рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Моральна кристалізація ідеологічних вартостей

Моральна кристалізація ідеологічних вартостей - раздел Образование, ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ Публіцисти-Концептуалісти Завжди Вміли Відрізняти Дочасне Й Минуще Від Остато...

Публіцисти-концептуалісти завжди вміли відрізняти дочасне й минуще від остаточного. Вони усвідомлювали (усвідомлюють), що без подвижництва, ентузіазму й досвіду будь-яке навчання стане даремною тратою часу. Слід пам’ятати, що важливе відшліфує час, воно як дорогоцінне зерно, як надихаючий первень залишиться, непотрібне – згине. Ясний, автентично релігійний погляд на світ вимагає стійкості душі, адже без цього неможливо гідно прийняти виклик часу. Спонукуючи інших до шляхетної мотивації й плодотворних дій, публіцист також удосконалює свою майстерність, свою особистість. Давно доведено: акумулювання у собі любові (до людини, світу) приносить щастя, зосередження ненависті призводить до потрясінь.

Історія світоглядної сфери передала нам приклади не тільки схаотизованого духу, що призводило до руйнівної роботи інтелекту, хоч би збагаченого так званим об’єктивним знанням. Ідеологічні вартості, скристалізовані морально, донині слугують властивим (бо ж рятівним!) орієнтиром для прийдешніх поколінь. Слово Христа рятує нас від виродження вже дві тисячі літ, оскільки в Нагірній проповіді розкрито істини-орієнтири докрайвіку. Як би не намагалися нині, як і у попередні століття, спрофанити, переінакшити Його учення, відволікти

свідомість від найсокровенніших сенсів буття, періодично запускаючи мільйонними тиражами й нескінченними телесюжетами, радіовиси-ланнями у масовий обіг неправду, стимулюючи цинічний погляд на основоположні речі, автентичні вартості християнства залишаються «глибинними символами роздумів»(Є. Сверстюк). Вони допомагають нам прозрівати на межі давнього релігійного і нового політичного мислення. І це неодмінно допоможе народженню морального кодексу людства. Євген Сверстюк в одній з передач Радіо Свобода (українська редакція), яка називалася «Розкажи про Христа», не тільки доводить, що про Христа написано найсвітліші і найвеличніші слова усіма мовами світу, що кожне покоління писатиме свою книгу про Нього, а й нагадує про дуже істотне: «Христос приніс нову віру і заперечив касту фарисеїв, назвавши їх гробами повапненими,... вчив нас безстрашности40.

Маємо у спадку блискучі приклади професіоналізму, невіддільного від моральних, інтелектуальних параметрів, а також діяльної участі видань у пробудженні плодотворних чинників організації життя людини зосібна й спільнот назагал. Скажімо, перша політична газета у Європі – «Ля газетт» Теофраста Ренодо від 1631 року аж до Великої Французької революції «писала історію сучасності» й захищала ідею централізованої держави, реформування політичного і культурного життя країни, зміцнення міжнародного авторитету Франції. Трактат-памфлет учасника поетичної «Плеяди» Дю-Белле «Захист і прославлення французької мови» донині може слугувати за взірець відстоювання національної ідентичності як складової частини вселенської гармонії. Нагадаємо чільний акцент цього блискучого публіцистичного твору: «Чому ми так шануємо усе чуже? Чому такі несправедливі до себе? Чому ми просимо милостиню в чужих мов, ніби стидаємось говорити рідною мовою?».Тут же він розкрив необмежені літературні можливості французької мови41. Цій газеті ми маємо завдячувати усебічне висвітлення національно-визвольної боротьби українського народу під проводом Богдана Хмельницького; з публікацій «Ля газетт» виразно бачимо, що Б. Хмельницький одним з перших у Європі поставив проблему національної держави. Український дослідник Ілько Борщак у газеті «Українська трибуна» (Варшава. – 1921. – 16-17 груд.) переконливо

40 Див.: Сверстюк Є. На хвилях «Свободи». – Луцьк, 2004. – С. 38.

41 Див.: Федченко П.М. Преса та її попередники. – К., 1969. – С. 82.

показав роль французької преси у висвітленні доленосних для України та Європи подій середини XVII століття.

Принагідно: цей же період в історії Англії професійно добротно змалював у своїх памфлетах Джон Лілльберн – фактично в його публіцистиці вперше знайшли втілення ідеї правової держави, громадянського суспільства, демократії, свободи слова. У пізніші часи, починаючи з 1785 року, газета «Таймс» вміщує сторінку листів, але це не скарги побутово-комунального характеру. Переглядаючи старі річники цієї англійської щоденної газети, ми побачимо серед авторів такі великі імена, як Бернард Шоу, Герберт Уеллс, Артур Конан Дойль, Джон Гол-суорсі, Томас Еліот та ін. Ці листи стали «бюлетнем самовідчуття нашої цивілізації». Серйозна етична проблема може обговорюватися довго, з номера в номер, поки не висловляться усі зацікавлені сторони. Наприклад, газета домоглась, що у навчальних програмах не було зменшено години на вивчення літератури – «предмету гордості англійців».

Деякі українці часто ставляться до своєї спадщини нігілістично. Тим часом авторитетні експерти, публіцисти, які виступають на сторінках найавторитетніших видань світу, показують приклад справдешнього професіоналізму. Як відомо, 1993 рік був оголошений ЮНЕСКО роком трипільської культури. З цього приводу газета «Вашингтон пост» вмістила змістовну статтю Пола Річарда «Ще раз у кам’яний вік». Вже сам початок цієї концептуальної публікації багато каже нам і може послугувати як отямлюючий фактор для багатьох українофобів і безбатченків: «Українська виставка в Міжнародному валютному Фонді дозволяє нам перенестися на 7000 років назад. У часи, коли у лісах Європи ревіли вовки і ведмеді, а рільництво Щойно починалося, два уособлення могутності Всесвіту – одне жіноче і одне середнього роду вперше скомбінувалося в Європейському мистецтві».Далі наведено кілька вражаючих прикладів того, як митці Європи копіювали мотиви й геометрію малюнку в праукраїнців. Найдавніша культура в Європі слугувала зразком творцям Ренесансу, Пікассо, непроста гармонія лінійного й округлого притаманна пізнішому західному мистецтву – її можна побачити в усмішці Мони Лізи, в металевому каркасі Статуї Свободи, в кубізмі Пікассо і навіть в лазерних променях, що танцюють довкола Мадонни. Автор чесно фіксує фундаментальний факт: трипільці будували обсерваторії, вони

першими збагнули софійність світу, жили у двоповерхових будинках десятитисячними поселеннями42.

Імпульсом для глибшого пізнання сенсу явищ і подій стало багато статей чи трактатів. Назвемо лише малу частку з них: трактат Імануїла Канта «До вічного миру», опублікований 1795 року; політико-філо-софські есеї Ауробіндо «Людський цикл», в яких доведено неминучість переходу комерційної цивілізації в духовну (вперше опубліковано в 1916 році); статті Д. Неру в газеті «Нешнл геральд», в яких засвідчено глибину розуміння проблем, складне сприйняття світу, постійну турботу про долю нації (пізніше він став прем’єр-міністром Індії й однією з найколоритніших постатей XX століття); проблемну статтю Карела Чапека «Чому я не комуніст», в якій обґрунтовано тезу про те, що комунізм перетворює людину на звіра (1924); есей «Прийдешній Хам» (1906) Дмитра Мережковського, в якому передбачливо, на десятиліття наперед, сказано: «Якщо людина відрікається від Бога, від абсолютної Божественної Особистості, вона неминуче зрікається своєї власної людської особистості», але усе ж висловлено тверду упевненість в тому, що прийдешнього Хама зборе прийдешній Христос; документальну книгу публіциста Сергія Мельгунова «Червоний терор», вперше видану за кордоном на початку 20-х років XX століття; статті англійського публіциста Малькольма Маггеріджа у газеті «Манчестер гардіан» про страхітливий голодомор, свідомо організований більшовиками у1932-1933 pp. в Україні, саме тут ми можемо прочитати найголовніше: «Мене завжди вражало те, що говорячи про великі трагедії нашого століття – Аушвіц, Хіросіму та інші, – люди ніколи не згадують про український голод. Проте Сталін знищив набагато більше людей протягом 1930-х років, ніж загинуло в результаті гітлерівської ліквідації євреїв»43;серію публікацій послідовника у світовій пресі Маггеріджа – Джеймса Мейса, в яких американець, що став Українцем з Великої Букви, довів, що голодомор став реальним Апокаліпсисом XX століття, а в одному невеликому коментарі «Трагедія, що назріває» демонструє виняткове чуття на реалії та перспективу, пишучи: «Люди, які обробляють найкращі сільськогосподарські угіддя у

42 Richard P. Revisiting the Stone Age // The Washington Post. – 1993, 7 Sept.

43 Цит. за.: Вісті з України. – 1993. – Ч. 36.

світі і які не мають ні грошей, ні влади, отримають сумнівне право продавати цю землю тим, хто має й те, й інше... Селян готують до виселення із землі, яка годувала їх та їхніх прадідів. Невже автор цих рядків є єдиним в Україні, хто готовий здіймати гвалт з цього приводу?»44;есей Ернста Юнгера «Біля стіни часу» (1959), в якому видатний німецький письменник, філософ, публіцист говорить про нову перешкоду для сучасного суспільства – час, суто антропоцентричний вимір якого нам слід подолати, як подолали звуковий бар’єр, ось чому неминуче «повернення богів» у наше життя45; слово Гавела при врученні Премії миру у ФРН (1989 p.), яке підсумувало тривалий історичний етап і маніпулювання словом, і рятівну функцію Слова; виступи Масарика, Ортеги-і-Гасета (нарис «Бунт мас»), Г. Маркеса, С. Аверінцева, публіцистику журналу «Культура» (заснованого легендарним Єжи Гедройцем), зорієнтованим на «післанництво»; репортажі Р. Капусьцінського; знамениту статтю академіка А. Сахарова «Роздуми про прогрес, мирне співіснування та інтелектуальну свободу» (1968 p.); спеціальний номер польської газети «Тиґоднік Повшехни», присвячений судові над XX століттям-вбивцею; трактат Івана Дзюби «Інтернаціоналізм чи русифікація?»; спеціальний номер чеської газети «Людове Новіни», присвячений українцям в Чехії; десятки публікацій розділу «Історія та Я», що його веде Ігор Сюндюков у газеті «День» та багато інших.

Усі явища усіх часів доконечно маємо оцінювати з позиції абсолютної істини. Віддавна морально чутливі особистості намагалися відпрацювати, зафіксувати у свідомості і неухильно дотримуватися шляхетної базової позиції. Вона очевидна: 1. Довіра до Божого Провидіння. 2. Пробудження Богоподібного в людині. 3. Пізнання плодотворного спадку народів, зрозуміло – й самого себе. 4. Пріоритет духовного очищення («Усі реформи, окрім моральної, даремні» – Т. Карлейль). 5. Право людської особистості на усебічний гармонійний розвиток і на захист від деморалізації; рівно ж права кожної нації як колективної душі («у всьому світі формується творча меншість, яка розуміє, що відбувається і що треба робити... Дальше розширення техногенного світу загрожує самому існуванню людства, потрібний духовно-релігійний поворот» – Г. Померанц). Не маємо права забувати, що усі

44 День. – 2004. – 24 лют.

45 Дзеркало тижня. – 1995. – 24 груд.

речі та явища у світі взаємопов’язані. Немає такої події чи явища, які б існували, або відбувалися самі по собі. Тому в арсенал аргументацї журналіста слід залучати науку – засіб пізнання, ідеологію – засіб ціннісної орієнтації, політику – засіб соціального, політичного регулювання, мистецтво – засіб естетичного розвитку, релігію – закон життя («Людина – істота релігійна насамперед» – Е. Берк, «Кінцева мета і призначення буття – досягнути духовної свідомості і божественного... Релігія – оптимістична» – Ш. Ауробіндо), культуру – образ душі народу. Інакше: маємо забезпечити цілісність пошуку істини, щоб предметно пояснити, роз’яснити й удосконалити багатоликий світ.

Запитання для самоконтролю

1. Метааналіз історії.

2. Публіцист – носій інтегральної візії людини і світу.

3. Аксіологічний аспект підготовки журналістів.

4. Схарактеризуйте історичні приклади інтегральної мотивації творчості.

5. Публіцистика Михайла Грушевського – зразок активної участі у процесі суспільного й державного будівництва.

6. «Продуманість» слова Олени Теліги, Євгена Пашковського. 7 Спадок публіцистики Теофраста Ренодо, Джона Лілльберна та інших речників народів. 8. Автентичні вартості християнства як «глибинні символи роздумів» (Євген Сверстюк).

 

СИТУАТИВНЕ Й ЕПІЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ

Міністерство освіти і науки України Львівський національний університет імені Івана Франка...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Моральна кристалізація ідеологічних вартостей

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Додатки 358
Йосип ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» 358 Ришард КАПУСЬЦШСЬКИЙ: «Нещастям для медіа є інтелектуальні лінощі ї

Структурна криза світосистеми
Всеохопні катаклізми XX століття, що його газета «Нью-Йорк Таймс» назвала «століттям Сатани»1, спричинили стрімке наростання різнопланового духовного і соціально-політичного досвіду людс

Віднайти істотне
Журналістика нині – футуристична й архаїчна водночас. Вона начебто переносить нас у магічний світ. Це стосується передовсім телебачення, яке репрезентує тривіальну культуру, нетривкі символи, до чо

Наукові погляди на журналістику
Завжди доречно зіставляти методологічно-теоретичні постулати з результатами їх практичної реалізації. Позитивізм, екстраполюючи своє бачення історії на медійну сферу, остаточно, ще після Другої сві

Орієнтації мас-медіа
Варто збагнути плідність суджень представників різних народів, епох, цивілізацій щодо сфери творчості, мистецтва управління душами. Але перш ніж відтворити кілька засадничих орієнтирів «будівництва

Місійність слова
Йдеться про непорочність розуму. Ідейний архітектор італійського Відродження XIX століття Джузеппе Мацціні залишив нам блискучі розмислення про суть публіцистичної творчості, що її він не відділяв

Горизонти української світоглядної публіцистики
Українська світоглядна публіцистика відображає відмежовування від двох крайніх поглядів на мету і сенс історії: від точки зору «тільки цього світу» (марксизм, лібералізм) і від точки зору «виключно

Кредо Волтера Кронкайта
Унікальну сторінку в історію світової журналістики вписав американський телекоментатор Волтер Кронкайт. У своїх мемуарах, названих скромно «A reporter’s Life» («Життя репортера»), він орієнтує нас:

Кількість примірників щоденних газет/1000 мешканців
  1. Японія 7. США 2. Швейцарія

Орієнтир – метааналіз історії
Нагадаємо, як трактує цей термін словник: «Мотивація – сукупність мотивів, доказів для обґрунтування чогось; мотивування»1. Йдеться про підставу, привід для якої-небудь дії, вчинку, про

Вища школа – кузня світоглядних думок
Щораз більше теоретиків і практиків журналістики переконуються у потребі фундаментальної журналістської освіти. Університет – вища школа. Отже, на відміну від середньої, він повинен забезпечити вищ

Інтегральність мотивації
Отже, дбаючи про повноцінну підготовку фахівців, не маємо права дати можливість так званим новаторам витіснити нас з континентальної, тобто фундаментальної системи навчання журналістів і замінити ї

Філософія факту
Відколи утвердилася могутність журналістики/публіцистики, людина сягала до газети не лише для того, щоб дізнатися про останні події, але й щоб випрацювати собі певний погляд на речі, щоб зрозуміти,

Культурний чинник – визначальний
В умовах всеохопної моральної та екологічної кризи людства на порядок денний поставлено проблему докорінної переоцінки вартостей. Незважаючи на очевидні великі осяги цивілізаційного влаштування жит

Медіатизація політики
Нині роль ЗМІ інтенсифікується з кількох причин. Серед них, по-перше, нові технічні й технологічні можливості збирання, акумуляції та передачі інформації, по-друге, розширення й укорінення демократ

Вплив мас-медіа на діяльність політичних інституцій та громадської думки
  Сфера впливів Франція ФРН В-британія Іспанія США Судочинство

Сучасна преса світу і проблеми морально-екологічної кризи на зламі епох
Кожна історична доба – це сторінка у божественній книзі Провидіння. Час постійно залишає по собі невитравний слід. Відтак маємо вчитуватися у цей «слід». Під сучасну пору, коли ми воювали один прот

Уникати підміни понять
Минали століття, змінювалися цивілізації, зміщувалися акценти у дослідженнях сфери комунікації, але – закономірно! – повертаємося до плодотворних орієнтирів європейської культури. Наша українська т

Публіцистика онтологічного оптимізму
Епічне бачення світу українською та закордонною публіцистикою має бути систематизоване, ґрунтовно осмислене й задіяне як для навчання молодої генерації, так і для грамотного керівництва динамікою с

Авангард духу: концепція Миколи Шлемкевича
Почнімо з усталених дефініцій. Новий тлумачний словник української мови так визначає суспільство: «Сукупність людей, об’єднаних певними відносинами, обумовленими історично змінним способом виробниц

Пріоритет макротексту
Щоб примножувати мудрість, треба постійно переосмислювати своє минуле, звіряти з досвідом інших народів. Це допоможе перекодову-вати інформацію у знання, а знання – у розуміння. Просвіщати – означа

Свобода як істина
Свобода без істини – шлях егоїзму. У документі «Сіяння істини» Іван Павло II зазначає, що вона просвіщає розум і формує свободу людини. Йдеться про цілісний сенс життя. Існує фундаментальний зв’язо

Роль особи в історії
Про роль особи в історії писало чимало знаних у світі політиків, учених, публіцистів і т. ін. Фундатор сюжетної публіцистики Плутарх залишив нам неперевершені зразки життєпису тих постатей Антики,

Концептуальна публіцистика: історичний аспект
Класичним прикладом такої публіцистики у вигляді 36 листів із п’ятимісячної подорожі до Росії є книга «Росія 1839 року» Астольфа де Кюстіна – французького письменника і журналіста, нащадка давньої

Спадок XX століття: Європа
Збереження пошани до правди й пізнання передбачає: по-перше, сповнення обов’язку щодо історії, по-друге – обов’язку пам’яті. Для публіциста-історика38 не може бути заборонених тем і жодн

Спадок XX століття: Азія, США
Подібний вплив на масову свідомість мала публіцистика Леопольда Вейса (1900-1992), журналіста зі Львова, який прийняв іслам й одержав ім’я Мухаммед Асад. У мусульманському світі його трактують як в

Українська традиція публіцистичного тексту
Входження у світ історичних осіб, подій дає змогу не тільки автентично проаналізувати процеси, а й відчути, пережити їх. Тобто – краще розуміти, ніж просто пізнавати. Схоплення життя інтуїцією веде

Нагнітання деструктивності
Посилення глобальної напруженості, викликаної передовсім матеріальними чинниками (боротьба за ресурси, зиск, економічна, політична і мілітарна експансії та ін.), у журналістській теорії та практиці

Ідеологеми Жана-Поля Сартра
Публіцистика «думання» давно звернула увагу на те, що, незважаючи на перемогу у двох світових війнах XX століття, ліберальна демократія не витворила нових ідей, які б після страхітливих

Позиція Амоза Оза щодо фанатизму
Вищенаведені приклади публіцистичної діяльності «Столичных новостей» дають, крім усього іншого, підстави зазначити, що арбіт-ральний підхід до історії, претензії на роль «командирів дійсності», неп

Пастки постмодернізму
У 1597 р. філософ і теоретик науки Френсіс Бекон увів в обіг стереотип «Знання – це сила». Він і його сучасники були переконані, що незабаром знання вирішить усі проблеми людства. Ренесанс та просв

Призначення ЗМІ – засоби масового порозуміння
«Мас-медіа повинні стати засобом масового порозуміння, натомість масовість спричинила перевагу турботи про засяг комунікації над турботою про її зміст; «переважає комунікаційний супермаркет», – до

Правда – найвищий етичний ідеал
Найголовніше завдання журналіста – служити правді й справедливості. За Великим тлумачним словником сучасної української мови, «ПРАВДА – 1. Те, що відповідає дійсності; істина. // Певна сукупність д

Онтологія публіцистики
Онтологія публіцистики полягає у її всеохопності, на відміну від науки, яка визначається переважно матеріальними онтосами, до того ж – відзначається специфікацією. Публіцистика має справу з матеріа

Дійова особа історії
Освіченість насамперед полягає у тому, що глядачів, тим паче серед журналістів, не повинно бути. Кожний із нас – дійова особа історії. Її описувати на своє задоволення замало, історія твориться кон

Етичне розуміння професіоналізму
Свобода, якщо вона не сполучена з етичним розумінням професіоналізму, є просто непорозумінням. Отже, примат правди над журналістикою, а не навпаки! Саме правда є шансом стати автентичним

Слово, що визволяє, чи слово, що поневолює?
У слов’янському світі правда тісно пов’язана зі світлом, святістю. Так, у староруській мові вона має передовсім значення «Суду Божого». Євген Сверстюк у своїх роздумах «Свобода слова і культура дум

Позбутися селективної моралі
У кожній країні у всі часи, за усіляких умов знаходилися подвижники, які увесь запал серця, увесь талант віддавали благородній справі. Не так давно пішов з життя Володимир Маняк, який зробив першу

Світоглядна публіцистика Світлани Алексієвич
Унікальну місію виконує білоруська письменниця й публіцистка Світлана Алексієвич. Вона працювала в районній, республіканській газетах, завідувачем відділом нарисів і публіцистики журналу «Неман». З

Нинішнє буття без метафіки збагнути неможливо. Слід шукати нові механізми впливу на народну свідомість.
У цій розмові С. Алексієвич тепло згадує про свій український родовід, «дуже барвисте, гарне дитинство», радить «дати свободу самій природі речей» у Білорусі, де знищена національна субстанція, том

Відходять; ми не додумуємо речі до кінця, жонглюємо, шаманимо старими словами.
Сама творчість С. Алексієвич, «нова література факту», її роздуми над специфікою, потугою (або неміччю) слова заслуговують окремого дослідження. Наразі – деякі рефлексії. Публіцисти, так само, як «

Вирішальна роль слова-рушія
У всіх культурах зазначено першоідею, первісний сенс буття. Дао, Логос, Архетип, Парадигма, Монада та інші слова-коди підкреслюють первинну, вирішальну роль інформації у зародженні життя, функціону

Вернути в журналістику правдолюбство і моральний пафос
Публіцистика, яка останніми роками виконала роль месії, оголивши жахливе минуле імперії та комунізму, недвозначно довела, що логіка безоглядної боротьби веде до боротьби, позбавленої логіки, до роз

Плекати сакрум, вибудовувати сенс
Світоглядна публіцистика під сучасну пору, крім оперативного осмислення поточних подій найширшого діапазону, намагається дати вичерпну відповідь на фундаментальні питання буття, розвитк

Громадянське суспільство – інституція доброчесності
Суто позитивістська методологія, як засвідчив досвід історії, є помилковим мірилом. Людину не можна вилучати із трансцендентності, адже вона – створіння релігійне, а не лише політична тварина, як г

Плекати невмирущий дух нації
Іван Франко «скрізь ставив рідний народ підставою своєї діяльності, добро народне – метою, розум, науку – шляхом до мети»1. Тому нам треба «... зберегти все незі

Цілюща влада вистражданого слова
Особливо варто наголосити на силі переконання у праві на цілющу владу вистражданого слова, що його демонстрував Іван Франко. Паралелі в цьому випадку з найвидатнішими геніями людства цілком доречні

Горизонти публіцистики
Пробуджуючи людське в людині, накреслюючи нації шлях у будуччину («Засяєш у народів вольних колі»), підносячи на найвищі орбіти духовності візію людства, через різні прояви творчості – філософію,

Прогностичний аспект творчості
Із горизонтів XXI століття бачимо, з одного боку, банкрутство комерційно-маніпулятивної цивілізації, яка мусить полишити історичну арену, оскільки спричинила жахливу несправедливість і понизила люд

На найвищих світових орбітах
Як бачимо, Іван Франко мислив, творив на найвищих орбітах національного, європейського та й світового життя. Невситимий інтерес до історії як навчительки життя, до ідеалів народів, наслідування муд

Багатоликість брехні й одне слово правди
Лазар Каганович Є щось символічне у тому, що «останнім із могікан» більшовизму став Лазар Мойсейович Каганович. На

Невтишний біль нації
Голодомор 1932-1933 років... Тривожна згадка з минулого життя, що її вже відроджена українська нація навіки берегтиме у пам’яті. Спомин про два страшні роки, позначені чорною тінню смерті, сповнені

Голодні повні засіки
Історія кожної нації мусить мати свої дзвони: веселі, сумні, величні, визвольні, дзвони перестороги чи перемоги, які б стояли на сторожі пам’яті, які б не дозволяли канути в небуття нашій національ

Парадокс імені Сталіна
У темряві холодного листопадового вечора запалю невеличку свічку. Одну маленьку свічку на своєму підвіконні. І її слабке кволе тіло танутиме, як танули тисячі слабеньких дитячих тілець, замучених,

Хто сказав, що пекло в потойбічні?
«Щохвилини гинуло 17 людей, щогодини – 1000, майже 25 тисяч – щодня» (Із промови Віктора Ющенка, 2005 рік) Кінець зими 33-го... На землі ще поскрипує сніг,

Колір голодної смерті
Якого кольору очі дитини, що помирає з голоду: карі, блакитні чи, може, волошково-зеленкуваті? Вони кольору затхлого мертвого повітря і плісняви, вкритої тонкою павутиною, що не дозволяє пізнавати

Із повідомлення італійського консула
у Харкові Серджіо Граденіго від 31 травня 1933 року: Голод і далі шаленіє і нищить людей, і просто неможливо збагнути, як може світ залишатись байдужим до такого лиха і як

Антиепітафія – ‘33
Людей поховали тільки один раз. У скотинячих братських ямах. Відтоді, щороку, з музикою та квітами Ховають числа. Змордовані привиди на шпальтах, Ніби м

ДОДАТКИ
ЙОСИП ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» Кафедра зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету імені Івана Франка н

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги