рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Пріоритет макротексту

Пріоритет макротексту - раздел Образование, ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ Щоб Примножувати Мудрість, Треба Постійно Переосмислювати Своє Минуле, Звірят...

Щоб примножувати мудрість, треба постійно переосмислювати своє минуле, звіряти з досвідом інших народів. Це допоможе перекодову-вати інформацію у знання, а знання – у розуміння. Просвіщати – означає виводити людей зі стану безсилля і вести їх до всебічного, ширшого, дієвішого розуміння суспільства й можливостей діяльності окремих особистостей. Якщо сьогодні історики, інші фахівці, переглядаючи пожовклі річники публікацій журналу «Культура», що виходив понад п’ятдесят років польською мовою у Парижі за редакцією легендарного Єжи Гедройця, знаходять у них ключ до загадок історії, до складних шляхів людської думки, – бачимо у цьому вміння створити з часопису орган опінії, поставити редакційний аспект вище від фінансового, а також – відчуття післанництва, моральну й фінансову незалежність; «Культура» стала потужним інтелектуальним вогнищем, що радикально змінило свідомість багатьох поляків, їхнє бачення свого минулого й майбутнього – у загальноєвропейському контексті й, передусім, у контексті відносин з найближчими східноєвропейськими сусідами.

Більшість публікацій цього видання, як і американського часопису «Форін Афферс», української «Літературної України», німецької «Цайт», японської «Асахі сімбун», російської «Нєзавісімой газети», багатьох інших газет і журналів світу, репрезентує макротекст, тобто «ідею як текст, що відзначається позачасовою деонтологічністю, аксіологічною актуальністю, прагненням до істини, рівнем постановки проблеми»15.

Якщо за умови глобалізації комунікаційного простору, запровадження новітніх інформаційних технологій та домінування відео образів,

14 Шлемкевич М. Новочасна потуга (ідеї до філософії публіцистики...). – Нью-Йорк; Торонто, 1958. – С. 145.

15 Лильо Т. Глобалізація комунікаційного простору і процеси національної ідентифікації у посткомуністичному світі: Автореферат кандидатської дисертації. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2001. – С. 10.

гедонізації інформації більшовики, які прийшли в демократію, і демократи, які навчилися робити з інформації бізнес, конкретні факти, події, коментарі до них подають не з погляду істини, а з погляду свого іміджу (маємо справу зі специфічними вільновідпущеними рабами), то відповідальна журналістика, стисло – публіцистика, ставить метою осягнути суть події, а не відображати її офіційну версію, проаналізувати глибинні течії, які можуть призвести до виникнення серйозних проблем, дбає про «добру службу» (соціальна відповідальність, етичний аспект), плекає і загальнонародну, і вселенську солідарність, але таку, що спирається на інтенсивне духовне життя, вибудовує у свідомості людей світ з обов’язками перед Богом, правдою-справедливістю, етичною відповідальністю за істину. Кожна стаття, інтерв’ю чи есе Світлани Алексієвич (Білорусь), Євгена Сверстюка (Україна), Вацлава Гавела (Чехія), Сергія Аверинцева (Росія), Йозефа Тішнера (Польща) прояснюють та пояснюють суперечливі події сучасної трансформаційної кризи людства. До прикладу. Виступаючи на III Всесвітньому форумі українців 18 серпня 2001 року, Іван Дзюба фахово, тобто передусім з морального погляду, схарактеризував і психологічне тло події, і зазначив «гострий дефіцит вітчизняного інтелектуального продукту на рівні точних і ефективних розв’язань наших болючих проблем», і зактуалізував проблему відродження гідності української людини, і сказав гірку правду про власну вину у трагедіях 1654 року, Полтави, подіях 1917-1920 років, і про найголовніше сьогодні – влада «не подолала того відчуження між собою і народом, яке було успадковане з радянських часів. Навпаки, це відчуження ще поглибилося. Доленосні рішення, як і раніше, приймаються кулуарно. Влада на всіх рівнях не стала ні прозорою, ні підзвітною народові. І не стане, поки в нас не укладуть повноцінні структури громадянського суспільства, які її контролюватимуть і постійно тиснутимуть на неї»16. Далі – істотне уточнення: потрібний тиск розумних альтернатив, за якими – усвідомлені й грамотно інтерпретовані інтереси великих і дієвих організованих суспільних груп.

Акценти розставлені чітко: альтернативи мають бути «розумними», а інтереси «усвідомленими й гранично інтерпретованими». Це – вже завдання публіцистики. Саме вона відкриває шлях для осягнення

16 Дзюба І. Відродити гідність української людини // Літературна Україна. – 2001. – 30 серп.

вищої мудрості. Маємо не тільки автентично виражати суще, а й стимулювати переконливим словом плодотворну дію кожної людини зосібна і спільноти тотально. При цьому слід зберігати рівновагу між непохитністю і милосердям.

Певна річ, завдання синтезу завжди складне: загальний еклек-тико-синкретичний хаос сучасності загрожує доконати і без того розхитане почуття духовного стилю і смаку. З цього приводу є всі підстави беззастережно сприйняти рекомендацію Володимира Короленка. Журналіст, який бере на себе обов’язок оцінювати інших людей, навіть вирішувати їхню долю, не повинен «піддаватися софізмам найближчих практичних міркувань», а керуватися вірою, яка говорить людині своє «non possumus» – «не можу», бо «в історії найважливіша істина»17.

Після останніх подій у США (терористичний акт у Нью-Йорку), коли спали емоції, усе частіше поважні видання й експерти-публіцисти закликають прискіпливо переосмислити саму архітектоніку ліберальної демократії, влаштування суспільства, ролі держави, визначення пріоритетів на фундаменті засадничих вартостей, а не поточних меркантильних чи суто політичних інтересів. Щоправда, і до «переломного» вівтірка 11 вересня 2001 року морально чутлива частина Заходу застерігала про злу систему речей саме в лоні цієї цивілізації. Запопадливим наслідувачам чужих варіантів організації суспільства варто було б прислухатися бодай до таких міркувань німецького вченого Гайнца-Йозефа Нюхеля, що прозвучали в доповіді на міжнародній конференції «Християнин і політика» (30.06-04.07.2004, Львів): «Політична втомленість, невдоволення партіями, поширюваність менталітету «моя хата скраю» щораз більше характеризують ситуацію у німецькому суспільстві. Ще кілька років тому такий настрій спостерігався переважно серед молоді, але зараз він поширився на всі вікові категорії. Відхід виборців від великих партій, зростаюче число громадян, які не беруть участіу виборах, перевага радикальних партій, які сподіваються вирішити комплексні проблеми сьогодення через прості емоційні фактори і популістські гасла, – сигнал тривоги для демократії». Знаний учений і політик відверто говорив про крах прогресивної віри в безмежний потенціал політики, про бездіяльність, яка рівнозначна

17 Важнее всего истина (Из высказываний В. Г. Короленко) // Журналист. – 1988. – Ч. 8. – С. 104.

згоді на будь-яке рішення політиків, про необхідність зміни еліт, бо «демократія повинна існувати в щоденному житті, а не в теоретичних трактатах». Демократія не може існувати без довіри. Довіра – центральне поняття не лише особистого, а й суспільного та політичного життя. Багато людей звертає увагу насамперед на особистість, її послідовність і переконливість, а не на професійну компетентність, партійно-політичну та іншу приналежності. Це відповідає тому чинникові, що і в демократії владу потрібно надавати людям, а не апаратам. Німецький учений стурбований тим, що відповідальність політиків перед Богом і сумлінням відходить на задній план: «Сумлінність і самоконтроль видаються більше непотрібними, відколи зовнішні механізми контролю нібито забезпечили максимальну прозорість політики»18.

Якщо цивілізація сподівається вирватися за межі нинішнього варварського самогубного егоїзму, вона має повернутися до органічної солідарності, до джерел віри й національних традицій, що вибудовувалися в культурі, засобами культури і для культури. Значно гостріше виглядають зазначені вище проблеми у США, в яких ліберальний тоталітаризм набув загрозливих форм і зловісного змісту. Зрозуміло, це жодним чином не виправдовує злочинні дії терористів, але чинить ситуацію прозорішою для зіставлення, кращого розуміння – відтак корекції.

Якщо, за висловом професора Джеймса Мейса, «у будь-якій державі західного типу ЗМІ відіграють надзвичайно важливу роль у процесі визначення людьми своєї спільної долі»19, то належить позбутися і ідеологем плаского меркантилізму, який став сенсом суспільного існування, і зомбування новітніми так званими піарними технологіями, які за умов тотального економічного контролю за ЗМІ уможливлюють безперешкодне маніпулювання масовою психікою, а, отже, й улюбленою лібералами «громадською думкою». Принагідно: єдиної громадської думки не може бути, їх – безліч. Причому, як слушно висловився постійний автор вже названої «Культури» Збігнєв Фльорчак, масовий споживач демонструє «розумове лінивство». Тому журналіст «продає сенсацію», або викручується гумором. Гірше: ми присвоюємо загалові кваліфікацію, якої той не має, бо не може мати,

18 Особистий архів автора.

19 Мейс Дж. Чернетка історії // День. – 2001. – 14 верес.

а саме – спроможності розуміння політики. Журналісти охоче покликаються на різні соціологічні опитування, на різні думки людей, які вештаються вулицями. «Далеко звідси до публіцистики, яка є відповідальною публічною службою, тому не може бути на службі в так званої суспільної думки»20.

На порядку дня сучасного етапу «зміни імен» – подолання суперечності між духовно гуманною і позбавленою змісту матеріально-технологічною культурою. На високому рівні не тільки аналітичності, а й синтезу, що є також знаменням часу, досліджує ці проблеми журнал «Дойчлянд» (Німеччина). Він подає цілісну арґументацію і речників «суспільства знання», «інформаційної цивілізації», і фахівців, які досліджують діалог між культурами. У спеціальному номері «Діалог культур» розкрито усі аспекти проектів у контексті проголошення 2001 року Роком діалогу між культурами. «Культурне розмаїття – це основа цивілізаційного багатства людства, і воно має особливе значення в епоху глобалізації. Водночас різна культурна ідентичність часто є причиною криз та конфронтацій. Міжкультурний діалог, дискурсивне ознайомлення з поглядами інших культурних груп та їхнє бачення нас самих – одне із найважливіших завдань XXI століття»21, – орієнтує часопис читачів, і на наступних 26 сторінках висвітлює різноманітні елементи цього діалогу у формі есе, інтерв’ю та повідомлень про форуми. Культуру розглядають як динамічну систему, яка виражає широкий спектр духовних ідей. Окремі автори обґрунтовують гостроактуальну тезу про те, що релігію, і діахронно, і синхронно, слід розглядати як універсальний феномен.

У контексті епічного бачення світу щораз виразніше видно докорінну помилку лібералізму, яка полягає в тому, що він надає зовнішній свободі онтологічного статусу сутності, відтак на практиці часто відсте-жуємо витончений деспотизм. А в екстремальних ситуаціях він набуває вкрай агресивного характеру. Це добре ілюструє коментар письменника Фредеріка Форсайта «Кінець самообману», вміщений у газеті «Століч-ниє новості». Матеріал рясніє такими сентенціями: «Удар у відповідь буде дієвим лише тоді, коли об’єднаний демократичний світ визнає, що

20 Докладніше див.: Florczak Z. Teraz państwo // Kultura. – 1995. – № 4. – S. 3–21.

21 Див.: Deutschland. – 2000. – № 3. – С. 39.

його одержимість правами людини повинна відійти в тінь – інакше неминуче повториться 11 вересня»; «Нам слід використати свою величезну економічну потугу, щоб повністю ізолювати і зруйнувати країни, які надають притулок терористам»; «Нам слід ожорсточити наші серця і визнати існування країн-ізгоїв»22.

Виникає питання: як можемо виелімінувати негативізм із арсеналу засобів публіцистики? Адже пам’ять читачів (слухачів) не повинна бути збентежена, стурбована тоталітарними катаклізмами. Публіцист-концептуаліст має допомогти людям пробитися до плодотворних джерел, до свого коріння, до релігійно-національної традиції, оскільки космополітизм – нікчемний, як висловився Ісайя Берлін. До честі української публіцистики, вона віддавна поставила цю проблему (Є. Сверстюк, Л. Костенко, Є. Пашковський, О. Гончар, Г. Паламарчук та ін.). В одній із найвагоміших публікацій – статті Олександра Маслака «Ліберальний тоталітаризм» не тільки досліджено його генезу й сутність, а й зроблено спробу висунути альтернативу. Вона – у традиційному, органічному суспільстві. Належність до окресленого стану в традиційному суспільстві визначалася не стільки матеріальним становищем, або ж професійними здібностями, скільки причетністю до сакрального архетипу, який був органічною складовою світового ієрархічного ладу. Людина може претендувати тільки на ту свободу, яка відповідає її архетипній суті. «Подолання політичного лібералізму (пошук альтернативи для нього),– зазначає автор, – має розпочатися саме з подолання соціального механіцизму. Потрібен новий поворот до органічного сакрального суспільства. Побудова такого суспільства неможлива без повернення до традиційних духовно-релігійних цінностей, відновлення розуміння природи і суспільства як складових єдиного ієрархічного божественного ладу, на усеосяжних засадах якого тільки і можливо взаємоузгодити принцип безумовної свободи особистості й принцип суспільних зв’язків»23.

22 Форсайт Ф. Конец самообмана // Столичные новости. – 2001. – 18–24 сент. – С. 5.

23 Маслак О. Ліберальний тоталітаризм // Перехід-IV. – 2001. – Ч. 1 (6). – С. 47–50.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ

Міністерство освіти і науки України Львівський національний університет імені Івана Франка...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Пріоритет макротексту

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Додатки 358
Йосип ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» 358 Ришард КАПУСЬЦШСЬКИЙ: «Нещастям для медіа є інтелектуальні лінощі ї

Структурна криза світосистеми
Всеохопні катаклізми XX століття, що його газета «Нью-Йорк Таймс» назвала «століттям Сатани»1, спричинили стрімке наростання різнопланового духовного і соціально-політичного досвіду людс

Віднайти істотне
Журналістика нині – футуристична й архаїчна водночас. Вона начебто переносить нас у магічний світ. Це стосується передовсім телебачення, яке репрезентує тривіальну культуру, нетривкі символи, до чо

Наукові погляди на журналістику
Завжди доречно зіставляти методологічно-теоретичні постулати з результатами їх практичної реалізації. Позитивізм, екстраполюючи своє бачення історії на медійну сферу, остаточно, ще після Другої сві

Орієнтації мас-медіа
Варто збагнути плідність суджень представників різних народів, епох, цивілізацій щодо сфери творчості, мистецтва управління душами. Але перш ніж відтворити кілька засадничих орієнтирів «будівництва

Місійність слова
Йдеться про непорочність розуму. Ідейний архітектор італійського Відродження XIX століття Джузеппе Мацціні залишив нам блискучі розмислення про суть публіцистичної творчості, що її він не відділяв

Горизонти української світоглядної публіцистики
Українська світоглядна публіцистика відображає відмежовування від двох крайніх поглядів на мету і сенс історії: від точки зору «тільки цього світу» (марксизм, лібералізм) і від точки зору «виключно

Кредо Волтера Кронкайта
Унікальну сторінку в історію світової журналістики вписав американський телекоментатор Волтер Кронкайт. У своїх мемуарах, названих скромно «A reporter’s Life» («Життя репортера»), він орієнтує нас:

Кількість примірників щоденних газет/1000 мешканців
  1. Японія 7. США 2. Швейцарія

Орієнтир – метааналіз історії
Нагадаємо, як трактує цей термін словник: «Мотивація – сукупність мотивів, доказів для обґрунтування чогось; мотивування»1. Йдеться про підставу, привід для якої-небудь дії, вчинку, про

Вища школа – кузня світоглядних думок
Щораз більше теоретиків і практиків журналістики переконуються у потребі фундаментальної журналістської освіти. Університет – вища школа. Отже, на відміну від середньої, він повинен забезпечити вищ

Інтегральність мотивації
Отже, дбаючи про повноцінну підготовку фахівців, не маємо права дати можливість так званим новаторам витіснити нас з континентальної, тобто фундаментальної системи навчання журналістів і замінити ї

Філософія факту
Відколи утвердилася могутність журналістики/публіцистики, людина сягала до газети не лише для того, щоб дізнатися про останні події, але й щоб випрацювати собі певний погляд на речі, щоб зрозуміти,

Моральна кристалізація ідеологічних вартостей
Публіцисти-концептуалісти завжди вміли відрізняти дочасне й минуще від остаточного. Вони усвідомлювали (усвідомлюють), що без подвижництва, ентузіазму й досвіду будь-яке навчання стане даремною тра

Культурний чинник – визначальний
В умовах всеохопної моральної та екологічної кризи людства на порядок денний поставлено проблему докорінної переоцінки вартостей. Незважаючи на очевидні великі осяги цивілізаційного влаштування жит

Медіатизація політики
Нині роль ЗМІ інтенсифікується з кількох причин. Серед них, по-перше, нові технічні й технологічні можливості збирання, акумуляції та передачі інформації, по-друге, розширення й укорінення демократ

Вплив мас-медіа на діяльність політичних інституцій та громадської думки
  Сфера впливів Франція ФРН В-британія Іспанія США Судочинство

Сучасна преса світу і проблеми морально-екологічної кризи на зламі епох
Кожна історична доба – це сторінка у божественній книзі Провидіння. Час постійно залишає по собі невитравний слід. Відтак маємо вчитуватися у цей «слід». Під сучасну пору, коли ми воювали один прот

Уникати підміни понять
Минали століття, змінювалися цивілізації, зміщувалися акценти у дослідженнях сфери комунікації, але – закономірно! – повертаємося до плодотворних орієнтирів європейської культури. Наша українська т

Публіцистика онтологічного оптимізму
Епічне бачення світу українською та закордонною публіцистикою має бути систематизоване, ґрунтовно осмислене й задіяне як для навчання молодої генерації, так і для грамотного керівництва динамікою с

Авангард духу: концепція Миколи Шлемкевича
Почнімо з усталених дефініцій. Новий тлумачний словник української мови так визначає суспільство: «Сукупність людей, об’єднаних певними відносинами, обумовленими історично змінним способом виробниц

Свобода як істина
Свобода без істини – шлях егоїзму. У документі «Сіяння істини» Іван Павло II зазначає, що вона просвіщає розум і формує свободу людини. Йдеться про цілісний сенс життя. Існує фундаментальний зв’язо

Роль особи в історії
Про роль особи в історії писало чимало знаних у світі політиків, учених, публіцистів і т. ін. Фундатор сюжетної публіцистики Плутарх залишив нам неперевершені зразки життєпису тих постатей Антики,

Концептуальна публіцистика: історичний аспект
Класичним прикладом такої публіцистики у вигляді 36 листів із п’ятимісячної подорожі до Росії є книга «Росія 1839 року» Астольфа де Кюстіна – французького письменника і журналіста, нащадка давньої

Спадок XX століття: Європа
Збереження пошани до правди й пізнання передбачає: по-перше, сповнення обов’язку щодо історії, по-друге – обов’язку пам’яті. Для публіциста-історика38 не може бути заборонених тем і жодн

Спадок XX століття: Азія, США
Подібний вплив на масову свідомість мала публіцистика Леопольда Вейса (1900-1992), журналіста зі Львова, який прийняв іслам й одержав ім’я Мухаммед Асад. У мусульманському світі його трактують як в

Українська традиція публіцистичного тексту
Входження у світ історичних осіб, подій дає змогу не тільки автентично проаналізувати процеси, а й відчути, пережити їх. Тобто – краще розуміти, ніж просто пізнавати. Схоплення життя інтуїцією веде

Нагнітання деструктивності
Посилення глобальної напруженості, викликаної передовсім матеріальними чинниками (боротьба за ресурси, зиск, економічна, політична і мілітарна експансії та ін.), у журналістській теорії та практиці

Ідеологеми Жана-Поля Сартра
Публіцистика «думання» давно звернула увагу на те, що, незважаючи на перемогу у двох світових війнах XX століття, ліберальна демократія не витворила нових ідей, які б після страхітливих

Позиція Амоза Оза щодо фанатизму
Вищенаведені приклади публіцистичної діяльності «Столичных новостей» дають, крім усього іншого, підстави зазначити, що арбіт-ральний підхід до історії, претензії на роль «командирів дійсності», неп

Пастки постмодернізму
У 1597 р. філософ і теоретик науки Френсіс Бекон увів в обіг стереотип «Знання – це сила». Він і його сучасники були переконані, що незабаром знання вирішить усі проблеми людства. Ренесанс та просв

Призначення ЗМІ – засоби масового порозуміння
«Мас-медіа повинні стати засобом масового порозуміння, натомість масовість спричинила перевагу турботи про засяг комунікації над турботою про її зміст; «переважає комунікаційний супермаркет», – до

Правда – найвищий етичний ідеал
Найголовніше завдання журналіста – служити правді й справедливості. За Великим тлумачним словником сучасної української мови, «ПРАВДА – 1. Те, що відповідає дійсності; істина. // Певна сукупність д

Онтологія публіцистики
Онтологія публіцистики полягає у її всеохопності, на відміну від науки, яка визначається переважно матеріальними онтосами, до того ж – відзначається специфікацією. Публіцистика має справу з матеріа

Дійова особа історії
Освіченість насамперед полягає у тому, що глядачів, тим паче серед журналістів, не повинно бути. Кожний із нас – дійова особа історії. Її описувати на своє задоволення замало, історія твориться кон

Етичне розуміння професіоналізму
Свобода, якщо вона не сполучена з етичним розумінням професіоналізму, є просто непорозумінням. Отже, примат правди над журналістикою, а не навпаки! Саме правда є шансом стати автентичним

Слово, що визволяє, чи слово, що поневолює?
У слов’янському світі правда тісно пов’язана зі світлом, святістю. Так, у староруській мові вона має передовсім значення «Суду Божого». Євген Сверстюк у своїх роздумах «Свобода слова і культура дум

Позбутися селективної моралі
У кожній країні у всі часи, за усіляких умов знаходилися подвижники, які увесь запал серця, увесь талант віддавали благородній справі. Не так давно пішов з життя Володимир Маняк, який зробив першу

Світоглядна публіцистика Світлани Алексієвич
Унікальну місію виконує білоруська письменниця й публіцистка Світлана Алексієвич. Вона працювала в районній, республіканській газетах, завідувачем відділом нарисів і публіцистики журналу «Неман». З

Нинішнє буття без метафіки збагнути неможливо. Слід шукати нові механізми впливу на народну свідомість.
У цій розмові С. Алексієвич тепло згадує про свій український родовід, «дуже барвисте, гарне дитинство», радить «дати свободу самій природі речей» у Білорусі, де знищена національна субстанція, том

Відходять; ми не додумуємо речі до кінця, жонглюємо, шаманимо старими словами.
Сама творчість С. Алексієвич, «нова література факту», її роздуми над специфікою, потугою (або неміччю) слова заслуговують окремого дослідження. Наразі – деякі рефлексії. Публіцисти, так само, як «

Вирішальна роль слова-рушія
У всіх культурах зазначено першоідею, первісний сенс буття. Дао, Логос, Архетип, Парадигма, Монада та інші слова-коди підкреслюють первинну, вирішальну роль інформації у зародженні життя, функціону

Вернути в журналістику правдолюбство і моральний пафос
Публіцистика, яка останніми роками виконала роль месії, оголивши жахливе минуле імперії та комунізму, недвозначно довела, що логіка безоглядної боротьби веде до боротьби, позбавленої логіки, до роз

Плекати сакрум, вибудовувати сенс
Світоглядна публіцистика під сучасну пору, крім оперативного осмислення поточних подій найширшого діапазону, намагається дати вичерпну відповідь на фундаментальні питання буття, розвитк

Громадянське суспільство – інституція доброчесності
Суто позитивістська методологія, як засвідчив досвід історії, є помилковим мірилом. Людину не можна вилучати із трансцендентності, адже вона – створіння релігійне, а не лише політична тварина, як г

Плекати невмирущий дух нації
Іван Франко «скрізь ставив рідний народ підставою своєї діяльності, добро народне – метою, розум, науку – шляхом до мети»1. Тому нам треба «... зберегти все незі

Цілюща влада вистражданого слова
Особливо варто наголосити на силі переконання у праві на цілющу владу вистражданого слова, що його демонстрував Іван Франко. Паралелі в цьому випадку з найвидатнішими геніями людства цілком доречні

Горизонти публіцистики
Пробуджуючи людське в людині, накреслюючи нації шлях у будуччину («Засяєш у народів вольних колі»), підносячи на найвищі орбіти духовності візію людства, через різні прояви творчості – філософію,

Прогностичний аспект творчості
Із горизонтів XXI століття бачимо, з одного боку, банкрутство комерційно-маніпулятивної цивілізації, яка мусить полишити історичну арену, оскільки спричинила жахливу несправедливість і понизила люд

На найвищих світових орбітах
Як бачимо, Іван Франко мислив, творив на найвищих орбітах національного, європейського та й світового життя. Невситимий інтерес до історії як навчительки життя, до ідеалів народів, наслідування муд

Багатоликість брехні й одне слово правди
Лазар Каганович Є щось символічне у тому, що «останнім із могікан» більшовизму став Лазар Мойсейович Каганович. На

Невтишний біль нації
Голодомор 1932-1933 років... Тривожна згадка з минулого життя, що її вже відроджена українська нація навіки берегтиме у пам’яті. Спомин про два страшні роки, позначені чорною тінню смерті, сповнені

Голодні повні засіки
Історія кожної нації мусить мати свої дзвони: веселі, сумні, величні, визвольні, дзвони перестороги чи перемоги, які б стояли на сторожі пам’яті, які б не дозволяли канути в небуття нашій національ

Парадокс імені Сталіна
У темряві холодного листопадового вечора запалю невеличку свічку. Одну маленьку свічку на своєму підвіконні. І її слабке кволе тіло танутиме, як танули тисячі слабеньких дитячих тілець, замучених,

Хто сказав, що пекло в потойбічні?
«Щохвилини гинуло 17 людей, щогодини – 1000, майже 25 тисяч – щодня» (Із промови Віктора Ющенка, 2005 рік) Кінець зими 33-го... На землі ще поскрипує сніг,

Колір голодної смерті
Якого кольору очі дитини, що помирає з голоду: карі, блакитні чи, може, волошково-зеленкуваті? Вони кольору затхлого мертвого повітря і плісняви, вкритої тонкою павутиною, що не дозволяє пізнавати

Із повідомлення італійського консула
у Харкові Серджіо Граденіго від 31 травня 1933 року: Голод і далі шаленіє і нищить людей, і просто неможливо збагнути, як може світ залишатись байдужим до такого лиха і як

Антиепітафія – ‘33
Людей поховали тільки один раз. У скотинячих братських ямах. Відтоді, щороку, з музикою та квітами Ховають числа. Змордовані привиди на шпальтах, Ніби м

ДОДАТКИ
ЙОСИП ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» Кафедра зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету імені Івана Франка н

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги