рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу

Від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу - раздел Искусство, Початковий курс історії хореографічного мистецтва Назва Теми, Кількість Годин Зміст Освіти ...

Назва теми, кількість годин Зміст освіти
Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання
1. Танець у театралізованих дійствах стародавніх цивілізацій Сходу (8 год.: 7+1) ВСТУП: Походження мистецтва. Джерела танцю в магічних ритуалах первісної людини.   Храмові містерії Єгипету. Танці єгиптян. Музичний супровід танців – арфа, ліра, лютня, флейта, плескання в долоні. Танцювальне мистецтво Індії: синтез – музики, пластики, слова. Символіка рухів.   Пластика акторів китайського театру. Китайський традиційний танець драконів. Танець з віялом. Пекінська опера: сюжети, акторська майстерність.   Театр і танцювальне мистецтво Японії. Східний костюм. Символіка гримування акторів китайського, японського театрів.   Лялькові театри Сходу. Походження музичних інструментів. Музичні інструменти східних країн.   Інтерес до Сходу та східні мотиви в мистецтві Європи наступних епох, творчості сучасних українських митців.   ХМ - ММ: індійські, китайські. японські, корейські тощо народні танці й танцювальні мелодії. Р.Гліер. Танець з віялом з балету «Червоний мак». П. Чайковський Китайський та Арабський танці з балету «Лускунчик» Л.Мінкус. Індуський танець з балету «Баядерка». ММ: К.Дебюссі «Пагоди» М.Римський – Корсаков. «Шехерезада» (тема Шехерезади, «Царевич і Царівна»). Дж. Верді „Аїда” (фрагменти) О.Костін „Жовтий лелека” (сюїта з опери). Р.Шуман «Арабеска». Зображення музичних інструментів Сходу. ОМ:пам’ятки культури та мистецтва первісного суспільства (печерний живопис, статуетки та ін.) – за вибором. Шедеври живопису, архітектури, декоративно – ужиткового мистецтва Індії, Китаю, Японії, Єгипту. Китайський живопис на шовку. К.Хокусай Гравюри («Переможний вітер», «Велика хваля та ін.). Зображення танцювальних сюжетів. «Танцюючий Шива» (статуетка). Індійський танець у книжкових мініатюрах та ін.. – за вибором. Східні порцелянові статуетки. Східний орнамент (арабеска). Ікебана. Нецке. Орігамі. Східний костюм. Зразки гриму в японському, китайському театрі.   Й.Кендлер „Китаянка”, Г.Нарбут. Ілюстрації до казки Г.Х.Андерсена «Соловей», В. Забашта „Портрет китайського актора”, О. Лопухов „Китайська сюїта”, ТМ: Вистави «Пекінської опери» (відеозапис, фрагменти). Фотозображення східних театральних ляльок. Приклади чайної церемонії. ЕМ: м/ф „Золота антилопа”. Фрагменти індійських к/ф, в яких демонструється танцювальне дійство.
2. Античність – колиска європейської культури   (8 год.: 7+1) Унікальність культури Давньої Греції у світовому просторі. Шедеври давньогрецького мистецтва різних видів і жанрів. Мистецькі сюжети в давньогрецьких міфах. Музи. Терпсихора – муза танцю. Мельпомена – муза театру. Аполлон Музагет. Танці в житті давніх греків: різновиди (побутові, ритуальні, войовничі, танці на святах. Танці акробатів, канатоходців) та особливості пластики Танець та акторська пластика в давньогрецькому театрі. Давньогрецький театр – родоначальник світового театрального мистецтва. Актор: синтетичність його мистецтва. Ставлення до акторів в античній Греції. Танець та пластика у видовищах стародавнього Риму (войовничі танці, танці рабів, жерців. Виникнення танцювальних шкіл). Римські карнавали. Гістріони – мімічні актори. Облаштування давньогрецьких та давньоримських театрів. Костюм та зачіска давніх греків та римлян. Відтворення танцювальних сюжетів у вазописі, рельєфах, скульптурі. Античність у творчості українських та західноєвропейських митців. ХМ - ММ: А.Хачатурян „Спартак” І.Стравінський «Аполлон Музагет» (хореографія Ж Баланчина) - відеозапис фрагментів балетів ММ: Х.В.Глюк. Мелодія з опери «Орфей та Еврідика». К.Дебюссі «Сирени»; «Флейта Пана», С.Слонимський „Ікар” (сюїта з балету). А.Онеггер «Ікар». ОМ: Скопас «Менада, що танцює» ваза «Вакханка, що танцює», ваза «Гречанка, що танцює», «Пантейський танець (вазопис) «Танець воїнів» (гантичний барельєф), «Грецька танцівниця з кастаньєтами». Мирон «Танець з кастаньєтами». Зображення грецьких танцорів – акробатів. Афінський Акрополь. Театр в Епідаврі. Колізей. Зображення костюмів, зачісок, ювелірних прикрас греків та римлян. «Менестрелі з дитиною та лютнею» (Невід. автор, 1200 – рр..). с ребенком и лютней. Втілення сюжетів античної міфології в живописі та скульптурі наступних епох – за вибором (Рембрандт Флора», А.Лосенко «Гектор прощається з Андромахою», О.Радіонов «Ікар» та ін.. – за вибором). ЕМ.: «Спартак», «Триста спартанців» (фрагменти), м/ф «Як козаки олімпійцями стали» (реж.В.Дахно).
3. Балет Західної Європи: від Середньовіччя до класицизму (середньовіччя. Ренесанс. Бароко. Рококо. Класицизм) (10 год.:9+1) Театралізовані містерії середньовічного міста. Трубадури, трувери, Мінезингери. Лицарі. Комедія дель арте: синтетичність мандрівних акторів. Придворна балетна сюїта Середньовіччя та Італійського Ренесансу Поняття про старовинні танці. Народне походження бальних танців. Бранль. Бас- данс. Гальярда. Контрданс. Куранта, Павана, Жига. Сарабанда. Менует. Реверанс і його значення в танцях.   Французький балет: «Комедійний балет королеви» - початок історії балетного театру. Придворні дійства. Французька Королівська Академія танцю (1661). П.Бошан - придворний балетмейстер і винахідник принципів запису танців, засновник техніки класичного танцю (п’ять основних позицій класичного танцю, вихідні положення ніг). Ж - Б Люллі і його танці. Придворні алегоричні балети: сюжети, «геометрична» побудова танців. Принцип симетрії.   Декорації і костюми в балетах Франції.   Ж.Ж. Новерр – реформатор балету. „Листи про танець і балети”. Учні Ж.Ж.Новерра (Ж.Доберваль). Музичний супровід. Музичні інструменти епохи: віола, тамбурин, гобой, лютня.   Танець в контексті мистецтв: (Архітектура та інтер’єри середньовічних замків, палаців Відродження, бароко, класицизму. Французький парк) Інтерпретація стародавніх танцювальних жанрів митцями наступних епох, українськими композиторами. ХМ:приклади хореографії старовинних танців. „Арлекінада” (фрагменти з балету Р.Дріго) К.Орф «Кармана Бурана» (балетна інтерпретація.) Фрагменти) ММ: Старовинна танцювальна сюїта. „Ave, Maria” в інтерпретації різних композиторов (Й.С.Бах Ш.Гуно, Д.Бортнянський, І.Кириліна та ін. - за вибором) Р.Вагнер. Увертюра до опери „Тангейзер” Ж.Б.Люллі Гавот. Л. Боккеріні. Менует. Ж.Ф.Рамо Рігодон. Тамбурин. Й.С.БАХ Французькі СЮЇТИ. Г.Ф.Гендель. Сюїти. Менуети з симфоній Й. Гайдна. В.А.Моцарта. М.Равель Павана. С.Прокоф’єв. Гавот з «Класичної симфонії». В.Косенко «Танці в старовинному стилі» ОМ: Старовинні гравюри із зображенням танців. Фото замків (замки Луари) , зображення середньовічного міста; готичних соборів (в Кельні, Нотр – дам – де – Парі та ін..), вітражів. М. Врубель. «Лицар» (Вітраж) Ле. да Вінчі «Мона Ліза», Мікеланджело «П’єта», Рафаель „Сикстинська мадонна”, Рембрандт «Музичний вечір» (зображення старовинних музичних інструментів). Й.КЕНДЛЕР «Арлекін і Коломбіна», «Пастораль» (мейсенська порцеляна 18 ст.) З. Серебрякова. «Автопортрет в костюмі П’єро», П.Сезан “Арлекін та П’єро”. П.Пікассо "Поль у костюмі П’єро ","Поль у костюмі Арлекіна". А.Петрицький «Арлекінада».А Руссо «Карнавал» Фото: Версаль. Французький парк. Зразки костюмів епохи Середньовіччя та Відродження., бароко, класицизму. Зразки геральдики. ЕМ: фрагмент к/ф „Залізна маска” (сцена придворного балу)
4.Балет Західної Європи: від романтизму до імпресіонізму (9 год.: 8+1) Мрії і реальність романтиків. „Сильфіда” – перший романтичний балет.Танець на пальцях. Поява пуантів – відкриття в балеті та нові можливості танцювальної образності і техніки. „Жізель” – вершина романтичного балету. Видатна танцівниця романтизму Марія Тальоні. «Марна пересторога» - «пращур» сучасного комедійного балету. Фанні Ельслер – сценічне суперництво з М.Тальоні Народні мотиви в хореографічній лексиці. Співвідношення музики, танцю і пантоміми. Ф.Тальоні, Ж. Перро. Август Бурнонвіль. Балетний костюм: виразність, відповідність образності танцю. Створення можливості для розвитку танцювальної техніки. Англійський парк – прикмета доби романтизму. Співзвучність стилю балетних декорацій пейзажам англійського парку. Романтизм у музичному мистецтві: танцювальні жанри. Віденський бал. Вальс. Оперета. Й. Штраус – син. Танцювальні сюжети в живописі і скульптурі імпресіоністів. Танцювальна музика композиторів - імпресіоністів. «Вільний танець» Айседори Дункан: Співзвучність естетиці імпресіоністів. ХМ – ММ:Левенскельд „Сильфіда”, Адан „Жізель” фрагменти з балетів. Хельстед «Фестиваль квітів у Джензано» «Болеро» на муз. М. Равеля. (відеозаписи). ММ:Й.Штраус – син. Вальси «Казки Віденського лісу», «На прекрасному блакитному Дунаї», «Весняні голоси», польки. Увертюра до оперети «Летюча миша» та ін. – за вибором. Ф. Шопен Вальси, мазурки, полонези – за вибором. Р.Шуман «Карнавал». Е.Гріг Норвезькі танці. А.Дворжак Слов’янські танці. Й. Брамс Угорські танці. ММ:. К.Дебюссі балет «Скриня з іграшками», «М.Равель опера – балет «Дитя та чари» - фрагменти (відеозапис вистави) ОМ.: ФОТО: пейзажі парків в англійському стилі. (Павловськ та ін.). Парк Софіївка в Умані. Зразки костюмів епохи романтизму. З.Серебрякова « Дівчинки – сильфіди». О.Ренуар. «Танець на селі», «Танець у місті», «Танець у Буживалі». Е.Дега «Блакитні танцівниці», «Зірка». А.Тулуз – Лотрек «Танець в Мулен-Руж» та ін.. – за вибором. ЕМ:х/ф «Летючамиша» (сцена балу). Відеозапис прикладів танцю модерн ( «Айседора» - М.Плісецька та ін.)

 

3 рік.Розділ 3. Зарубіжна хореографія від витоків до початку ХХ ст.:

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Початковий курс історії хореографічного мистецтва

Державний методичний центр навчальних закладів культури і мистецтв України.. початковий курс.. сторії хореографічного мистецтва..

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Для хореографічних шкіл
та хореографічних відділень початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів (шкіл естетичного виховання)     автор - Комаров

Пояснювальна записка
1. Концептуальні засади програми: 1.1.Мета і завдання «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» у початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладах.

Діалог Сходу і Заходу
1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійствах стародавніх цивілізацій Сходу (8 год.: 7+1) Тема 2. Античність – колиска європейської культури (8 год.: 7+1)

Вітчизняний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст
1 семестр Тема 1. Фольклорнівитоки українського балету (8 год.:7 + 1) Тема 2. Професійні джерела українського балетного театру (8 год.:7 + 1) 2 семестр

Організація змісту навчального матеріалу в програмі
Інтегративний характер курсу та наскрізна орієнтація на культурологічно – контекстний підхід зумовлюють особливості організації змісту програми. Навчальний матеріал кожного розділу (року вивчення д

Особливості організації навчально-виховного процесу: педагогічні умови реалізації змісту
Обов’язковими педагогічними умовами, які мають забезпечити оптимальну реалізацію змісту програми, є такі: 1) забезпечення єдності та взаємозв’язку основних видів діяльності

Рекомендації щодо контролю успішності опанування змісту курсу
Розподіл годин на опанування змісту і контроль в програмі подається орієнтовно, оскільки форми контролю визначаються викладачем в залежності від конкретних умов навчально – виховного процесу.

Балет як вид мистецтва
В результаті опанування розділу «Балет як вид мистецтва» учень: - має уявленняпро характерні особливості танцю як мистецтва, що синтезує мову різних мисте

Діалог Сходу і Заходу
В результаті опанування змісту розділу «Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу» учень: - має уявлення про походжен

Російський балет
  В результаті опанування змісту розділу«Зарубіжна хореографія від витоків до початку ХХ ст.: російський балет» учень: - має уявленн

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
В результаті опанування змісту розділу«Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст.» учень: - має поглиблені знанняпро синкретизм обрядів як д

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
  У результаті опанування змісту розділу«Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів»учень: - має поглиблені знанняпро сучас

Балет як вид мистецтва
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець. Хореографія. Балет(8

Зарубіжний балетний театр: від витоків до початку ХХ ст. Діалог Сходу і Заходу
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Танець у театралізованих дійс

Російський балет
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Образний світ і лексика росій

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
№ з/п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема 1. Фольклорні витоки українськог

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
№ з /п Зміст навчального матеріалу Орієнтовна кількість годин 1 семестр Тема1.Експериментаторський дух ХХ ст

Зміст навчального матеріалу
(Скорочення: ХМ – хореографічне мистецтво;ММ – музичне мистецтво; ОМ – образотворче мистецтво, ТМ – театральне мистецтво; ЕМ – екранні мистецтва)

Російський балет
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Вітчизняний балетний театр від витоків до початку ХХ ст
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опрацювання

Хореографічна сучасність: Україна і світ - поліфонія стилів
Назва теми, кількість годин Зміст освіти Пізнавальний компонент   Орієнтовні твори для сприймання та практично – творчого опр

Приклади практично – творчих завдань
для виконання учнями хореографічних шкіл та хореографічних відділень шкіл мистецтв на заняттях з «Початкового курсу історії хореографічного мистецтва» „Творимо виставу”. В

Приклади тестів для підсумкового контролю якості освіти
* подаються типи завдань за їх складністю, зорієнтовані переважно на зміст розділу, присвячений українському мистецтву, які можуть слугувати прикладом для укладання тесту I рівень:

На підсумковому контрольному випробуванні
(білети для підсумкового контролю; завдання виконуються усно або письмово – на розсуд викладача) Білет містить два завдання: 1 – для перевірки теоретичних знань; 2 – практично – творче, в

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги