рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Зміст навчального матеріалу

Зміст навчального матеріалу - раздел Искусство, Початковий курс історії хореографічного мистецтва (Скорочення: Хм – Хореографічне Мистецтво;мм – Музичне Ми...

(Скорочення: ХМ – хореографічне мистецтво;ММ – музичне мистецтво; ОМ – образотворче мистецтво, ТМ – театральне мистецтво; ЕМ – екранні мистецтва)

1 рік.Розділ 1. Балет як вид мистецтва

Назва теми, кількість годин) Зміст освіти
Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання
1. Танець. Хореографія. Балет. (8 год.: 7+1) Види і мова мистецтв. Художній образ. Балет серед інших видів мистецтва: виразні засоби танцю. музики, живопису, графіки, скульптури, архітектури. Спільне і відмінне між мовами різних мистецтв та виразними засобами танцю. Образний зв'язок танцю з музикою, літературою, живописом, скульптурою, декоративно – ужитковим мистецтвом, архітектурою. Хореографія – основа балетного театру. Види танцю ( Класичний танець. Характерний танець. Народний і народно сценічний танець. Історико – побутовий танець. Танець модерн. Сучасний танець). Елементи лексики різновидів хореографії. Форми класичного балету (па – де – де, па – де – труа, адажіо тощо). Танець і пантоміма. Приклади хореографічного втілення „не балетних” музичних творів. ХМ - ММ: Б Павловський „Білосніжка та семеро гномів”, К.Хачатурян „Чіполліно”, О.Петрова та ін.. «Гидке каченя» (фрагменти з балетів) та інші – за вибором. Приклади різних видів танцювального мистецтва (відеозапис) ММ:Е.Гріг «У печері гірського короля», “Кобольд”. Е.Сігмейстер “Гноми” та ін. - за вибором. ОМ:З.Серебрякова «Сніжинки. Лускунчик». живописні портрети та жанрові сцени - за вибором (П.Пікассо «Дівчинка на кулі», „Акробати”, І.Репін „Бабка” та ін. Б.Кустодієв «Купчиха за чаєм»)
2. Танець у народних іграх та обрядових дійствах світу   (8 год.: 7+1)   Походження танців. Народний танець – складова обрядового дійства та народних ігор. Сюжети українських ігор та обрядів. Танцювальні елементи ігор та обрядів. Найвідоміші українські народні танці. Традиції та звичаї народів світу (слов’ян, північних народів, Сходу, африканського континенту, Америки тощо). Найхарактерніші рухи і танці народів світу (лезгинка, бульба, чардаш, краков’як, полька, фламенко, халлінг та ін.) Зв'язок з віруваннями, міфологією, природою тощо. Народний костюм як необхідний елемент танцювальну образу. Народна лялька як оберіг.   Гра. Акторська гра. Акторська майстерність танцівника. „Іграшкові” сюжети в балеті.   Оркестр народних інструментів.     ХМ - ММ:М.Лисенко «Зима і Весна» (фрагменти постановки опери в Київському театрі опери та балету для дітей та юнацтва), українські ігрові пісні і танці: „Шевчик”, „Киця”, „Сорока”, „Ой, дзвони дзвонять”, „Танцювала риба з раком”, „Ходить гарбуз по городу” Обрядове дійство «На день святого Миколая» та ін. Л.Деліб „Коппелія”, І.Стравинський „Петрушка”, Р.Дріго «Па – де – труа» із балету «Фея ляльок». П.Чайковський «Лускунчик» («Марш солдатиків») Танець «Ляльки» - у постановці П.Вірського. ММ: М.Колесса «Коломийка» А.Хачатурян Лезгінка з балету «Гаяне». П.Чайковський „Дитячий альбом” («Хвороба ляльки», «Нова лялька») , В. Косенко «24 дитячі п’єси» («Петрушка», «Купили ведмедика»), Д.Кабалевський «Клоуни». К. Дебюссі „Ляльковий кек – уок” Е.Гріг Халлінг, Монті Чардаш ОМ: Д.Нарбут «Масляна». М.Приймаченко «Танок», «Свято». Я.Олійник «Музичні етюди» (графіка). Зразки народних костюмів, орнаментів, ляльок різних культур. Народні іграшки.
3. Професії у балетному театрі (10 год.: 9 +1) Синтез мистецтв у балетній виставі. Складові балетної вистави. Співтворчість композитора і балетмейстера. Інтонація пластична і музична. Рух, жест, міміка як вираження внутрішнього стану, настрою, характеру людини. Інтонації „мовлення”, „жесту”, „плачу”, „запитання - відповіді” в музиці і пластиці тощо. Способи втілення радості, гніву, суму тощо засобами музики та пластики. Зображувальні інтонації в музиці та пластиці. Нерозривна єдність пластики та музики в танці. Симфонічний оркестр. Художник у балетному театрі. Поняття сценографії (декорації, костюми, грим, світлова партитура). Зв’язок сценографії з видами й жанрами образотворчого мистецтва. Архітектура і сценографія. Живопис і сценографія. Зумовленість декорацій, костюмів, гриму, освітлення музично – пластичним рішенням вистави. Специфічні особливості балетного костюму. Особливості сценічного простору в балеті. Глядач – співтворець вистави. ХМ - ММ:«Візок тата Жуньє» на муз. Р.Штрауса (хореографія О.Ратманського за картинами А.Руссо). К. Сен – Санс «Карнавал тварин» ММ:М.Мусоргський „Картинки з виставки” («Балет пташенят, що не вилупились», «Лімозький ринок», «Два євреї») А.Лядов «Кікімора», «Музична табакерка». Р.Шуман «Дитячі сцени» (за вибором). О.Мессіан «Каталог птахів». С.Прокоф’єв «Петрик і вовк»- симфонічна казка. Зображення інструментів симфонічного оркестру. ОМ:Фото декорацій і костюмів вистав. Н.Гончарова Ескізи костюмів до вистави “Золотий півник”,   Фото прикладів акторського гриму різних персонажів.
4 . Танець у палітрі мистецтв (9год.: 8+1) Балет як різновид театру. Різновиди театрального дійства: драматичний, музичний (опера, балет, оперета), ляльковий (різновиди театральних ляльок). П’єса. Лібрето. Сценічна дія. Танець у сюжетах образотворчого мистецтва. Портрети видатних представників балетного мистецтва. Твори живопису як основа сюжету для пластичного інтонування (анімація картини, скульптури). Архітектура театральних споруд. Танцювальні жанри в музиці. Танець у драмі, опері, на естраді, в цирку. Поняття про естраду. Театральність та складові естрадного шоу. Роль танцю, музики. Світло - кольорова партитура оформлення. Специфіка естрадного балетного костюму. Театр і цирк. Танець у цирковій виставі. Пластика актора в різних циркових жанрах. Балетмейстер у драматичному та ляльковому театрі, театрі естради, цирку. Танець і ТБ. Афіша. Програмка вистави. Театральна споруда. Сцена та її облаштування. ХМ:приклади телепередач про мистецтво танцю. С.Прокоф’єв «Петрик і вовк» (балетна інтерпретація симфонічної казки») ММ:музичні п’єси за вибором вчителя С.Прокоф’єв балет «Попелюшка» (фрагменти). Й.Брамс «Петрушка» Е.Гріг Танець Анітри ОМ: П.Брейгель „Селянський танець”, С. Сорін “Балерина”, І.Репін „ С.Дягілев”. М.Прокопенко "Свято клоунеси" Зразки театральних афіш, плакатів, художнього оформлення програмок.   Фото споруди Віденського, Нью – Йоркського, Львівського, Одеського, Київського, Сіднейського оперних театрів (та ін.).   ЕМ: х/ф „Цирк”.

2 рік.Розділ 2: Зарубіжний балетний театр:

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Початковий курс історії хореографічного мистецтва

Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв України.. початковий курс.. сторії хореографічного мистецтва..

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Зміст навчального матеріалу

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Для хореографічних шкіл
та хореографічних відділень початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)     автор - Комаров

Пояснювальна записка
1. Концептуальні засади програми: 1.1.Мета і завдання «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах.

Діалог Сходу і Заходу
1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійствах стародавніх цивілізацій Сходу (8 год.: 7+1) Тема 2. Античність – колиска європейської культури (8 год.: 7+1)

Вітчизняний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст
1 семестр Тема 1. Фольклорнівитоки українського балету (8 год.:7 + 1) Тема 2. Професійні джерела українського балетного театру (8 год.:7 + 1) 2 семестр

Організація змісту навчального матеріалу в програмі
Інтегративний характер курсу та наскрізна орієнтація на культурологічно – контекстний підхід зумовлюють особливості організації змісту програми. Навчальний матеріал кожного розділу (року вивчення д

Особливості організації навчально-виховного процесу: педагогічні умови реалізації змісту
Обов’язковими педагогічними умовами, які мають забезпечити оптимальну реалізацію змісту програми, є такі: 1) забезпечення єдності та взаємозв’язку основних видів діяльності

Рекомендації щодо контролю успішності опанування змісту курсу
Розподіл годин на опанування змісту і контроль в програмі подається орієнтовно, оскільки форми контролю визначаються викладачем в залежності від конкретних умов навчально – виховного процесу.

Балет як вид мистецтва
В результаті опанування розділу «Балет як вид мистецтва» учень: - має уявленняпро характерні особливості танцю як мистецтва, що синтезує мову різних мисте

Діалог Сходу і Заходу
В результаті опанування змісту розділу «Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу» учень: - має уявлення про походжен

Російський балет
  В результаті опанування змісту розділу«Зарубіжна хореографія від витоків до початку ХХ ст.: російський балет» учень: - має уявленн

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
В результаті опанування змісту розділу«Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.» учень: - має поглиблені знанняпро синкретизм обрядів як д

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
  У результаті опанування змісту розділу«Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів»учень: - має поглиблені знанняпро сучас

Балет як вид мистецтва
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець. Хореографія. Балет(8

Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійс

Російський балет
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Образний світ і лексика росій

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Фольклорні витоки українськог

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
№ з /п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема1.Експериментаторський дух ХХ ст

Від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Російський балет
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент   Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опр

Приклади практично – творчих завдань
для виконання учнями хореографічних шкіл та хореографічних відділень шкіл мистецтв на заняттях з «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» „Творимо виставу”. В

Приклади тестів для підсумкового контролю якості освіти
* подаються типи завдань за їх складністю, зорієнтовані переважно на зміст розділу, присвячений українському мистецтву, які можуть слугувати прикладом для укладання тесту I рівень:

На підсумковому контрольному випробуванні
(білети для підсумкового контролю; завдання виконуються усно або письмово – на розсуд викладача) Білет містить два завдання: 1 – для перевірки теоретичних знань; 2 – практично – творче, в

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги