рефераты конспекты курсовые дипломные лекции шпоры

Реферат Курсовая Конспект

Спадок XX століття: Азія, США

Спадок XX століття: Азія, США - раздел Образование, ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ Подібний Вплив На Масову Свідомість Мала Публіцистика Леопольда Вейса (1900-1...

Подібний вплив на масову свідомість мала публіцистика Леопольда Вейса (1900-1992), журналіста зі Львова, який прийняв іслам й одержав ім’я Мухаммед Асад. У мусульманському світі його трактують як визначного релігійного мислителя, письменника і дипломата. Головний редактор місячника «Judisk Kronika» («Юдіск Хроніка»), публіцист-культуролог «Dagens Nyheter» («Даґенс Нігетер») – найбільшої щоденної газети у Швеції – та письменник Яцке Якубовські не перебільшує,

47 Див.: Алленов С. Г. Русские истоки немецкой «консервативной революции»: Артур Меллер Ван ден Брук; Дугин А. Консервативная революция (типология политических движений третьего пути). – М., 1994; Мережковский Д.С. Пророк русской революции (К юбилею Достоевского). – Мережковский Д.С. В тихом омуте. Статьи и исследования разных лет. – М., 1991; Breuer St. Anatomie der konservativen Revolution. – Darmstadt, 1993; Brussche R. Konservatismus in der Weimarer Republik. Die Politisierung des Unpolitischen. – Heidelderg, 2000; Kroll F.-L. Konservative revolution und Nationalsozializmus. – Berlin, 2000; http://ru-contra.nm.ru/pi/I.html.

коли стверджує, що ідеологія сучасного ісламу з’явилася поміж закутками передмість європейських метрополій та піском аравійської пустелі. На початку 1920 року світом подорожував молодий журналіст Л. Вейс зі Львова, який передавав кореспонденції для європейських газет з мусульманського світу. Писав він для читачів, чиї погляди на іслам мали більше спільного з казками «Тисячі й однієї ночі», ніж з реальністю. Він не був одним з багатьох тодішніх орієнталістів, які гордовито споглядали у найкращому разі екзотичний, в найгіршому – абсолютно чужий їм світ. Молодий чоловік був неупередженим амбітним репортером і передавав європейській громадській думці образи цивілізації і культури, які вважав тоді вищими, ніж західні. Іслам постав перед ним привабливим, незбагненним поєднанням моральної та практичної науки життя.

Але його не задовольняло звичайне надсилання кореспонденцій – він швидко заанґажувався у політику, спочатку як радник Саудівського короля Абдули Азіза ібн Сауда, а згодом як один із засновників Пакистану.

Як пише Я. Якубовські, зміну релігії у віці 26 років можна вважати одним із багатьох бунтарських кроків у житті молодого Леопольда. Перед тим у нього було вільне (інколи легковажне) студентське життя у Відні, потім у Берліні, де отримав свою першу працю журналіста.

У 1922 р. Л. Вейс виїхав до тодішнього британського протекторату Палестини як близькосхідний кореспондент «Frankfurter Zeitung» («Франкфуртер Цайтунг»). Відвідав Дамаск і Бейрут, у Каїрі вивчив арабську мову. Згодом у книжці «Дорога до Мекки» показав, як зустрічі з мусульманами, вивчення Корану допомогли йому потрактувати іслам гармонійнішим і досконалішим способом життя, ніж це він бачив у єврейському середовищі та християнському оточенні. Л. Вейс написав, що його потяг до ісламу був «незбагненним виявом захоплення і любові».

Європу він описав як духовну пустелю. Книжка «Дорога до Мекки» насамперед розповідає про тугу Мухаммеда Асада за ідеальним суспільством, яке він сподівався знайти «під небом Аравії». Саудівську Аравію він покинув 1932 року. Згодом в Індії познайомився з мусульманським поетом і філософом Мухаммедом Іквбалом. Невдовзі сам став інтелектуалом і письменником, якого високо цінували у тому

культурному колі. У 1934 році опублікував памфлет проти матеріалізму Заходу «Іслам на перехрестях». Битва, писав він, відбувається між «ісламом та західною цивілізацією». Ідеї його набули широкої популярності спочатку в Індії, потім – у Пакистані. Вони стали широковідомими після перекладу памфлету арабською мовою й публікації у Бейруті 1946 року. Головна тема памфлету – неминуча війна цивілізацій: ісламу проти Заходу – вплинула на найвідомішого ідеолога ісламізму Саїда К’ютба (Sayyid Qutba), який розвинув її. Згодом ідеологію перейняли сучасні радикальні ісламісти.

Після утворення Пакистану 1947 року Мухаммеда Асада призначено керівником міністерства ісламської відбудови. Він розпочав роботу над конституцією Пакистану. Але його мрія про створення країни з парламентською демократією, що ґрунтується на ученні ісламу, зазнала фіаско. Відтак Мухаммед залишив внутрішню політику і 1952 року переїхав до Нью-Йорка як посол Пакистану при ООН. Однак його дипломатична кар’єра швидко закінчилася, коли пакистанське керівництво закордонних справ не визнало шлюбу Асада з польсько-американською католичкою, попри те, що вона прийняла іслам. М. Асад остаточно відійшов від політики і присвятив решту свого довгого життя написанню книжок і перекладу Корану англійською мовою. Праця над перекладом тривала 20 років за фінансової допомоги короля Саудівської Аравії Фей-сала. Коли робота була закінчена, у мусульманському світі вже панував надзвичайно суворий клімат нетолерантності й фундаменталізму. Тому Асадові дорікали за відступ від учення ісламу в тому самому напрямі, що його сповідують деякі течії сучасного юдаїзму, тобто ліберальному чи реформаторському. По-своєму ці критики мали рацію. Асад очорнював Айятоллу Хомейні та ісламську революцію в Ірані. Тобто він змінив свої погляди, шкодував про колишні гострі нападки на країни Заходу в книжці «Іслам на роздоріжжях», яка врешті мала і до сьогодні має дедалі більшу славу серед мусульманських екстремістів.

Ісламські критики Асада часто дорікали йому єврейським походженням, незважаючи на те, що 50 років свого життя він возвеличував іслам, релігію, яку обрав і любив. У автобіографії «Дорога до Мекки» немає жодного натяку на те, що його батько, сестра та інші єврейські родичі були знищені під час голокосту. Ненависть нацистів до євреїв була йому байдужою, війна у Європі не була його війною. Він вважав

себе арабом і мусульманином, людиною, якій Аллах довірив завдання реалізувати вчення Корану.

У книжці «Іслам – наш вибір» Асад по-різному пригадує тих багатьох євреїв, які змінювали релігії та ідеології, ставали святішими за Папу, комуністичнішими за інших комуністів, демонстрували сильніший атеїзм, аніж інші скептики. Леопольд Вейс – Мухаммед Асад важко переживав те, що виявився небажаним у Саудівській Аравії, що його відкинув Пакистан, що він зазнавав гострої критики з боку ісламського духовенства. «Чому сталося так, що я навіть тоді, коли знайшов своє місце серед людей-одновірців, не міг там закорінитися?» – запитує він у книжці «Дорога до Мекки».

Додамо, що статтю Яцека Якубовського надрукувала польська газета «Rzeczpospolita» («Жечпосполіта») у числі за 25-26 лютого 2006 року. Доля цього публіциста може стати повчальною для тих, хто зрікається свого рідного, сокровенного, хто спокушується або утопічними ідеями, які, як довела історія, часто трансформуються у крайній екстремізм чи радикалізм, або, гримуючись під чужий людинотип і світовідчуття, намагаються здеформувати органічний тип життя і природний хід історії.

Однобічне уявлення склалося про Уолтера Ліппмана (1889-1974), автора відомої праці «Суспільна думка» («Publik opinien»), яка вийшла друком 1922 року. Ця книжка входить до навчальних програм гуманітарних вищих шкіл багатьох країн. «Секрет» Ліппмана полягав у тому, що він звернув увагу на використання у пропаганді «стереотипів мислення». Будучи соціально-побутовими образами, стереотипи формуються переважно під впливом емоційного ставлення людей до тієї чи іншої події. У. Ліппман стверджував, що стереотипне мислення «окуповує свідомість», дає змогу складати думку ще до того, як людина зіткнеться з конкретним фактом чи явищем. Оскільки не факти, які самі собою неповні й розпливчасті, а лише стереотипні уявлення допомагають людині орієнтуватися у «хаосі» дійсності, то, на думку У. Ліппмана, мас-медіа самі повинні створювати образи-стереотипи. Вони, незалежно від того, правильні чи помилкові, дадуть пояснення усім подіям та явищам. Стверджуючи, що людина живе почуттями, а не розумом, він абсолютизував першу, чуттєву сходинку пізнання, перебільшуючи роль емоційних, ірраціональних чинників суспільної

думки, надавав стереотипам – цим найпростішим елементам людської психіки – універсального значення. Стереотипи виконують охоронні функції (підтримка існуючого ладу) і розвінчувальні (пропаганда проти опонентів, противників). Основні ідеологічні стереотипи масової західної пропаганди сконцентровано у журналі «Reader’s Digest» («Рідерз Дайджест»), який виходить тиражем близько 30 мільйонів примірників і його розповсюджують у понад ста країнах світу. Водночас У. Ліппман теоретично обґрунтував комерційні принципи журналістики. Відомий він також як метр газетної справи. Привілейована школа, Гарвардський університет, усі життєві вигоди, оскільки батьки були багатими фабрикантами з Німеччини, – усе це дало змогу вписатися в навколишні декорації в Америці. У. Ліппман упродовж усього життя утверджував ліберальні цінності, зокрема особистого успіху, писав талановито, деколи з певною інтелектуально-арбітральною мотивацією.

Однак сповідування чіткої політичної філософії затінило інший бік цієї особистості, не вельми привабливий. Відомий британський історик Пол Джонсон у фундаментальній монографії «Популярна історія євреїв», перевиданій російською мовою у видавництві «Вече» в Москві, піднімає завісу над позицією У. Ліппмана щодо принципових питань. Антисемітизм, вважав Ліппман, – це покарання, яке євреї самі накликали на себе своєю «підозрілістю», тому до їхніх помилок треба ставитися «набагато жорсткіше, ніж до помилок інших народів». Навівши ці й подібні висловлювання знаменитого публіциста, П. Джонсон стверджує, що У. Ліппман нападав на сіоністів за їх лицемірство, а «багатих, вульгарних і претензійних євреїв наших великих американських міст» вважав «найсерйознішим нещастям, що випало на долю єврейського народу». Багато каже нам такий факт: не схвалюючи антиєврейських квот у Гарварді, оскільки жодні правила прийому не можна складати з огляду на расу, переконання, колір шкіри, приналежність до певного класу чи верстви, Ліппман однак погоджувався з тим, що коли євреїв набиратимуть понад 15 відсотків, це буде «жахливо». У. Ліппман не вважав євреїв невинними жертвами – у «них багато неприємних особистих і соціальних звичок, які виникли протягом гіркої історії внаслідок селекції і посилилися під впливом фарисейського богослов’я».

П. Джонсон пише: «Либонь, найтрагічнішим у житті тих євреїв, які заперечували свою національну приналежність або ж притлумлювали

її у собі, була своєрідна засліпленість, що її вони майже свідомо виробляли в собі. Протягом півстоліття Ліппман був, мабуть, наймудрі-шим з американських коментаторів з усіх питань, крім тих, які стосувалися євреїв. Як і Блюм у Франції, він відмахувався від антисемітизму Гітлера, вважаючи його несуттєвим, й оголошував фюрера німецьким націоналістом. Після того, як у травні 1933 року нацисти влаштували спалення єврейських книг, він заявив, що переслідування євреїв, яке «задовольняє палке бажання нацистів когось підкорити.., відіграє роль громовідводу, що захищає Європу». Про Німеччину не варто судити з огляду на нацистський антисемітизм, вважає він, так само, як про Францію – з огляду на якобінський терор, про протестантство – з огляду на ку-клус-клан і, якщо так, «про євреїв – з огляду на їхніх вискочок». Одну з промов Гітлера він назвав «гідною державного діяча», «справжнім голосом по-справжньому цивілізованого народу». Після цих двох коментарів, присвячених відповідно євреям і нацистам, він не повертався до цього питання протягом 12 страшних років і ніколи навіть не згадував про табори смерті»48.

– Конец работы –

Эта тема принадлежит разделу:

ПУБЛІЦИСТИКА Й ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТУ

Міністерство освіти і науки України Львівський національний університет імені Івана Франка...

Если Вам нужно дополнительный материал на эту тему, или Вы не нашли то, что искали, рекомендуем воспользоваться поиском по нашей базе работ: Спадок XX століття: Азія, США

Что будем делать с полученным материалом:

Если этот материал оказался полезным ля Вас, Вы можете сохранить его на свою страничку в социальных сетях:

Все темы данного раздела:

Додатки 358
Йосип ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» 358 Ришард КАПУСЬЦШСЬКИЙ: «Нещастям для медіа є інтелектуальні лінощі ї

Структурна криза світосистеми
Всеохопні катаклізми XX століття, що його газета «Нью-Йорк Таймс» назвала «століттям Сатани»1, спричинили стрімке наростання різнопланового духовного і соціально-політичного досвіду людс

Віднайти істотне
Журналістика нині – футуристична й архаїчна водночас. Вона начебто переносить нас у магічний світ. Це стосується передовсім телебачення, яке репрезентує тривіальну культуру, нетривкі символи, до чо

Наукові погляди на журналістику
Завжди доречно зіставляти методологічно-теоретичні постулати з результатами їх практичної реалізації. Позитивізм, екстраполюючи своє бачення історії на медійну сферу, остаточно, ще після Другої сві

Орієнтації мас-медіа
Варто збагнути плідність суджень представників різних народів, епох, цивілізацій щодо сфери творчості, мистецтва управління душами. Але перш ніж відтворити кілька засадничих орієнтирів «будівництва

Місійність слова
Йдеться про непорочність розуму. Ідейний архітектор італійського Відродження XIX століття Джузеппе Мацціні залишив нам блискучі розмислення про суть публіцистичної творчості, що її він не відділяв

Горизонти української світоглядної публіцистики
Українська світоглядна публіцистика відображає відмежовування від двох крайніх поглядів на мету і сенс історії: від точки зору «тільки цього світу» (марксизм, лібералізм) і від точки зору «виключно

Кредо Волтера Кронкайта
Унікальну сторінку в історію світової журналістики вписав американський телекоментатор Волтер Кронкайт. У своїх мемуарах, названих скромно «A reporter’s Life» («Життя репортера»), він орієнтує нас:

Кількість примірників щоденних газет/1000 мешканців
  1. Японія 7. США 2. Швейцарія

Орієнтир – метааналіз історії
Нагадаємо, як трактує цей термін словник: «Мотивація – сукупність мотивів, доказів для обґрунтування чогось; мотивування»1. Йдеться про підставу, привід для якої-небудь дії, вчинку, про

Вища школа – кузня світоглядних думок
Щораз більше теоретиків і практиків журналістики переконуються у потребі фундаментальної журналістської освіти. Університет – вища школа. Отже, на відміну від середньої, він повинен забезпечити вищ

Інтегральність мотивації
Отже, дбаючи про повноцінну підготовку фахівців, не маємо права дати можливість так званим новаторам витіснити нас з континентальної, тобто фундаментальної системи навчання журналістів і замінити ї

Філософія факту
Відколи утвердилася могутність журналістики/публіцистики, людина сягала до газети не лише для того, щоб дізнатися про останні події, але й щоб випрацювати собі певний погляд на речі, щоб зрозуміти,

Моральна кристалізація ідеологічних вартостей
Публіцисти-концептуалісти завжди вміли відрізняти дочасне й минуще від остаточного. Вони усвідомлювали (усвідомлюють), що без подвижництва, ентузіазму й досвіду будь-яке навчання стане даремною тра

Культурний чинник – визначальний
В умовах всеохопної моральної та екологічної кризи людства на порядок денний поставлено проблему докорінної переоцінки вартостей. Незважаючи на очевидні великі осяги цивілізаційного влаштування жит

Медіатизація політики
Нині роль ЗМІ інтенсифікується з кількох причин. Серед них, по-перше, нові технічні й технологічні можливості збирання, акумуляції та передачі інформації, по-друге, розширення й укорінення демократ

Вплив мас-медіа на діяльність політичних інституцій та громадської думки
  Сфера впливів Франція ФРН В-британія Іспанія США Судочинство

Сучасна преса світу і проблеми морально-екологічної кризи на зламі епох
Кожна історична доба – це сторінка у божественній книзі Провидіння. Час постійно залишає по собі невитравний слід. Відтак маємо вчитуватися у цей «слід». Під сучасну пору, коли ми воювали один прот

Уникати підміни понять
Минали століття, змінювалися цивілізації, зміщувалися акценти у дослідженнях сфери комунікації, але – закономірно! – повертаємося до плодотворних орієнтирів європейської культури. Наша українська т

Публіцистика онтологічного оптимізму
Епічне бачення світу українською та закордонною публіцистикою має бути систематизоване, ґрунтовно осмислене й задіяне як для навчання молодої генерації, так і для грамотного керівництва динамікою с

Авангард духу: концепція Миколи Шлемкевича
Почнімо з усталених дефініцій. Новий тлумачний словник української мови так визначає суспільство: «Сукупність людей, об’єднаних певними відносинами, обумовленими історично змінним способом виробниц

Пріоритет макротексту
Щоб примножувати мудрість, треба постійно переосмислювати своє минуле, звіряти з досвідом інших народів. Це допоможе перекодову-вати інформацію у знання, а знання – у розуміння. Просвіщати – означа

Свобода як істина
Свобода без істини – шлях егоїзму. У документі «Сіяння істини» Іван Павло II зазначає, що вона просвіщає розум і формує свободу людини. Йдеться про цілісний сенс життя. Існує фундаментальний зв’язо

Роль особи в історії
Про роль особи в історії писало чимало знаних у світі політиків, учених, публіцистів і т. ін. Фундатор сюжетної публіцистики Плутарх залишив нам неперевершені зразки життєпису тих постатей Антики,

Концептуальна публіцистика: історичний аспект
Класичним прикладом такої публіцистики у вигляді 36 листів із п’ятимісячної подорожі до Росії є книга «Росія 1839 року» Астольфа де Кюстіна – французького письменника і журналіста, нащадка давньої

Спадок XX століття: Європа
Збереження пошани до правди й пізнання передбачає: по-перше, сповнення обов’язку щодо історії, по-друге – обов’язку пам’яті. Для публіциста-історика38 не може бути заборонених тем і жодн

Українська традиція публіцистичного тексту
Входження у світ історичних осіб, подій дає змогу не тільки автентично проаналізувати процеси, а й відчути, пережити їх. Тобто – краще розуміти, ніж просто пізнавати. Схоплення життя інтуїцією веде

Нагнітання деструктивності
Посилення глобальної напруженості, викликаної передовсім матеріальними чинниками (боротьба за ресурси, зиск, економічна, політична і мілітарна експансії та ін.), у журналістській теорії та практиці

Ідеологеми Жана-Поля Сартра
Публіцистика «думання» давно звернула увагу на те, що, незважаючи на перемогу у двох світових війнах XX століття, ліберальна демократія не витворила нових ідей, які б після страхітливих

Позиція Амоза Оза щодо фанатизму
Вищенаведені приклади публіцистичної діяльності «Столичных новостей» дають, крім усього іншого, підстави зазначити, що арбіт-ральний підхід до історії, претензії на роль «командирів дійсності», неп

Пастки постмодернізму
У 1597 р. філософ і теоретик науки Френсіс Бекон увів в обіг стереотип «Знання – це сила». Він і його сучасники були переконані, що незабаром знання вирішить усі проблеми людства. Ренесанс та просв

Призначення ЗМІ – засоби масового порозуміння
«Мас-медіа повинні стати засобом масового порозуміння, натомість масовість спричинила перевагу турботи про засяг комунікації над турботою про її зміст; «переважає комунікаційний супермаркет», – до

Правда – найвищий етичний ідеал
Найголовніше завдання журналіста – служити правді й справедливості. За Великим тлумачним словником сучасної української мови, «ПРАВДА – 1. Те, що відповідає дійсності; істина. // Певна сукупність д

Онтологія публіцистики
Онтологія публіцистики полягає у її всеохопності, на відміну від науки, яка визначається переважно матеріальними онтосами, до того ж – відзначається специфікацією. Публіцистика має справу з матеріа

Дійова особа історії
Освіченість насамперед полягає у тому, що глядачів, тим паче серед журналістів, не повинно бути. Кожний із нас – дійова особа історії. Її описувати на своє задоволення замало, історія твориться кон

Етичне розуміння професіоналізму
Свобода, якщо вона не сполучена з етичним розумінням професіоналізму, є просто непорозумінням. Отже, примат правди над журналістикою, а не навпаки! Саме правда є шансом стати автентичним

Слово, що визволяє, чи слово, що поневолює?
У слов’янському світі правда тісно пов’язана зі світлом, святістю. Так, у староруській мові вона має передовсім значення «Суду Божого». Євген Сверстюк у своїх роздумах «Свобода слова і культура дум

Позбутися селективної моралі
У кожній країні у всі часи, за усіляких умов знаходилися подвижники, які увесь запал серця, увесь талант віддавали благородній справі. Не так давно пішов з життя Володимир Маняк, який зробив першу

Світоглядна публіцистика Світлани Алексієвич
Унікальну місію виконує білоруська письменниця й публіцистка Світлана Алексієвич. Вона працювала в районній, республіканській газетах, завідувачем відділом нарисів і публіцистики журналу «Неман». З

Нинішнє буття без метафіки збагнути неможливо. Слід шукати нові механізми впливу на народну свідомість.
У цій розмові С. Алексієвич тепло згадує про свій український родовід, «дуже барвисте, гарне дитинство», радить «дати свободу самій природі речей» у Білорусі, де знищена національна субстанція, том

Відходять; ми не додумуємо речі до кінця, жонглюємо, шаманимо старими словами.
Сама творчість С. Алексієвич, «нова література факту», її роздуми над специфікою, потугою (або неміччю) слова заслуговують окремого дослідження. Наразі – деякі рефлексії. Публіцисти, так само, як «

Вирішальна роль слова-рушія
У всіх культурах зазначено першоідею, первісний сенс буття. Дао, Логос, Архетип, Парадигма, Монада та інші слова-коди підкреслюють первинну, вирішальну роль інформації у зародженні життя, функціону

Вернути в журналістику правдолюбство і моральний пафос
Публіцистика, яка останніми роками виконала роль месії, оголивши жахливе минуле імперії та комунізму, недвозначно довела, що логіка безоглядної боротьби веде до боротьби, позбавленої логіки, до роз

Плекати сакрум, вибудовувати сенс
Світоглядна публіцистика під сучасну пору, крім оперативного осмислення поточних подій найширшого діапазону, намагається дати вичерпну відповідь на фундаментальні питання буття, розвитк

Громадянське суспільство – інституція доброчесності
Суто позитивістська методологія, як засвідчив досвід історії, є помилковим мірилом. Людину не можна вилучати із трансцендентності, адже вона – створіння релігійне, а не лише політична тварина, як г

Плекати невмирущий дух нації
Іван Франко «скрізь ставив рідний народ підставою своєї діяльності, добро народне – метою, розум, науку – шляхом до мети»1. Тому нам треба «... зберегти все незі

Цілюща влада вистражданого слова
Особливо варто наголосити на силі переконання у праві на цілющу владу вистражданого слова, що його демонстрував Іван Франко. Паралелі в цьому випадку з найвидатнішими геніями людства цілком доречні

Горизонти публіцистики
Пробуджуючи людське в людині, накреслюючи нації шлях у будуччину («Засяєш у народів вольних колі»), підносячи на найвищі орбіти духовності візію людства, через різні прояви творчості – філософію,

Прогностичний аспект творчості
Із горизонтів XXI століття бачимо, з одного боку, банкрутство комерційно-маніпулятивної цивілізації, яка мусить полишити історичну арену, оскільки спричинила жахливу несправедливість і понизила люд

На найвищих світових орбітах
Як бачимо, Іван Франко мислив, творив на найвищих орбітах національного, європейського та й світового життя. Невситимий інтерес до історії як навчительки життя, до ідеалів народів, наслідування муд

Багатоликість брехні й одне слово правди
Лазар Каганович Є щось символічне у тому, що «останнім із могікан» більшовизму став Лазар Мойсейович Каганович. На

Невтишний біль нації
Голодомор 1932-1933 років... Тривожна згадка з минулого життя, що її вже відроджена українська нація навіки берегтиме у пам’яті. Спомин про два страшні роки, позначені чорною тінню смерті, сповнені

Голодні повні засіки
Історія кожної нації мусить мати свої дзвони: веселі, сумні, величні, визвольні, дзвони перестороги чи перемоги, які б стояли на сторожі пам’яті, які б не дозволяли канути в небуття нашій національ

Парадокс імені Сталіна
У темряві холодного листопадового вечора запалю невеличку свічку. Одну маленьку свічку на своєму підвіконні. І її слабке кволе тіло танутиме, як танули тисячі слабеньких дитячих тілець, замучених,

Хто сказав, що пекло в потойбічні?
«Щохвилини гинуло 17 людей, щогодини – 1000, майже 25 тисяч – щодня» (Із промови Віктора Ющенка, 2005 рік) Кінець зими 33-го... На землі ще поскрипує сніг,

Колір голодної смерті
Якого кольору очі дитини, що помирає з голоду: карі, блакитні чи, може, волошково-зеленкуваті? Вони кольору затхлого мертвого повітря і плісняви, вкритої тонкою павутиною, що не дозволяє пізнавати

Із повідомлення італійського консула
у Харкові Серджіо Граденіго від 31 травня 1933 року: Голод і далі шаленіє і нищить людей, і просто неможливо збагнути, як може світ залишатись байдужим до такого лиха і як

Антиепітафія – ‘33
Людей поховали тільки один раз. У скотинячих братських ямах. Відтоді, щороку, з музикою та квітами Ховають числа. Змордовані привиди на шпальтах, Ніби м

ДОДАТКИ
ЙОСИП ЛОСЬ: «Університет не може бути товариством із обмеженою відповідальністю» Кафедра зарубіжної преси та інформації Львівського національного університету імені Івана Франка н

Хотите получать на электронную почту самые свежие новости?
Education Insider Sample
Подпишитесь на Нашу рассылку
Наша политика приватности обеспечивает 100% безопасность и анонимность Ваших E-Mail
Реклама
Соответствующий теме материал
  • Похожее
  • Популярное
  • Облако тегов
  • Здесь
  • Временно
  • Пусто
Теги