рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Тема IV. Як митці створюють красу

Тема IV. Як митці створюють красу - раздел Философия, М. MACOJI Теоретико-методичні засади інтегрованого навчання мистецтва Уроки 53-54. Народні Майстри Та Митці-Професіонали ...

Уроки 53-54. Народні майстри та митці-професіонали

Музичне мистецтво

Зміст: Бесіда: композитор — виконавець — слухач. Формування уяв­лень про народну музику, її роль і місце в житті людей, про спосіб передачі й збереження.

П: Народна музика. Троїсті музики. Народний хор.

ХТД: Народні пісні «Вийди, вийди, сонечко» та ін. МГ: «ЗО, ВІ, РА, ЙО, НА»; ритмічний супровід; пульс танців, плас­тичне інтонування. Танцювальні мелодії «Троїстих музик» (згадати склад ансамблю). Слухання народних співаків.

Візуальне мистецтво

Зміст: Створення художніх образів, розвиток фантазії, уяви.

П: Народне мистецтво. Декоративно-прикладне мистецтво.

ХТД: Виконання малюнків-імпровізацій у процесі слухання народ­них пісень «Вийди, вийди, сонечко», «Ой» вербо, вербою. (Ак­варель по-мокрому».)

СММ: «Троїсті музики». Українські народні пісні «Вийди, вийди, сонечко», «Ой, вербо, вербо».

Уроки 55-56. Народні майстри та митці-професіонали (продовження) Музичне мистецтво

Зміст: Познайомити з українськими народними інструментами (бан­дура, кобза, цимбали, сопілка); народні виконавці; навичок виразного чистого виконання.

Я: Українські народні інструменти: кобза, бандура, цимбали, со­пілка.

ХТД: «Два півники», «Котику сіренький».

МГ: Інсценізація; елементи канону; пластичне інтонування. Слу­хання музичних творів у виконанні на українських інстру­ментах та визначення тембрів. Ю. Щуровський «Вечір у сте­пу»; JI. Позен «Лірник», невідомий автор «Кобзаря»; Куїнджі «Вечір на Україні»; І. Левітан «Місячна ніч».

Візуальне мистецтво

Зміст: Сприйняття лінії, форми, кольору через ознайомлення з тво­рами декоративно-прикладного мистецтва, скульптури. Уза­гальнення форми.

Я: Кругла скульптура. Стилізація.

ХТД: Ліплення за мотивами опішнянської та Васильківської іграшок «Щиглик-свистунчик», «Голосистий півник». «Здивова­не цуценя», «Ласкавий котик» (глина, пластилін).

СВМ: Зразки опішнянських та Васильківських народних іграшок. Твори скульпторів І. Васильєва, М. Білика, В. Шишова, І. Гон­чара, І. Кавалерідзе.

СММ: П. Чайковський «Жайворонок». Українська народна пісня «Два півники», «Котику сіренький». В. Верховинець «Щебе­тали горобці».

Уроки 57-58. Народні майстри та митці-професіонали (продовження) Музичне мистецтво

Зміст: Бесіда про веснянки. Музика, що створена композиторами (професійні виконавці).

П: Композитор. Консерваторія.

ХТД: Ю. Рожавська «Веснянка». Українські народні веснянки.

МГ: Хороводи, пластичне інтонування; М. Лисенко «А вже весна» (з опери «Зима і Весна»).

Візуальне мистецтво

Зміст: Передача основного характеру об'ємної форми. Засвоєння спо­собів декорування поверхні (нанесення фактури, виготовлен­ня рельєфу).

П: Майстер народної творчості.

ХТД: Ліплення за мотивами косівської та димківської іграшок « У пер­тий баранчик», «Ведмежатко», «Матрьошки» (глина, плас­тилін);

СВМ: Твори скульпторів-аніматорів. І. Сфімов «Лань». Зразки косівських та димківських народних іграшок.

СММ: В. Косенко «Купили ведмедика»; Л. Колодуб «Лялька співає».

Уроки 59-60. Народні майстри та митці-професіонали (продовження) Музичне мистецтво

Зміст: Бесіда про роль виконавців у музичній культурі. Вокальне, інструментальне, вокально-інструментальне виконання.

П: Професійні виконавці: співаки, піаністи, скрипалі та ін.

ХТД: «Котику Сіренький». О. Антонюк — А. Орел «Як складається пісенька».

МГ: Музикування. Е. Гріг «Ранок» (музичні приклади різних ви­конавців (вокальне, інструментальне)). Д. Жилінський «Грає С. Ріхтер».

Візуальне мистецтво

Зміст: Ознайомлення із зразками української національної вишив­ки, різьблення по дереву.

П: Ритм. Орнамент. Геометричний орнамент.

ХТД: Створення виразної орнаментальної композиції «Гармонія ритму» в смужці, квадраті, за мотивами вишивки, різьблен­ня по дереву (фломастери, олівці).

СВМ: Зразки українських національних рушників та виробів із де­рева народних майстрів Закарпаття.

СММ: Гуцульські мелодії.

Уроки 61-62. Подарунок ветерану

Музичне мистецтво

Зміст: Бесіда про День Перемоги. Виховання поваги до подвигу сол­датів — захисників Вітчизни; виховання почуття патріотизму. Активна роль слухача у сприйнятті музики, розвиток уміння висловити власне ставлення до музики.

П: Слухач (інтерпретатор). Музикант-педагог.

ХТД: А. Філіпенко «Вічний вогонь» або Н. Фаттах «У роки слави грозової»

МГ: Ритмічний супровід (відтворення ритму).

Візуальне мистецтво

Зміст: Ознайомлення із зразками розпису декоративних тарілок. Ово­лодіння прийомами та навичками народного декоративного розпису. Симетричне та асиметричне зображення в розписі.

П: Рослинний орнамент.

ХТД: Ескіз розпису декоративної тарілки (акварельні фарби, гуаш).

СВМ: Розписи Г. Собачко, К. Білокур, П. Глущенко.

СММ: Українські народні пісні,

Уроки 63-64. Мистецтво мультиплікації

Музичне мистецтво

Зміст: Узагальнення основних ознак мультфільмів (пригадування переглянутих фільмів протягом року).

П: Звукооператор у кіно. Художник-мультиплікатор.

ХТД: Перегляд м/ф «Великий вальс» (обговорення).

МГ: Рухи, пульс вальсу.

СММ: Й. Штраус «Казки Віденського лісу».

Візуальне мистецтво

Зміст: Емоційне сприйняття музичних та художніх творів. Відтворен­ня стану природи та власного емоційного настрою у живопис­ній пейзажній композиції. Опанування елементарними понят­тями про перспективу (зменшення видимих розмірів предметів із віддаленням від спостерігача, загороджування, плановість.)

П: Художник. Пейзаж. Лінія горизонту.

ХТД: Інтерпретація музичних творів засобами образотворчого мистец­тва: «Квітуче дерево». «Мелодія весни», «Весняний вітерець», «Весняна мозаїка» (гуаш, штамп).

СВМ: Т. Яблонська «У квітні»; М. Глушенко «Квітучийсад».

СММ: В. Верменич «Іде весна»; Й. Штраус «Казки Віденського лісу», П. Чайковський «Весна», «Підсніжник»; Е. Гріг «Весною»; С. Майкапар «Навесні».

Уроки 65-66.Свято букваря

Музичне мистецтво

Зміст: Підготовка до театралізованого свята букваря. О. Білащ — І. Чубач «Свято букваря».

П: Режисер.

Візуальне мистецтво

Зміст: Опанування засобами графічної виразності. Виражальні можливості кольору. Створення композиції «Моя улюблена літе­ра» (матеріал на вибір учня).

СВМ: Г. Нарбут «Українська абетка»; Т. Мавріна «Казкова азбука».

Уроки 67-68. Урок-концерт, Урок-вернісаж

Музичне мистецтво

Зміст: Узагальнюючий урок року.

Візуальне мистецтво

Зміст: Емоційне сприйняття та відтворення краси довкілля.

П: Узагальнення провідних понять року.

ХТД: Створення колективної декоративної композиції «Чарівний віночок» (аплікація, кольоровий папір, картон, тканина, різнофактурні матеріали). СВМ: Фотоілюстрації квітів г

СММ: П. Чайковський «Вальс квітів»; В. Гречанінов «Іде весна».

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

М. MACOJI Теоретико-методичні засади інтегрованого навчання мистецтва

М... Рекомендовано до використання в загальноосвітніх навчальних закладах за... Протокол від червня року...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Тема IV. Як митці створюють красу

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА
Вступ..................................................................... .. .4 Передумови і сутність інтеграції в шкільній мистецькій освіті ....................................

ПЕРЕДУМОВИ І СУТНІСТЬ ІНТЕГРАЦІЇ В ШКІЛЬНІЙ МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ
Глобальні процеси сучасного цивілізаційного розвитку визнача­ють необхідність становлення нової парадигми освіти. Одним із мож­ливих проголошується тип інтегративної освіти. У широкому філософсько-

Філософські (загальнонаукові) передумови
Ядром філософських засад інтеграції є діалектика — метод пізнання світу на основі найзагальніших законів розвитку, який, за виразом О. Лосева, здатний «вхопити» живу дійсність у цілому. Ці

Мистецько-культурологічні передумови
За своєю природою культура є певною цілісністю, в якій ком­поненти існують у внутрішніх взаємозалежностях, що відбивається в понятті «культурний паттерн». Інтеграція в культурі виявляє про­цесуальн

Психологічні передумови.
Об'єднуючі процеси в освіті визначаються насамперед інтеграль­ною сутністю самої людини,, її психіки, свідомості, ментальності (В. Ананьев, I. Бex, JL Виготський, О. Леонтьев, В. Мерлін, С. Рубіншт

Дидактичні передумови
Інтенсивний розвиток наук призводить до їх надмірної диферен­ціації, дроблення. Негативним наслідком цієї тенденції є задана спе­ціалізована підготовка фахівців у різних галузях. Відомий німецький

Художньо-педагогічні передумови
На інтегративному підході до художнього виховання дітей за­сновані відомі зарубіжні педагогічні системи Е. Жак-Далькроза, К. Орфа, Р. Штайнера; практичні експерименти в цій галузі здійсню­вали Б. Я

Предметно-інтегративний підхід до мистецької освіти
  З метою висвітлення авторської позиції щодо системи початкової мистецької освіти коротко розглянемо її базові категорії. Загальна мистецька освіта — це підсистема шкільної

Функції і принципи загальної мистецької освіти
  У сучасних наукових дослідженнях співіснують різні інтерпре­тації питання ієрархії функцій мистецтва, їх загальної кількості та пріоритетності щодо освітнього процесу. Узагальнюючи

Meта і завдання
  Гуманізація освіти зумовлює необхідність перегляду підходів до трактування цілей освіти — її «пускового стимулу». Традицій­но мета мистецької освіти та естетичного виховання визнача

Базові компетентності
  У сучасній педагогічній науці поняття «компетентність» трак­тується як готовність до виконання певної діяльності, спроможність використовувати набуті знання, уміння, навички в житті

Мистецький тезаурус як фактор інтеграції
  Через всю програму «Мистецтво» для 1—4-х класів проходить ідея засвоєння учнями специфіки різних художніх мов. З цією метою на уроках постійно використовується різнобарвна палітра с

ЗАГАЛЬНІ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ МИСТЕЦТВА В КОНТЕКСТІ ХУДОЖНЬОЇ ДИДАКТИКИ
Процес підготовки вчителя до уроку є вирішальним для вироблен­ня оптимального здійснення навчально-виховного процесу. У підго­товці вчителя до уроку виокремлюють два етапи — попередній і без­посере

Технологія проективного моделювання уроків
  Проект (від латин, projectus — кинутий уперед) — план, попе­редній задум, який має бути доведений до практичної реалізації. Він може бути у вигляді пакету матеріалів або моделі.

Типи, жанри і структура уроків
  У дидактиці існують різноманітні класифікації уроків (Ю. Бабанський, Г. Кирилова, І. Лернер, М. Махмутов, В. Онищук, О. Сав­ченко та ін.), проте єдиної та універсальної класифікацій

Художньо-педагогічна драматургія
  Як конкретно інтегрувати змістовні компоненти курсу «Мистец­тво» , планувати етапи навчально-виховного процесу, поєднувати різ­ні види художньої діяльності учнів, вибудовувати загал

Єдність видів діяльності учнів на уроках мистецтва
  Урок — основна форма організації навчання мистецтва в школі. Його якісна своєрідність залежить від цілей, характеру спілкування і взаємодії педагога з учнями, методів навчання і вих

Інтегрування синтетичних мистецтв у домінантні
  Елементи хореографії (пластичне інтонування) та театру (найчасті­ше — інсценізації пісень) є поширеними методами й прийомами вчи­телів на уроках музики в початковій школі. Безумовно

Сутність педагогічної технології
  Одним із шляхів реформування сучасної середньої освіти загалом і мистецької освіти зокрема є використання нових педагогічних тех­нологій, спрямованих не тільки на засвоєння учнями з

Інтегративні художньо-педагогічні технології
  Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в ор­ганічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн

Інтегративні художньо-педагогічні технології
  Інтегрування в сучасній освіті трактується не лише як дієвий засіб структурування змісту і систематизації навчального матеріалу в ор­ганічних зв'язках, а і як інноваційна педагогічн

А. Художньо-мовна інтеграція.
Приклад 1. Тема «Герої стародавніх міфів» розкриває музичні по­няття «мажор» і «мінор», які зіставляються з поняттям «колорит» в об­разотворчому мистецтві (два контрастні пейзажі С

Б. Жанрова інтеграція.
Приклад 1. Тема «Портретна галерея» має на меті навчити учнів елементарних зіставлень персонажів жанру «портрет»: • у живопису (П. Пікассо «Арлекін», А. Ватто «Жиль»),

Проблемно-евристичні художньо-педагогічні технології
  Евристика як наука про відкриття нового, знаходження істин зародилась у Стародавній Греції, а прообраз евристичного навчання можна побачити в започаткованому Сократом методі запитан

Педагогічний малюнок
Для набуття учнями вмінь і навичок образотворення і формотво­рення методисти рекомендують використовувати педагогічний ма­люнок. Він виконується з конкретною методичною метою — проде­монструвати ет

Дві принцеси з Королівства Барв
(Музичний супровід: три музичні фрагменти у виконанні фор­тепіано, віолончелі, оркестру.) Акварель — найпоетичніша принцеса з Королівства Барв. Із аквареллю можна порівняти музику, яка зач

Казка принцеси музичного ладу
(Варіант з елементами театралізації: вирізані з кольорового папе­ру герої — принцеси Лад і Тоніка, принци Мажор і Мінор, Слуги — Дієз, Бемоль і Бекар; вони розміщуються на малюнку драбинки з ко­льо

День народження Жовтої фарби
У лісі, вічнозеленому і запашному, жила Жовта фарба. За харак­тером вона була радісна, бадьора, весела, ніжна. З усіма іншими вона дружила. Одного ранку, коли наступив її день народження, Жовта фар

Інтерактивні художньо-педагогічні технології
  Для загальної мистецької освіти застосовування інтерактивних технологій є мало дослідженим аспектом інноваційної діяльності вчителя. Інтерактивний (від англ. interaction —

Реакція вчителя на коментарі учнів
Важливо правильно реагувати на відповіді дітей: підтримувати їх усі виключно позитивно. Головне правило ведення дискусії — вза­галі не оцінювати відповіді дітей як «правильні» чи «неправильні» (уче

Добір творів для сприйняття
Ураховуючи властиві початківцю природні здатності сприйнят­тя, твори мистецтва спеціально добираються і вибудовуються в по­слідовні ряди за принципом поступового ускладнення, розширення сфери інтер

Метод проектів
Інтерактивні художньо-педагогічні технології передбачають різні форми організації взаємодії учнів у навчальній діяльності: роботу в па­рах, трійках, малих і великих групах. Групова діяльність здійс

Ігрові художньо-педагогічні технології
  Мистецтво і гра... Що в них є спільного? Адже не випадково акторське або музичне виконавство називають грою. Проблемою спорід­неності, зближення мистецтва і гри філософи почали ціка

Іграшки, що звучать
У багатьох народів світу існують іграшки, що звучать. Такі му­зичні іграшки є прикладом поєднання засобів виразності різних видів мистецтва — скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, інс­трум

Сугестивні та терапевтичні художньо-педагогічні технології
Художник Поль Гоген вважав, що в живопису, як і в музиці, слід шукати не опис, а навіювання, що заворожує. Митець цими словами передав ідею, яка стала ключовою для розвитку сугестив­них технологій

Естетотерапевтичні засоби
Нові гуманістичні критерії моніторингу якості шкільної освіти та реалізація її оздоровчої функції зумовлюють необхідність зосере­джувати увагу вчителя на можливостях естетотерапії. Це малодосліджен

Технології оцінювання результатів мистецької освіти
  Для оцінювання досягнень учнів у мистецькій галузі характерна багатофункціональність, єдність діагностичної, коригуючої, стимулюючо-мотиваційної, навчальної, виховної, розвивальної,

Види й технології оцінювання
Попереднє оцінювання має на меті діагностику рівнів художньо­го розвитку, з'ясування індивідуальних особливостей учнів. Поточний контроль та оцінювання доцільно застосовувати

Початковий рівень навчальних досягнень
• 1 бал. Критерії оцінювання: учень розуміє лише деяку незнач­ну частину тематичного матеріалу; користується дуже обмеже­ним понятійно-термінологічним запасом у процесі розповіді про мистецтво (окр

Середній рівень навчальних досягнень
4 бали. Критерії оцінювання: учень розуміє та усвідомлює значну частину тематичного матеріалу (близько половини); демонструє небагатий словниково-термінологічний запас у процесі аналізу-інтерпретац

Високий рівень навчальних досягнень
10 балів. Критерії оцінювання: учень глибоко розуміє та усвідом­лює тематичний матеріал; під час аналізу-інтерпретації художніх творів робить висновки, висловлює власне естетичне ставлення, користу

Уроки 1-2. Подорож до країни мистецтв
Музичне мистецтво Зміст: Уявлення про світ, який ми бачимо та чуємо (виявлення і порів­няння звуків та візуальних образів у навколишньому світі). Усвідомлення, що мелодія — душа муз

Тема II. Мистецтво — чарівне вікно у світ
Уроки 17-18. Яскраве коло Музичне мистецтво Зміст: Уявлення про красу світу в музичних і танцювальних образах. Ознайомлення із жанром танцю, порівняння з п

Тема III. Загадки художніх мов
Уроки 31-32. Зустріч із театром Музичне мистецтво Зміст: Уявлення про види театрального мистецтва (драматичний, му­зичний, ляльковий театр). П: Те

Тема І. Пори року і народні свята
Уроки 1-2. Осінні ритми Музичне мистецтво Зміст: Бесіда про прикмети осені. Уявлення про відображення осені в мистецтві. Сприйняття та інтерпретація творів

Тема II. Мистецтво і рукотворний світ
Уроки 17-18. Музичний натюрморт Музичне мистецтво Зміст: Знайомство з інструментами симфонічного оркестру; Аналіз (усна характеристика) тембрів звучання рі

Тема III. Бринить природи мова кольорова
Уроки 33-34. Карнавал тварин Музичне мистецтво Зміст: Ознайомлення з поняттям «інтонація». Визначення спільного в розмовній і музичній мові. Формування уяв

Тема IV. Образи рідної землі
Уроки 55-56. Українська рапсодія Музичне мистецтво Зміст: Виховна бесіда про рідну землю, Батьківщину. Виховання патріотизму, любові до рідної землі.

Тема І. Мистецькі мандри казкових персонажів
Уроки 1-2. Лясолька і Барвик у Країні Мистецтв Музичне мистецтво П: Камертон. СММ: П. Чайковський, балет «Спляча красуня» (фрагмент). ХТД

Тема II. Легендарні герої в мистецтві
Уроки 17-18. Герої стародавніх міфів Музичне мистецтво П: Лад (мажор, мінор), гама, ліра. (Дієз, бемоль, бекар) СММ: X. В. Глюк «Мелодія», арія Ор

Тема ІІІ. Комічні та фантастичні образи
Уроки 33-34. Мрії збуваються Музичне мистецтво П: Колядки , щедрівки, вертеп (повторення). ТГ: Українська народна пісня-гра «Го-го-го, коза» (інсценізація)

Тема IV. Краса людської духовності
Уроки 55-56. Дружба і братство — найкраще багатство Музичне мистецтво СММ: В. Сокальський «Дівчина-сиротинка», С. Прокоф'єв «Джульєтта-дівчинка» (порівнянн

Тема І. Мій мальовничий світанковий край
Формування уявлень про різновиди декоративно-прикладного мистецтва та жанри українського музичного фольклору; про регіональні особливості українського народного мистецтва. Ознайомлення з соціокульт

Уроки 7-8
Музичне мистецтво Зміст: Виявлення особливостей у мелодиці, ритмах, колоритах різ­них регіонів України. П: Коломийка, гопак, козачок. ХТД: Зеленее жито, зелене.

Уроки 15-16
Музичне мистецтво Зміст: Узагальнення знань про різновиди українського музичного фольклору. На основі вивченого матеріалу створення власних музичних композицій. ХТД: Пісні

Особливості дитячого голосу
Щоб розвивати і виховувати дитячі голоси, учителю необхідно зна­ти співацькі можливості школярів. Так, у шестирічної дитини вони не дуже великі. Це обумовлено тим, що її співацький апарат ще не сфо

Методи розучування пісні на уроці
Головна вимога щодо співацького репертуару — висока худож­ність, доступність для виконання учнями. Засвоєння співацького ре­пертуару в класі має бути ретельно продуманим учителем. Для розу

Вокально-хорові навички
Співоча постава. Розправлені, ледь відведені назад плечі, вільно опущені вниз або на коліна руки, без напруження голова. Дихання. Загальновідомо, що співа

Вокально-хорові вправи
Значне місце в системі хорового навчання посідають вокально-хо­рові вправи. їх мета — формування співацьких навичок, розвиток ди­тячого голосу. Вокально-хорові вправи можна розділити на дві основ­н

Деякі прийоми диференційованого навчання співу
На уроках музичного мистецтва вчитель постійно вирішує два взаємопов'язані завдання: виховувати колектив класу як хор, висува­ючи йому єдині художні та технічні вимоги, а також допомагає кож­ному у

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги