Реферат Курсовая Конспект
Унищожаване на личностните мисъл-форми - раздел Медицина, ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ При Обсъждането На Тази Тема, Която Ще Изложим Съвсем Накратко, Трябва Да Бъд...
|
При обсъждането на тази тема, която ще изложим съвсем накратко, трябва да бъдат разбрани два момента:
1. Че разглеждаме единствено идеята, намираща се в ума на душата, и имаме работа с базов факт на илюзиите, които са контролирали целия цикъл на въплъщението и така са държали душата в затвора на формата. Личността предоставя на душата две неща:
а) Възможност за отъждествяване на душата с формата; това се осъзнава преди всичко от душата, когато личността започне да реагира спрямо зачатъците на реалната интеграция.
б) възможност за посвещение.
2. Че отстраняването на мисъл-формите на личността, което се достига при третото посвещение, е велико посвещение на душата в нейния собствен план. Именно затова третото посвещение се приема за първо главно посвещение, доколкото двете предишни оказват много слабо въздействие върху душата и засягат само въплътената душа, която е „фрагмент" от цялата.
Тези факти са недостатъчно осъзнати и на тях рядко се акцентира в публикуваната досега литература; в нея ударението се поставя върху посвещенията, които въздействат на ученика в трите свята. Аз обаче разглеждам посвещенията конкретно, отчитайки дали те въздействат (или не) на душата, която осеня своето отражение - личността в трите свята. Затова горепосочените детайли имат малко значение за средния читател.
От гледна точка на личностното „аз", което разглежда себе си като „Страж на Прага", нагласата на ума е неадекватно описана като състояние на пълно изчезване в светлината на душата; трансмутираната от Ангела слава на Присъствието е толкова сияйна, че личността с нейните претенции и копнежи напълно изчезва. Не остава нищо, освен черупката, опаковката и инструментът, чрез който слънчевата светлина може да прониква в помощ на човечеството. Това е частично вярно, но в крайна сметка е само опит на човека да изрази с думи трансмутиращият и преобразяващ ефект на третото посвещение, който не може да бъде описан.
Много по-труден е моят сегашен опит да обрисувам нагласата и реакциите на душата - на единното „АЗ", на Учителя в сърцето - когато тя осъзнае изумителния факт на своето същностно освобождение и веднъж завинаги разбере, че повече не е в състояние да откликва на нисшите вибрации на трите свята, предавани й от нейния инструмент за контакт, от личностната форма, която също става неспособна за такова предаване.
Осъзнала и приела това, душата скоро разбира, че така достигнатата свобода носи свои специфични изисквания:
1. За служене в трите свята, толкова познати и вече окончателно надминати.
2. За осенящо чувство на любов, отправяно към всички, които все още търсят освобождението.
3. За признаване на същностния триъгълник, който сега става център за умозрителния живот на душата.
Така душата започва да вибрира между двете точки или двойки противоположности и да действа като център за призив и пробуждащо напомняне.
Нито едно от изброените осъзнавания не може да бъде регистрирано в мозъка (в ума) на просветлената личност. Теоретично е възможно тя смътно да чувства потенциални възможности, но съзнанието й вече не е това на ученик, който служи в трите свята и използва ума, емоционалното и физическото си тяло, за да изпълни възможно най-добре указанията и повелите на Йерархията. То е изчезнало заедно със смъртта на личностното съзнание. Сега последното се е превърнало в съзнание на самата душа, познала неразделността, инстинктивно активна, духовно обсебена от плановете на Царството Божие и напълно освободена както от съблазни, така и от най-незначителния контрол на материята-форма; душата обаче все още откликва на енергията на субстанцията и е потопена в нея, а висшето й съответствие продължава да функционира на различните нива (будхично, атмично, монадно и логоично) на Космичния физически план.
Какво трябва да се случи, за да стане животът на душата пълен, съвършен и толкова всеобхватен, че трите свята да бъдат част от сферата му на осведоменост и от полето му на служене? Единственият начин, по който мога да ви обясня какво душата трябва да прави след третото посвещение, е да обединя всичко в два пункта:
Първо: душата става съзнателен творец, доколкото третият й аспект (разбит и усвоен чрез опита на дългия цикъл от въплъщения в трите свята) е достигнал точката на съвършена активност. Енергията на венчелистчетата на знанието и енергията на венчелистчетата на любовта вече са толкова активно обединени, че две от вътрешните венчелистчета, които досега са обвивали скъпоценността в лотоса, вече не представляват було за нея. Говоря, разбира се, символично. Благодарение на това събитие, смъртта (отстраняването) на личността е първата активност в драмата на съзнателното творение, като личността се заменя от първата форма, създадена от душата. Така се създава инструмент за служене в трите свята, който обаче все още е лишен от живот, желания, амбиции и от собствена сила на мисълта. Той е само обвивка на субстанцията (оживотворявана от енергията на душата), която е приспособена към епохата, расата и околните условия, в които съзидаващата душа решава да работи. Обмислете това положение, като обърнете внимание на думата „приспособена".
Второ: душата се подготвя за предстоящото четвърто посвещение. Това като цяло е монаден опит, завършващ с разрушаване на душевния проводник, или каузалното тяло; така (чрез антакарана) се установява пряка връзка между монадата на нейния собствен план и новосъздадената личност.
Тези два пункта се излагат за първи път в логичната им взаимовръзка; различните намеци обаче вече бяха подготвили почвата за възприемането им като окултни факти. Също така беше дадена информация за майявирупа, чрез която Учителя работи и контактува с трите свята и която Той целенасочено създава за Своите задачи и планове. Тази конкретна замяна на личността може да бъде извършена само когато старата личност (организирана и развита през многото цикли на прераждания) бъде оттеглена. Предпочитам определението „оттеглена" пред понятието „разрушена". Структурата по време на оттеглянето остава, но нейният обособен живот си е заминал.
Ако размислите над това, ще видите, че сега се открива възможност за най-пълна интеграция. Личностният живот е абсорбиран; личностната форма все още остава, но вече не притежава реален собствен живот. Това означава, че тя вече може да стане приемник на енергиите и силите, прилагани от посветения или Учителя за изпълнение на работата по спасяване на човечеството. На изучаващия ще му бъде от полза да прегледа трите „явления на Христа, споменати в Евангелието.
1. Неговото преобразено явление става на Планината на Преображението. В този епизод символично се описва сияещата душа, както и трите опустели тела на личността и се намеква за бъдещото построяване на проводника за проявление. Св. Петър Казва: „Господи! Позволи ни да направим тук три колиби..." или шатри.
2. Неговото явление пред съда на Пилат, символизиращо самата истина (безмълвна, но присъстваща); то е отхвърлено от света на хората, но бива признато от Йерархията.
3. Неговото лъчезарно явление след посвещението на възкръсването. Той се появява:
а) на жената при гроба, с което символизира Своя контакт с Човечеството;
б) на двамата ученика на пътя за Емаус, с което символизира Своя контакт с Йерархията;
в) на дванадесетте ученика в горната стая, с което символизира Своя контакт със Съвета на Повелителя на света в Шамбала.
Това илюстрира за вас фактическата природа на резултатите, които споменах по-рано в моите инструкции. Ученикът, който е преодолял (в техническо и мистично отношение) властта на личността, вече е придобил т. нар. „свобода на Ашрама"; той може да се движи по желание сред своите събратя - ученици и посветени. В неговия вибрационен живот или качество няма да е останало нищо, което да нарушава живота в Ашрама; няма да има нищо, което да изисква „успокояващата намеса на учителя", както това става през ранните етапи на ученичеството; нищо повече не може да попречи на тези висши контакти и сфери на влияние, които до този момент са били недостъпни за ученика поради натрапчивата намеса на неговата собствена личност.
– Конец работы –
Эта тема принадлежит разделу:
На сайте allrefs.net читайте: "ЕЗОТЕРИЧНО ЛЕЧЕНИЕ - ВТОРА ЧАСТ"
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Унищожаване на личностните мисъл-форми
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов