рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ ТА РЕФЕРАТІВ

ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ ТА РЕФЕРАТІВ - раздел Образование, За випуск Кузь Олег Миколайович   Будь-Який Курс, Що Викладається У Вищих Навчальних Закладах, ...

 

Будь-який курс, що викладається у вищих навчальних закладах, передбачає певну кількість годин, яка призначається для самостійної роботи студентів щодо оволодіння курсом. Однією з найбільш поширених форм перевірки самостійної роботи студентів є написання ними семестрових наукових робіт, рефератів, що мають такі вимоги:

1. Загальний обсяг – 15 – 20 машинописних аркушів.

2. Наявність плану або структури: історіографія питання, актуальність, розробка та висновок.

3. Бібліографічний показник – не менше 5 наукових видань (монографії, наукові праці, статті тощо). Дотримання правил бібліографічного оформлення наукових робіт, рефератів.

 

 

ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДО ІСПИТУ

 

1. Місце філософії в системі соціально-гуманітарного знання.

2. Специфіка та різноманіття філософського знання.

3. Функції філософії.

4. Філософія як світогляд.

5. Основні поняття та категорії філософії.

6. Поняття світогляду, його сутність та структура.

7. Передумови виникнення та інституціоналізації філософії.

8. Основні історичні типи світогляду, їх загальна характеристика.

9. Специфіка філософського знання Стародавньої Індії.

10.Особливості філософської думки Стародавнього Китаю.

11.Особливості виникнення та розвитку філософії Стародавньої Греції.

12.Основні етапи розвитку філософії Стародавньої Греції.

13.Філософія Елейської школи. Парменід.

14.Натурфілософія досократиків.

15.Сократ і його місце в історії філософії.

16.Об’єктивний ідеалізм Платона.

17.Енциклопедична філософська система Арістотеля.

18.Елліністична філософія (стоїцизм, епікуреїзм, скептицизм).

19.Соціально-історичні та духовні умови становлення та розвитку філософії середньовіччя.

20.Патристика як історична форма філософствування.

21.Філософські погляди Аврелія Августина.

22.Схоластика: суперечка номіналізму та реалізму.

23.Ф. Аквінський – систематизатор схоластики.

24.Антропоцентризм і гуманізм як домінанти філософського мислення доби Відродження.

25.Натурфілософія епохи Відродження.

26.Соціальна філософія епохи Відродження.

27.Раціоналізм як ключовий принцип філософського мислення Нового часу.

28.Раціоналізм Р. Декарта.

29.Раціоналізм після Декарта (Спіноза, Лейбніц).

30.Емпіризм і раціоналізм як дві методологічні настанови Нового часу.

31.Емпіризм Ф. Бекона.

32.Сенсуалізм Дж. Локка.

33.Основні принципи, ідеї та концепції філософії Просвітництва.

34.Французький матеріалізм XVIII ст.

35.Німецька класична філософія – вершина класичної філософської думки: загальна характеристика.

36.Трансцендентальна філософія І. Канта.

37.Категоричний імператив І. Канта.

38.Система об’єктивного ідеалізму Г. В. Ф. Гегеля.

39.Діалектика Г. В. Ф. Гегеля.

40.Філософія марксизму та основні етапи його розвитку.

41.Поняття відчуження.

42.Формування некласичної філософії в Західній Європі на межі XIX – XX ст.

43.Основні лінії розвитку сучасної філософії: ірраціонально-антропологічна, позитивістська, релігійна.

44.Позитивістська традиція у філософії.

45.Аналітична філософія.

46.“Філософія життя” як філософський напрямок.

47.Екзистенціалізм: зміст та напрямки.

48.Герменевтична парадигма у філософії.

49.Психоаналіз і неофрейдизм.

50.Ситуація постмодерну у філософії.

51.Г. Сковорода – родоначальник української класичної філософії.

52.Особливості української філософської парадигми.

53.Специфіка російської філософської думки.

54.Буття як вихідна філософська категорія.

55.Основні форми буття.

56.Категорія “матерія” та її атрибути.

57.Діалектика як теоретична система.

58.Закони діалектики.

59.Принципи та категорії діалектики.

60.Метафізика та діалектика як два способи філософського розуміння буття.

61.Свідомість як філософська категорія.

62.Структура свідомості. Категорія ідеального.

63.Свідоме та несвідоме (З. Фрейд, К. Юнг).

64.Пізнання як предмет філософського аналізу.

65.Специфіка наукового пізнання.

66.Чуттєве, раціональне та ірраціональне в пізнанні.

67.Форми чуттєвого пізнання (відчуття, сприйняття, уявлення).

68.Форми раціонального пізнання (поняття, судження, умовивід).

69.Пізнання та практика. Прагматична концепція істини.

70.Істина та її критерії.

71.Основні концепції істини (кореспондентська, прагматична й конвенціональна).

72.Наука як соціальний інститут.

73.Структура науки.

74.Проблема демаркації (розмежування) науки й не-науки. Крите-рії науковості.

75.Основні форми наукового пізнання (факт, гіпотеза, закон, теорія, концепція).

76.Загальнологічні прийоми та методи наукового дослідження.

77.Поняття наукового методу.

78.Специфіка та актуальність філософського розгляду проблеми людини. Філософська антропологія.

79.Індивід. Індивідуальність. Особистість.

80.Поняття цінності. Аксіологія.

81.Суспільство як предмет філософського аналізу.

82.Основні сфери суспільного життя.

83.Поняття соціальної структури суспільства.

84.Філософія історії: предмет і напрямки.

85.Поняття культури та специфіка його розгляду у філософії.

86.Закономірності розвитку культури та цивілізаційні засади історичного процесу.

87.Соціальний прогрес: сутність і критерії.

88.Філософія економіки як галузь філософського знання.

89.Поняття суспільно-економічної формації.

90.Концепція постіндустріального суспільства.

 

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

 

1. Абрамова Н.Т. Невербальные мыслительные акты в «зеркале» рационального сознания // Вопросы философии. – 1997. – №7. – С. 99 – 113.

2. Авраамова М. А. Учение Аристотеля о сущности. – М.: Изд. МГУ, 1970. – 68 с.

3. Адорно Т. К логике социальных наук // Вопросы философии. – 1992. – № 10. – С. 76 – 86.

4. Азархин А. В. Мировоззрение и эстетическое развитие личности. – К.: Наук. думка, 1990. – 192 с.

5. Алексеев П. В., Панин А. В. Философия. Учебник. Изд. третье, перераб. и доп. – М.: ООО «ТК Велби», 2002. – 608 с.

6. Аналитическая философия: становление и развитие (антология): Пер. с англ., нем. – М.: Прогресс-Традиция, 1998. – 528 с.

7. Андрущенко В. П., Михальченко М. І. Сучасна соціальна філосо-фія. – К.: Ґенеза, 1996. – 368 с.

8. Антология даосской философии. – М.: Тов. “Клышников – Комаров и К0”, 1994. – 448 с.

9. Апель К. О. Трансформация философии: Пер. с нем. – М.: Логос, 2001. – 344 с.

10. Арлычев А. Н. Саморегуляция, деятельность, сознание. – СПб.: Наука, 1992. – 144 с.

11. Асмус В. Ф. Античная философия. – М.: Высшая школа, 1976. – 543 с.

12. Асмус В. Ф. Платон. – М.: Мысль, 1975. – 224 с.

13. Баткин Л. М. Итальянские гуманисты: стиль жизни, стиль мышления. – М.: Наука, 1978. – 200 с.

14. Баткин Л. М. Итальянское Возрождение в поисках индивидуаль-ности. – М.: Наука, 1989. – 270 с.

15. Бестужев-Лада И. В. Альтернативная цивилизация. – М.: Владос, 1998. – 348 с.

16. Богомолов А. Античная философия. – М.: Изд. МГУ, 1985. – 368 с.

17. Бондаренко Л. В. Я – мир (механизмы и этапы формирования мировоззрения личности). – К.: Вища школа, 1991. – 132 с.

18. Боргам Ю. Фома Аквинский. – М.: Наука, 1974. – 94 с.

19. Булгаков С. Н. Философия хозяйства. – М.: Наука, 1990. – 322 с.

20. Бычков В. В. Эстетика Аврелия Августина. – М.: Искусство, 1984. – 264 с.

21. Бычков В. В. Эстетическое сознание Древней Руси. – М.: Знание, 1988. – 62 с.

22. Васильев Л. С. Проблемы генезиса китайской мысли. – М.: Наука, 1989. – 332 с.

23. Введение в философию. Учебное пособие для вузов. Изд. 2-е, перераб. и доп. / Под ред. И. Т. Фролова. – М.: Республика, 2002. – 624 с.

24. Вильчинская С. Памфил Юркевич и Зигмунд Фрейд о бес-сознательном (опыт сравнительного анализа) // Философская и социоло-гическая мысль. – 1996. – №3-4. – С.72 – 87.

25. Витгенштейн Л. О достоверности // Вопросы философии. – 1991. – № 2. – С. 67 – 120.

26. Вольтер. Философские сочинения. – М.: Наука, 1989. – 752 с.

27. Вригт Г. Х. Витгенштейн и двадцатый век // Вопросы философии. – 2001. – № 7. – С. 33 – 46.

28. Гаврюшин Н. К. Самосознание как таинство // Вопросы филосо-фии. – 1996. – №5. – С.140 – 171.

29. Гадамер Г. Г. Миф и разум // Гадамер Г. Г. Актуальность прекрас-ного. – М.: Искусство, 1991. – С. 92 – 99.

30. Гадамер. Г. Истина и метод. – М.: Прогресс, 1988. – 700 с.

31. Гайденко П. П. Бытие и разум // Вопросы философии. – 1997. – № 7. – С.114 – 141.

32. Гегель Г. В. Ф. Энциклопедия философских наук. Наука логики. Философия природы. Философия духа. В 3т. – М.: Мысль, 1974. – Т.1. – 454 с.; 1975. – Т. 2. – 696 с.; 1977. – Т.3. – 470 с.

33. Гелен А. О систематике антропологии: Пер. с нем. // Проблема человека в западной философии. – М.: Прогресс, 1988. – С. 152 – 201.

34. Гельвецій К. А. Про людину, її розумові здібності та її виховання. – К.: Основи, 1994. – 416 с.

35. Горский В.С. Философские идеи в культуре Киевской Руси XI – нач. XII вв. – К.: Наукова думка, 1988. – 216 с.

36. Горський В.С. Україна в історико-філософському вимірі // Філо-софська та соціологічна думка. – 1993. – №2. – С. 10 – 31.

37. Горфункель А. Х. Философия эпохи Возрождения. – М.: Высшая школа, 1980. – 368 с.

38. Григорьева Т. П. Дао и логос. – М.: Наука, 1992. – 424 с.

39. Григорьева Т. П. Синергетика и Восток // Вопросы философии. – 1997. – №3. – С. 90 – 102.

40. Григорьян Б. Т. Философская антропология (Критический очерк). – М.: Мысль, 1982. – 188 с.

41. Гулыга А. В. Кант. – М.: Молодая гвардия, 1981. – 304 с.

42. Гулыга А. В. Немецкая классическая философия. – М.: Мысль, 1986. – 354 с.

43. Гулыга А.В. Шеллинг. – М.: Соратник, 1994. – 316 с.

44. Гуревич П. С. Человек // Культурология. XX век. Энциклопедия. В 2 т. – СПб.: “Университетская книга”, ООО “Алетейа”, 1998. – Т.2. – С.347 – 348.

45. Гуринб М. Философия: Учебное пособие: Пер. с фр. – М.: Республика, 1998. – 540 с.

46. Давидченко С. Проблема людини та хід історії: об’єктивність об’єктивного // Філософська і соціологічна думка. – 1996. – № 5 – 6. – С. 109 – 123.

47. Делез Ж., Гваттари Ф. Что такое философия? / Пер с фр. – М.: Институт экспериментальной социологии. – СПб.: Алетейя, 1998. – 228 с. (серия «Gallicinium»).

48. Деннет Д. Постмодернизм и истина. Почему нам важно понимать это правильно // Вопросы философии. – 2001. – № 8. – С. 93 – 100.

49. Дильтей В. Описательная психология. – СПб.: Алетейя, 1996. – 156 с.

50. Дильтей В. Предпосылки или условия сознания либо научного познания // Вопросы философии. – 2001. – № 9. – С. 124 – 125.

51. Жуков Н. И. Проблема сознания: философский и специально-научный аспекты. – Мн.: Университетское образование, 1987. – 204 с.

52. Зак С. Е. Принципы и основные законы материалистической диа-лектики. – М.: Высшая школа, 1974. – 176 с.

53. Замалеев А.Ф. Философская мысль в средневековой Руси (XI – XVI вв.). Л.: Наука,1987. – 246 с.

54. Замалеев А.Ф., Зоц В.А. Мыслители Киевской Руси. – К.: Вища школа, 1987. – 166 с.

55. Затонский Д. В. Модернизм и постмодернизм. – Харьков: Фолио, М.: Изд. АСТ, 2000. – 256 с.

56. Ильин Г. Ф., Бонгард-Левин Г. М. Индия в древности. – М.: Наука, 1985. – 758 с.

57. Иноземцев В. А. Теория постиндустриального общества как методологическая парадигма российского обществоведения // Вопросы философии. – 1997. – № 10. – С. 29 – 44.

58. История философии в кратком изложении / Под ред. И. Богута – М.: Мысль, 1991. – 592 с.

59. Іщенко Ю. Класичне та некласичне у філософії Маркса // Філософська і соціологічна думка. – 1995. – №1 – 2. – С. 47 – 67.

60. Каган М. С. Человеческая деятельность. – М.: Политиздат, 1974. – 328 с.

61. Камю А. Бунтующий человек: философия, политика, искусство. – М.: Политиздат, 1990. – 416 с.

62. Канке В. А. Основные философские направления и концепции науки. Итоги ХХ ст. – М.: Логос, 2000. – 320 с.

63. Кант И. Критика чистого разума. Критика практического разума // Соч. в 8 т. – М.: ЧОРО, 1994. – Т. 3. – 741с.; Т. 4. – 640 с.

64. Карасев Л. В. Онтология и поэтика // Вопросы философии. – 1996. – № 7. – С. 55 – 82.

65. Карпович В. Н. Объяснения в социальном познании. – Новосибирск: Наука, 1989. – 172 с.

66. Кассирер Э. Опыт о человеке // Человек. – 1990. – №3. – С. 93 – 106.

67. Князева Е. Н., Курдюмов С. П. Антропный принцип в синергетике. // Вопросы философии. – 1997. – №3. – С. 62 – 79.

68. Кон И. С. В поисках себя. Личность и ее самосознание. – М.: Политиздат, 1984. – 336 с.

69. Кондорсе Ж. А. Эскиз исторической картины прогресса челове-ческого разума. – М.: Соцэкгиз, 1936. – 265 с.

70. Коплстон Ф. Ч. История средневековой философии. – М.: Энигма, 1997. – 502 с.

71. Костомаров М. Слов’янська міфологія. – К.: Либідь, 1994. – 384 с.

72. Крапивенский С. Э. Социальная философия. – М., 1998.

73. Кузнецов В. Н. Немецкая классическая философия второй половины XVIII – начала XIX века. – М.: Высшая школа, 1989. – 478 с.

74. Кун Т. Структура научных революций. – М.: Прогресс, 1977. – 300 с.

75. Кунцман П., Буркард Ф.-П., Видман Ф. Философия: dtv – Atlas: Пер. с нем. / Науч. ред. пер. В. В. Миронов. – М.: Рыбари, 2002. – 268 с.

76. Кьеркегор С. Страх и трепет. – М.: Республика, 1993. – 384 с.

77. Ле Гофф Ж. Цивилизация средневекового запада. – М.: Прогресс, 1992. – 374 с.

78. Леви-Строс К. Путь масок. – М.: Республика, 2000. – 400 с.

79. Лейбин В. М. Фрейд, психоанализ и современная западная фило-софия. – М.: Политиздат, 1990. – 396 с.

80. Лекторский В.А. Эпистемология классическая и неклассическая. – М.: Эдиториал УРСС, 2001. – 256 с.

81. Лиотар Ж.-Ф. Хайдеггер и «евреи». – СПб.: Аксиома, 2001. – 188 с.

82. Лоб’є Патрик де. Природа соціального феномена: альтернатива “Арістотель – Маркс” // Філософська і соціологічна думка, 1999. – №5.

83. Лобковец Н. Что такое «личность» // Вопросы философии. – 1998. – №2. – С. 54 – 64.

84. Лосев А. Ф. История античной эстетики. Софисты. Сократ. Платон. – М.: Искусство, 1969. – 716 с.

85. Лосев А. Ф. Эстетика Возрождения. – М.: Мысль, 1978. – 624 с.

86. Макинтайр А. Характер обобщений в социальной науке. После добродетели. – М.: Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2000. – С. 122 – 149.

87. Мамардашвили М. К. Сознание – это парадоксальность, к которой невозможно привыкнуть // Мамардашвили М. К. Как я понимаю филосо-фию. – М.: Прогресс, 1990. – С.72 – 85.

88. Методологические аспекты общественного познания / Под ред. И. Ф. На-дольного. – К.: Вища школа, 1982. – 260 с.

89. Мунье Э. Персонализм: структура личностного универсума. – М.: Искусство, 1992. – 144 с.

90. Невелева С.Я. Мифология древнеиндийского эпоса. – М.: Институт востоковедения, 1975. – 118 с.

91. Ницше Ф. Так говорил Заратустра // Избранные произведения: В 2 т. – М.; Л.: Сирин, 1990. – Т. 1. – С. 3 – 257.

92. Новая постиндустриальная волна на Западе. Антология / Под. ред. В. Л. Иноземцева. – М.: Академiа, 1999. – 640 с.

93. Новая философская энциклопедия. В 4-х тт. / Руководители проекта В. С. Степин, Г. Ю. Семигин – Т. 1. – М.: Мысль, 2000. – 722 с.; Т. 2. – М.: Мысль, 2001. – 636 с.; Т. 3. – М.: Мысль, 2001. – 694 с.; Т. 4. – М.: Мысль, 2001. – 606 с.

94. Овсянников М. Ф. Гегель. – М.: Мысль, 1972. – 222с.

95. Оезер Э. Мозг, язык и мир // Вопросы философии. – 1998. – №5. – С. 80 – 84.

96. Орлов В. В. Человек, мир, мировоззрение. – М.: Молодая гвардия, 1985. – 222 с.

97. Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс // Ортега-и-Гассет Х. Дегу-манизация искусства и другие работы. – М.: Радуга, 1991. – С. 40 – 228.

98. Осипов Ю. М. Опыт философии хозяйства: Хозяйство как феномен культуры и самоорганизующейся системы. – М.: Изд. МГУ, 1990. – 382 с.

99. Основы онтологии. Учебное пособие // Под ред. Ф. Вякерева, В. Ива-нова. – СПб.: Изд. СПб. ун-та, 1997. – 280 с.

100. Патнэм Х. Философия сознания. – М.: Дом интеллектуальной книги, 1999. – 240 с.

101. Петякшева Н.И. Проблемы диалогов цивилизаций // Вопросы философии. – 1996. – №1. – С. 186 – 189.

102. Плеснер Х. Ступени органического и человек: Пер. с нем. – М.: Прогресс, 1993. – 354 с.

103. Попович М. Мировоззрение древних славян. – К.: Наукова думка, 1985. – 168 с.

104. Поппер К. Логика и рост научного познания. – М.: Прогресс, 1983. – 606 с.

105. Поппер К. Открытое общество и его враги. – М.: Культурная инициатива. – Soros Foundation (USA), 1992. – Т.1. – 446 с. Т. 2. – 526 с.

106. Принципы хозяйственной самоорганизации / Под ред. Ю. М. Оси-пова. – М.: Изд. МГУ, 1993. – 142 с.

107. Рассел Б. Історія західної філософії: Пер. з англ. – К.: Основи, 1995. – 760 с.

108. Рассел Б. Мудрость Запада: Историческое исследование западной философии в связи с общественными и политическими обстоятельствами: Пер. с англ. – М.: Республика, 1998. – 480 с.

109. Рассел Б. Человеческое познание: его сфера и границы: Пер. с англ. – М.: Терра – Книжный клуб; Республика, 2000. – 464 с.

110. Реале Дж. Западная философия от истоков до наших дней. В 4-х т. – Т. 3. Новое время // Дж. Реале, Д. Антисери. – СПб.: Петрополис, 1996. – 736 с.

111. Ревякина Н.В. Проблема человека в итальянском гуманизме (пол. XIV – I пол. XV в.) – М.: Наука, 1977. – 272 с.

112. Родионова И. А. Глобальные проблемы человечества: Учебное пособие. – М.: Аспект Пресс, 1995. – 158 с.

113. Руссо Ж.-Ж. Об общественном договоре. Трактаты. – М., 1998.

114. Сартр Ж.-П. Буття і Ніщо. Нарис феноменологічної онтології (фрагменти) // Філософська і соціологічна думка. – 1995. – № 5, 9.

115. Сартр Ж.-П. Стена. – М.: Политиздат, 1992. – 478 с.

116. Семашко Л. М. Сферный подход: философия, демократия, рынок, человек. – СПб.: Нотабене, 1992. – 366 с.

117. Скирбекк Г. История философии: Учеб. пособие для вузов: Пер. с англ. // Г. Скирбек, Н. Гилье. – М.: Владос, 2000. – 800 с.

118. Сковорода Г. Сочинения. Мн.: Современная література, 1999. – 704 с.

119. Смит А. Исследование о природе и причинах богатства народов / Отв. ред. Л. И. Абалкина. – М.: Наука, 1993. – 570 с.

120. Современная западная философия: Словарь и хрестоматия. – Ростов-на-Дону: Фенікс, 1995. – 512 с.

121. Соколов В. В. Европейская философия XV – XVII вв. – М.: Высшая школа, 1984. – 448 с.

122. Соколов В.В. Средневековая философия. – М.: Высшая школа, 1979. – 448 с.

123. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество: Пер. с англ. – М.: Политиздат, 1992. – 544 с.

124. Сукаленко Н. И. Отражение обыденного сознания в образной языковой картине мира. – К.: Наук. думка, 1992. – 160 с.

125. Тайсумов М. У. Противоречие как процесс. – Ростов-на-Дону: Изд. Рост. унив., 1991. – 78 с.

126. Татеиси К. Вечный дух предпринимательства: Практическая философия бизнесмена – К.: Укрзакордонвизасервис, 1992. – 200 с.

127. Тейяр де Шарден П. Феномен человека. – М.: Наука, 1987. – 400 с.

128. Тойнби А. Дж. Постижение истории. – М.: Прогресс, 1990. – 732 с.

129. Тулмин Ст. Человеческое понимание. – М.: Прогресс, 1984. – 328 с.

130. Фiлософiя. / За ред. I. Заїченка. – К.: Вища школа, 1995. – 456 с.

131. Фiлософiя. Курс лекцiй. Навчальний посiбник. / I. Бичко, В. Табачков-ський. – К.: Либiдь, 1993. – 576 с.

132. Фiлософiя. Навчальний посiбник. / За ред. проф. I. Надольного. – К.: Вiкар,1997. – 620 с.

133. Фейербах Л. Сочинения. В 2 т. – М.: Наука, 1995. – Т.1. – 502 с.; Т. 2. – 424 с.

134. Философия. Учебник для вузов. / Под ред. В. Кохановского. – Ростов-на-Дону: Феникс, 1995. – 576 с.

135. Філософія Григорія Сковороди. – К.: Наук. думка, 1972. – 310 с.

136. Франк С. Л. Духовные основы общества. – М.: Республика, 1992. – 512 с.

137. Фрейд З. Психология бессознательного. – М.: Просвещение, 1989. – 448 с.

138. Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности. – М.: Изд. АСТ-ЛТД, 1998. – 670 с.

139. Фукуяма Ф. Конец истории? // Вопросы философии. – 1990. – № 3. – С. 134 – 148.

140. Хабермас Ю. Демократия. Разум. Нравственность (Лекции и интервью). – М.: Наука, 1992. – 176 с.

141. Хабермас Ю. Модерн – незавершенный проект // Вопросы философии. – 1992. – № 4. – С. 40 – 52.

142. Хайдеггер М. Бытие и время.– М.: Республика, 1997. – 448 с.

143. Хайдеггер М. Время и бытие. – М.: Республика, 1993. – 448 с.

144. Хайдеггер М. Письмо о гуманизме // Хайдеггер М. Время и бытие. – М.: Республика, 1993. – С. 192 – 220.

145. Хактингтон С. Столкновение цивилизаций? // Философская и социологическая мысль. – 1996. – № 1-2. – С. 9 – 29.

146. Чанышев А. Н. Курс лекций по древней и средневековой фило-софии. – М.: Высшая школа, 1991. – 510 с.

147. Честертон Г. К. Вечный человек. – М.: Политиздат, 1991. – 542 с.

148. Шелер М. Положение человека в Космосе: Пер. с нем. // Проблема человека в западной философии. – М.: Прогресс, 1988. – С. 31 – 95.

149. Шелер М. Формы знания и образования // Человек. – 1992. – № 4. – С. 85 – 96; № 5. – С. 63 – 75.

150. Шептулин А. П. Категории диалектики. – М.: Высшая школа, 1971. – 280 с.

151. Юркевич П. Д. Философские произведения. – М.: Правда, 1990. – 670 с.

152. Ясперс К. Смысл и назначение истории. – М.: Республика, 1994. – 528 с.

 

 

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ВИДАННЯ

 

 

ФІЛОСОФІЯ:

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

За випуск Кузь Олег Миколайович

ХАРКІВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО НАПИСАННЯ НАУКОВИХ РОБІТ ТА РЕФЕРАТІВ

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

За випуск Кузь Олег Миколайович
  Харків, ВД "ІНЖЕК", 2004   Рекомендовано Вченої Радою ХДЕУ. Протокол №4 від 26.04.04     Автори навчально-метод

Б. Спіноза
  Прагнення до відкриття все нових і нових тайн буття, орієнтація на постійний творчий пошук, критичне мислення, особисте самовдосконалення вже протягом не одного тисячоліття проклада

ЗА ТЕМАМИ І ФОРМАМИ ЗАНЯТЬ
      Кількість годин лек-ції семін. заняття самост. робота разом

Продовження тематичного плану
  15. Суспільство як система, що розвивається

Функції в суспільстві
Поняття світогляду, його природа, структура. Відношення людини й світу – основне питання світогляду. Основні історичні типи світогляду: міфологія, релігія, наука, філософія. Виникнення філософії в

Тема 2. Стародавня філософія
Передумови виникнення філософії на Стародавньому Сході. Веди й Упанішади як початок філософії в Індії. Концепція Атмана й Брахмана. Ортодоксальні (йога, ньяя, веданта, міманса та ін.) та неортодокс

Тема 3. Філософія середньовіччя та епохи Відродження
Синтез античної філософської традиції та християнських догматів у філософії середньовіччя, його прояв у онтології, гносеології, антропології середніх століть. Проблеми віри й знання, волі й розуму,

Тема 4. Філософія Нового часу та Просвітництва
Епоха Нового часу в історії європейської цивілізації. Епоха розуму, науки та прогресу. Розробка та обґрунтування методів наукового пізнання: емпіризм та раціоналізм. Емпіричний напрям у методології

Тема 5. Німецька класична філософія
Німецький ідеалізм – вершина європейського раціоналізму. Загальні особливості та риси німецької класичної філософії. Принципи німецької класики: принцип розрізнення закономірностей розвитку природи

Тема 6. Традиції та особливості розвитку філософської думки в Україні
Тисячолітня традиція української філософії. Джерела української філософської культури. Особливості типу української філософської парадигми. Основні етапи розвитку української філософії. Філософія у

Тема 7. Сучасна світова філософія
Класична й некласична філософія. Поява ірраціоналізму: Ф. Ніцше, А. Шопенгауер, С. К’єркегор. Основні лінії розвитку сучасної світової філософії: ірраціонально-гуманістична, релігійна, позитивістсь

Тема 9. Діалектика
Формування діалектики – від творчої суперечки до ключового принципу розвитку всіх форм буття. Поняття закону. Основні закони діалектики: закон взаємного переходу кількісних змін у якісні, закон єдн

Основний зміст пізнавальної діяльності
Процес пізнання – один із найголовніших антропологічних чинників еволюції людини. Пізнавальний аспект у ставленні людини до світу: об’єкт та суб’єкт пізнання. Філософський зміст питання про пізнанн

Тема 13. Форми та методи наукового пізнання
Наука як вища форма раціонального пізнання. Розвиток науки від Арістотеля до сьогодення. Становлення науки як соціального інституту в ХVІІ ст. Відмінність науки від інших форм знання. Наука й філос

Тема 15. Суспільство як система, що розвивається
Людське суспільство як особлива форма буття. Соціальна філо-софія як невід'ємна частина цілісної системи сучасного філософського знання, як метатеорія соціуму. Основні підходи й напрямки у філософс

Цінності та їх роль у житті суспільства
Філософське вчення про людину як елемент духовної культури та як філософська дисципліна. Філософська антропологія: історичний генезис і сучасний стан. Концепція людини в структурі філософського зна

Тема 18. Філософія економіки
Суспільство як система та життєдіяльність людини. Основні сфери суспільного життя: політика, економіка, культура, право тощо. Розмаїття поглядів на основи суспільного розвитку. Принцип матеріалісти

Функції філософії.
  Філософія та світогляд.Людина — єдина істота на Землі, здатна до пізнання буття та власної самосвідомості. Результатом цієї здатності є знання про світ і про себе,

Філософська система Аристотеля.
Особливості виникнення та розвитку філософії на Стародавньому Сході. Виникнення філософії відбувалось у найбільш розвинутих цивілізаціях стародавнього світу. Саме перехід від одніє

Соціальна філософія епохи Відродження.
  Соціальні умови становлення та особливості розвитку філософії Середньовіччя. Патристика як історична форма філософствування. По-перше, слід зазначити особливості іс

Основні принципи, ідеї та концепціі Просвітництва
  Розвиток науки та філософська картина світу в ХVI – ХVIII ст. Процес розкладу феодалізму, який починається в епоху Відродження, набуває тенденції поглиблення і поши

Антропологічний матеріалізм Л. А. Фейєрбаха.
  Класична німецька філософія - вершина класичної філософської думки.Інтелектуальна революція, що послідовно поглинала всю Європу, наглядно демонструвала, що можливос

До надбань світової філософської думки.
  Основні періоди у розвитку української філософії. Історія вітчизняної філософії, в якій виявляється духовність і самоусвідомлення народу, є складовою історії всесві

Екзистенціально-антропологічна філософія.
4. Ситуація постмодерну у філософії.   Особливості філософської думки кінця ХІХ-ХХ ст.Наша епоха — це час глибоких соціальних зрушень, пошук

Категрія "матерія", її значення та властивості.
Буття як вихідна категорія філософії. Поняття буття є вихідним для філософії. Проблема буття — це проблема сутності всього існуючого, а також проблема єдності світу як цілого. Бутт

Діалектика та метафізика.
  Діалектика як філософська теорія розвитку.Діалектика є сучасною загальною теорією розвитку всього сутнього, яка адекватно відображає його еволюцію у своїх законах,

Людина та практика.
Природа як об’єкт філософського аналізу.Поняття “природа” - одне з найбільш широких. Його осмисленню приділяли увагу багато мислителів різних епох. Природа - це оточу

Проблема несвідомого.
  Свідомість та її походження у контексті проблеми ідеального.Феномен свідомості є предметом філософського та наукового аналізу. Проте саме можливість розуміння її пр

Чуттєве, раціональне та ірраціональне в пізнанні.
  Пізнання як предмет філософського аналізу.Пізнання — процес цілеспрямованого, у активного відображення дійсності в свідомості людини, зумовлений суспільно-історично

Побудова і динаміка наукового знання.
3. Форми та методи наукового пізнання.   Наукове пізнання та його специфічні ознаки. Наука – особливий різновид пізнавальної діяльнос

Новітні напрямки у дослідженні суспільства та економіки.
Суспільство як предмет філософської рефлексії. Проблемне коло соціальної філософії.Суспільство з давніх часів привертає увагу філософів. Соціальна проблематика стає актуальною для

Суспільство як об’єкт філософського аналізу (проблема суспільства в історії філософії).
У теоретичному розумінні суспільства, його сутнісних засад існують різноманітні погляди. Філософи завжди прагнули зрозуміти специфіку соціальних явищ, з'ясувати механізми соціальної інтеграції, що

Специфічні риси сучасного етапу розвитку суспільства.
Проблема суспільного прогресу та його критеріїв.Прогрес – це розвиток від менш досконалих до більш досконалих форм. Соціальний прогрес, який розг

Аксіологія. Цінності та символи.
  Специфіка філософського розгляду проблеми людини. Індивід, індивідуальність, особистість. Навіть самі далекі, умоглядні проблеми людина вирішує для себе, для глибин

Функції філософії.
  Філософія та світогляд.Людина — єдина істота на Землі, здатна до пізнання буття та власної самосвідомості. Результатом цієї здатності є знання про світ і про себе,

Філософська система Аристотеля.
Особливості виникнення та розвитку філософії на Стародавньому Сході. Виникнення філософії відбувалось у найбільш розвинутих цивілізаціях стародавнього світу. Саме перехід від одніє

Соціальна філософія епохи Відродження.
  Соціальні умови становлення та особливості розвитку філософії Середньовіччя. Патристика як історична форма філософствування. По-перше, слід зазначити особливості іс

Основні принципи, ідеї та концепціі Просвітництва
  Розвиток науки та філософська картина світу в ХVI – ХVIII ст. Процес розкладу феодалізму, який починається в епоху Відродження, набуває тенденції поглиблення і поши

Антропологічний матеріалізм Л. А. Фейєрбаха.
  Класична німецька філософія - вершина класичної філософської думки.Інтелектуальна революція, що послідовно поглинала всю Європу, наглядно демонструвала, що можливос

До надбань світової філософської думки.
  Основні періоди у розвитку української філософії. Історія вітчизняної філософії, в якій виявляється духовність і самоусвідомлення народу, є складовою історії всесві

Екзистенціально-антропологічна філософія.
4. Ситуація постмодерну у філософії.   Особливості філософської думки кінця ХІХ-ХХ ст.Наша епоха — це час глибоких соціальних зрушень, пошук

Категрія "матерія", її значення та властивості.
Буття як вихідна категорія філософії. Поняття буття є вихідним для філософії. Проблема буття — це проблема сутності всього існуючого, а також проблема єдності світу як цілого. Бутт

Діалектика та метафізика.
  Діалектика як філософська теорія розвитку.Діалектика є сучасною загальною теорією розвитку всього сутнього, яка адекватно відображає його еволюцію у своїх законах,

Людина та практика.
Природа як об’єкт філософського аналізу.Поняття “природа” - одне з найбільш широких. Його осмисленню приділяли увагу багато мислителів різних епох. Природа - це оточу

Проблема несвідомого.
  Свідомість та її походження у контексті проблеми ідеального.Феномен свідомості є предметом філософського та наукового аналізу. Проте саме можливість розуміння її пр

Чуттєве, раціональне та ірраціональне в пізнанні.
  Пізнання як предмет філософського аналізу.Пізнання — процес цілеспрямованого, у активного відображення дійсності в свідомості людини, зумовлений суспільно-історично

Побудова і динаміка наукового знання.
6. Форми та методи наукового пізнання.   Наукове пізнання та його специфічні ознаки. Наука – особливий різновид пізнавальної діяльнос

Новітні напрямки у дослідженні суспільства та економіки.
Суспільство як предмет філософської рефлексії. Проблемне коло соціальної філософії.Суспільство з давніх часів привертає увагу філософів. Соціальна проблематика стає актуальною для

Суспільство як об’єкт філософського аналізу (проблема суспільства в історії філософії).
У теоретичному розумінні суспільства, його сутнісних засад існують різноманітні погляди. Філософи завжди прагнули зрозуміти специфіку соціальних явищ, з'ясувати механізми соціальної інтеграції, що

Специфічні риси сучасного етапу розвитку суспільства.
Проблема суспільного прогресу та його критеріїв.Прогрес – це розвиток від менш досконалих до більш досконалих форм. Соціальний прогрес, який розг

Аксіологія. Цінності та символи.
  Специфіка філософського розгляду проблеми людини. Індивід, індивідуальність, особистість. Навіть самі далекі, умоглядні проблеми людина вирішує для себе, для глибин

Дискусія
“Про сутність філософії” Ті форми сприймання життя і світу, які ми називаємо “філософськими”, є витвором двох чинників: перший – це успадковані нами релігійні та етичні ко

Завдання до опанування теми.
Спростуйте чи підтвердіть наступні визначення філософії, які наводить І. Гарін у своїй книзі «Що таке філософія?». Які вам більш до вподоби, чому? Визначіть з цими висловами предмет та функції філо

Тестові завдання
1. Заповніть таблицю:   Буття Бог Приро-да Людина Діяль-ність Релігія

Питання до самостійної роботи студентів
1. Наведіть чотири – п’ять рис, що визначають особливості філософських систем Стародавнього Сходу. 2. Чому процес інституціоналізації філософії так і не був завершений на Близькому Сході?

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Ведична традиція у філософії Стародавньої Індії. 2. Йога – філософія духу і тіла: історія і сучасність. 3. Етичне вчення конфуціанства та проблеми виховання. 4. Космос

Круглий стіл
“Захід – Схід: започаткування філософських традицій” Обгрунтування.Як уже було з’ясовано, виникнення філософії відбувалось у найбільш розвинутих цивілізац

Питання до самостійної роботи студентів
1. Що послужило концептуальним завершенням формування середньовічної філософської думки? 2. Яким чином знаходить своє рішення проблема розуму та віри у філософії середньовіччя? 3.

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Теоцентризм як основний принцип середньовічної філософії. 2. Проблема розуму та віри у філософії середньовіччя. 3. Філософія середньовіччя: вчення про свободу, волю та самосвід

Дискусія
“Схоластика: суперечка номіналізму та реалізму” Обгрунтування.Одним із найбільш цікавих періодів у розвитку схоластики був період суперечки між двома напр

План семінарського заняття
1. Наукова революція XVI – XVII ст., розквіт природознавства та створення нової “картини світу”. 2. Змагання навколо методології наукового пізнання. Емпірична (британська) традиція: Ф. Бек

Питання для самостійної роботи студентів
1. Назвіть “піонерів” науки і стисло охарактеризуйте їх науковий доробок. 2. Чому саме гносеологія та методологія наукового пізнання уособлюють філософію Нового часу? 3. У чому по

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Філософські погляди Р. Декарта та їх значення для подальшого розвитку європейської філософської думки. 2. Філософські погляди Ф. Бекона. Емпірична традиція у сучасній філософії.

Дискусія
“Проблема джерела знання й її раціоналістичне й емпіричне вирішення” Обгрунтування теми дискусії.Епістемологічна (= гносеологічна; гр. еpisteme, gnosis – знання) позиція р

Питання для самостійної роботи студентів
1. Чому німецька класична філософія вважається вершиною класичної філософії? 2. Які головні теми розглядаються представниками німецької класичної філософії? 3. Якої точки зору дот

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Місце німецької класичної філософії у розвитку світової філософії. 2. Гносеологічна концепція І. Канта. 3. Етика обов’язку І. Канта. 4. „Науковчення” І. Г. Фіхте.

Дискусія
„Творча діяльність„я”” Обгрунтування теми дискусії. У німецькій класичній філософії створено систематизовані філософські системи, в яких розкриваються різ

Питання для самостійної роботи студентів
1. Яке місце відводиться філософії у розвитку духовності української нації? 2. Які філософські проблеми вирішуються в різні періоди розвитку вітчизняної філософії? 3. Які видатні

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Розуміння мудрості у вітчизняній релігійно-філософській думці. 2. Філософія Київської Русі. 3. Діяльність культурно-освітніх центрів. 4. Поширення філософських ідей Ю.

Філософія як практична мудрість
в традиціях вітчизняної філософії” Обгрунтування теми дискусії. На різних етапах розвитку вітчизняної філософії були сформовані погляди на філософію, мудр

Питання для самостійної роботи студентів
1. Які обставини спричинили філософський плюралізм XX століття? 2. Розкрийте зміст позитивізму і простежте його еволюцію. 3. Зробіть аналіз філософії марксизму і визначте його пер

Тестові завдання.
1. Визначте напрямок західноєвропейської філософії ХХ ст., який аналізує мовні засоби пізнання: а) антропофілософія; б) конвенціоналізм; в) критичний реалізм; г)

Питання для самостійної роботи студентів
1. Розкрийте основні аспекти значення проблеми буття для філософії. Чому категорія буття є вихідною для філософських міркувань про світ? 2. Прослідкуйте еволюцію становлення категорії бутт

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Значення проблеми буття для філософії. 2. Світ та форми його освоєння. 3. Моделі світу як Всесвіту (релігійна, міфологічна, наукова). 4. Класичне та некласичне розумін

Дискусія
„Проблема буття в історії філософії” Обгрунтування теми дискусії. На протязі розвитку філософської думки були створені основні підходи до розгляду проблем

Завдання до опанування теми
1. Виправте та доберіть діалектичні пари: Буття – Не-буття Сутність – Не-сутність Єдине – ? Ціле – Якість – Брак Зміст – ? Можливість

Питання до самостійної роботи студентів
1. Наведіть приклади форм взаємодії теорії, науки та практики. 2. Чи продовжується біологічна еволюція людини? 3. Підкресліть змістову відміну понять “індивід”, “індивідуальність”

Тематика наукових робіт та рефератів
1. Поняття “природа”. Форми сприйняття природи в історії людства. 2. Філософія та біологія про пізнання живого. 3. Екологічні аспекти економіки сучасного виробництва. 4.

Питання для самостійної роботи студентів
1. Які структурні компоненти містить у собі свідомість? 2. Як вирішує проблему походження свідомості матеріалізм та ідеалізм? 3. Що таке антропний принцип, якими є його тлумачення

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Свідомість і мислення. Сучасна наука про мислення. 2. Співвідношення свідомого і несвідомого в концепціях психо-аналізу. 3. Свідоме і несвідоме у творчості. 4. Свідомі

Дискусія
“Проблема співвідношення свідомого та несвідомого у психіці людини” Обгрунтування теми дискусії.У класичній філософії Нового часу психіка (душа) людини от

Завдання до опанування теми
1. Поясніть, який сенс мають і на яких підвалинах грунтуються основні принципи гносеології: 1) тотожність мислення та буття (принцип відкритості світу для пізнання); 2) діалектика

Питання для самостійної роботи студентів
1. Що таке наука? Чим відрізняється наукове знання від міфоло-гічних та релігійних уявлень про світ? 2. Які характерні риси наукового пізнання? Чи є раціональність ознакою лише наукового п

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Виникнення науки та історичні етапи її розвитку. 2. Наука як феномен культури. 3. Концепція і теорія як форми наукового пізнання. 4. Емпіричні факти як фундамент теорі

Проблемна ситуація
“Застосування діалектики як всезагального методу пізнання” Нагадаємо, що використання діалектики проходить крізь всю історію філософії. Сам термін вперше застосував Сократ

Питання для самостійної роботи студентів
1. Які науки вивчають суспільство? В чому полягає їх специфіка? 2. Чому соціальну філософію вважають метатеорією соціуму? 3. Чи погоджуєтеся ви з тим, що соціальна філософія:

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Предмет та задачі соціальної філософії. 2. Міфологічна й релігійна парадигми в дослідженні суспільства. 3. Людина і суспільство: екзистенціальна та постмодерністська інтерпрета

Питання для самостійної роботи студентів
1. У чому полягає специфіка соціального пізнання та які його основні методологічні засади? 2. Поясніть зміст понять „соціальне”, „соціум”, „суспільство”. 3. Охарактеризуйте сучасн

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Соціальна філософія про актуальні проблемі сучасного вивчення суспільства. 2. Різноманіття суспільних форм і проблема єдності соціального процесу. 3. Соціальний простір і час:

Дискусія
“Свобода та необхідність людини у суспільстві” Обґрунтування теми дискусії.На різних етапах розвитку філософії були сформовані основні погляди на проблему

Питання для самостійної роботи студентів
1. Як християнське вчення вплинуло на світські концепції прогресу? Що таке хіліазм? 2. У чому полягає відносність та суперечливість прогресу? 3. Чи є тотожними поняття прогресу та

Тематика наукових робіт, рефератів та повідомлень
1. Суспільний прогрес, його характер. 2. Науково-технічний прогрес та його наслідки. 3. Суспільний прогрес у філософії Г. В. Ф. Гегеля та К. Маркса: порівняльний аналіз.

Дискусія
“Просвітницький та романтичний погляд на прогрес” Обгрунтування теми дискусії.За Г. Г. Гадамером існують два джерела розвитку західної культури: просвітни

Круглий стіл
„Людина як цілісність” Обґрунтування теми круглого столу. Уявлення філософів про людину в історії філософії, а особливо в німецькій філософській антрополо

Питання для самостійної роботи студентів
1. Визначте сутність предмета філософії економіки. 2. Як взаємопов’язані суспільне виробництво та матеріальне виробництво? 3. Визначте складові виробничих сил. 4. Охаракт

Тематика наукових робіт та рефератів
1. Концепція “світ-системного” аналізу І. Валлерстайна. 2. Концепції постіндустріального суспільства Р. Арона, Д. Белла, О. Тоффлера. 3. Поняття суспільно-економічної формації в ф

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ “ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ СВІТОВОЇ ФІЛОСОФСЬКОЇ ДУМКИ. УКРАЇНСЬКА ФІЛОСОФІЯ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОЇ КУЛЬТУРИ” (ЗА ТЕМАМИ 1 – 7) Подані тестові завданн

Варіант 1
1. Філософію якого періоду визначає така риса, як пантеїзм: а) Відродження; б) середньовіччя; в) Просвітництва; г) античності? 2. Дайте загальну характе

Варіант 2
1. Філософія якого періоду характеризується антисхоластичною направленістю: а) античності; б) середньовіччя; в) Просвітництва; г) Нового часу? 2. Які за

Варіант 3
1. Філософську думку якої епохи можна охарактеризувати, перш за все, як антропоцентричну та гуманістичну: а) античності; б) середньовіччя; в) Відродження; г) Нов

Варіант 4
1. Філософію якого періоду визначає теоцентризм як ключова характеристика: а) Нового часу; б) середньовіччя; в) Просвітництва; г) античності? 2. Надайте

Варіант 5
1. Філософська думка якого періоду звертається до минулого, базуючись на аксіомі відповідного типу суспільної свідомості: “чим більш древній, тим більш справжній, чим більш справжній, тим більш іст

Варіант 6
1. Філософія якого періоду характеризує традиціоналізм, тобто відмову від будь-яких новацій, змін, орієнтацію на дотримання установлених зразків та канонів? Хто з мислителів належав до періоду:

Варіант 7
1. Філософську думку якого періоду характеризує дидактизм – риса, яка вказує на повчальний, напутливий характер філософських систем: а) середньовіччя; б) сучасної некласичної філо

Варіант 8
1. Лейтмотивом філософії якої епохи є впевненість у силі людського розуму, віра в його безмежні можливості, орієнтація науки на досягнення економічного та соціального добробуту: а) Просвіт

Варіант 9
1. Що принципово відрізняє зміст філософствування некласичної філософії у порівнянні з специфікою класичної: а) пантеїстичний характер; б) космоцентризм; в) дидактизм;

Варіант 10
1. Філософська думка якого періоду є космоцентичною за спрямованістю своїх дослідницьких інтересів: а) середньовіччя; б) античності; в) Відродження; г) Нового ча

КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ.
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ "КЛЮЧОВІ ФІЛОСОФСЬКІ ПРОБЛЕМИ" (ЗА ТЕМАМИ 8 – 18)   Заповніть таблиці: 1. Види можливо

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги