Реферат Курсовая Конспект
Алгоритмічні структури розгалуження та повторення - раздел Информатика, Лекція 1: Основні Поняття Та Означення. Елементарні Алг...
|
Лекція 1: Основні поняття та означення. Елементарні алгоритмічні структури. Елементи мови Pascal.
· Поняття “ алгоритму ”
· Властивості алгоритму
· Алгоритмічні структури розгалуження та повторення
· Структура програми
· Прості типи даних.
· Поняття «константа», «змінна», «вираз»
Алгоритм – це послідовність дій, які необхідно виконати, щоб отримати рішення поставленої задачі.
Алгоритмічна структура послідовності
Алгоритмічна структура, що дозволяє виконувати послідовність двох операторних блоків. Така структура дає вказівку виконувати одну інструкцію після іншої.
Символьний тип
Множина допустимих значень символьного (літерного) типу - це множина символів кодової таблиці ASCII, а отже, даними цього типу є окремі символи. Кожному символу відповідає ціле число (код) в діапазоні від 0 до 255. Зберігання одного символу потребує одного байта оперативної пам’яті. Символьний тип позначається ідентифікатором char. Значення символьного типу даних записуються в одинарних лапках.
Перелічуваний тип
Перелічуваний тип означується користувачем. Такий тип задається переліком усіх елементів множини допустимих значень. Синтаксис оголошення перелічуваного типу такий:
type < ідентифікатор типу > = (<ідентифікатор_1>, … ,< ідентифікатор _n >);
Приклад:
type week =(sun, mon, tue, wed, thu, fri, sat) ;
Неіменовані константи
Неіменовані константи не мають імен, і тому їх не потрібно описувати. Тип неіменованої константи визначається автоматично, за замовчуванням.
Прикладами використання неіменованих констант:
іnt1 := -10;
char2 := 'z';
Нетипізовані константи
Іменовані константи повинні мати ім’я. Ці імена необхідно повідомити компіляторові, тобто описати в спеціальному розділі const.
Якщо не вказувати тип константи, то по її зовнішньому вигляді компілятор сам визначить, до якого (базового) типу її віднести.
Приклади опису нетипізованих іменованих констант:
const n = -10;
x = 2.5;
c = 'z';
Типізовані константи
Типізовані іменовані константи являють собою змінні(!) з початковим значенням, що до моменту старту програми вже відомо.
Опис типізованих констант здійснюється по наступному шаблоні:
const <ім'я константи > : <тип константи > = <початкове значення >;
Приклади опису типізованої константи:
const n: іnteger = -10;
c: char = 'z';
Змінні
Змінна величина — це узагальнення, абстракція якогось реального чи уявного об’єкта, що може перебувати в різних станах. Змінна може характеризувати окремі властивості об’єкта, що змінюються під впливом зовнішніх умов. Зазвичай вона позначається ідентифікатором (ім’ям).
Змінні у програмуванні призначені для зберігання та передачi даних усередині програми. На відміну від констант які не можуть змінювати свої значення, змінні набувають різних значень під час виконання програми.
Змінна має свій ідентифікатор i належить до певного типу.
Тип змінної задає множину її допустимих значень, множину операцій, які можна застосувати до неї, а також необхідний для збереження значень змінної обсяг оперативної пам’яті. У мові Pascal змінні оголошуються в розділі оголошення змінних, що відкривається ключовим словом var. Синтаксис оголошення змінної:
var< ідентифікатор > : тип;
Вирази
Константи та змінні можна використовувати у виразах. Вираз є послідовністю операцій, операндами яких можуть бути змінні, константи, виклики функцій та інші вирази. Для керування порядком виконання операцій застосовуються круглі дужки. У результаті послідовного виконання всіх операцій, що входять до складу виразу, обчислюється його значення.
Найпростіші оператори
Оператори визначають дії, що мають здійснюватись комп’ютером під час виконання програми. Оператори мови Pascal можна поділити на прості та складні. Прості оператори на відміну від складених не містять в собі інших операторів.
Програма— це послідовність операторів.
Будь-які оператори відокремлюються один від одного символом крапки з комою (;).
Оператор присвоєння
Надати значення змінній можна за допомогою оператора присвоєння
Оператор присвоєння має такий вигляд:
< ідентифікатор > := < вираз >;
Приклад найпростішої програми на мові Pascal
program start;var s: string;begin write(' Будь ласка, введіть Ваше ім’я: '); readln(s); writeln(' Ми раді Вас вітати, ',s,'!');end.Під час роботи цієї програми на екрані з’явиться наступне:
Будь ласка, введіть Ваше ім’я: Тарас Миколайович Ми раді Вас вітати, Тарас Миколайович!– Конец работы –
Используемые теги: Алгоритмічні, структури, розгалуження, повторення0.073
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Алгоритмічні структури розгалуження та повторення
Если этот материал оказался полезным для Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Твитнуть |
Новости и инфо для студентов