Російський балет. - раздел Искусство, ПОЧАТКОВИЙ КУРС СТОРІЇ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА № З/п
Зміст Навчального Матеріалу
Ор...
№ з/п
Зміст навчального матеріалу
Орієнтовна кількість годин
1 семестр
Тема 1. Образний світ і лексика російських танців(8 год.:7 + 1)
Зв'язок народного танцювального мистецтва з язичницькими віруваннями давніх слов’ян. Магія давньоруських обрядів. Театральні елементи в народних обрядах та іграх (Коляда, Свят – вечір, Масляна, зустріч Весни, Червона гірка, Радуниця, Юріїв день, русалчин тиждень, Купало, Ярило, Кострома, свята на жнива та ін.): сюжети, драматургія, музична складова, реквізит, пластика, грим, особливості святкування.
Давньословянські танці як витоки російських народних танців: сюжети, хореографічна лексика. Танці: Хороводи, Тропак, Трійка, Камаринська, Бариня. Образний стрій. Особливості хореографічної лексики.
Російський народний костюм. Ювелірні прикраси, зачіски.
Музика танців. Російські народні музичні інструменти. Гуслі, Гармонь, Свірель. Балалайка, Бубон, Ложки, Тріскачки та ін..Російські народні танцювальні мелодії в творах композиторів.
Танцювальні сюжети в російському живописі.
Російське декоративно – ужиткове мистецтво: образний зв'язок з танцями. Золота Хохлома, Палех. Народна дерев’яна архітектура. Співзвучність архітектурних форм і народних костюмів.
Скоморохи– перші професійні актори і майстри танцю. Театр Петрушки – російський нащадок скоморошого мистецтва. Народні комічні дійства балагани.
Урок - узагальнення
Тема 2. Перед народженням балетного театру(8 год.:7 + 1)
Шкільний театр 17 ст. Особливості акторської гри і пластики.Танець у шкільній драмі. „Балет” у придворному театрі Олексія Михайловича. «Комедійна хоромина» в с. Преображенському. Алегоричні балети.Публічні бали і маскаради. (Асамблеї Петра 1). Народження бальної культури в Росії.
Народження російської балетної школи.Значення балетмейстерської та педагогічної творчості Ш.Л.Дідло для становлення національного балетного театру.Перший російський балетмейстер Іван Вальберх. А.Глушковський та його роль у розвитку російського народного танцю на балетній сцені.
Кріпацький балет в Росії. Театр Шереметьєвих. Видатні танцівники російського балету. Т.Шликова – Гранатова. А.Істоміна, К Санковська та ін..
«Жізель» на російській сцені.Гастролі М.Тальйоні, Ф.Ельслер.Російська виконавиця партії Жізелі О. Андріянова.К.Санковська – виконавиця партії Сильфіди.
Балетмейстер Ж. Перро. А.Сен – Леон, значення його творчості для розвитку віртуозного танцю.
Пушкінська тема в балеті. М.Глинка і балетний театр. Танець в опері.
Балет в контексті культури: портретний живопис 18 ст. – поч.19 ст. Відображення в його сюжетах театрального життя. Паркове мистецтво.
Урок - узагальнення
2 семестр
Тема 3. Реформаторська епоха М.Петіпа і П.Чайковського(10 год.: 9+1)
М.Петіпа – творець балетного академізму. Класичний танець, його сценічні форми. Основні пози і рухи класичного танцю.
Балети П.Чайковського: «Лускунчик»
Балети П.Чайковського: «Спляча красуня»
Балети П.Чайковського: «Лебедине озеро»
Балетмейстер Л.Іванов – «душа російського балету кінця 19 ст»
Балет О.Глазунова «Раймонда»
Особливості характерного танцю (використання етнографічних рухів, жестів, поз)
Танець в операх російських композиторів.
Балет у палітрі інших мистецтв: „Могучая кучка”, передвижники – спільність ідейно – художніх пошуків.
Урок- узагальнення
Тема 4 . Балетний театр "срібної доби" російської культури(9 год.: 8+ 1).
"Російські сезони" С. Дягілева. Їх значення для світового визнання російського балету. Визначна роль художника в балетному театрі епохи.Співтворчість художника, композитора, балетмейстера.
Балетні шедеври М.Фокіна – класика ХХ ст. ("Шехеразада", "Жар-птиця", "Петрушка","Шопеніана" та ін.) Композитор І. Стравінський та його реформаторські балети.
О.Бородін „Половецькі танці” з опери „Князь Ігор”.
Зірки балету: Анна Павлова - "Лебідь російського балету".
Зірки балету: "Бог танцю" Вацлав Ніжинський. «Після полудень Фавна» на муз. К. Дебюссі.
Киянин С.Лифар: значення творчості для світового балету.
Балетний театр в художній культурі епохи. Товариство художників «Мир искусства». Музичне мистецтво кінця Х1Х ст..О.Скрябін. Пошуки кольоромузики.
ДЕРЖАВНИЙ МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ УКРАЇНИ... ПОЧАТКОВИЙ КУРС... СТОРІЇ ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА...
Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ:
Російський балет.
Что будем делать с полученным материалом:
Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:
Для хореографічних шкіл
та хореографічних відділень початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)
автор -
Комаров
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Концептуальні засади програми:
1.1.Мета і завдання «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах.
Діалог Сходу і Заходу
1 семестр
Тема 1. Танець у театралізованих дійствах стародавніх цивілізацій Сходу (8 год.: 7+1)
Тема 2. Античність – колиска європейської культури (8 год.: 7+1)
Організація змісту навчального матеріалу в програмі.
Інтегративний характер курсу та наскрізна орієнтація на культурологічно – контекстний підхід зумовлюють особливості організації змісту програми. Навчальний матеріал кожного розділу (року вивчення д
Рекомендації щодо контролю успішності опанування змісту курсу
Розподіл годин на опанування змісту і контроль в програмі подається орієнтовно, оскільки форми контролю визначаються викладачем в залежності від конкретних умов навчально – виховного процесу.
Діалог Сходу і Заходу
В результаті опанування змісту розділу «Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу» учень:
- має уявлення про походжен
Російський балет.
В результаті опанування змісту розділу«Зарубіжна хореографія від витоків до початку ХХ ст.: російський балет» учень:
- має уявленн
Приклади практично – творчих завдань
для виконання учнями хореографічних шкіл та хореографічних відділень шкіл мистецтв на заняттях з «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва»
„Творимо виставу”. В
Приклади тестів для підсумкового контролю якості освіти
* подаються типи завдань за їх складністю, зорієнтовані переважно на зміст розділу, присвячений українському мистецтву, які можуть слугувати прикладом для укладання тесту
I рівень:
На підсумковому контрольному випробуванні
(білети для підсумкового контролю; завдання виконуються усно або письмово – на розсуд викладача)
Білет містить два завдання: 1 – для перевірки теоретичних знань; 2 – практично – творче, в
Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Новости и инфо для студентов