рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Рік.Розділ 5. Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів.

Рік.Розділ 5. Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів. - раздел Искусство, Початковий курс історії хореографічного мистецтва Назва Теми, Кількість Годин Зміст Освіти ...

Назва теми, кількість годин Зміст освіти
Пізнавальний компонент   Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання
1.Експериментаторський дух ХХ століття. Традиції і новаторство 8 год.:7 + 1 Реформаторські пошуки на межі Х1Х та ХХ ст. - погляд у майбутнє хареографії: Ж. –Е. Далькроз. Ф. Дельсарт . Ритмопластичні пошуки (Р. Лабан, М. Вігман, американська школа «Денішоун», Марта Грехем).   Від «Весни священної» В.Ніжинського до танцю модерн (художні принципи, стилістика і вплив на класичний танець). «Вільний танець» Айседори Дункан. Айседора Дункан як одна із засновниць танцю модерн.   Радянський балетний театр ХХ ст.: репертуар, стильові пошуки. Большой театр. Маріїнський театр. Р.Гліер «Червоний мак» - перший радянський балет на сучасну тему.   Шедеври радянського і світового балетного мистецтва ХХ ст. Балети С. Прокоф’єва, А.Хачатуряна. Р.Щедріна. Визначні імена радянського і світового балету ХХ – початку ХХ1 ст.: Дж. Баланчин і його симфонії танцю. Федір Лопухов - балетмейстер і теоретик балету. А. Ваганова та її видатні учениці. Балетні образи Г. Уланової. Театр Л.Якобсона. Театр балету Б.Ейфмана. Балет ХХ століття М. Бежара. Творчі портрети видатних майстрів (Р. Петі, Альберто Алонсо, Ю Григорович. М.Плісецька, К.Максимова, В.Васильєв, М.Лієпа, М. Есамбаєв. Р.Нурєєв, М.Баришніков та ін.)   Танець у палітрі світової художньої культури: новаторські пошуки в музиці, живописі, архітектурі, драматичному та оперному театрі.   ХМ: Відеозапис прикладів танцю модерн ( «Айседора» - М.Плісецька та ін.) Фрагменти з балетів: ж.Баланчин «Коштовності» на музику Г.Форе («Смарагди»-1 ч.), І.Стравінського («Рубіни» - 2 ч.), П.Чайковського («Діаманти» - 3 ч.). Р.Глієр «Червоний мак». С.Прокоф’єв «Ромео і Джульєтта». А.Хачатурян «Спартак», Ж.Бізе - Р.Щедрін «Кармен – сюїта», Р.Щедрін «Горбоконик». Фрагменти відеозаписів постановок М.Бежара, Б.Ейфмана. «Хореографічні мініатюри» Л.Якобсона (за скульптурами Родена). ФОТО видатних танцівників у ролях персонажів з балетів ММ: Твори А.Шенберга, О.Скрябіна, Б.Бартока, К.Орф «Карміна Бурана» (сценічні постановки), М.Чюрльоніса, Д.Шостаковича, А.Шнітке, К.Пендерецького та ін. – за вибором ОМ:Л.Бакст Портрет Айседори Дункан. З.Серебрякова Портрет Георгія Баланчівадзе в костюмі Вакха. А. Герасимов Портрет балерини О.В.Лепешинської В Кандінський «Імпровізації» М.Чюрльоніс «Сонати» П.Пікассо «Герніка», «Танец» та ін. С.Далі. – за вибором. Архітектура: А.Гауді, Г.Ейфель, Ле Корбюзьє. ФОТО: декорації, костюми з балетних вистав (С.Вірсаладзе, та ін. за вибором) ЕМ: документальні фільми про творчість видатних діячів балету – фрагменти («Поезія танцю Майї Плісецької», «Мир Улановой» і т.ін.), фрагменти з екранізацій балетів, телепередач.
2. Сучасний український балетний театр 8 год.:7 + 1. Становлення українського балету в 20-30 роки ХХ ст. Суперечливий характер експериментаторських пошуків М.Фореггера. Постановки К. Я. Голейзовського в Одесі, Харкові та Львові. Акторські досягнення перших українських балерин (В.Дуленко, О.Гаврилова, та ін.). А.Васильєва – перша народна артистка України. Віртуозне чоловіче балетне виконавство (В.Литвиненко, О.Соболь, О.Сталінський та ін.). Народження перших українських балетів. М.Вериківський «Пан Каньовський» ( балетмейстер В.Литвиненко), К. Данькевич «Лілея» (балетмейстер Г.Березова). «Лісова пісня» М.Скорульського (диригент Б..І.Чистяков, балетмейстер В.Вронський) – етапне явище в становленні українського балетного театру. Синтез академічної і фольклорної пластичної інтонації. Балети А.Кос – Анатольського (Сойчине крило», «Хустка Довбуша»). Балети Є.Станковича («Ольга», фольклорні балети «Майська ніч», «Ніч перед Різдвом») Жанр опери – балету: Вій” В. Губаренка. Репертуар для дітей (Київський театр опери та балету для дітей та юнацтва). Видатні імена сучасного українського балету: балетмейстери, виконавці, художники, диригенти. (Г.Березова, А Шекера, О.Потапова, В.Калиновська, Т. Таякіна, В.Ковтун, С.Коливанова, В.Потапова, М.Прядченко, Є. Косменко, Ф.баклан, В Парсєгов, В.Яременко, В.Литвинов, А.Гавриленко, Н.Слободян, А.Лагода, М.Вантух, О.Сегаль, Т.Попеску, Г.Ісупов, В.Вронський, Г.Майоров, В.Писарєв, В.Малахов, О. Філіп’єва, С.Бондур, Т.Боровик, О.Рябов, Ф. Нірод, Є. Лисик, М.Левитська та інші майстри театрів Києва, Одеси, Харкова, Донецька, Дніпропетровська, Львова) Анатоль Петрицький та інші художники театру: народження школи сучасної сценографії. Хореографічні фестивалі і конкурси – визначні явища культурного життя України. Міжнародний конкурс артистів балету і хореографів ім. Сержа Лифаря в Києві, Міжнародний юнацький конкурс класичного танцю „Фуете" ім. Юрія Григоровича в „Артеку”, фестивалі „Серж Лифар де ля данс”, «Сергій Бондур запрошує» в Києві, „Зірки світового балету” в Донецку та інші. Український балет у палітрі художньої культури: видатні імена і твори в музиці, живописі, архітектурі, драматичному та оперному театрі. Співзвучність процесів у балетному експериментаторстві новаторству драматичного театру. ЛЕСЬ Курбас – реформатор та основоположник сучасного українського театру. Лесь «Березіль». Українська музична драма. Вплив творчості Леся Курбаса на балетний театр. Співтворчість Леся Курбаса з М.Мордкіним та В.Верховинцем; постановка Аркана. Співтворчість з Б.Ніжинською. Поняття про «Розстріляне відродження». ХМ: Відеозаписи фрагментів балетів: К.Данькевич «Лілея», М.Скорульський «Лісова пісня», А.Кос – Анатольський (фрагменти на вибір) Є.Станкович «Майська ніч» (пост. Алли Рубіної у Київському театрі опери та балету для дітей та юнацтва) або «Ніч перед Різдвом» (пост В. Литвинова в Національній опері України), Фото сцен з балетних вистав, ескізів костюмів, декорацій   ММ: Л.Дичко Балетні фрески «Катерина». Твори Л.Ревуцького, Б.Лятошинського, І.Карабіца, М.Скорика В.Сільвестрова та ін. (на вибір)   ОМ: Фото та ескізи декорацій А.Петрицького, О.Хвостенка – Хвостова, В.Меллера, А Волненка, І.Курочки – Армашевського, Ф. Нірода, Д.Лідера, М.Левитської, О.Бурліна, Є Лисика, Л.Нагорної та ін. М.Білас «Лісова пісня, Щедрівка».   Живопис: В.Меллер «Блакитна танцівниця», К.Малевич «Супрематична композиція», О.Екстер «Кольорова композиція», ескізи костюмів до постановок Б.Ніжинської, Д.Бурлюк «Час» Книжкові ілюстрації Г.Нарбута, М.Бойчук «Дівчина», «Молочниця», «Пророк Ілля». Фрески. Живопис М.Глущенка, Т Яблонської, В.Касіяна, М.Дерегуса, О.Шовкуненка, І Марчука та ін. (на вибір) Скульптура: А.Валієв «ІКАР» (Серж Лифар) О.Архипенко «Грації»   Скульптури В.Бородая. І.Кавалерідзе Пам’ятники Княгині Ользі, Ярославу Мудрому в Києві, Сковороді в Лохвиці, М.Манізер Пам’ятник Шевченку в Харкові. В.Городецький Будинок з химерами (фото)
3. Народно – сценічний танець як явище хореографічного мистецтва   10 год.: 9+1 Танець аутентичний народний і народно – сценічний. Естетичні погляди і діяльність Василя Верховинця зі збирання і вивчення українського фольклору. Український танець на світових обріях: творчість Василя Авраменка.   Непересічне значення творчості П.Вірського: новий етап сценічної інтерпретації народного танцю. Ансамбль ім. П.Вірського. Жанрове розмаїття творчості. Ансамблі народного танцю – представники різних національних культур: Ансамбль І.Мойсеєва, «Берізка», «Сухішвілі», «Жок», інші - на вибір).   Музична складова. Національні музичні інструменти.   Костюм і атрибутика народно – сценічного танцю.   Образно – смисловий зв'язок народних танців різних культур з декоративно – ужитковим мистецтвом. ХМ – ММ:відеозаписи постановок ансамблів народного танцю (фрагменти). Фотоматеріали. Фольклорний театр Д.Покровського та ін. Балет – містерія «Обранець Сонця» (комп. О.Шимко, пост. А.Рубіна, Фольклорно – етнографічний Ансамбль «Калина»); Етно –вистава «Ті, що походять від Сонця» (Ансамбль української музики «Дніпро»)та ін.. – за вибором. ММ: українські пісні у виконанні Ніни Матвієнко. Пісні і танцювальні мелодії різних народів (на вибір) Л. Дичко балетні фрески “Катерина” ОМ: Твори К. Білокур, М.Примаченко. Г.Кальченко Скульптурний портрет Катерини Білокур. І.Труш «Трембітарі».Приклади творів декоративно – ужиткового мистецтва (кераміка, вишивка, ткацтво і т.ін.) – української та інших національних культур – за вибором, відповідно до обраних хореографічних прикладів.
4 . Сучасний танець і танцювальна складова сценічних та екранних мистецтв   9 год.: 8+ 1.   Жанри сучасного танцювального мистецтва. Сучасний бальний танець (європейський та латиноамериканський). Естрадний танець. Спортивний танець. Вуличні танці. (Вальс, чарльстон, регтайм, тустеп, уанстеп, самба, румба, ча-ча-ча, полонез, рок – н – ролл, танго, фокстрот, фламенко, модерн, джаз, афро - денс, афро-джаз, брейк - денс, стріт-денс, хіп-хоп, контемпорері, джаз-модерн, джаз-модерн-андеграунд та ін. ). Поняття про українські бальні танці «Українська полька», «Гуцулка», «Ятраночка», «Прикарпатський бальний» та ін.). Бразильський карнавал. Жанр танцювальної мініатюри. Танець на сцені драматичного театру. Пантоміма. Сценічні образи Марселя Марсо. Пластична драма.   Балет на льоду як явище мистецтва і спорту. Хореографія в цирковому мистецтві.   Мюзик – хол. Ревю та мюзикл. Шоу – балет. Естрадний театр. Пластика театру моди тощо. «Танцювальний супровід» пісні.   Телевізійні екранізації балету як вид мистецтва. Балет і мультиплікація.   Поняття про дискотеку. ХМ : Фрагменти балетів театру сучасної хореографії "Сузiр`я Анiко" (бал- р А.Рехвіашвілі), театру «Київ модерн – балет» (балетмейстер Р. Поклітару), вистав Театру пластичної драми на Печерську (Київ, реж.В.Мішньова) та ін. Балетна мініатюра - шарж «Режисер» на муз. А. Пьяццолли, «Танго» на муз. Ю.Шевченка (пост. С. Бондура) , «Танго сліпого» на муз.Хосе Діаса (хор-я Е.Клюга) та ін. – за вибором. Фрагменти вистав театрів Балету на льоду (Відень, Київ, Москва, С.-Петербург та ін. – за вибором). Фрагменти вистав мюзик – холу – за вибором Балетмейстерські роботи в драматичному театрі – за вибором. Приклади пластичного супроводу пісень у виступах українських співаків. ММ: Дж Гершвін Рапсодія в стилі блюз. Колискова з опери «Поргі та Бесс). Спірічуелс. С.Джоплін Регтайми, Л.Бернстайн “Вестсайдська історія”, Твори у виконанні зірок світового джазу (Е.Фіцджеральд, Г.Міллер, Л.Армстронг, Д.Еллінгтон та ін.), оркестр Л.Утьосова. Мюзикл “Вестсайдська історія”. «Beatles». ОМ: приклади оформлення шоу, естрадні костюми та ін.. ЕМ: м/ф «Білосніжка». «Фантазії» (У.Дісней).к/ф “Веселі хлоп’ята"(фрагменти)

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:

орієнтовний список наукових, навчальних та методичних джерел

на допомогу викладачу

для підготовки до уроків:

Джерела в списку рекомендованої літератури подаються за абеткою (колонка зліва). Однак, виділено шрифтом видання, які є:

- довідниковими, енциклопедичними;

- навчальними посібниками або підручниками;

- такими виданнями (монографіями, збірками статей тощо), що систематизовано охоплюють явища, які запропоновано для вивчення.

Саме означені видання пропонуються використовувати першочергово.

Решта джерел є такими, що доповнюють основні відомості, які необхідні для повноцінного проведення занять з учнями.

У колонці таблиці праворуч вказано орієнтири, за якими обирається джерело для підготовки до опанування конкретної теми (розділу).

Автор, джерело Розділ, тема курсу
Видання українською мовою
Акторська майстерність корифеїв. Зб. ст. – К.:1973. Р.4, тема 4
Василенко К.Ю. Український танець. Підручник. - К.: ІПК ПК.-1997. Р.1, тема 2 Р.4, тема 1 Р.5, тема 3
Вериківська І.М. Становлення української радянської сценографії. – К.: Наукова думка, 1981. Р.5, тема 2
Верховинець В.М. Теорія українського народного танцю. –К.: Муз.Україна.- 1990. Р.1, тема 2 Р.4, тема 1 Р.5, тема 3
Волошин Г. Джерела народного театру на Україні. – К.:1960 Р.4, тема 1,2
Воропай О. Звичаї нашого народу. Етнографічний нарис. - Харків, 1993 Р.1, тема 2 Р.4, тема 1 Р.5, тема 3
Гайдабура В. Курбас:нове у хроніці голгофи. [Текст] : (Арешт і загибель ) / Гайдабура В. // Український театр. - 1994.-N3. - С.2-6. Р.5, тема 2
Гайдабура, В. Рідний дім: [Історія театральних споруд у Києві] [Текст] / В.Гайдабура. - // Український театр. - 2000. - №5/6. - С. 11-13. Р.4, тема 4
Гайдабура В., Театральні автографи час – К.: Видавництво: Факт, 2007 Р.4, тема 4, Р.5, тема 2
Гайдабура В. Театр, захований в архіві: Сценічне мистецтво в Україні періоду німецько-фашистської окупації (1941–1944): Історія, політика, документи, ідеї, художні реалії, людські долі. – К.: Мистецтво, 1998. Р.5, тема 2
Голдрич. О.С. Барви Карпат. – Львів, 1999. Р.1, тема 2 Р.4, тема1, Р.5, тема 3
Демків Д. Ярослав Чуперчук. Феномен гуцульської хореографії. – Коломия: Видавничо – поліграфічне товариство «Вік», 2001. Р.1, тема 2 Р.4, тема1, Р.5, тема 3
Диченко І. Євген Лисик. – К.: 1978 Р.5, тема 2
Загайкевич М.П. «Лісова пісня» балет М.Скорульського. –К.: Державне видавництво «Мистецтво», 1963. Р.5, тема 2
Загайкевич М.П.Українська балетна музика. – К.: Музична Україна, 1969. Р.5, тема 2
Зайцев Є.В. Основи народно – сценічного танцю. – У 2-х ч. – К.: Мистецтво. - 1975, 1976. Р.5 тема 3
Іваницький. А. Українська народна музична творчість. – К., 1990. Р.1, тема 2 Р.4, тема 1 Р.5, тема 3
Історія української музики. - В 6 тт. - К., Наукова, думка, 1989. - Т. 1: Від найдавніших часів до середини XIX ст. - 447 с.; 1989. - Т. 2: Друга половина XIX ст. - 460 с.; 1990. - Т. 3: Кінець XIX - початок XX ст. - 423 с.; 1992. - Т. 4: 1917 - 1941. - 615 с. Р.1, тема 2 Р. 4. тема 1- 4 Р.5, тема 2,3
Ковтун В., Туркевич В Балет. // Українська радянська енциклопедія. –К., 1984. – т.11.- кн.2. - с. 384-386 . Р.4, тема 4 Р.5, тема 2
Кокуленко Б.Г. Там, де Ятрань…- Кіровоград: Центральне Українське видавництво, 2006. Р.1, тема 2 Р.4, тема1, Р.5, тема 3
Комаровська О.А. Палітра мистецтв у розвитку обдарованості: інтегровані творчі завдання на уроках історії театру та хореографії. - Плекаємо таланти. Посібник для вчителя. (автор ідеї та укладач О.Комаровська) Ніжин: Вид-во „Аспект-Поліграф”, 2007. С.121 - 129. Усі теми
Лесь Курбас. Спогади сучасників/ За ред. В.С.Василька. – К.: Мистецтво, 1969. Р.5, тема 2
Масол Л.М., Комаровська О.А., Ничкало С.А. Художня культура України (від найдавніших часів до поч. ХХ ст.). Посібник для вчителя. 2-е видання .- К.: КМГУ ім.Б.Грінченка, 2004. Р.1, тема 2 Р 4, тема 1 – 4  
Масол Л.М., Ничкало С.А., Веселовська Г.І., Оніщенко О.І. Художня культура України. – К.: Вища школа, 2006. Р.1, тема 2 Р 4, тема 1 – 4 Р.5 тема 2, 3
Миропольська Н.Є., Бєлкіна Е.В., Масол Л.М., Оніщенко О.І. Художня культура світу: європейський культурний регіон. – К.: Вища школа, 2001. Р.2, теми 2 - 4 Р.5, тема 1
Миропольська Н.Є., Бєлкіна Е.В., Масол Л.М., Оніщенко О.І., Владимирова Н.В. Художня культура світу: арабо – мусульманський, африканський, індійський. Далекосхідний, латиноамериканський, північноамериканський культурні регіони. - К.: Вища школа, 2005. Р.2, тема 1
Мистецтво України. Енциклопедія. - Том 1. - К.: «Українська енциклопедія ім..М.П.Бажана, 1995. Р.4, тема 1 - 4
Митці України. Енциклопедичний довідник/ за ред. А.В.Кудрицького – К.: «Українська енциклопедія» ім.. М.П.Бажана, 1992. Р.4, тема 1 – 4 Р.5 тема 2, 3,4
Михайло Семенович Щепкін. Життя і творчість. – К. – 1984. Р.4, тема 3
Нариси до історії українського народного танцю. Укладач Купленник В.К. – К.: ІЗМН «ВІПОЛ, 1997. Р.1, тема 2, Р.4, тема 1, 4
Рідні мелодії та ритми. Українськн вокально – хореографічне мистецтво: Практичний посібник/ Упорядник М.Пупченко. – Чернівці: Видавничий дім «Букрек», 2007. Р.1, тема 2, Р.4, тема 1, 4
Станішевський Ю.О. Балетний театр Радянської України. – К.: Музична Україна, 1986. Р.5, тема2,3,4
Станішевський Ю.О Лебеді чарівного озера. – К.: Молодь, 1966. Р.5, тема 2
Стефанович М.П. Київський державний академічний театр опери та балету УРСР ім. Т.Г.Шевченка. Історичний нарис. – К.: Мистецтво, 1968. Р.5, тема 2
Тараканова А.П. Бесіди про танець: методична розробка на допомогу керівникам хореографічних колективів шкіл і позашкільних установ. - Київ : ІЗМН, 1996. Р.2, тема 3
Туркевич В. Хореографічне мистецтво України у персоналіях (біографічний довідник) – К., 1999. Р.5, тема 2
Український драматичний театр. Нариси історії у 2-х т.т. – К.: 1967 Р.4, теми 1 - 4
Українські народні танці (Упорядкування та загальна редакція А.І.Гуменюка). – Київ: Видавництво Академії Наук УРСР, 1962.   Р.1, тема 2 Р.4, тема 1 Р. 5, тема 3
Цвєткова Л.Ю. Методика викладання класичного танцю. Підручник. – Вид.3-є, доповнене і перероблене. – К.: Альтерпрес, 2007. Р.2, тема 3,4 Р. 3, тема 3
Чепалов О.І. Хореографічний театр Західної Європи ХХ століття. – Харків: ХДАК, 2007. Р.5, тема 1, 4
Чечель Н. Українське театральне відродження. – К.: Наукова думка, 1993 Р.5, тема 2
Шреєр-Ткаченко О. Я. Історія української музики, ч.1: Розвиток української музичної культури від найдавніших часів до сер. XIX ст. Київ: Музична Україна, 1980. Р.4 теми 1-3  
Видання російською мовою
Асафьев Б.В. О.балете. Статьи. Рецензии. Воспоминания. – Л.: Музыка, 1974.  
Ауэрбах Л. Рассказы о вальсе. М.: Всесоюзное изд-во «Советский композитор», 1980. Р.2, тема 4 Р.3, тема 3
Балет. Энциклопедия / Под ред..Ю.Григоровича. – М.: Сов. энциклопедия, 1981. Р.Р.1,2, 3, 5(тема1)
Бахрушин Ю.А. История русского балета. – М.: Просвещение, 1977. Р.3 теми 1-4
Березкин В.И. Художник в театре сегодня. М., 1980. Р.5, тема 1
Бланков Б.В. Краткая история русского балета. Книга 1. – СПб: Изд-во ДЕАН, 2006. Р.3, теми 1-4
Блэйер Фредрика. Айседора. Портрет женщины и актрисы. – Смоленск: Русич, 1998. Р.2, тема 4 Р.5, тема 1
Бочарникова Е., Изоземцева Г. Страна волшебная балет. Очерки. – М.: Детская литература, 1974. Р.1, тема 1
Бочарникова Е., Изоземцева Г. Тем, кто любит балет. Книга для чтения с комментарием. - М.: Изд-во «Русский язык», 1979   Р.1, тема 1 Р.2, тема 3, 4 Р.3, тема 3
Ваганова А.Я. Основы классического танца. – Л., 1936.   Р.1, тема 1 Р.2, тема 3 Р.3, тема 4
Ванслов В.В. Балеты Григоровича и проблемы хореографии. – М.: Искусство, 1971. Ванслов В.В. Симон Вирсаладзе. – М., 1969.Ванслов В. В, Григорович Ю. Н. Большой балет - М.:Издательство: Планета, 1981 Вечеслова Т. Я балерина - Л-М: Искусство, 1964 Р.5. тема 1
Все о балете. Словарь – справочник/ составитель Е.И.Суриц. Под ред. Ю. И.Слонимского. – М.-Л.: Музыка, 1966.   Р.1, тема1, Р.2, тема 3, Р.3, тема 3
Васильева – Рождественская М.В. Историко – бытовой танец: Учеб. пособие.- М.: Искусство, 1987. Р.2, тема 3
Виноградов О. Исповедь балетмейстера. – М,: «АСТ- ПРЕСС КНИГА», 2007 (Серия «Звезды балета») Р.5. тема 1
Воронина И.А. Историко – бытовой танец. – М.: Искусство,1980 Р.2, тема 3
Гваттерини Маринелла. Азбука балета. Перевод с итал. – М.: БММ АО, 2001 (Серия «Учимся танцевать») Р.1, тема 1 Р.2, тема 3 Р.3, тема 3
Голейзовский К. Образы русской народной хореографии. – И., 1964 Р.3, тема 1
Дани Ги, Дассвиль Люк. Все танцы. – К.: Муз. Україна., 1983. Р.5, тема 4
Демкова И.П. Иллюстрированная энциклопедия «Балет» в рассказах и исторических анекдотах. – М.: Изд-во «Конец века», 1995.  
Добровольская Г. Танец. Пантомима. Балет. – Л., 1975.   Р.1, тема 1 Р.2, тема 3, 4 Р.3, тема 3, 4
Дубкова С.Блистательный мир балета. – М.:Изд-во «Белый город», 2007. Р.Р.1-5
Жак-Далькроз Э.Ритм .- Издательство: Классика-XXI, 2008. -248 c. Р.5, тема 1
Иноземцева Г. История одной девочки Р.5, тема 1
Карп П. М. Балет и драма. – Л.: Искусство, 1980. Р.1, тема 1
Карп П. Младшая муза. (В мире прекрасного). - М.: Дет. лит.. 1986г.   Р.!, тема1 Р.2, тема 2
Киреева Е.В. История костюма. /Европейский костюм от античности до ХХ века/ - М., 1976. Р.Р.1 - 5
Классики хореографии. Сб. ст.. – М. – Л., 1937   Р.2, теми3, 4 Р.3, теми3, 4 Р.5, тема 1
Когтев Г.В. Грим и сценический образ -. М., 1981. Р.Р.1-5
Козлинский В.И., Фрезе Э.П. Художник и театр.- М., 1975 Р.1, теми3, 4 Р.5, тема1
Красовская В.М. Анна Павлова. – М.-Л.: искусство, 1964. Р.3, тема 4
Красовская В.М. Западноевропейский балетный театр. Очерки истории. От истоков до середины 18 века. – Л.: Искусство, 1979 Р.2, тема 3
Красовская В.М. Западноевропейский балетный театр. Очерки истории.Эпоха Новерра.. – Л.: Искусство, 1981 Р.2, тема 3
Красовская В.М. Западноевропейский балетный театр. Очерки истории. Преромантизм. – Л.: Искусство, 1983 Р.2, тема 3
Красовская В.М. Западноевропейский балетный театр. Очерки истории. Романтизм. – Л.: Искусство, 1996 Р.2, тема 4
Красовская В.М. История русского балета: учебное пособие. – Л.: Искусство, 1978. Р.3 Теми 1- 4
Красовская В.М. Нижинский. – Л.: Искусство, 1974 Р.3, тема 4
Красовская В.М. Русский балетный театр начала ХХ века. – В 2-х ч.ч. -Ч.1. Хореографы; Ч.2 Танцовщики. – Л.: Искусство, 1971,1972. Р.3, тема 4
Ленинградское хореографическое училище имени А. Я. Вагановой. 1738 – 1988.- Л.: Музыка, 1988 Р.3, тема 4, Р. 5, тема 1
Лопухов А.В., А.В., Ширяев А.В., Бочаров А.И. Основы характерного танца. – Л.: Издатель -Лань, Планета музыки, 2007. Р.1, тема 1 Р.3, тема 3
Лопухов Ф. Хореографические откровенности. – М., 1972.  
Лопухов Ф. Шестьдесят лет в балете. – М., 1966.  
Львов – Анохин Б. Мастера Большого балета. – М.: Искусство, 1976. Р.3, теми 3,4
Максимовна Е.С. Мадам «Нет». – М.: «АСТ-ПРЕСС КНИГА», 2003  
Мариус Петипа. Материалы. Воспоминания. Статьи. – Л.: Искусство, 1971. Р.3, тема 3
Музыкальная энциклопедия. - В шести томах. – М.: Издательство «Большая советская энциклопедия», 1973–1982 гг.   Р.Р.1 - 5
Новерр Ж. Ж. Письма о танце и балетах. – М.-Л.: Искусство, 1965.   Р.2, тема 3
Пасютинская В. М.Волшебный мир танца: Книга для учащихся. – М.: Просвещение, 1985. Р.2, теми 2 - 4
Плисецкая М.М. Русский балет и его звезды. - Издательство: Большая Российская энциклопедия, Паркстоун, 1998 . Р.3, теми 3,4 Р.5, тема 1
Пожарская М.Н. Русские сезоны в Париже. Эскизы декораций и костюов. 1908 – 1929. – М.: Искусство, 1988. Р.3, тема 4
Раугул Р.Д. Грим. – М. – Л.: Искусство, 1939   Р.1, тема 3 Р.2, теми 1– 4 Р.3. тема 1
Русский балет. Энциклопедия. - М.: Большая российская энциклопедия; Издательство: Согласие, 1997. Р.Р.1 -3, 5 (тема1)
Секрет танца - М.: Издательство: Диамант, 1997. Р.1, тема 1
Слонимский Ю.И. Балетные строки Пушкина. – Л., 1974. Р.3, тема 2
Слонимский Ю.И. Дидло. Гос. Изд-во «Искусство, Л.-М., 1958 Р.3, тема 2
Слонимский Ю.И. Мастера балета. – М.-Л., 1937   Р.3, теми 3. 4 Р.5, тема 1
Слонимский Ю.И. Чайковский и балетный театр его времени. М.: Государственное музыкальное издательство (МУЗГИЗ), 1956 . Р.3, тема 3
Станишевский Ю.А. Украинский балетный театр. История и современность. – К.: Музична Україна, 2008. Р.4, тема 4 Р.5, тема 2,3
100 балетных либретто. – Л.: Музыка, 1971 Усі розділи
Сыркина, Ф.Я., Костина Е.М. Русское театрально – декорационное искусство/ Под ред. В.Ф.Рындина, В.В.Ванслова. – М.: Искусство, 1978 Р.3
Устинова Т. Избранные русские народные танцы. – М., 1996 Р.3, тема 1
Файер Ю.Ф. О себе, о музыке, о балете. – М.: Советский композитор, 1974. Р.5, тема 1
Фокин М. Против течения. – М.-Л., 1962. Р.3, тема 4
Фридериччиа А. Август Бурнонвиль. – М.: Радуга, 1983. Р.2, тема 3,4
Художники русского театра М.: Искусство, 1990   Р.3, тема 3, 4 Р.5, тема 1
Чернова Н. От Гельцер до Улановой. - М : Искусство 1979 Р.5, тема 1
Шереметьевская Н. Танец на эстраде.- М.: Искусство, 1985 Р.5, тема 4
Школа Большого балета. –М.: Планета, 1974  
Школьников Л. О танцах в шутку и всерьез - М: Советская Россия, 1975  
Школьников С.П. Искусство грима.- Минск, 1963. Усі розділи
Штелин Я. Музыка и балет в России 18 века. – Л., 1935. Р.3, тема 2
Эльяш Н. Образы танца. – М., 1970 Р.3, теми 3, 4 Р.5, тема1
Эльяш.Н. Русская Терпсихора. – М.: Сов. Россия, 1965 Р.3
Эльяш Н. И. Пушкин и балетный театр. – М., 1970. Р.3, тема 2
Энциклопедический словарь юного зрителя. – М.: Педагогика, 1989 Усі розділи
Энциклопедия для детей «Аванта+» . Искусство. – Том 7. – Ч.ч.1 – 3, 2001. Р.Р.1-3, 5
     

 

L`art Du Ballet En Russie. 1738-1940 - Издательство: Les Editions Du Mecene, 1991 (Фотоальбом)

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Початковий курс історії хореографічного мистецтва

Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв України.. початковий курс.. сторії хореографічного мистецтва..

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Рік.Розділ 5. Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Для хореографічних шкіл
та хореографічних відділень початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)     автор - Комаров

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Концептуальні засади програми: 1.1.Мета і завдання «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах.

Діалог Сходу і Заходу
1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійствах стародавніх цивілізацій Сходу (8 год.: 7+1) Тема 2. Античність – колиска європейської культури (8 год.: 7+1)

Рік. Розділ 4.Вітчизняний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст.
1 семестр Тема 1. Фольклорнівитоки українського балету (8 год.:7 + 1) Тема 2. Професійні джерела українського балетного театру (8 год.:7 + 1) 2 семестр

Організація змісту навчального матеріалу в програмі.
Інтегративний характер курсу та наскрізна орієнтація на культурологічно – контекстний підхід зумовлюють особливості організації змісту програми. Навчальний матеріал кожного розділу (року вивчення д

Особливості організації навчально-виховного процесу: педагогічні умови реалізації змісту
Обов’язковими педагогічними умовами, які мають забезпечити оптимальну реалізацію змісту програми, є такі: 1) забезпечення єдності та взаємозв’язку основних видів діяльності

Рекомендації щодо контролю успішності опанування змісту курсу
Розподіл годин на опанування змісту і контроль в програмі подається орієнтовно, оскільки форми контролю визначаються викладачем в залежності від конкретних умов навчально – виховного процесу.

Рік. Розділ 1 (Пропедевтичний): Балет як вид мистецтва
В результаті опанування розділу «Балет як вид мистецтва» учень: - має уявленняпро характерні особливості танцю як мистецтва, що синтезує мову різних мисте

Діалог Сходу і Заходу
В результаті опанування змісту розділу «Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу» учень: - має уявлення про походжен

Російський балет.
  В результаті опанування змісту розділу«Зарубіжна хореографія від витоків до початку ХХ ст.: російський балет» учень: - має уявленн

Рік. Розділ 4. Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.
В результаті опанування змісту розділу«Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.» учень: - має поглиблені знанняпро синкретизм обрядів як д

Рік.Розділ 5.Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів.
  У результаті опанування змісту розділу«Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів»учень: - має поглиблені знанняпро сучас

Рік. Розділ 1.Балет як вид мистецтва
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець. Хореографія. Балет(8

Рік.Розділ 2: Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійс

Російський балет.
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Образний світ і лексика росій

Рік Розділ 4.Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Фольклорні витоки українськог

РікРозділ 5.Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів.
№ з /п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема1.Експериментаторський дух ХХ ст

Зміст навчального матеріалу
(Скорочення: ХМ – хореографічне мистецтво;ММ – музичне мистецтво; ОМ – образотворче мистецтво, ТМ – театральне мистецтво; ЕМ – екранні мистецтва)

Від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Російський балет.
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Рік.Розділ 4.Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Приклади практично – творчих завдань
для виконання учнями хореографічних шкіл та хореографічних відділень шкіл мистецтв на заняттях з «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» „Творимо виставу”. В

Приклади тестів для підсумкового контролю якості освіти
* подаються типи завдань за їх складністю, зорієнтовані переважно на зміст розділу, присвячений українському мистецтву, які можуть слугувати прикладом для укладання тесту I рівень:

На підсумковому контрольному випробуванні
(білети для підсумкового контролю; завдання виконуються усно або письмово – на розсуд викладача) Білет містить два завдання: 1 – для перевірки теоретичних знань; 2 – практично – творче, в

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги