рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Питання 8.

Питання 8. - раздел Культура, Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика Як Зазначила В Праці "історія Укр. Музики. Ч.і. (Від Найдавніш. Часів До...

Як зазначила в праці "Історія укр. музики. Ч.І. (Від найдавніш. часів до сер. ХУІІІ ст.)" (1996) Л.Корній, в укр. музичній культурі ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвиваються ті гуманістичні тенденції, що намітилися в ХУІ - на поч. ХУІІ ст., причому на укр. музич. мист-тво мала вплив барокова естетика і в ньому яскраво проявився бароковий стиль: "В епоху Бароко активно розвивається як світська, так і духовна музика. Осн. осередками її виконання ... були церква, монастирі та придворно-магнатське середовище, у яких виконувались відповідні для них жанри. Світська галузь музичного мист-тва була найрозвиненіша в Зах-ій та частково Центр. Європі. Одним із найважливіш. світських жанрів стала опера, яскраво представлена в італій., франц. та англ. культурах. Нової якості набула інструментал. музика, у якій виникають специфічні жанри органної, клавірної, скрипкової музики ... а також інструм-льні ансамблі. Муз. культури Схід. Європи відставали в розвитку світської профес. музики. Тут перевага віддавалася духовним жанрам ... Особливого розквіту в епоху Бароко досягла духовна музика. У західноєвроп. музиці простежується боротьба між двома стилями: старим, для якого були харак-рні пропорційність, урівноваженість, та новим, який відповідав естетиці Бароко ... Митці нового стилю розвивали традиції пізньоренес. венеціанської духовної музики комп-рів Андреа та Джованні Габрієлі у своїх вокально-інструмент. творах і досягали колористичного багатства, пишності, величавості, драматичної напруженості". Укр народна музич. творчість цього часу представлена зумовленими Визвольною війною 1640-х - 1650-х рр. численними думами ("Хмельницький та Барабаш", "Про смерть Богдана Хмельницького" й ін.) та історич-ми піснями ("Засвіт встали козаченьки", "Гей, не дивуйте, добрії люди" й ін.). Як зазначила Л.Корній, крім епосу, у др. пол.ХУІІ - пер. пол.ХУІІІ ст. розвивались й інші жанри укр. фольклору: чумацькі пісні, балади, родинно-побутова лірика, танцювальні жанри.

Музична освіта на укр. землях у цей час надавалась у середніх і вищих навч. закладах, як-от: 1. у школах укр. православних братств (Львівс., Київс., Луцьк. й ін.), римо-катол. і протестан. школах, учні яких вивчали й виконували партесну церк. музику; 2. у Києво-Могил. академії, де музика, як одне з "сімох вільних мистецтв", була обов"язк. дисцип-ою; 3. при церквах та монастирях, зокр. хор при київс. Братському монастирі і т.д. У Глухові в 1730 р. було відкрито "Школу співу та інструментал. музики", де навчали церков. співу і готували скрипалів, гуслярів та бандуристів. Наголошуючи, що у ХУІІ - пер. пол. ХУІІІ ст. на укр. землях сформувалась багатоголоса (партесна) церковна музика барокового стилю, Л.Корній зауважила: "Багатоголосний спів в укр. церквах почав запроваджуватись наприк. ХУІ ст. Про це свідчить звернення предст-ків, найвірогід-ше, Львівс. братства до Конст. патріарха Мелетія Пігаса по дозвіл узаконити цей спів. У своєму посланні до православних у Польщі (1598) Мелетій Пігас, не заперечуючи використ-ня багатогол. співу в правосл. церквах, писав: "Ми не засуджуємо ні одноголосого, ні багатоголосого співу, аби тільки він був відповідним і благопристойним". Із багатьох анонімних та малознаних творців укр. партесної музики добре досліджена спадщина композиторів ХУІІ ст. Симеона Пекалицького (Літургія і концерт "Дух твій благий") і Мик. Дилецького (три літургії, низка концертів і "Воскресенський канон"), другий з яких є автор "Граматики музичної" - осн. теоретич. посібника з партесного співу на східнослов"янс. землях. Протягом др. пол.ХУІІІ - поч.ХІХ ст. в укр. профес. муз. мист-тві тривав перехід від партес. співу до нового стилю, насамп. у духов. музиці, класиками якого є видатні укр. композитори - автори літургій, причасних віршів, численних духовних концертів, а також опер й інш. творів у пізньобароково-неокласицистичному стилі, М.Березовський, Д.Бортнянський і А.Ведель.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

Українс. культура пізнього Середньовіччя 13 - сер.15 ст.: заг. характеристика

Українс культура пізнього Середньовіччя сер ст заг характеристика... Вітчизняне релігійне життя сер ст... Вітчизняний літературний процес сер ст...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Питання 8.

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Питання 1.
Протягом ХІІ - ХІІІ ст. тривав процес занепаду Київської держави - період її подрібнення на так звані удільні княжіння, внаслідок сукупної дії кількох основ. груп чинників, зокр.: 1. внутрішньополі

Питання 2.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя ХІІІ - сер.ХУ ст. приділили, зокрема, автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" пр

Питання 3.
Літературний процес на укр. етнографіч. землях протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. безпосередньо продовжував традиції писемності К.Д. і був значною мірою зумовлений перебігом Другого південнослов"янськ

Питання 4.
Протягом ХІІІ - сер.ХУ ст. на укр. землях тривав розвиток традицій образотворчого мистецтва КД., як-от, гол. чином, християнс. монументально-декоративного (мозаїки, фрески) живопису й іконопису, а

Питання 5.
Характеризуючи у праці "Пластика Русі-України: Х - пер.пол. ХІУ ст." (1999) специфіку розвитку культ.-мист. життя на укр. землях за епохи пізнього Середньовіччя, В.Жишкович зауважив: &quo

Питання 1.
Внаслідок розпаду ГВД і захоплення та включення більшості укр. етнограф. земель до складу ВКЛитов. і Речі Посполитої, вітчизняні т.зв. "удільні княжіння" припиняють своє політичне існуван

Питання 2.
Як зазначили автори праці "Філософія Відродження на Україні" (1990), протягом др. пол. ХУ ст. на укр. землях у складі ВКЛитов. і Польщі "почався процес зародження й формування нової

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя сер.ХУ - cер.ХУІ ст. приділили автори вид-ня "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Українське православ"я" присвятил

Питання 4.
Розвитку літерат. процесу на укр. землях сер.ХУ - сер.ХУІ ст. активно сприяло поширення друкарства і, гол. чин., діяль-сть у столиці Речі Посполитої- Кракові, першої відомої східнослов"янс. ки

Питання 5.
Як зазначив у праці "Укр. мист-во др.пол.ХУІ - пер.пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) про ХУ-ХУІ ст. в історії українс. живопису В.Овсійчук: "Не монументальному жи

Питання 1.
Терміном "бароко" (в перекладі з італійськ. - "дивний", або ж в перекл. з португальськ. - "perola barroca"- перлина неправильн. форми) науковці зазвичай позначають як

Питання 2
(Передусім див. ксерокс до цієї теми - С.21 - 22.: про основні типи закладів освіти в Україні епохи Бароко та С.26-28 - про Києво-Могил. колегіум (академію)). Пропонуючи у стат

Питання 3.
Значну увагу аналізу укр. релігійного життя епохи Бароко приділили, зокр., автори вид-я "Історія релігії в Україні: у 10 т.", які в 2 т. "Укр. православ"я" присвятили цій т

Питання 4.
На думку вчених, укр. літ-ра епохи Бароко представлена такими двома великими масивами, як фольклор та професійне письменство, яке представлено численними жанрами поезії та прози. Як вказав у пр. &q

Питання 5.
У розвитку укр. християнсь. богословської думки епохи Бароко, а саме кін. ХУІ - сер. ХУІІІ ст., можна виокремити3основні умовні етапи: 1.правосл. і протестант. бог

Питання 6.
Гол. осередками розвитку укр. живопису др.пол. ХУІ - ХУІІ ст. на укр. землях у складі Речі Посполитої були: 1. змішані цехові об"єд-ня худож., склярів, столярів, золотарів й ін. (найдавніш. по

Питання 7.
На думку автора праці "Укр. мист-во др. пол.ХУІ - пер. пол.ХУІІ ст. (Гуманістичні та визвольні ідеї)" (1985) В.Овсійчука, на той час архітектура на укр. землях "переживала пору висок

Питання 9.
Присвячуючи окрему увагу проблемі витоків укр. татральн. мист-ва епохи Бароко, відомий вітч. учений М.Сулима зазначив у своїй праці "Укр. драматургія ХУІІ-ХУІІІ ст." (2005) наступне: &quo

Література
Асеев Ю.Стили в архитектуре Украины. - К., 1989. Гончар О.Просвітительський реалізм в українській літературі. Жанри та стилі. - К., 19

Питання 1.
Впродовж пер. пол. XIX ст. східноукраїнські землі входили до складу Російської імперії. Відповідно до Андрусівського перемир’я 1667 р. між Річчю Посполитою і Росією остання інкорпорувала сформовану

Питання 2.
Впродовж пер. пол. XIX ст. - становлення нової укр. літератури, прикметною особливістю якої було співіснування різних, як традиційних вітчизняних, так і нових західноєвропейських, художніх напрямів

Питання 3.
Вітчизн. образотв. мистецтво пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, невпинно еволюціонуючи шляхом урізноманітнення жанрових форм, передус. у річищі посталої на перетині взаємовпливів чільних націо

Питання 4.
Специфіка розвитку вітчиз. архітектури пер. пол. XIX ст. на східноукр. землях, в осн-ому представленої розробленими петербурзькою школою зодчества державними типовими проектами комплексів споруд ад

Питання 5.
Національно-визвольні рухи і революц. події 1848 - 1849 рр. у країнах Зах. Європи справили суттєвий, як на той час, вплив на розвиток соціокультурної ситуації у Російській імперії другої половини Х

Питання 6.
В укр. літ-урі др. пол. XIX ст. тривав розвиток як прозових жанрів, а саме рос.- та укр.-мовних нарисів, оповідань, повістей, романів, так і жанрів поетичних. Творча спадщина укр. майстрів художньо

Питання 7.
Розвитку вітч. образотворч. мистецтва др. пол. XIX ст. у Російській імперії була характерна властива російс. живопису і відображаюча його чітку реалістичну орієнтацію загальножанрова сюжетно-композ

Питання 8.
Розвиток вітчиз. архітектури др. пол. XIX ст. зумовлювався активізацією капіталіст. відносин, загальною демократизацією громадс. життя і, внаслідок цього, невідповідністю прагматичним запитам нової

Питання 9.
Становлення укр. професійного музич. життя XIX ст. позначене його пов’язаністю як із традиціями вітчиз. духовних композицій епохи Бароко, так і з укр. прадавньою народною поетично-пісенною творчіст

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги