. По този начин лечителят работи в рамките на триъгълника и двете

II. ЛЪЧИ НА ЛЕЧИТЕЛЯ И ПАЦИЕНТА
Повече от ясно е, че сред многото възможни обуславящи фак­тори, съществена роля играе и степента на различие или сходство между лъчите на целителя и на пациента. Хармонията или контрастът между душ

III. СЕДЕМ ЛЕЧЕБНИ ТЕХНИКИ
Методиките, които ще трябва да изложа под формата на се­дем древни символични твърдения (формули), са заимствани от „Кни­га на Правилата за посветените Ученици". Аз все още нямам право

СЕДЕМ ТВЪРДЕНИЯ.
I. Техника на първи лъч: Нека динамичната сила, която управ­лява сърцата на всички от Шамбала, да ми помогне, защото аз съм достоен за такава помощ. Нека тя се спусне в третия, да премине в пети

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги