рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

ХХ ғасырдың 70-жылдарынан 2000 жылға дейінгі кезеңдегі әлеуметтанымдық теориялар мен негізгі ағымдар

ХХ ғасырдың 70-жылдарынан 2000 жылға дейінгі кезеңдегі әлеуметтанымдық теориялар мен негізгі ағымдар - раздел Образование, ЛЕУМЕТТАНУ Хх ғасырдың 70 – 80-Жылдарында Батыста әлеуметтанудың...

ХХ ғасырдың 70 – 80-жылдарында Батыста әлеуметтанудың дамуында осы күнге дейін жалғасып келе жатқан жаңа кезең басталды. әлеуметтанудың кейпін анықтайтын жаңа тұжырымдамалар мен теориялар пайда болуда. Бұлар классикалық үлгідегі ой-пікірлермен тығыз байланыста дамуда және оларды жалғастыруда. Яғни әлеуметтанудағы сабақтастық өте анық көрсетілуде. Бұл түсінікті де, себебі бұл ғылым әлеуметтік процестердің шындығын көрсетеді. Алайда, әлеуметтанудағы бұл кезеңді өткен екі кезеңмен тығыз байланыстыра қарастыру қажет. Олай етпеген күнде әлеуметтанымдық ойдың соңғы жиырма жыл ішіндегі даму өзгешеліктерін түсінуге болмайды. Бұл кезеңдегі теориялық жұмыстар бірнеше бағыттардың өмір сүруі арқылы көзге түседі. Мұнда үш негізгі бағытты ашып көрсету қажет: неомаркстік, неопозитивтік және түсінуші әлеуметтану бағыттары. Бұлардың біріншісіне Франкфурт мектебі мен АҚШ-тағы радикалды-сыншыл әлеуметтануды, екіншісіне – структурализмді, құрылымдық функционализмді, постпозитивизмді, ал үшіншісіне – этнометодологияны, символикалық интеракционизмді, феноменологиялық әлеуметтануды жатқызуға болады. Дәстүрлі тұжырымдамаларды теориялық тұрғыда бірінші болып қайта қарауға ұмтылғандар Франкфурт мектебінің өкілдері М. Хоркхаймер (1895-1973), Т.Адорно (1903-1969), Г.Маркузе (1898-1979), Ю.Хабермас (1929) болды. 1930 жылдардың өзінде Майндегі Франфуртта әлеуметтік зерттеулер институты негізінде неомарксизмге негіз қалаған Батыс әлеуметтануының бағыты қалыптасты. Бұл марксизмді жаңаша түсіндіруге тырысқан әлеуметтік-философиялық ой ағымы еді. Мұның өкілдері үшін әлеуметтік-экономикалық категория ретінде алынған «шеттетілу» ұғымы өзекті ұғым болып саналады. Неомарксизм «маркстік» капитализмнің орнына қоғамның еңбектік негізін өзгертетін «кешеуілдеген капитализмнің» келгенін жариялады. Бұл мектептің өкілдері, ең әуелі Ю.Хабермас 70-80 жылдардың шегінде әлеуметтанымдық методология саласы бойынша еңбектер жариялады.

Қазіргі Батыс әлеуметтануының кең тараған бағыты – неопозитивизм. Бұл бағыт тұтастыққа қолы жеткен мектептердің қатарына жатпайды, керісінше ықпалды бағдар іспетті, оның жақтаушылары өздерін ғылыми әлеуметтанудың немесе әлеуметтанудағы жаратылыстану-ғылымилық бағыттың өкілдеріміз деп санайды.

Неопозитивизмнің қалыптасуы ХХ ғасырдың 20-жылдарында басталды, оған «ғылымның стандартты тұжырымдамаларын» жасау негіз болды. Бұл тұжырымдама бірнеше принциптерді жүзеге асыруды мақсат тұтады: әлеуметтік құбылыстар ьабиғи және мәдени-тарихи заңдарға бағынады; әлеуметтік зерттеудің әдістері сияқты қатаң, нақты және объективті болуы тиіс; адам мінез құлқының субъективтік мәселелерін (мотивтер, құндылықты бағдарлар және басқалары) тек олардың көзге нақты көрінуі арқылы ғана зерттеуде болады; ғылыми ұғымдардың ақиқаттығы мен бекуі эмпириялық зерттеулер негізінде анықталып, орнығуы қажет; барлық әлеуметтік құбылыстар сандық түрде көрсетіліп, жазылуы керек; әлеуметтану ғылым ретінде құнды ой-пікірлер мен идеалогиядан еркін болуы тиіс.

Неопозитивизм өзінің қолданбалы эмпириялық бағдарының арқасында әлеуметтанулық зерттеудің әр түрлі әдістерін жасады және меңгерді, атап айтқанда, іштей және сырттай бақылау әдісі, адамдардың жеке басына қатысты құжаттарды қолдану әдісі, шкалалық әдіс, панелдік әдіс, латенттік, контентталдау, т.б. әдістер қалыптасты.

Неопозитивизм шеңберінде әлеуметтанулық зертеулерді жүргізуге қойылатын талаптар қалыптасты. Оларды әлеуметтану мәдениетінің нормалары деп те атайды. Олардың қатарына мыналар жатады: ұғымдарды іріктеу және оларға нақты түсінік беру; гипотеза әзірлеу; зеттеу әдістерін мазмұндау; зерттеудің мәліметтерін және нәтижелерін мазмұндау; қорытындыларын дәлелдеу; зерттеу тақырыптарына орай пікір-сайыстар ұйымдастыру, өткізу. Неопозитивизм өзінің дәуірлеу шыңына 40-50 жылдары көтерілді, бұған дейін біраз уақыт ол құлдырауды бастан өткерді. Неопозитивизм қазіргі Батыс әлеуметтануында көшбасшы болу рөлінен айырылды. 70-жылдардың соңы мен 80-жылдардың басында оның қайта жандануына қоғамдық-саяси жағдайлар ықпал етті, әсіресе әлеуметтік құбылыстарға сенімді ақпараттар мен ғылыми экспертизалар иалап ету мемлекеттік тапсырысқа айналды. Әлеуметтану бұған қолданбалық функциясын күшейту арқылы жауап береді, ол ең алдымен әлеуметтік инженериядан нақтылы түрде көрінді және қолданбалық зерттеулердің щеңберінің кеңеюінен де байқалады. Сонымен қатар эмпиризм мен мазмұндауды жеңуге байланысты алғашқы қадамдар жасалып отыр. Осыған орай неопозитизмнің мына ережелері алдыңғы қатарға шықты: математика тілі әлеуметтанулық ақпаратты берудің ең маңызды формасы болып табылады; ғылымдардың методологиялық бірлігін негізге ала отырып, мәліметтерді талдау үшін жаңа логикалық-методологиялық құралдарды қолдануы тиіс; әлеуметтану әлеуметтік зерттеудің этикалық тұрғыдан алғандағы бейтарап саласы.

Сонымен, әлеуметтік ақпаратқа деген сұраныстың күшеюіне неопозитивизмнің дамуы үшін қаржы негізін қалайды және қолайлы саяси ахуал қалыптастырады. Бірақ бұл әдістің іргелі теориялық базасының болмауына базасының болмауына байланысты өрісінің шектеулі екендігін де байқаймыз.

Феноменологиялық әлеуметтану ағымының өкілдері – Альфред Щюц (1899-1959), Питер Бергер (1929), Томас Лукман (1927). Бұлардың пікірінше, дүниені және нақты фактіні танып қабылдау адамның қайсібір оқиғаларды түсіндіруіне байланысты болады, нені істеуге толық мүмкіндіктің жоқтығын анықтау индивидтің әлеуметтену процесі барысында меңгерген, өмірлік тәжірибесінен туындаған құндылықтар жүйесінке байланысты. Щюц әлеуметтенудің ерекшелігі және индивидтің қандай мәдениетке, әлеуметтік, кәсіби топқа жататыны құндылықтардағы өзгерістерге байланысты екендігін атап көрсетеді. Әлеуметтік нормаланған «дүние конструкциясының» түрлері өте көп.

Мұндай жағдайда адам әрекеттерінің мотивтерін объективті түсіну мүмкін бе, яғни олардың субъективтік мәнін түсінуге бола ма? Деген заңды сұрақ туады. Егер де ол мүмкін болса, онда ненің негізінде пайда болады? Щюц түсіну мүмкіндігі күнделікті өмір негізінің өзінде, «күнделікті дүниеде» қаланған деп тұжырымдайды. Оның пікірінше, бұл әлеуметтанудың ең басты міндетін, яғни индивидтердің субъективтік тәжірибесі негізінде әлеуметтік құбылыстардың қалыптасу процесінің объективтілігін ұғыну міндетін шешуге мүмкіндік береді. Алайда, әлеуметтанушы өмірлік дүниенің теориялық моделін жасай отырып, келесі ережелері (постулаттарды) басшылыққа алуы тиіс: релеванттық постулат. әлеуметтік дүние моделінің тікелей зерттей проблемасына қатысы жоқ, «артық» мазмұнына көңіл аудармай, бірден зерттелетін пәндік өзіндік байланыстары мен қатынастарын белгілеуді есепке алу керек; барабар постулаты - әлеуметтанулық модель және ондағы білім, мотивтер жоспарлар, әрекеттердің құрылуы «саналы және түсінікті» болып қабылдануы тиіс; логикалық жүйелік постулаты - әлеуметтану ғылыми қолданатын ұғымдар тізбегі, бір-бірінің толықтыратын, бір-біріне сәйкес келетін болуы және солардың негізінде қозғалуы тиіс, айтылатын ой біріне-бірі қайшы келмеуі қажет; келісу постулаты - әлеуметтанушы қайтадан дүние жасап шығармайды, ол өзінің түсіндіру моделін оны эмпириялық жолмен тексеруге болатындай етіп құрады.

Сонымен, феноменологиялық әлеуметтану бірінші болып күнделікті болатын құбылыстарды әлеуметтік ғылымдардағы зерттеулердің негізі және алғышарты, тақырыбы мен пәні ретінде қарастырады.

Қазіргі Батыс әлеуметтанушыларың бірден-бір қызықты және табысты ағымы символдық интеракционизм болып табылады. Бұл ағымды негіздеген – Американ ғалымы Дж.Мид (1863-1931). Ол Ч.Дарвиннің идеасымен рухтанып, арнайы адамзат эволюциясы теориясын жасауға тырысты. Ол үшін ең алдымен іргелі сұраққа жауап қайтаруы керек болды: адамның жануарлардан айырмашылығы неде, оны тұлға ететін не? Оның пікірінше, адамның ерекшелігін мінез-құлықтың негізгі реттеушісі саналатын дамыған инстинктер жүйесінің болмауы анықтайды. Сондықтан да адамның символдарды ойлап табу және қолдану қасиеттері бар. Бұл адамның қоршаған ортаға, саналы мінез-құлыққа және өзін бақылауға саналы бейімделуінің негізі болып табылады.

Адам әрекетінің басты сипаты – символдарды қолдану. Дж.Мид әлеуметтік әрекеттің екі формасын немесе екі сатысын ажыратады: ишараттың (ымның) көмегімен адамның қарым-қатынас жасау сатысы; жанама қарым-қатынас жасаудың символдық сатысы.

Ишараттың (ым) арқылы қарым-қатынас жасау әрекеттің қысқартылған түрі секілді сипатталады, жекелеген ишараттардан әрекетті толық қалпына келтіруге болады. Мінез-құлықты үйлестіру функциясын өз құзырынаалған мұндай түрдегі ишараттар тілдің кейпі сияқты болып көрінеді.

Символдық жанама өзара әрекеттер, яғни ең алдымен тілдің көмегімен болатын өзара әрекеттердің сипатталуы былайша жүзеге асады: а) кез келген индивидпен қарым-қатынаста бірдей реакцияны тудырады; б) өзін басқа адамның орнына қойдырады; в) өзіне басқа адамның көзімен қарайды.

Символдық жанама өзара әрекеттің пайда болуын Дж.Мид функционалдық арқылы түсіндіреді, яғни адамдарда сенімді түрдегі инстинктердің болмауы салдарынан олардың мінез-құлықтарын үйлестіру қажеттігі тұрғысынан ұғындырады және антропологиялық, яғни адамның символдарды жасау және қолдану қабілетімен түсіндіреді.

Маңызды символдар, егер де бұлар топтардың игілігіне айналса ғана өздерінің үйлестіруші функциясын орындай алады. «Ана», «Әке», «жақсы», «жаман» және т.б. ұғымдар өзінің естілуімен және ерекше маңыздылығымен топтардың игілігі болып табылады, одан жеке адам осы маңыздылықтарды алады. Адамның қоғам мүшесі болуы – оның топтық әрекеттің үлгілері мен нормаларын меңгеру деңгейіне байланысты. «Маңызды символ» ұғымы ең алдымен тілге қатысты айтылған, соны білдіреді. Қарым-қатынастағы әріптестер ешқашан да бірдей тілде сөйлемейді. Соның салдарынан көбіне-көп бірін-бірі түсінбейтін немесе өате түсіністік жағдайлар пайда болады, бұл өзара әрекеттің бұзылуына әкеліп соғады. Мұндай бұзуларды (бұрмалаулар) метакоммуникациялардың көмегімен түзетуге болады, яғни әріптестер қарым-қатынастар орнату процесінде қолданған ұғымдарының мәнін салыстырмалы және ортақ маңыздылық жүйесі арқылы жүзеге асыруы керек. Бұдан шығатын қорытынды: адам объектілерге қатысты қызметті өзі мән берген маңыздылықтардың негізінде іске асырады; маңыздылықтың өзі әлеуметтік өзара әрекеттің жемісі болып табылады; маңыздылықтар өздеріне түсіндірмелер мен жаңа анықтамалар беру арқылы пайда болады және өзгереді. Дж. Мидтің пікірінше, қоғам адамдардың жиынтығы, сондықтан да индивид адамдармен өзара әрекет ету қарым-қатынасын орнатқан және өзін-өзі түсіну арқылы, өз әрекетін жоспарлағанда кімнің ұстанымын, кімнің көзқарасын негіз етіп алу керектігін қарастырады, пайдалысын қолдайды. Қоғамның пайда болуын Дж. Мид, түптеп келгенде, физиологиялық себептер арқылы, яғни белгілі бір қажеттіліктердің (мұқтаждықтардың) пайда болуы және соларды қанағаттандыру, ең алдымен тамаққа және өмірді жалғастыру қажеттіліктерін қанағаттандыру қажеттіліктерінің пайда болуы арқылы түсіндіреді. Индивид физиологиялық жағынан өзін қанағаттандырғанымен, қалай болғанда да басқа адамдармен байланыс орнатады, соларға тәуелді болады.

Нақтылы және идеалды қоғамның өмірін сипаттаған Дж. Мид оларды өзара әрекеттің кең көлемі мен сапасы арқылы қарастырады. Идеалдық қоғам нормалардың бәріне ортақ болуы және коммуникация процесіне бүкіл адамзаттың араласуы арқылы сипатталады. Идеалдық қоғамның пайда болуының алғышарттарын ол дүниежүзілік шаруашылықтар байланысының кеңеюінің, мемлекеттер арасындағы саяси одақтардың қалыптасуының, діннің әмбебаптығының кеңеюінің нәтижесі деп тұжырымдады. Сонымен қатар Дж. Мид әлеуметтік шиеленістердің конструктивтік рөлін, соның ішінде еңбек пен капитал арасындағы шиеленісті атап көрсетті, еңбек пен капиталдың шиеленісі барысында үндері шықпай, беделден айырылған, қоғам әлі мойындамаған және өзінің таптығын қалпына келтіру үшін күресуші қанаушылар тобы қайтадан даусын көтере бастады. Сөйтіп, коммуникацияға тартылған әлеуметтік субъектілердің шеңбері кеңейді және осы жаңа диалогтың нәтижесі қоғамды қайта құруы мүмкін.

Батыстың қазіргі әлеуметтануының кең таралған тағы бір тұжырымдамасы ол – этнометодология. Мұның негізін қалаушы американ әлеуметтанушысы Г. Гарфинкель. Бұл тұжырымдаманың мән-мағынасы – этнография мен әлеуметтік антропология әдістерін әлеуметтік зерттеулердің жалпы методологиясына айналдыру. Этнометодологияның негізгі талабы – зерттеу субъектісі мен объектісінің арасында үзілісті болдырмау. Әлеуметтанушы зерттеудің жағдайы мен сыртына терең үңілуі тиіс, яғни ол бұл іске сырт көзбен қарай алмайды. Әлеуметтанушының міндеті – зерттелетін объектімен өзара тығыз байланыс орнату, сонымен біте қайнасу керек, себебі олардың өзара қимылы осыған негізделеді. Этнометодологияның өкілдері осындай өзара қимыл-әрекетте басқа тәсілдерге қарағанда солардың бәрінен де анағұрлым бай ақпараттар алуға болатынын атап көрсетеді. Сондықтан этнометодолог ғалымдардың осындай байланыс барысында қолдары жететін, яғни ғылыми қорытындылар жасауға негіз болатын тәсілдерді ұсынуы көбінесе халық даналығы деп аталатын қарапайым әрі мағынасы дұрыс сипатқа ие болады. Шын мәнінде мұндай қорытындылар адамдардың жүріс-тұрыс тәртіптерінің көрінісі ретінде сипатталатын сөздік қатынастар ретіндегі әлеуметтік өзара әрекетті көз алдымызға елестетіп отырады.

Енді 1990 жылдың шілде айында Мадрид қаласындаөткізілген дүниежүзілік ХІІ әлеуметтанымдық конгресте ұсынылған ең жаңа әлеуметтанымдық постмодернистік тұжырымдама жөнінде аздап түсінік бере кетелік.

Бұл тұжырымдаманың өзіндік ерекшелігі бар. Себебі ол әлеуметтік нақтылық пен әлеуметтанудың өзін танып-білу тәсілдеріне ғана қатысты емес, сонымен бірге, әсіресе қоғамдағы болып жатқан және 90-жылдарда болуы мүмкін өзгерістерді жаңаша түсінуге мүмкіндік береді. Постмодернистік дамудың бұл жаңа жалпытеориялық тұжырымдамасын ағылшын әлеуметтанушысы Э. Гидденс ұсынды. Мұның мәні мынада: бұл постмодернизм тұжырымдамасының жақтаушылары қазіргі болып жатқан және келешекте болатын өзгерістерде мәдени факторлардың ерекше рөл атқаратынын көрсетіп, соны баса айтады. Басқаша айтқанда, дәл осы факторлар қоғамдық прогрестің өлшемдері ретінде қаралады. Бұл жерде Э. Гидденс бәрінен бұрын әлеуметтік субъектінің (тұлғаның, кез келген әлеуметтік қауымдастықтың – халықтың, кәсіптік топтың, қоғамдық қозғалыстың) және оның қызмет еркіндігі рөлінің артып отырғаның көрсетеді. Ол қандай деңгейде, қандай аймақта болса да мәдениеттердің әр түрлілігі мен көп жақтылығы және тең құқықтығы жөнінде сөз қозғаған дұрыс деп санайды. Гидденстің тұжырымдамасы бойынша, мәдениеттерді олардың аздығына немесе кең көлемде дамығандық белгісіне қарап тізуге болмайды. Олардың бәрі де, тіпті дәстүрлі мәдениеттің өзі де бір-бірімен тең дәрежеде құқықты. Вебердің пікірінше, қоғам дәстүрлік және модернистік болып екіге бөлінеді. Ол қоғамдағы адамның жүріс-тұрысын дәстүрлі түрдегі реттеушілік: «ойланбастан, өзіңе дейін қалай істесе, сен де солай істе» деген принциппен анықталады десе, модернистік қоғамда адамдардың әлеуметтік жүріс-тұрысын реттеушілік – пайдалықпен, экономикалық жөнділікпен, тиімділікпен анықталады делінеді. Ал Гидденс болса мұндай көзқарастан біршама ілгері жылжыды. Оның ойынша, қазіргі біздің заманымыздағы постмодернистік типтегі қоғамда барлық әлеуметтік процестерді әлеуметтік қауымдастықтардың мәдени белсенділігімен байланыстырған субъективтендіру идеасы басты рөл атқаратын болады деп есептейді.

Әлеуметтанымдық теориялардың ішінде 80-жылдарда қалыптасқан көзқарас – қоғамның принципті, мүлде басқа типінің пайда болуын атап көрсетеді. Бұл арада сөз болып отырғаны – жаңа әлеуметтік нақтылыққа, ақпараттық негізге сүйенетін, «ақпараттық қоғам» деп аталатын қоғам. Мұнда қоғамдық құбылысты анықтайтын факторретінде заттар мен тауарларды өндіру жүйесі емес, керісінше, ақпараттарды өндіру жүйесі қарастырылады. Мұндай постмодернистік қоғамда «экономикалық» адамдардың орнына басқа типтегі тұлғалар келеді. Ал, бұл тұлғалардың ұстанған өмір салтында материалдық тұтыну мұқтаждықтарының шеңберінен тыс басқа да себептер мен қазыналар басым жатады.

Қазіргі кезеңдегі әлеуметтанудың тағы бір тұжырымдамасы ол - әлеуметтік айырбастау теориясы. Бұл теорияны неғұрлым тез дамытушылар – американ әлеуметтанушылары Дж. Хоманс, П. Блау, Р.Эмерсон болды. Бұл теорияның тұжырымы бойынша, адам мен қоғамның өзара әрекет етуі, әр түрлі әлеуметтік игіліктер мен іс-әрекеттер түрлерінің алмасуы арқасында өкімет, құқықтық жағдай, тәртіп, т.б. өмір сүреді деп түсіндіріледі. Адамның айырбастауға деген ұмтылысы (психологиялық деңгейде) оның қызметі мен тәртібіндегі негізгі бастаманың көзі ретінде қаралады. Айырбастау арқасында қоғамда жаңадан әр түрлі құрылымдар пайда болып қана қоймайды, сонымен бірге, атап айтқанда, тану, сыйлау, мақұлдау, жетістік, достық, т.б. сияқты көптеген қатынастардың механизмдері де әрекет етеді. Айырбастау актісі қарапайым әлеуметтік әрекеттер ретінде жүзеге асады.

 

 

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ЛЕУМЕТТАНУ

БІЛІМ Ж НЕ ЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ... Р БСАТТАРОВ М Д КЕНОВ...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: ХХ ғасырдың 70-жылдарынан 2000 жылға дейінгі кезеңдегі әлеуметтанымдық теориялар мен негізгі ағымдар

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Бсаттаров Р., Дәкенов М.
Ә 18 Әлеуметтану: Оқу құралы. Толықт., 2-бас. – Алматы: Қарасай, 2007. – 384 б. ISBN 9965-9788-9-8   Әлеуметтану ж

АЛҒЫ СӨЗ
Әлеуметтану теориялық және практикалық тұрғыдан алғанда аса қызықты да пайдалы ғылым. Ол маңызды әрі күрделі объектіні,

ЛЕУМЕТТАНУ ҒЫЛЫМ
  Кез келген ғылымды оқу курсы ретінде оқып - білу оның зерттеу объектісі мен пәнін, құрылымын, категориялары мен заңдарын, ғылым

Леуметтанудың қалыптасуы, оның зерттеу объектісі мен пәні
Әлеуметтану - қоғам жөніндегі ғылым. Оны өз алдына ғылым етіп, негізін қалаған француз ғалымы Огюст Конт (1798-1857) еді. Бұғ

Леуметтану білімінің құрылымы мен деңгейлері
  Әлеуметтанушы өз назарын қоғамдық өмірдің кез келген құбылыстарына аударады. Бұл - көпжақты әлеуметтік

Леуметтанудың категориялары мен заңдары
Әр ғылымның өзіне тән категориялары мен заңдары бар. Әлеуметтану ғылымының категориялары әлеуметтану білімінің пәндік ерекшел

Және оның қоғамдық ғылымдар жүйесінде алатын орны.
Басқа да қоғамдық ғылымдар сияқты әлеуметтану ғылымының қоғам алдында орындайтын, атқаратын міндеттері бар. Оның танымд

Огюст Конт – позитивтік әлеуметтануды негіздеуші
XIX ғасырдың басында адамзаттың қоғамдық санасы адам мен қоғамның, олардың өмірлік күштерінің өзара әрекет

Герберт Спенсердің әлеуметтану жөніндегі ілімдері
Англияда әлеуметтану ғылымының қалыптасуы Герберт Спенсердің (1820—1903) есімімен байланысты. Ол өзінің әлеуметтік көзқарастарын «Бастауд

Маркстік әлеуметтанудың негізгі ілімдері
К. Маркс (1818-1883) және Ф. Энгельс (1820-1895) әлеуметтану ғылымының үлкен бір ғылыми ілімдерінің арнасын қалыптастырды. Оларға дейінгі ж

Э. Дюркгейм мен М. Вебердің әлеуметтану жөніндегі тұжырымдамалары
Француз әлеуметтанушысы Эмиль Дюркгейм (1858-1917) әлеуметтану ғылымын дамытуға елеулі үлес қосты. Ол көптеген ғылыми еңбектер жазды, солардыц

ШІНШІ ТАҚЫРЫП
ӘЛЕУМЕТТАНУЛЫҚ ОЙДЬЩ РЕСЕЙДЕ ДАМУЫ (XIX ғасырдьщ екінші жартысы - XX ғасыр) Дүниежүзілік әлеуметтану ғылымының дамуын

XX ғасырдағы Ресей әлеуметтануының дамуы
Қазан теңкерісінен кейін Ресейде әлеуметтану ғылымының дамуы шиеленіскен қарама-қайшылықты жағдайда жүрді. Онда институттандыру процесі б

ТӨРТІНШІ ТАҚЫРЫП
ҚАЗАҚСТАНДА ӘЛЕУМЕТТАНУ ОЙ-ПІКІРІНІҢ ДАМУЫ (XIX ғасыр – XX ғасырдың бірінші жартысы) XIX ғасырдың 60-шы жылдарында па

Ш. Ш. Уәлихановтың әлеуметгану жөніндегі тұжырымдамалары
  Ш. Уәлихановтың (1835-1865) ғылыми еңбектерінің бәрінде, атап айтқанда, "Қазақтардың өрісі мен қонысы ту

Ыбырай Алтынсариннің әлеуметтік көзқарастары
  Әлеуметтік тұжырымдаманы дамытуда зор үлесі бар ірі тұлғалардың бірі Ыбырай (Ибраһим) Алтынсарин (1841-1889) болды. Тарихи даму де

Абайдың әлеуметтанулық ой-пікірлері
  Абайдың әлеуметтанулық көзқарастарының қалыптасуына орыстың революцияшыл-демократтары мен Батыс Еуропа әлеуметтанушыларыныv

А. Байтұрсынов пен Ә. Бөкейхановтың әлеуметтану жөніндегі көзқарастары
  Ғасырлар тоғысында және XX ғасырдың бірінші жартысында ұлттық-демократиялық бағыт ұстанған қазақ зиялыл

XX ҒАСЫРДАҒЫ ӘЛЕУМЕТТАНУ
Қазіргі кезде әлемнің барлық елдерінде әлеуметтанулық зерттеулер жүргізіледі, олар негізінен қолданбалық сипатта өтеді, яғни ә

ОҒАМ – ЖҮЙЕ РЕТІНДЕ
Бұл тақырыпта адамзат қоғамының неден тұратынын толығырақ қарастыруға көшеміз. Сондықтан бізге мүмкіндігінше жаңа

Оғамның жүйелілік ұғымдары мен принциптері. Қоғамды жүйе ретінде қарастыру концепциялары.
  Қоғам ежелгі дүниеде мемлекеттен бұрын пайда болды. Сырт көзге ол адамдардың жиынтығын, бірлестігін елестетеді. Бұл дегеніміз қ

Оғамның типтері, белгілері және даму заңдары
  Әлеуметтану ғылымында қоғамды сұрыптап сараптаудың көптеген тәсілдері қалыптасқан. Солар аркылы қоғамның

Оғамның қызметі
Бұрынғы ұлы ойшылдар Гессиод пен Сенека, Платон мен Аристотель, Вико мен Руссо, Кондорсэ мен Гегель адамзат тарихының барысын түсіну мақсатында - қоғ

ОҒАМНЫҢ ӘЛЕУМЕТТІК ҚҰРЫЛЫМЫНЫҢ ӘЛЕУМЕТТАНУЫ ЖӘНЕ ӘЛЕУМЕТТІК СТРАТИФИКАЦИЯСЫ
Әлеуметтік стартификация – әлеуметтанудың орталық тақырыбы. Ол қоғамның түрліше әлеуметтік жіктелісін түсіндіреді. Қоға

Леуметтік құрылым және стратификация ұғымдары, олардың негізгі элементтері мен формалары
  Қоғам өз ішінде әр түрлі әлеуметтік топтарға, жіктерге және ұлттық қауымдастықтарға бөлінеді. Ола

Азіргі қоғамның әлеуметтік қүрылымы дамуынын мәселелері
  Кез-келген қоғамдағы адамдардың топтары әлдебір өзгерістерге ұшырамайды деп қарастыруға әсте болмайды. Оларды үнемі

ЭТНОС ӘЛЕУМЕТТАНУЫ
Этнос әлеуметтануы аса күрделі әлеуметтік-этникалық қауымдастықтар мен ұлттық-этникалық қатынастар саласын қарастырады. Әрт&#

Этностьщ негізгі элементтері және даму кезеңдері
Қазір әлемде үш мыңнан астам әр түрлі ұлттар, ұлыстар мен тайпалар мекендейді. Олар 250-дей мемлекеттерге біріккен. Сонымен қатар олар кө

Лттық-этникалық қатынастар
Жоғарыда талданып, тұжырымдалғандай қайсыбір этностардын (халықтардың) тіршілік етуі мен даму жағдайларына, соның ішінде аумақ, тіл, рухани 

Азіргі жағдайдагы ұлт мәселелері
Жоғарыда этнос әлеуметгануының кейбір ұғымдарына қатысты ұлтаралық қатынастар, олардың түрлері мен дамуының негізгі тенденция

Отбасы кұрылымының типтері мен оның жүріс-тұрыс түрлері
Отбасының құрылымдық типтері — ерлі-зайыптылық, тұрмыстық және ата-аналық сипаттарға сәйкес пайда болып қалыптасқан к&#

ТҰЛҒА ӘЛЕУМЕТТАНУЫ
Әлеуметтану ғылымының адамдардың пікірлері, іс-әрекеттерінің уәждері, өмірлік жоспарлары, құнды бағыт-бағдарлары, қызме

Тұлға – әлеуметтік өмірдің субъектісі мен объектісі
Адам – биологиялық индивид, жердегі тірі организмдердің жоғарғы сатысы, күрделі және ұзаққа созылған биологиялық эволюцияның

Тұлғаның әлеуметтік мәртебесі мен рөлі және ол туралы тұжырымдамалар
Әрбір тұлға қоғамда белгілі бір оынды иемденеді және нақты міндеттерді атқарады, ол үшін соған сәйкес оның құ

Тұлғаның әлеуметтік құрылымы және түрлері
Әлеуметтануда ең алдымен типтеу маңызды, бұл тұрғыдан алғанда, бұл ғылымды индивидуалдықтан жоғары тұрған тұл

САЯСАТ ӘЛЕУМЕТТАНУЫ
  Әлеуметтанудың бұл саласы қоғамның өмір сүруі мен дамуында өзінің мазмұны жағынан аса бай және өт

Саясат және саяси қызмет.
  Саясат әлеуметтануы — әлеуметтану ғылымының бір саласы. Оның өз алдына жеке ғылым саласы болып бөлінуі XX ғасырдың 20-жыл

Оғамның саяси жүйесі және саяси сана, олардың негізгі элеиенттері, функциялары мен формалары
Қоғамда бар саяси институттардың жиынтығы оның саяси жүйесінің маңызды буынын құрайды, бірақ бұл жүйе осы институттарме

Мазмұны және функциялары.
Мәдениет әлемі өте күрделі және алуан тұрлі. Сондықтан оны философия, тарих, өнертану, этнография, мәдениеттану, әлеуметтану зерттейді, б

Мәдениеттің негізгі элементтері мен формалары
  Әрбір мәдениеттің өзіндік ерекшеліктері, белгілері болады, оларды мәдениеттің элементтері деп атайды. Рухани мәдениеттің базистік эле

ЙЫМ ЖӘНЕ БАСҚАРУ ӘЛЕУМЕТТАНУЫ
Қоғам банктерді, кәсіпорындарды, университеттерді, дүкендерді, көлік жүйесін ұйымдастырмай өмір сүре алмайды. Олардың бәрі ұй

Йымның пайда болуы және оның құрылымы
Адамзат қоғамының әрбір адамы өзінің бүкіл өмірін ұйымдарда өткізеді, ұйымдармен ұшырасады, ұйымдарға тәуел

Йымның тыныс-тіршілігі мен типтері
Еңбек ұйымдарының тыныс-тіршілігінің ең басты, әрі өзекті мәселелерінің бірі – басқару. Басқаруға әлеуметтану тұр

Леуметтік басқарудың мазмұны, заңдары мен принциптері
Кез келген қоғамда әлеуметтік басқару жүйесі құрылады. Әлеуметтік басқару ұғымы нені білдіреді? Оның анықтамасы қ

БІЛІМ ӘЛЕУМЕТТАНУЫ
Бүгінгі күні білім әлеуметтік институттардың арасында алдыңғы қатардағы орындардың бірінде тұр. Қоғамдағы технологияны&

Білім әлеуметтануының категориялары, объектісі мен пәні
Білім саласы бірқатар бір-біріне жақын тұрған ғылыми пәндердің зерттеу объектісі болып табылады. Олардың білімді әлеуметтанулық тұр

Оқу социомәдени әрекет ретінде
Оқу адам өмірінің үлкен кезеңінен тұрады, оның жемісті, шығармашылық жылдарын қамтиды. Орта деңгейлі кәсіби мамандық

Орта оқу орнының қалыптасуы
Оқу, білім – әлеуметтенудің құрамды бөлімдері. Қоғамдық пікірде, нормативтік құжаттарда білім институттарына білім беру функциясыме

Білім жүйесінің құрылымы
Білім жүйесінің құрылымы тұрақты элементтердің жиынтығын көрсетіп, олардың өзара әрекеті бүкіл қоғамдаu

Білімнің әлеуметтік мақсаттары мен атқаратын міндеттері
Өзінің жалпы міндеттері тұрғысынан білім саласы адамға мәдениеттің табыстарын тарату функциясын атқара отырып, сонымен қатар қазіргі о

ЛЕУМЕТТАНУ ЗЕРТТЕУЛЕРІНІҢ МЕТОДОЛОГИЯСЫ МЕН ӘДІСТЕМЕСІ
Әрбір маңызды іс ұқыпты да терең ойластырылған дайындықты талап етеді. Бұл ешбір күмән тудырмайтын шындық. Әлеуметтанулыu

Леуметтік зерттеудің құрылымы, кезеңдері мен элементтері. Әлеуметтану зерттеулерінің бағдарламасы
Қоғамда болып жатқа әлеуметтік процесстер мен құбылыстарды жете білу және оларды жан-жақты зерттеу үшін методология мен әдіс (метод), 

Леуметтік ақпарат жинақтаудың әдістемесі мен техникасы
Әлеуметтану басқа ғылымдар сияқты белгілі бір әдістеме жуйесіне арқа суйейді, яғниақпараттарды жинау мен өңдеуге және талдаудан 

МАЗМҰНЫ
Алғы сөз .................................................................................................... Бірінші тақырып. Әлеуметтану – ғы

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги